Gathering of Tweakers

Quicksearch
The future is not set

quote:
Gunner schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:47:
[...]
Bij Giganews staat het ook in de voorwaarden.
Bovendien locked giganews gewoon op 1 ip, thuis heb ik Chello ADSL en daar staat de router in bridging zodat iedere computer een inet IP krijgt toegewezen, zodra er 1 pc staat de leechen krijgt mijn laptop geen bit meer binnen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

quote:
Koffie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:17:
Over SSL : Ik heb even een hele simpele test gedaan:

[afbeelding]

Eerst met SSL, daarna zonder SSL (bij dezelfde NNTP provider uiteraard).
Ik merk dus eigenlijk geen verschil.
Wel moet ik opmerken dat dit met de laatste Newsleecher final is, waarbij ik stukken minder dalen in de grafiek heb bij completen van files (uiteraard dit wegens minder load).
Hier gaat het lijntje uit het grafiekje ook ZEER strak, nooit last van dalen en happen in de grafiek zoals jij ze toont. gewoon een strakke lijn.

Ik maak echter wel gebruik van TweakNews.

www.rijschool-him.nl

Ik leech samen met iem van UNS al meer dan een jaar volgens mij... we gebruiken het allebei van verschillende IP's... allebei hebben '20-mbit' snelheid, en downloaden met max snelheid (~1.5 MByte/s).

Hoewel de laatste tijd ik een steeds lagere snelheid begin te krijgen... maar ik mag eigenlijk niet zeuren, want ik betaal er niet voor :P

quote:
thedude0 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 06:31:
[...]

Met xsnews kan je het grootste deel van je 100 mbit halen aangezien er geen cap op zit.
http://img245.imageshack.us/my.php?image=naamlooswf5.jpg
Holy crap.. 8 MB per seconde.
Dan heb je een film/spel in ~9,5 minuut, wel iets anders dan mijn 320 KB/s _O-,

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Pff, aan die snelheden zou het handiger zijn als je hem gewoon van de server kon streamen :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Acties: [view]

Door: Koffie Moderator PNS/NT
XFM -- highstream --

quote:
Chutney schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:06:
[...]

Hier gaat het lijntje uit het grafiekje ook ZEER strak, nooit last van dalen en happen in de grafiek zoals jij ze toont. gewoon een strakke lijn.

Ik maak echter wel gebruik van TweakNews.
De eerste hap was van het completen, de andere happen voor het disconnecten en wijzigen van de settings ;)
quote:
Fire69 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:04:
Pff, aan die snelheden zou het handiger zijn als je hem gewoon van de server kon streamen :P
Inderdaad, het eerste programma wat daarmee aan komt zetten is koning! Wat heerlijk zou dat zijn, gewoon film on demand :) en meteen kijken na aanklikken... zucht...

Zijn er tegenwoordig al mogelijkheden om automatisch te downloaden? Ik bedoel dus als er een nieuwe serie uitkomt, deze automatisch gedownload en uitgepakt wordt. Een soort auto nzb import.

Acties: [view]

Door: Koffie Moderator PNS/NT
XFM -- highstream --

quote:
Bartjeee schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:04:
Zijn er tegenwoordig al mogelijkheden om automatisch te downloaden? Ik bedoel dus als er een nieuwe serie uitkomt, deze automatisch gedownload en uitgepakt wordt. Een soort auto nzb import.
Met de nieuwset NewsLeecher moet je een heel eind komen.
NL kon al een lange tijd NZB's die in een dir komen automatisch importeren, naar ik begrepen heb kan NL tegenwoordig ook automatisch PAR'en, repareren en uitpakken.
Maar hij kan nog steeds niet weten wat jij wil downloaden. :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 01 augustus 2001

Ja, dat bestaat.

Als je gebruik maakt van *een van de betere betaal index-services*, kun je daar een RSS feed inmekaar laten flansen met de nodige trefwoorden. Deze wordt door SABnzbD ingelezen en verwerkt.

Het is een beetje puzzelen, maar het zou moeten werken.

SabNZBd is trouwens nog steeds de lekkerste tool die er is, als je't mij vraagt. In samenwerking met *een van de betere betaal index-services*, firefox en een greasemonkey scriptje heb je toch al zonder veel moeite 1-click downloading. SabNZBd download, repareert (inclusief downloaden van de nodige par blokken, niet meer), pakt uit en plaatst het netjes voor je in een mapje. Tevens is de SabNZBd interface overal ter wereld aan te spreken, dus effe snel iets in je que zetten op het werk is geen probleem :)

Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
KaiZas schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:55:
Ja, dat bestaat.

Als je gebruik maakt van *een van de betere betaal index-services*, kun je daar een RSS feed inmekaar laten flansen met de nodige trefwoorden. Deze wordt door SABnzbD ingelezen en verwerkt.

Het is een beetje puzzelen, maar het zou moeten werken.

SabNZBd is trouwens nog steeds de lekkerste tool die er is, als je't mij vraagt. In samenwerking met *een van de betere betaal index-services*, firefox en een greasemonkey scriptje heb je toch al zonder veel moeite 1-click downloading. SabNZBd download, repareert (inclusief downloaden van de nodige par blokken, niet meer), pakt uit en plaatst het netjes voor je in een mapje. Tevens is de SabNZBd interface overal ter wereld aan te spreken, dus effe snel iets in je que zetten op het werk is geen probleem :)
Dat is toch helemaal niet handig? Je download dan vast veel te veel. Dit zal alleen fijn werken voor zeldzame dingen zoals een oude film. Maar dan gebruik ik liever de watchdog functie van bepaalde index sites.

Reg. datum: 01 augustus 2001

Inderdaad. Het is perfect mogelijk dat je dezelfde content x-aantal keer binnen haalt. Ikzelf heb totaal geen ervaring met die rss functie, maar ik ga er vanuit dat je kunt instellen dat er maar één hit mag zijn en dat de search daarna verwijderd wordt of pas een week later terug wordt herhaald. Lijkt me nog moeilijk, aangzien ik graag zelf beslis welke kwaliteit ik binnen haal. Ik prefereen namelijk de HD versies, of het in mpeg2 of H.264 is maakt me niet zoveel uit.

Ik hou het wel bij de 1-click functie. Elke dag een beetje struinen op die index site vind ik zelfs aangenaam. Als je dan toch een paar weken op vakantie gaat, moet je maar zien dat je een server hebt met genoeg retentie.

UNS heeft een retentie upgrade, EN ik kan nu met mijn max snelheid downloaden opeens _/-\o_
Ik heb het ze gevraagd, maar ze hebben toch echt geen speed-upgrade gedaan ofzo. Hoe dan ook, ik ben blij :)

http://usenetserver.com/images/phase3.jpg

Wed, 7 Mar 2007 19:17:04 GMT

Today we have increased our retention to 101 days.

Some groups are showing less than our projected retention due to a software bug. Highwinds Software Group is working to repair this bug. For now, the larger groups will have a truncation of the headers, but you should be able to pull to up 90 days by message ID (using a NZB, etc.)

Bhai wijzigde dit bericht 08-03-2007 16:41 (24%)

hey there =]

quote:
Bhai schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:34:
UNS heeft een retentie upgrade, EN ik kan nu met mijn max snelheid downloaden opeens _/-\o_
Ik heb het ze gevraagd, maar ze hebben toch echt geen speed-upgrade gedaan ofzo. Hoe dan ook, ik ben blij :)
ik haal nu 1.8mb/sec (van m'n 2mb/sec) dus ik ben ook wel tevreden, zoals ik al eerder zei zat er een cap op van 1mb/sec overdags. Hopen dat we de snelheid blijven behouden, dan geef ik UNS volgende maand weer een kans :)

Ik heb Orange, en gebruik daar dus ook de nieuwsserver van met het programma GrabIt :) . Het aanbod van data valt me een beetje tegen, ik kan amper een recente game er mee downloaden. Raden jullie mij trouwens aan een ander programma te downloaden? Ook staan de bestanden er na een dag of zo niet meer op, heel jammer :/ .

Ook komt mijn downloadsnelheid als ik ik een bestand download van een nieuwsgroep niet verder dan ongeveer 45 kb/s, terwijl de downloadsnelheid wanneer hij headers ophaalt ongeveer 300 KB/s is. Ik dacht dat je altijd kon downloaden op de volle downloadsnelheid. Ik heb een abonnement van 3 MBPS, dus zou de downloadsnelheid rond de 300 KB/s moeten liggen, wat dus ook het geval is bij het headers ophalen.

Dus:
  • Raden jullie mij een ander programma aan dan GrabIt?
  • Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem met de downloadsnelheid?

hello_moto wijzigde dit bericht 08-03-2007 19:14 (4%)

_asm nop;

quote:
hello_moto schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:13:
  • SabNZBd is gratis en zeer goed alternatief.
  • Een payserver erbij nemen of van ISP veranderen.

There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.

hey there =]

quote:
hello_moto schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:13:

[/list]
ligt niet aan Grabit, ook niet aan je verbinding, maar ligt aan de nieuwsgroep van Orange: die heeft een limiet van 50k/sec.

met jou verbinding kan je een Eweka abo proberen, kost maar ¤ 7,50 per maand.

quote:
Terryb47 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:04:
[...]

ik haal nu 1.8mb/sec (van m'n 2mb/sec) dus ik ben ook wel tevreden, zoals ik al eerder zei zat er een cap op van 1mb/sec overdags. Hopen dat we de snelheid blijven behouden, dan geef ik UNS volgende maand weer een kans :)
Omdat het abonnement niet op mijn naam staat, mag en kan ik er niet over klagen (ze kunnen naar een gebruikersnaam oid vragen), maar waarom vraag je UNS niet waarom je niet je max snelheid haalt? Ze hebben zo'n online klantenservice :)

Ik heb ze ff gevraagd of ze ook een snelheidsupgrade hebben gehad (als potentiële klant :P )
quote:
stephen_s:
Ok, the only speed issues we are aware of have been with many UK/European ISPs throttling heavy downloaders
stephen_s:
especially over the last month or so
just a question:
ok, thnx for the help. ill take UNS in consideration for a account
stephen_s:
no problem, let us know if you need anything else
Je kunt gewoon zeggen dat je niet je maximale snelheid haalt, en misschien kunnen ze er wat mee (kan is klein, maar zo laat je ze wel direct weten dat je niet tevreden bent).
Het is wel zo dat vroeger toen de snelheid heel bedroefd was, gebruikers hun geld terug konden vragen bij UNS.. dus je weet het nooit :)

hey there =]

Ik heb inderdaad te vroeg zitten juichen, snelheid is weer ingekakt naar 1.2mb/sec nu.

Ik zal hun helpdesk even wat vraagjes gaan stellen :(

Wat leuk dat ik nu ook opeens een snelheid van ~1 MB/s heb: je bent dus niet de enige.. :/

hey there =]

Ik heb even met hun online operator gebabbeld en niks wijzer kunnen worden:
quote:
bill_b:
sounds like your ISP is doing some traffic shaping
bill_b:
you use NTL or blueyonder?
Terryb47:
as I was saying, at daytime I can barely reach 50% of my max speed. BUT after midnight I can do 100%
Terryb47:
blueyonder = UK? I'm in The Netherlands
bill_b:
Well I took a shot
bill_b:
the practice of traffic shaping is popular for over seas ISPs
Terryb47:
Well it seems I'm not the only dutch user who has this problem
bill_b:
basicly they limit the speeds durring their peek times
Terryb47:
well I know for sure that my ISP doesn't limit speeds
Terryb47:
with Giganews or other local usenet servers I can download with 100% speed
Terryb47:
I only get this problem with UNS sadly
Terryb47:
So I've been wondering if you guys had a speedcap during daytime (I doubt it)
Terryb47:
I've tried all different servers too already. So I can't do much else from my side.
bill_b:
Giganews has farms in Europe
bill_b:
If they are throttling it it is because it has to go over the ocean and cost them so much more $$
bill_b:
To overcome slow speeds, please max out your connections to 10 and try using a different port: 23, 25, 3128, 8000, 1720. You can also try the "IP Routing Tool" using the URL http://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/routeselect
Terryb47:
alright, I'll try different ports for now
zoals ik al zei: heb al die andere servers al geprobeerd, ook de verschillende poorten nu. Tis jammer, voor de prijs die je betaald is die 100 dagen retentie UNS de goedkoopste - (bij Giganews betaal je het dubbele), alleen de speeds zijn wat minder.

Maar goed, als je een 10mbit verbinding hebt of trager, kan ik UNS zeker aanraden.

quote:
Terryb47 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:33:
[...]

ligt niet aan Grabit, ook niet aan je verbinding, maar ligt aan de nieuwsgroep van Orange: die heeft een limiet van 50k/sec.

met jou verbinding kan je een Eweka abo proberen, kost maar ¤ 7,50 per maand.
Ah, dat is jammer ;( . Ik heb ondertussen even naar Eweka gekeken, maar ik wil eigenlijk geen geld via een bankrekening, maar gewoon via een een sms'je of meerdere sms'jes.

Zijn er verder nog aanbevelingen? Ik zie zo snel Speedplaza en SMSUsenet, zijn die een beetje goed?

hello_moto wijzigde dit bericht 08-03-2007 21:32 (23%)

quote:
Terryb47 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:21:
Ik heb even met hun online operator gebabbeld en niks wijzer kunnen worden:

[...]

zoals ik al zei: heb al die andere servers al geprobeerd, ook de verschillende poorten nu. Tis jammer, voor de prijs die je betaald is die 100 dagen retentie UNS de goedkoopste - (bij Giganews betaal je het dubbele), alleen de speeds zijn wat minder.

Maar goed, als je een 10mbit verbinding hebt of trager, kan ik UNS zeker aanraden.
Kun jij eens kijken welke verschillende routes ze aanbieden via die routing tool? Ben wel benieuwd welke transit toko's ze gebruiken :)

Tora tora fila me s'ena soma lioma ginomai
Ligo ligo tha se pio kai sta matia sou tha xatho

Ik heb nu na 10 dagen tweaknews proberen (waarvan ik de helft op vakantie was :+ ) Eens 1 maandje gekocht bij Download2Day, die is ook heel fijn :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws