Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
soepkip schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:27:
De enige issue die ik heb is dat ik mijn 2 scart aansluitingen niet kan gebruiken omdat de ophangbeugel deze effectief blokkeerd, de scart-stekkers zijn nl ook een beetje dik
ik vind het zo vreemd dat bij bijna elke lvd tv de aansluiting naar buiten gaan als het ware en niet naar onder als je begrijpt wat ik bedoel. bijna iedereen hangt het scherm toch op maar nu moet hij alweer verder van de muur hangen door dat je toch scart wil aansluiten.

De Piraat

Nog niemand het calibratie menu ontdekt?
Als je de OK knop op de tv en afstandsbediening tegelijk ingedrukt houdt kom je in een RGB calibratie menu.
Ik raad wel ten strengste aan hiermee op te passen, als je geen calibratie afbeeldingen of apparaten hebt zeker niet resetten want dan verneuk je je kleuren.
Ik heb dus een calibratie afbeelding op mijn tv gezet via component, toen reset gedaan en daarna auto rgb, dan calibreert de tv zichzelf opnieuw op de weergegeven afbeelding.
Dat heeft voor mij een stuk mooier beeld gegeven, was eerst vrij donker op component.
Nogmaals doe dit alleen als je er verstand van heb, ik had dit eerst per ongeluk gedaan en kreeg mijn kleuren niet meer goed. Pas nadat ik de juiste calibratie afbeelding kon weergeven via component heb ik hem weer goed kunnen calibreren. Heb nu perfekt beeld!

sup?

quote:
Fraggler schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:57:
Als je de OK knop op de tv en afstandsbediening tegelijk ingedrukt houdt kom je in een RGB calibratie menu.
Ik raad wel ten strengste aan hiermee op te passen, als je geen calibratie afbeeldingen of apparaten hebt zeker niet resetten want dan verneuk je je kleuren.
Ik heb dus een calibratie afbeelding op mijn tv gezet via component, toen reset gedaan en daarna auto rgb, dan calibreert de tv zichzelf opnieuw op de weergegeven afbeelding.
Dat heeft voor mij een stuk mooier beeld gegeven, was eerst vrij donker op component.
Nogmaals doe dit alleen als je er verstand van heb, ik had dit eerst per ongeluk gedaan en kreeg mijn kleuren niet meer goed. Pas nadat ik de juiste calibratie afbeelding kon weergeven via component heb ik hem weer goed kunnen calibreren. Heb nu perfekt beeld!
Welke calibratie afbeelding heb je dan gebruikt? Linkje?

Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you...

Zoiets?

http://www.equilter.com/calibration_test.gif

of zoals voor digitale foto toestellen

http://www.smugmug.com/img/help/calibration-print-1400-2.jpg

of zo'n testbeeld? :p

http://members.home.nl/victor.lodewijckx/PM5544_XGA.bmp

welke tv heb je dan van lg want ik kom toch echt niet in dat calibratie menu hoor.

quote:
Ben gebeld, wordt een nieuw onderdeel opgestuurd naar de monteurs en komen het erin zetten. Geen idee wat voor een onderdeel, maar als het goed is moet mijn probleem dan zijn opgelost! Goeie service hebben ze (tot nu toe) bij LG.

Reg. datum: 08 november 2005

quote:
toxikon schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:51:
[...]

Ben gebeld, wordt een nieuw onderdeel opgestuurd naar de monteurs en komen het erin zetten. Geen idee wat voor een onderdeel, maar als het goed is moet mijn probleem dan zijn opgelost! Goeie service hebben ze (tot nu toe) bij LG.
Wat voor onderdeel is er besteld als ik vragen mag?

En wat was jou probleem?

Reg. datum: 24 april 2007

Ik ben op dit moment aan het rondkijken voor een lcd tv, en heb interesse in de lg's. Nu vroeg ik me af of je bij de lg's (specifiek de lc3r serie, maar mag ook een andere serie zijn) ook hebt dat je bij het wisselen van zender (analoog) er onderin beeld een zwart balkje verschijnt met de titel van het huidige programma (een soort 'teletekst-balkje' zeg maar)? Deze functie vind ik zelf namelijk erg fijn.

quote:
riley schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:40:
Ik ben op dit moment aan het rondkijken voor een lcd tv, en heb interesse in de lg's. Nu vroeg ik me af of je bij de lg's (specifiek de lc3r serie, maar mag ook een andere serie zijn) ook hebt dat je bij het wisselen van zender (analoog) er onderin beeld een zwart balkje verschijnt met de titel van het huidige programma (een soort 'teletekst-balkje' zeg maar)? Deze functie vind ik zelf namelijk erg fijn.
Nee dat heeft de LC3R niet, vindt dat ook wel jammer.

Maar als je een digitale tuner gebruikt, wat ik wel aanraad, die doen dat wel.

GigaByte GA-MA69G-S3H, AMD X2 5000+ 65W, 2GB PC6400, 2*160GB

Reg. datum: 09 november 2002

Ik heb net een 37LC3R gekocht en wil die met een beugel aan de muur gaan hangen.

Maar hoe demonteer je de voet???

:) OK gelukt, zes schroefjes aan de achterkant boven de voet eruit draaien en de voet laat los. :)

Madzib wijzigde dit bericht 26-04-2007 22:15 (32%)

madzib

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb onlangs een 32LB1R besteld na het lezen van zeer goede reviews. Nu zie ik dat er ook een 32LB2R is. Logische aanname zou kunnen zijn dat de 32LB2R de opvolger is en dus beter is.

Verschillen
32LB1R 1600:1 echte contrast ratio, 32LB2R 5000:1 dynamische contrast
32LB1R 178 gr. kijkhoek, 32LB2R 176gr op LG.de (178 gr op LG.nl)
32LB1R heeft 1 HDMI en 32LB2R heeft 2HDMI

Verder heeft de 32LB2R 100 hz(!)

Ik zou dus de 32LB1R kunnen cancelen en voor de 32LB2R kunnen gaan. Enige wat mij tegenhoudt is dat de kijkhoek 176gr. is wat zou betekenen dat er een inferieur panel in zit. Dit wordt ook bevestigd door de lagere prijs van de 32LB2R.

Wie kan mij advies geven?

Super tip !
quote:
Fraggler schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:57:

Reg. datum: 17 februari 2004

Ik ben opzoek naar een prijs/kwalitatief goed scherm. kwam uit op de LG 32" LC25R.
Maar nu lees ik dat er een opvolger LC3R is?

Wat is daar beter aan? hoe zit het met zwart waarden? zijn die ook echt zwart zoals op CRT beeldbuizen? Op de belgische site van LG vind ik zelfs de LC3R niet terug!?

alvast bedankt,
Groetjes
PleXuS

Core Duo Mobile@2ghz * 2x512MB DDR2 800mhz OCZ* 1 x 250GbSata * Nvidia7600GT .-=-. Pentium3 800mhz * 2x256MB * 1x500Gb Sata/1x120Gb Pata *Ati9200.-=-. Acer Aspire 5920G (160Gb HD/2Gb DDR2/8600GT 256DDR2) .-=-. PlayStation3 * 60Gb (LinuxMediaCenter)

quote:
PleXs schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:16:
Ik ben opzoek naar een prijs/kwalitatief goed scherm. kwam uit op de LG 32" LC25R.
Maar nu lees ik dat er een opvolger LC3R is?
Is niet de opvolger. 3r is andere styling dan 2r.

Overigens is het twijfelachtig dat de 25R beter is dan de 2R. De 2R heeft een kijkhoek van 178, de 25R 176. Dat betekent waarschijnlijk dat er een beter panel in de 2r zit.
Vandaar de zeer goede testresultaten (www.testberichte.de)

Reg. datum: 30 november 2005

Ik heb de 37LC25r.

De monteur is langs geweest omdat het beeld er zo na een week uitzag.
http://img293.imageshack.us/img293/6195/dscf4114oj8.jpg
Bleek dat het moederbord het had begeven.
Na 3 weken bellen zijn ze uiteindelijk langs geweest .
Maar nu overheerst het rood alle beelden en het rood hebv ik al op 0 gezet.
Ik zag ook dat het nieuwe moederbord nieuwe instellingen had die ik nog nooit eerder had gezien.
Namelijk functie INTELLIGENT OOG.
Wie heeft daar van gehoord en wat doet dat exact.
Dus moet maar weer bellen .
Maar wie heeft er een idee hoe ik dat ding moet calibreren om zo de juiste instellingen te krijgen.

Wie wil er ook ff kijken voor mij of de instellingen bij jouw hetzelfde zijn.
En dan bedoel ik bij tool en area en options. Die moeten bij elke tv hetzelfde zijn na mijn idee.
http://www.platvis.net/cortez%20versie.jpg

En willen jullie ook ff kijken wat voor Cortez version jullie hebben.
Ik ben benieuwd of dit de aller nieuwste is.

Zoals jullie ook wel kunnen zien is het beeld veel te rood, terwijl mijn roodwaarde helemaal op 0 staan.

bigpapa wijzigde dit bericht 29-04-2007 18:08 (42%)

quote:
bigpapa schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:49:

Namelijk functie INTELLIGENT OOG.
Wie heeft daar van gehoord en wat doet dat exact.
Volgens mij is dat zo'n lichtsensor die het contrast aanpast aan het omgevingslicht.
beter uitzetten.

Heb net vernomen dat LG 32LC25R serie op zijn einde aan het draaien is en dat de LG 32LC51R opvolgende is!? wisten ze mij in een winkel te vertellen deze opvolger zou een 50¤ meerkosten.

En dit wist men er over te vertellen:
Zowel de contrastwaarde als de reactiesnelheid van de nieuwe is beter,ook een mooier design en nog compacter.

Weet er iemand nog meer over dit scherm?

Groetjes
PleXs

Core Duo Mobile@2ghz * 2x512MB DDR2 800mhz OCZ* 1 x 250GbSata * Nvidia7600GT .-=-. Pentium3 800mhz * 2x256MB * 1x500Gb Sata/1x120Gb Pata *Ati9200.-=-. Acer Aspire 5920G (160Gb HD/2Gb DDR2/8600GT 256DDR2) .-=-. PlayStation3 * 60Gb (LinuxMediaCenter)

Heeft iemand al info/links gevonden naar de nieuwe modellen?

hier heb ik nu de LC51 link van LG gevonden!
http://be.lge.com/ne/prod...deDisplay=42-37-32-26LC51

Groetjes
PleXs

Ze staan ook gewoon op de NL site:

Hier te vinden.

GigaByte GA-MA69G-S3H, AMD X2 5000+ 65W, 2GB PC6400, 2*160GB

vraag mij nu echt af wat het grootste verschil is met de oudere modellen!?

groetjes
PleXs

quote:
PleXs schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:13:
vraag mij nu echt af wat het grootste verschil is met de oudere modellen!?

groetjes
PleXs
de LC25R serie had een 176 gr. kijkhoek, deze hebben 178. Ander panel dus.

hoe zit het met de zwart waarden? zijn die gelijkaardig met CRT?
En de kleuren? dat is grootste twijfel om over te stappelen naar LCD-TV momenteel.

Als ik er 600¤ moet voor neerleggen wil ik wel goed kwaliteit :)

Groetjes
PleXs

ander panel dus beter? of kan het ook omgekeerd? :*)

Groetjes
PleXs

ben helemaal enthousiast.LG televisies zijn toch erg geschikt voor HTPC gebruik. 1:1 pixel mapping en heb nu ook de discrete IR-codes achterhaald.
Via Girder 3.3 en een USBUIRT ben ik in staat IR-codes naar mijn 37LC3R te sturen. Er zijn discrete codes voor aan, uit, de inputs (AV1, AV2, DVI etc) en de aspect ratio's (4:3, 16:9 etc).

Heb ook nog een MCE remote. De tv-knop op de mce-remote vangt girder nu op en hij verzendt de serie commando's om de tv en de receiver (marantz, heb ik ook discrete codes voor) uit te zetten. De groene button ga ik mappen aan een macro voor tv aan, tv op dvi, receiver aan, receiver op coax

ps. via girder zou je evt. de tv ook serieel aan kunnen sturen. Dit vond ik teveel moeite omdat ik die USBUIRT toch heb en dat goed werkt.

ps2. er zijn ook codes voor auto configuration, x studio pro, dasp, channel search...beetje mee oppassen denk ik. Weet niet wat alles betekent

Link naar downloadfile op remotecentral

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws