Gathering of Tweakers

Quicksearch
Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
Floris-K schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:11:
ok mooi zat zelf al aan tweaknews te denken ja..
Heb nu een rpoef abbo bij usenet.de en trek daar toch wel 8000-9000kbit/s, maar vind de prijs nogal aan de hoge kant 15 euro voor maar 20GB.. dat haal ik makkelijk binnen met mijn filmverslaving lol

hoor over het algemeen betere berichten over tweaknews dan Eweka
dus ff de 10 dagen proef van tweaknews checken..

Download zelf regelmatig en veeeel mb's of beter gezegd gb's :D
(eigen ervaring)
Je krijgt een inlogcode met de post, en als je besluit dat het je bevalt, dan stuur je de brief terug, en machtig je tweaknews het geld van je rekening af te schrijven. En ben je niet tevreden/wil je geen tweaknews, dan niet. Dan ben je er na 10/11 dagen van af, zonder verplichtingen e.d.

Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

Ik wil iets downloaden van 52 dagen oud. Helaas kan eweka dit niet aan. Nu weet ik dat er een newsserver is met een hogere retentie en waar je een "abo" kan nemen voor 1 a 3 dagen.

Weet iemand welke dat is?

Professioneel azijnpisser

Bij Giganews kan je een free 3-day trial nemen
quote:
*** Free 3-day Trial

All new Giganews® personal Usenet access accounts come with 3 days of free service (up to 1GB total transfer). If you cancel by 12:01am CST (GMT/UTC-0600) on 01/28/2007, you will be charged nothing. If you do not cancel by 12:01am CST (GMT/UTC-0600) on 01/28/2007, the service level you select will automatically start and you will be charged for that service. This offer is available only once per customer.

Gunner wijzigde dit bericht 24-01-2007 11:58 (4%)

quote:
Gunner schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:58:
Bij Giganews kan je een free 3-day trial nemen

[...]
Die had ik inderdaad al gevonden, maar deze is maar tot 1 GB. Ik moet 4 GB downloaden...

Tsjah, is zoiets niet een keer later gerepost? Volgens mij zijn er behalve GN weinig USP's die zo'n retentie hebben en ook nog eens een (beperkte) Trial hebben. Tweaknews haalt voor zover ik weet ook geen 52 dagen, dus ik vrees dat je pech hebtm, en Eweka al helemaal niet.

quote:
Gunner schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:07:
Tsjah, is zoiets niet een keer later gerepost? Volgens mij zijn er behalve GN weinig USP's die zo'n retentie hebben en ook nog eens een (beperkte) Trial hebben. Tweaknews haalt voor zover ik weet ook geen 52 dagen, dus ik vrees dat je pech hebtm, en Eweka al helemaal niet.
Als een usenet search site nog aangeeft dat ie er compleet op staat zou ik het gewoon proberen....

Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

quote:
urnie538 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:26:
Als een usenet search site nog aangeeft dat ie er compleet op staat zou ik het gewoon proberen....
Een usenet search site zegt helemaal niets of het er compleet op staan ja of nee.
Hoe kom je daar zo bij eigenlijk? :?

Newsleecher SuperSearch is gebaseerd op Giganews, omdat dat de beste is, hoe dat met andere mogelijkheden zit weet ik niet

Gunner wijzigde dit bericht 24-01-2007 12:55 (10%)

Ik zit zelf bij http://www.download2day.nl/ - retentie, snelheid en compleetheid is goed en door te betalen met iDeal zit je er ook binnen 10 minuten meteen op. Heb zelf het medium abonnement voor thuis.

Overigens is de easynews.nl betatest zo slecht nog niet, het is voor een groot deel wel compleet en de snelheid is prima in orde (7 MB/s haal ik al snel), wat ik mis trek ik via Download 2 Day binnen. Het is dat DVDs in rar-bestanden zitten anders kon ik ze als stream kijken :P.

Overigens heb ik na lang SABnzbd (vanwege automagisch parren en unrarren) gebruikt te hebben eens alt.binz geprobeerd en dat bevalt tot nu toe best aardig. GUI is niet de beste maar het werkt verder prima :)

Wind me up, put me down, start me off and watch me go
I'll be running circles around you sooner than you know
A little off center and I'm out of tune
Just kicking this can along the avenue
But I'm alright

quote:
Gunner schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:54:
[...]
Een usenet search site zegt helemaal niets of het er compleet op staan ja of nee.
Hoe kom je daar zo bij eigenlijk? :?

Newsleecher SuperSearch is gebaseerd op Giganews, omdat dat de beste is, hoe dat met andere mogelijkheden zit weet ik niet
Nou, op B**s**rch en Y***e (Denk niet dat ik de namen voluit mag zeggen, en ik doe dat dan dus ook niet) staat altijd in rode letters als hij incompleet is...

Dan staat er bijvoorbeeld:
size: 95.18 MB, parts available: 247 / 308 (in rood)
of
size: 38.67 MB, parts available: 109 / 109 (in groen)

Dus zo kom ik daar bij :Y)

EWK wijzigde dit bericht 24-01-2007 13:35 (3%)

Ik weet niet waar zij hun informatie vandaan halen dus een zinnig woord kan ik niet zeggen over de betrouwbaarheid van deze gegevens.
Ik gebruik tijdelijk weer de nieuwsgroepen van Planet en het bevalt me eigenlijk wel. Ok, ik kan geen oude bestanden binnenhalen, maar als dat nodig is betaal ik wel weer. Tot zo lang blijf ik lekker bij Planet hangen.

quote:
Ranja_Ranja schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:20:
Ik gebruik tijdelijk weer de nieuwsgroepen van Planet en het bevalt me eigenlijk wel. Ok, ik kan geen oude bestanden binnenhalen, maar als dat nodig is betaal ik wel weer. Tot zo lang blijf ik lekker bij Planet hangen.
Groot gelijk, ik had eerst ook planet. En ik weet niet wat de retentie is, maar ik kon toen gewoon met mijn volle internetsnelheid downloaden van de nieuwsgroepen.

Ent is nog gratis ook...

Student in hart en lever

Zelf heb ik een TweakDSL abo gehad en ben altijd zeer te spreken geweest over de TweakNews service.

Heb nu 30Mbit Glas van Pilmo en voor 69,95 ¤ p/j een 10 Mbit TweakNews abo genomen.
Goedkoper dan vele andere

En meer dan 10Mbit heeft weinig nut.
Je haalt harder media binnen dan dat je ze kan kijken, ook als het HDTV van 16GB is

easynews.nl is een leuke aanvulling, maar verre van compleet meestal
maargoed, wat ik al zeg, leuk om de overige 20Mbit van mijn verbinding dicht te trekken }:O

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Je maakt mensen jaloers met je 30mbit :9

quote:
DarkHelmet schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:42:
Zelf heb ik een TweakDSL abo gehad en ben altijd zeer te spreken geweest over de TweakNews service.

Heb nu 30Mbit Glas van Pilmo en voor 69,95 ¤ p/j een 10 Mbit TweakNews abo genomen.
Goedkoper dan vele andere

En meer dan 10Mbit heeft weinig nut.
Je haalt harder media binnen dan dat je ze kan kijken, ook als het HDTV van 16GB is

easynews.nl is een leuke aanvulling, maar verre van compleet meestal
maargoed, wat ik al zeg, leuk om de overige 20Mbit van mijn verbinding dicht te trekken }:O
69,95 per jaar? Bedoel j niet per maand? :P
ondertitels zijn voor mietjes

quote:
TheovdS schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:43:
[...]

69,95 per jaar? Bedoel j niet per maand? :P
Lees die zin nou nog eens goed, hij had voor 69.95 p/j het abbo van tweaknews.

Eos 30D - Tamron 17-50/2,8 - Canon 50/1,8 - Canon 90-300 - Speedlite 430EX - Minitracker Classic

quote:
ralpje schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:54:
[...]

Lees die zin nou nog eens goed, hij had voor 69.95 p/j het abbo van tweaknews.
Ow, sorry; tis nog vroeg :z
Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
Ranja_Ranja schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:20:
ik zou er nog xs4all bijnemen (ook gratis) en je hebt een goede combi. Kan je dingen tot ongeveer 17 dagen oud binnenhalen. Planet is volgens mij 4 dagen , dus heb je een bijna 4 keer hogere retentie voor niks.

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
urnie538 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:32:
[...]

Nou, op B**s**rch en Y***e (Denk niet dat ik de namen voluit mag zeggen, en ik doe dat dan dus ook niet) staat altijd in rode letters als hij incompleet is...

Dan staat er bijvoorbeeld:
size: 95.18 MB, parts available: 247 / 308 (in rood)
of
size: 38.67 MB, parts available: 109 / 109 (in groen)

Dus zo kom ik daar bij :Y)
Uhm, dat wil zeggen dat ie op het moment van aanmaken van de NZB, of moment van de posting compleet was, op de server waar yabse of binsearch indexeert, dat zegt verder niets over andere servers. Door problemen in propagatie kan het best zijn dat een posting die bij yabse/binsearch compleet word aangegeven bij een andere server incompleet is, of juist andersom.

Veel mensen verwarren de leeftijd van een post ook met de dag dat een NZB is aangemaakt, voorbeeld:

"Ja, de post staat er pas 1 dag op" Volgens NZB index, echter als men dan in de transfer queue kijkt van bijv Newsleecher, blijkt dat de posting (noem maar wat) al 60 dagen oud is.

Daarom moet je altijd uitgaan van wat je Usenet client zegt, en niet wat een index site je verteld.

Ben redelijk ( heel erg :P ) nieuw op het gebied van nieuwsgroepen en had hier wat vragen over, let wel ik heb natuurlijk al wat gezocht over hoe en wat maar wil graag op basis van persoonlijke ervaringen en/of horen en zeggen hier reactie op.

Zoals gezegd ben ik dus erg nieuw, ik moet nog eigenlijk uitzoeken hoe het precies werkt en welke newsreader een beetje goed werkt maargoed, mijn vraag:

- weet iemand een goede nieuwsgroep ( binaries only eigenlijk ) met een maximum van ongeveer 10-20 euro p/m waar eigenlijk de nieuwste series ( belangrijkste ) / films gewoon op staan en erg snel bijkomen als ze gedraait hebben in de u.s ?. Handig om te weten : ik zal er erg veel gebruik van gaan maken, een datalimiet van 10gb p/m vind ik dus niet erg lief O+

Zelf heb ik @home, dus zou ik graag wel een los abonnement op een server nemen ( denk ik? :P ).

Weet niet precies tot in hoeverre ik mag ingaan op hetgene wat ik ermee wil, maar zie de rest het ook gewoon doen..

qwaz wijzigde dit bericht 25-01-2007 16:48 (6%)

[no00wa] --> The Chronicles of Spellborn ( www.tcos.com ) MMORPG van het jaar !?

• @Home heeft zelf een niewsserver, kan je alvast een beetje mee oefenen.
• Of neem een proef-abbo op TweakNews (10 dagen)
• Als iemand waar in de wereld ook maar iets post, komt dat op elke nieuws-server terecht, het wordt onderling verspreid.
• Neem eens een kijkje op Binaries4all
live your life

quote:
xdc schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:54:
[...]

robbydw zit maar wat te brabbelen , en punica heeft wel degelijk gelijk

prijzen van easynews.NL zijn nog helemaal niet bekend.
dus robbydw haalt iets door elkaar

(nu gratis trail waarschijnlijk ook febr. want de retentie die ze willen bieden 30 dagen , is nog lang niet bereikt.)
Zou het geen brabbelen willen noemen maar ik haalde inderdaad wel wat door elkaar. Ik had / heb het over de .com variant en in dat geval vindt ik het prijzig t.o.v. tweaknews.NL ;)

Geen commentaar

quote:
snoeki schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:55:
[...]

ik zou er nog xs4all bijnemen (ook gratis) en je hebt een goede combi. Kan je dingen tot ongeveer 17 dagen oud binnenhalen. Planet is volgens mij 4 dagen , dus heb je een bijna 4 keer hogere retentie voor niks.
Hoe bedoel je xs4all er bijnemen? Kan je zonder een abonnement op de nieuwsgroepen van xs4all komen?

Reg. datum: 11 december 2000

quote:
robbydw schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:08:
[...]

Zou het geen brabbelen willen noemen maar ik haalde inderdaad wel wat door elkaar. Ik had / heb het over de .com variant en in dat geval vindt ik het prijzig t.o.v. tweaknews.NL ;)
eind goed al goed ;)

De nederlandse newsservers zijn gewoon goedkoper vanaf zo'n 7,50 per maand
Eweka , Tweaknews. en volstaan prima (voor mij dan , zelfs 2 threads!) , je download vaak toch meer en snellerd dan je kan bekijken/spelen.

Wil je meer snelheid , retentie of kwaliteit (altijd max speeds ook tijdens piekuren)
ga dan naar de duurdere giganews en andere usa aanbieders, daar betaal je dan ook voor.

xdc wijzigde dit bericht 25-01-2007 18:42 (40%)

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

quote:
Ranja_Ranja schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:10:
[...]

Hoe bedoel je xs4all er bijnemen? Kan je zonder een abonnement op de nieuwsgroepen van xs4all komen?
Inderdaad, je kan bijvoorbeeld deze tutorial doornemen:
http://www.dutchunderground.nl/content/view/37/1/

edit:

Stel je er niet te veel van voor, theoretisch heb je 3 x 50 kb's, maar in de praktijk is het meestal 3 x 30.

TheovdS wijzigde dit bericht 25-01-2007 19:32 (15%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws