Gathering of Tweakers

Quicksearch
This fragster is unstoppable!

Heeft Casema het gebruik van de nieuwsserver een tijd geleden niet gelimiteerd? Max. 10Gb p/m downloaden, dacht ik. Of is dit inmiddels weer opgeheven?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

quote:
rally schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:43:
[...]

Correctie: De retentie van Casema is geen 85+ dagen.... de retentie van GigaNews is 100 dagen (en laat Casema juist nu van de diensten van GigaNews gebruik maken ;) )
Correctie: dat is pas sinds kort, excuseer mij :/
quote:
KillerBeeForEver schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:47:
Heeft Casema het gebruik van de nieuwsserver een tijd geleden niet gelimiteerd? Max. 10Gb p/m downloaden, dacht ik. Of is dit inmiddels weer opgeheven?
Klopt, is nog steeds, maar had Wanadoo niet hetzelfde?

SoaDmaggot wijzigde dit bericht 02-02-2007 12:36 (33%)

Trephix.com

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
SoaDmaggot schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Correctie: dat is pas sinds kort, excuseer mij :/

[...]

Klopt, is nog steeds, maar had Wanadoo niet hetzelfde?
Met wanadoo kon ik maar met 50kbyte/sec donwloaden... Heb nog nooit de limiet van 10 gb gehaald met wanadoo... Zit nu (vanaf 18 december gemeten) op 581 gb.. :O :O :O

Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

live your life

quote:
urnie538 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:49:
[...]

Met wanadoo kon ik maar met 50kbyte/sec donwloaden... Heb nog nooit de limiet van 10 gb gehaald met wanadoo... Zit nu (vanaf 18 december gemeten) op 581 gb.. :O :O :O
Lees ik je zin nu vekeerd of klopt ie gewoon niet :)
Sinds 18 december op 581 GB = anderhalve maand. Dan lijkt het met toch dat je RUIM over de 10 gig heen bet gegaan toch? :)

Geen commentaar

Hm, ik heb sinds vandaag nog maar 2 threads op de HetNet nieuwsserver (nova.planet.nl), terwijl dit er altijd 3 waren.
Als ik in Grabit 3 threads instel krijg ik een 'max connection limit reached' foutmelding.

Op de site van HetNet staat niks over een verandering.

Hebben andere HetNet gebruikers dit ook?

Zoja, dan lijkt het een verandering in de instellingen bij de HetNet nieuwsserver, of heb ik het hier mis?

Edit @ Baggio666 hieronder:
Ik haal ook max 90kB/s per thread, effectief is de snelheid dus 33% minder met maar 2 threads...

Anyway, een dezer dagen switch ik naar XS4all, en dan: Newszilla.xs4all.nl! :9

Wel balen voor alle nova.planet.nl gebruikers als dit zo blijft... Zonder aankondiging vooraf. :(

Richub wijzigde dit bericht 06-02-2007 12:28 (37%)

To The Cosmic Cows

quote:
Richub schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 06:04:
Hm, ik heb sinds vandaag nog maar 2 threads op de HetNet nieuwsserver (nova.planet.nl), terwijl dit er altijd 3 waren.
Als ik in Grabit 3 threads instel krijg ik een 'max connection limit reached' foutmelding.

Op de site van HetNet staat niks over een verandering.

Hebben andere HetNet gebruikers dit ook?

Zoja, dan lijkt het een verandering in de instellingen bij de HetNet nieuwsserver, of heb ik het hier mis?
Ik zit bij planet en heb hier dus ook last van. Ook easynews.nl is onbereikbaar (geen DNS-verwijzing meer dat ik zie :s). Ik haal bij nova altijd maar max 90 kb/s per lijntje (op een goede dag) dus ik hoop niet dat dit omlaag gaat naar 2x 90...

Edit: Jeej easynews doet het weer, het was maar kort gelukkig :)

Baggio666 wijzigde dit bericht 06-02-2007 10:24 (4%)

pfffff ik maak dus ook gebruik van nova.planet.nl en heb nu ook nog maar 2 lijntjes over... Wat je kunt doen is de ipv6 tunnel open gooien en dan voor een deel met bijv. newszilla en je eigen server nova.planet.nl downloaden; dan haal ik weer dezelfde snelheid als voorheen ;)

Heb ondertussen de trial van tweaknews aangevraagd maar heb hier nogal wat vraagjes over ( over het algemeen gebruik van de newsreaders zoals newsbin pro en andere dingen ).
Iemand die zich wilt opofferen om met mij hier wat over te praten? :P
Laat maar wat via PM horen

qwaz wijzigde dit bericht 06-02-2007 19:32 (5%)

[no00wa] --> The Chronicles of Spellborn ( www.tcos.com ) MMORPG van het jaar !?

quote:
qwaz schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:27:
... maar heb hier nogal wat vraagjes over ...
www.binaries4all.nl is misschien handiger voor je dan :)

SoaDmaggot wijzigde dit bericht 06-02-2007 21:36 (36%)

Trephix.com

*knip* :>

SoaDmaggot wijzigde dit bericht 06-02-2007 21:36 (95%)

Trephix.com

Reg. datum: 14 september 2006

Doet bij meer mensen freenet.de het niet meer? Nieuw gratis accountje aangemaakt, maar na 5 minuten: Unable to logon... :'(

Ik gebruik al 4 jaar tot volle tevredenheid Astaweb (news.astraweb.com) als fill account naast mijn XS4All account (lang leve newszilla)

60 dagen retentie, alle nieuwsgroepen, een onbeperkt aantal connecties en snelheid (bij pay-by-download) of max. 10 connecties bij Unlimited DSL (geen snelheids beperking), anoniem uploaden.

Eigenlijk is er niets wat ik niet compleet binnen kan krijgen. Om een voorbeeld te geven: ik was eind vorig jaar bij een kennis hij downloade via Tweaknews, kon iets niet compleet krijgen, snel even mijn Astraweb gegevens in gevuld en klaar was Kees (nouja Kees..)

Tijdelijk krijg je bij Astraweb voor 25USD 90GB (PBD-service) mocht je dus een goede fill-server zoeken, probeer het eens.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Quads rule !
Reg. datum: 30 augustus 2004

quote:
s_schimmel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:32:
Ik heb mijn proefabbo van Tweaknews niet verlengt. Ik had inlogproblemen die ik niet via Versatel had en daardoor downloadde ik met een paar 100 KBps en dat kan hoger. Ik heb nu een abonnement bij pf-corner. Voor 30 euro per jaar onbeperkt downloaden op 20Mbit zolang als je niet download tussen 18:00 en 01:00 uur. Ik download wel buiten die tijden :D
is het helemaal niet mogelijk om tussen 6 en 1 te downloaden of dat een download bezig is ( lees 1755 starten )

The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver.

quote:
dizzytal schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:44:
Ik gebruik al 4 jaar tot volle tevredenheid Astaweb (news.astraweb.com) als fill account naast mijn XS4All account (lang leve newszilla)
Ik kwam hem inderdaad al tegen gisteren (toevallig :+) en moet zeggen dat ik erg veel interesse heb (zat voorheen naar Giganews te kijken met de 90 dagen retentie, ik vind alleen de $10 extra per maand voor deze 30 dagen niet echt waard (voor 90 dagen gebruik ik mijn casema wel - tevens ook Giganews).

Trephix.com

quote:
dizzytal schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:44:

60 dagen retentie, alle nieuwsgroepen, een onbeperkt aantal connecties en snelheid (bij pay-by-download) of max. 10 connecties bij Unlimited DSL (geen snelheids beperking), anoniem uploaden.

Eigenlijk is er niets wat ik niet compleet binnen kan krijgen. Om een voorbeeld te geven: ik was eind vorig jaar bij een kennis hij downloade via Tweaknews, kon iets niet compleet krijgen, snel even mijn Astraweb gegevens in gevuld en klaar was Kees (nouja Kees..)

Tijdelijk krijg je bij Astraweb voor 25USD 90GB (PBD-service) mocht je dus een goede fill-server zoeken, probeer het eens.
Ik gebruik Astraweb ook al zo'n 2 jaar, de laatste maanden enkel nog voor fills. Perfecte service, snelheid, retentie....
Maar die tijdelijke aanbieding, die staat er al 2 jaar op ;)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

quote:
Maar die tijdelijke aanbieding, die staat er al 2 jaar op ;)
Billed: 24-3-2005 65GB,
Billed: 28-6-2005 65GB,
Billed: 02-10-2005 65 GB.

Zal mn bill history niet verder posten, dat is ook niet interessant, maar 2 jaar staat die tijdelijke aanbieding er zeker niet. Hooguit een paar maand (als het al zo lang is)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Zit nu zo'n 5 dagen op de 10-dagen trial van tweaknews en het bevalt me erg goed. Heb vooral veel zitten downloaden om te testen hoe alles nou werkt met pars etc en ik ben blij dat ik er wat van opgestoken heb. Wat ik wel zeer vervelend vind is dat ik icm newsleecher bij 8/10 3gb+ bestanden veel incompletes heb, maargoed daar is par voor uitgevonden >:)

Nu zit ik alleen te twijfelen of ik me abonneer op Giganews of Tweaknews :'( . Ik download erg veel, daarbij is tweaknews tot nu toe erg goed gebleken en ik vind vrij veel wat ik wil hebben. Ook de snelheid is meestal wel top en die retentie is goed genoeg voor mij ( denk ik }:O ), maar aangezien iedereen hier helemaal lyrisch is over Giganews misschien dat toch maar eens gaan proberen.... hopelijk dan ook met de volle 1mb/ps downloaden.

edit : de reden om misschien toch Giganews te nemen; hoe meer groups, hoe beter :P

qwaz wijzigde dit bericht 09-02-2007 11:15 (5%)

[no00wa] --> The Chronicles of Spellborn ( www.tcos.com ) MMORPG van het jaar !?

This place is GoT-like!!!

Tweaknews mist bij mijn weten geen groepen hoor? De retentie kan niet op tegen die van Giganews maar daar is het prijsverschil ook naar.

Ik download nu bijna een jaar via Tweaknews (heb TweakDSL) en het bevalt me eigenlijk prima. Sinds eind december ook maar newsleecher gekocht met supersearch en ik merk dat ik eigenlijk nooit meer de bekende index sites gebruik. Wat mij betreft was het die 30 dollar iig meer dan waard ;)

quote:
www.usenetserver.com On March 1st, we will complete the upgrades and have over 100 days of retention.
Vroeger hoorde ik iedereen over usenetserver, ook hier op tweakers. Daarom destijds usenetserver genomen en nooit meer weggaan. Tot nu toe altijd top service, het werkt altijd en voor mij altijd met meer dan voldoende snelheid. tot wel 2 mb/s op de uni. Ok dan net niet zo'n lange retentie als giganews maar wel goedkoper. Ik betaal 40 dollar voor 3 maanden, dat is dus ongeveer 30 euro per 3 maanden dus 10 euro per maand.

Voor mij super dus

Ahtlon 64 3200+ | 1 gig DDR | Raid 0 totaal 0,5 TB | GF6800LE@Ultra || Centrino 1500 laptop

quote:
kaiiestan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:26:
[...]

Vroeger hoorde ik iedereen over usenetserver, ook hier op tweakers. Daarom destijds usenetserver genomen en nooit meer weggaan. Tot nu toe altijd top service, het werkt altijd en voor mij altijd met meer dan voldoende snelheid. tot wel 2 mb/s op de uni. Ok dan net niet zo'n lange retentie als giganews maar wel goedkoper. Ik betaal 40 dollar voor 3 maanden, dat is dus ongeveer 30 euro per 3 maanden dus 10 euro per maand.

Voor mij super dus
Helemaal mee eens. Ik gebruik UNS nu bijna 2 jaar en heb bijna niets (meer ;)) om over te klagen. _O_
Nec scire fas est omnia

Ik gebruik Eweka. Prima dienst, redelijke retentie (ik zit er toch kort op :) ) en compleetheid van bestanden is erg goed te noemen.

Grootste voordeel van eweka vind ik het feit dat je je verbinding mag delen. (2 versch. ip's en max 4 connecties)
Ik deel hem met iemand anders en betaal dus maar ¤ 3,75 per maand. Ik heb chello light, dus heb aan 2 connecties meer dan genoeg. :D

Vivat ebriositas
Specs: XP3000+, 512 MB ddr <-> Acer Aspire 3628AWXMi

Ik zie niemand nog reppen over Xsnews?

Ik heb daar een paar maanden geleden een Jaarabbonement afgesloten voor ongeveer 70+ euro, daarbij zit 10MBit unlimited / 8 draadjes en de retentie (bouwt) zich nu op tot 60+ Dagen.

Jism wijzigde dit bericht 09-02-2007 20:07 (18%)

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

Even een vraag tussendoor:

Ik heb net een vraag gepost over Scarlet en binaries. Nu begrijp ik dat het via Scarlet niet mogelijk is om via de binaries bestanden binnen te halen.
Ik snap zelf alleen niet goed wat er nou precies gebeurd wanneer ik bijvoorbeeld een abonnement aanvraag bij TweakNews. Kan ik dan via scarlet op de tweaknews server komen? Is het dan dus zo dat ik 7,95 betaal (bijvoorbeeld) en dan dus weer access heb tot de binaries?

Zou iemand dit kort kunnen uitleggen?

Mvg

This place is GoT-like!!!

quote:
Heb je zelf al gedaan ;) Als je een abo bij (bijv.) TweakDSL neemt krijg je gewoon inloggegevens waarmee je op de TweakNews server kunt komen en gewoon je binaries kunt downloaden. Via welke provider maakt dan gewoon niet uit.

Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
dizzytal schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:15:
Zal mn bill history niet verder posten, dat is ook niet interessant, maar 2 jaar staat die tijdelijke aanbieding er zeker niet. Hooguit een paar maand (als het al zo lang is)
De aanbieiding gaat vaak weg en komt dan weer even terug. Maar de meeste dagen van het jaar is de aanbieding niet beschikbaar. Maar ik zie hem ook al 2 jaar af en toe terugkomen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws