Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Maar ik zie hem ook al 2 jaar af en toe terugkomen.
Dat zeg ik _tijdelijk_

Post waar ik op reageer doet het overkomen als of die aanbieding er al twee jaar constant opstaat...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Toen ik nog XP draaide, gebruikte ik ook de newsZilla server (via ipv6 tunnel); nu ik Vista draai, werkt dat tunnel-script niet meer ;(

Heeft iemand al newsZilla draaien onder Vista?
quote:
greatgonzo schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:37:
usenet.de heeft toch geen verplichting na proefabbo of niet? Wil nog even wachten met abbo te nemen, tweak proefabbo was leuk, maar weet het nog niet zeker.

Ook weet ik niet zeker of ik eweka of tweak zal nemen, beide hoor ik goede verhalen over.

En nu ik toch aan het vragen ben: kan het dat op de een of andere manier tweaknews je router uit zet oid? Deel inet met de buurman (wlan), en heb al twee keer moeten vragen of hij de router opnieuw aan wil zetten (of hij zet hem uit omdat ik zijn verbinding dichtslib >:) )
Eweka is echt af te raden. Afgelopen maanden is het echt dramatisch. Ik ga waarschijnlijk nu ook over stappen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Lurkende GoT Bewoner

quote:
aex351 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:44:
Eweka is echt af te raden. Afgelopen maanden is het echt dramatisch. Ik ga waarschijnlijk nu ook over stappen.
Werkt anders prima hier hoor :) Weet dan ook niet echt wat er bij jou dramatisch is, maar misschien concludeer je wat snel...
Hangt ervan af op welke newsreader je zit.
Ik zit op reader 2 en die is de laatste tijd inderdaad wat minder.
Ik zit nu bij TweakDSL en laat m'n account bij eweka verlopen omdat Tweaknews goed bevalt.
Eigenlijk beter, want ik wil nog wel eens headeren en bij eweka is dat gecapt op 100 kBps en daar heb je bij Tweak geen last van. Ook de 8 lijntjes ipv 4 vind ik wel handig om over 2 systemen te verdelen.

quote:
dizzytal schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:15:
[...]

Dat zeg ik _tijdelijk_

Post waar ik op reageer doet het overkomen als of die aanbieding er al twee jaar constant opstaat...
quote:
82119-28451924 25 billed new order 2005-01-31
1869124046 25 billed new order 2005-04-14
1938028688 25 billed new order 2005-06-10
1972256519 25 billed new order 2005-07-08
2164053314 25 billed new order 2005-12-06
2302066570 25 billed new order 2006-03-11
2420616868 25 billed new order 2006-05-30
2505889267 25 billed new order 2006-08-01
3504094838 25 billed new order 2006-10-04
Ik weet niet wat jullie verkeerd doen, maar dit is iedere keer voor 90gig geweest ;)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

hey there =]

Ik gebruik nu ook al een tijd Eweka, de laatste tijd is m'n snelheid wel brak, vooral in de avonduren haal ik maar net 1-1,2mbmb/sec terwijl ik altijd dacht dat m'n top snelheid 1.7mb was. Met easynews haal ik nu 2mb/sec. (ok wel met nieuwe modem maar goed) Hopelijk heeft easynews z'n retentie in orde voordat ze abo's gaan verkopen. Anders ga ik ook maar eens kijken naar UNS, Giganews vind ik veel te duur.

@_AlexR_: freenet doet het bij wel hoor :+

Terryb47 wijzigde dit bericht 11-02-2007 22:11 (5%)

Ik had laatst wel eens met Eweka dat een post van een paar dagen terug (2 ofzo) ineens erg incompleet binnen kwam. Wel vervelend als je bijna een kwartier dingen moet repairen..

quote:
Ruben [NL] schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:56:
[...]

Werkt anders prima hier hoor :) Weet dan ook niet echt wat er bij jou dramatisch is, maar misschien concludeer je wat snel...
400KB/s tops vind ik traag. Als ik "geluk" heb dan kan met 950KB/s downloaden. Nu zit het vaker richting de 0KB/s dan de 950Kb/s. Afgelopen zomer/eind zomer die periode was Eweka perfect. 950KB/s non stop met af en toe dalers richting de 600/750KB/s (wat ik toen traag vond). Maar ja ze hebben het voor elkaar gekregen om het woord traag nu anders te defineren bij mij.

Met name de email van eweka de afgelopen december vertellen ze al, alhoewel niet direct, dat ze nu een snelheid van minimaal 8Mb/s willen garanderen (950KB/s). Mja zelfs dit halen ze niet terwijl ze adverteren met 20Mb/s op hun site. Zelfs om 5 uur s'nachts.

Volgende week stap ik mooi over op een andere aanbieder. Vorige maand Tweaknews nog geprobeerd en hun waren wel oke. Niet perfect maar de retentie tijd van 50 dagen is wel handig. Eweka geeft aan dat alles na 25 dagen van "backup" servers uit amerika komt en dat is in hun woordenboek de oke woord dat het traag mag wezen. Terwijl ze in december nog adverteerde dat ze de retentie omhoog wilde gooien.

Eweka groeit nogal hard geloof ik, ken steeds meer mensen die het Usenet gebruiken en Eweka is toch een van de meest bekende, dus dat het wat inzakt soms geloof ik best. Ze zitten ook al ruim boven de 70 servers.
Maar ik haal zelf nog steeds m'n maximale snelheid (1MB/s) en ook altijd eigenlijk, zelfs tijdens de spitsuren, dus ik kan niet echt zeggen dat ik er last van heb. Misschien eens je account een dag laten verlopen zodat je naar een nieuwe server gaat?
Enige jammere is inderdaad dat headers op 100KB/s zitten en maximaal 10 dagen oud. Maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor wat kleine groups die niet altijd even goed geïndexeerd lijken te worden op de search sites en voor wat foto groups. Maar ik ga na dit abbo over 2 maanden ook eens even een andere provider proberen denk ik.

Border Community _/-\o_
Brand, het bier waar Limburg trots op is.

hey there =]

quote:
Klippy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:53:
Eweka groeit nogal hard geloof ik, ken steeds meer mensen die het Usenet gebruiken en Eweka is toch een van de meest bekende, dus dat het wat inzakt soms geloof ik best. Ze zitten ook al ruim boven de 70 servers.
Ze zijn inderdaad erg hard gegroeid, vorige zomer hadden ze volgens mij net 10 servers. Niks ten nadele van Eweka hoor, voor ¤ 7,50 heb je weinig te klagen als jullie gewoon top snelheid halen. Helaas haal ik dat nauwelijks meer, ook niet op andere servers. (ik betaalde ook per maand, met een paar dagen delay zodat ik nooit op dezelfde server zou zitten)

maar goed heeft trouwens UNS een max snelheid van 20mbit? Ik kan het niet vinden op hun site. Ik vind ¤ 10,- een prima deal voor 90dagen retentie. Ik wacht op jullie bevindingen :)

quote:
Terryb47 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:16:
[...]

Ze zijn inderdaad erg hard gegroeid, vorige zomer hadden ze volgens mij net 10 servers. Niks ten nadele van Eweka hoor, voor ¤ 7,50 heb je weinig te klagen als jullie gewoon top snelheid halen. Helaas haal ik dat nauwelijks meer, ook niet op andere servers. (ik betaalde ook per maand, met een paar dagen delay zodat ik nooit op dezelfde server zou zitten)

maar goed heeft trouwens UNS een max snelheid van 20mbit? Ik kan het niet vinden op hun site. Ik vind ¤ 10,- een prima deal voor 90dagen retentie. Ik wacht op jullie bevindingen :)
Vorige zomer zaten ze al op +50 hoor.

Om deze post even nut te laten hebben voor anderen : Ben sinds kort over op Giganews ( na 10 dagen trial van Tweaknews ) en ik moet zeggen dat ik tot nu toe uitermate tevreden ben. Waar ik bij tweaknews meestal rond de 900 kb/s - 950 kb/s zat, zit ik nu met Giga op de 950 kb/s - 1020 kb/s ( heb 8Mbit internet van @Home ). Ook de hogere retentie merk ik wat van, als je eigenlijk alles al hebt en alleen nog nieuwe dingen wilt downloaden ( zoals episodes bv. ) zit je goed met Tweaknews trouwens :).

off-topic : Alleen heb ik nog wel even een vraagje, wat gebruiken jullie om te zoeken wat je wilt ?
Ik ben geabonneerd op Newzbin ( meestal search ik op Newzbin zelf en soms in Usenet ) en gebruik de Supersearch van Newsleecher alleen kan ik niet echt alles vinden wat ik wil heb ik het vermoeden. Kan het even niet zo uitleggen, wat het zo maakt dat jullie mij ook niet echt kunnen helpen dus :P vandaar de vraag hoe jullie dit aanpakken. Moet trouwens wel zeggen dat ik de 720p versies ( 750MB eps ) van complete seizoenen mis, meestal dvd rips nu of Xvid....

[no00wa] --> The Chronicles of Spellborn ( www.tcos.com ) MMORPG van het jaar !?

quote:
qwaz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:05:
Om deze post even nut te laten hebben voor anderen : Ben sinds kort over op Giganews ( na 10 dagen trial van Tweaknews ) en ik moet zeggen dat ik tot nu toe uitermate tevreden ben. Waar ik bij tweaknews meestal rond de 900 kb/s - 950 kb/s zat, zit ik nu met Giga op de 950 kb/s - 1020 kb/s ( heb 8Mbit internet van @Home ). Ook de hogere retentie merk ik wat van, als je eigenlijk alles al hebt en alleen nog nieuwe dingen wilt downloaden ( zoals episodes bv. ) zit je goed met Tweaknews trouwens :).

Alleen heb ik nog wel even een vraagje, wat gebruiken jullie om te zoeken wat je wilt ?
Ik ben geabonneerd op Newzbin ( meestal search ik op Newzbin zelf en soms in Usenet ) en gebruik de Supersearch van Newsleecher alleen kan ik niet echt alles vinden wat ik wil heb ik het vermoeden. Kan het even niet zo uitleggen, wat het zo maakt dat jullie mij ook niet echt kunnen helpen dus :P vandaar de vraag hoe jullie dit aanpakken. Moet trouwens wel zeggen dat ik de 720p versies ( 750MB eps ) van complete seizoenen mis, meestal dvd rips nu of Xvid....
Hier gaan we het dus niet over hebben ;) Dit topic is alleen bedoelt voor Usenet Service providers :)

(zie DirectMessage btw)

Trephix.com

Daarom ook een stuk on-topic ;) maar bedankt.

[no00wa] --> The Chronicles of Spellborn ( www.tcos.com ) MMORPG van het jaar !?

Ik heb nu ook een maand of 2 Eweka, maar ben er toch niet tevreden over.
Zit op reader56, het ding gaat constant van 0 tot 410KB (mijn max), maar zit meer op 200-300. :/
Toch maar terug naar XSNews denk ik met hun 60 dagen retentie. Voor 4.95¤/m vind ik dat toch een betere service...

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

quote:
Fire69 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:50:
Ik heb nu ook een maand of 2 Eweka, maar ben er toch niet tevreden over.
Zit op reader56, het ding gaat constant van 0 tot 410KB (mijn max), maar zit meer op 200-300. :/
Toch maar terug naar XSNews denk ik met hun 60 dagen retentie. Voor 4.95¤/m vind ik dat toch een betere service...
Mag jij zeggen waar je 4,95 euro ziet staan: http://www.xsnews.nl/index.php?x=abonnementen

Tja, daar zie je ook geen Light-abbo staan en toch kan je eentje krijgen. ;)

Ze werken samen met een nzb-site, maar ja, die mag ik hier niet noemen :)

[edit]
Excuseer, 't is trouwens 5.95¤ (en max 4mbit)

Fire69 wijzigde dit bericht 12-02-2007 12:20 (15%)

ik zit bij xs4all ben al geruim een jaar of 2 daar het usenet aan het leeg trekken. maar de laatste tijd heb ik erg veel last van het ontbreken van blocks. nou las ik al in een ander topic dat xs4all afgelopen dagen wat problemen had met mail server en dergelijke. nou was ik benieuwd of meer mensen dit merken. of dat het gewoon een kleine storing is of dat ze aan het besparen zijn op usenet.

quote:
kaiiestan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:26:
[...]

Vroeger hoorde ik iedereen over usenetserver, ook hier op tweakers. Daarom destijds usenetserver genomen en nooit meer weggaan. Tot nu toe altijd top service, het werkt altijd en voor mij altijd met meer dan voldoende snelheid. tot wel 2 mb/s op de uni. Ok dan net niet zo'n lange retentie als giganews maar wel goedkoper. Ik betaal 40 dollar voor 3 maanden, dat is dus ongeveer 30 euro per 3 maanden dus 10 euro per maand.

Voor mij super dus
quote:
pven schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:14:
[...]

Helemaal mee eens. Ik gebruik UNS nu bijna 2 jaar en heb bijna niets (meer ;)) om over te klagen. _O_
Hebben jullie geen snelheidsproblemen :? Bedoel je met 2 mb 2 megabyte?

"Vroeger" toen de retentie van UNS nog 30 dagen was, kon ik met maar 3-4 verbindingen (van de in totaal 30) mn volle snelheid van 1.7 MBytes/s halen. Sinds de retentie steeds hoger wordt, wordt mijn snelheid steeds lager :( Ik haal nu met 3-4 verbindingen niet eens paar 100 kb, en met alle 30 verbindingen ~400-800 KByte/s. Het lijkt misschien veel, maar het is wel minder dan de helft van wat ik vroeger gewend was :/

Opvallend is dat snachts (02.00 uur) de snelheid wel ineens hoger wordt bij mij. Ik heb het niet goed in de gaten gehouden, maar volgens mij is het echt zo.

hey there =]

quote:
Bhai schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:33:
[...]

[...]

Hebben jullie geen snelheidsproblemen :? Bedoel je met 2 mb 2 megabyte?

Sinds de retentie steeds hoger wordt, wordt mijn snelheid steeds lager :( Ik haal nu met 3-4 verbindingen niet eens paar 100 kb, en met alle 30 verbindingen ~400-800 KByte/s. Het lijkt misschien veel, maar het is wel minder dan de helft van wat ik vroeger gewend was :/
da's dan een tegenvaller zeg, ik was van plan om UNS een maandje uit te proberen. Ik dacht dat max verbindingen op 10 lag bij UNS?

Ipsa scientia potestas est

Hebben meer mensen last van trage downloadsnelheden bij Eweka?
Hij schommelt sinds vanavond als een gek met als top ongeveer 500KB/s ipv 1300 KB/s constant.
(Ik zit bij Planet btw)
Vanmiddag liep ie nog normaal.

fsfikke wijzigde dit bericht 12-02-2007 23:34 (8%)

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

quote:
Terryb47 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:39:
[...]

da's dan een tegenvaller zeg, ik was van plan om UNS een maandje uit te proberen. Ik dacht dat max verbindingen op 10 lag bij UNS?
quote:
the virtual servers nntp1.usenetserver.com - nntp4.usenetserver.com make up news.usenetserver.com. You are allowed to connect to each of the nntp server groups directly if you wish.
Of ik ze nou alle 30 of 40 gebruik of alleen 10. Ik blijf maar 800 KByte krijgen op zn best :|

Dan heb ik eigenlijk liever 30 dagen retentie met volle snelheid...

quote:
fsfikke schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:34:
Hij schommelt sinds vanavond als een gek met als top ongeveer 500KB/s ipv 1300 KB/s constant.
(Ik zit bij Planet btw)
Jep, zelfde probleem hier sinds het weekend. Ik zit op newsreader 26 overigens.

Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
fsfikke schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:34:
(Ik zit bij Planet btw)
Hier doet hij het ook al een paar dagen heel slecht, zit op reader55 uit mijn hoofd. Heel vervelend.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws