Reg. datum: 08 november 2005
[lcd-tv] Het grote LG LCD TV topic
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 85
Hoi Allen,
Ik heb gisteren eens in het service menu geklooit om beter beeld te krijgen.. echter vond ik niet dat het beter werd
Dus vinkte ik de optie Factory Settings (ofzo) even aan.. Om het weer terug te zetten.
Nou keek ik vandaag nog even. En toen zag ik dat hij bij ''Tool Option'' en dan bij ''INCH'' op 4 staat.
Er staat dan onder L26WXGA.
Maar het is een 32''er (de LG 32LE2R)
Als ik hem op L32WXGA zet worden de kleuren alleen maar lelijker.
Wie heeft deze zelfde TV ook? En staat er bij jou ook L26WXGA ??
Ik zou hem graag op deze setting laten staan (zet de ''Factory Setting'' zelf zo).. Echter dacht ik te hebben gezien dat hij voordat ik ging klooien op 32 stond..
Ik hoop dat ook niet dat als ik hem op deze setting laat staan.. voor Ik de tv vern*uk...
Ik hoor graag van jullie..
Voor de mensen die ook deze TV hebben en niet weten hoe zij in hetg service menu moeten komen. Druk op zowel de afstandsbediening als op de tv de Menu knop in het gewone menu scherm zal verschijnen, houd echter de knoopen ingedrukt. Doe dit ongeveer 5 sec. Hierna zal een nieuw scherm volgen. Laat de Knoppen los, en je kunt in het menu navigeren.!
Ik heb gisteren eens in het service menu geklooit om beter beeld te krijgen.. echter vond ik niet dat het beter werd
Dus vinkte ik de optie Factory Settings (ofzo) even aan.. Om het weer terug te zetten.
Nou keek ik vandaag nog even. En toen zag ik dat hij bij ''Tool Option'' en dan bij ''INCH'' op 4 staat.
Er staat dan onder L26WXGA.
Maar het is een 32''er (de LG 32LE2R)
Als ik hem op L32WXGA zet worden de kleuren alleen maar lelijker.
Wie heeft deze zelfde TV ook? En staat er bij jou ook L26WXGA ??
Ik zou hem graag op deze setting laten staan (zet de ''Factory Setting'' zelf zo).. Echter dacht ik te hebben gezien dat hij voordat ik ging klooien op 32 stond..
Ik hoop dat ook niet dat als ik hem op deze setting laat staan.. voor Ik de tv vern*uk...
Ik hoor graag van jullie..
Voor de mensen die ook deze TV hebben en niet weten hoe zij in hetg service menu moeten komen. Druk op zowel de afstandsbediening als op de tv de Menu knop in het gewone menu scherm zal verschijnen, houd echter de knoopen ingedrukt. Doe dit ongeveer 5 sec. Hierna zal een nieuw scherm volgen. Laat de Knoppen los, en je kunt in het menu navigeren.!
Reg. datum: 13 maart 2004
Even voor de duidelijkheid.
Hebben alle lcd tv's van LG problemen met de component aansluiting?
Ik heb namelijk interesse in de 32lc25r en zou graag willen weten of deze hier ook last van heeft, of dat het maar een beperkt percentage is.
alvast bedankt.
Hebben alle lcd tv's van LG problemen met de component aansluiting?
Ik heb namelijk interesse in de 32lc25r en zou graag willen weten of deze hier ook last van heeft, of dat het maar een beperkt percentage is.
alvast bedankt.
Ik heb prima beeld op component, via een xbox op 720P
en welk type tv heb jij soepkip?
Hmm wijzigde dit bericht 03-04-2007 21:37 (14%)
Reg. datum: 19 februari 2002
Reg. datum: 19 februari 2002
Ben ook aan het kijken voor een mooie 26" TV en kwam op het volgende scherm.quote:McBBvB schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:16:
ik zit te twijfelen tussen de LG 26LC3R en de Samsung LE26R71. ze zijn nagenoeg gelijk alleen het contrast van de samsung is 1000:1 en van de LG 800:1. het verschil in prijs is wel 60 euro in het voordeel van LG. heeft iemand deze LG en is het wat? want ik heb de samsung al is bekeken en die ziet er goed uit.
Misschien een tip voor je...
Panasonic TX-26LX70
Heeft een dynamisch contrast van 8500:1 en het 100Hz truckje!
Dit heb ik nog niet bij andere 26" schermen gevonden.
De 32LE2Rquote:Hmm schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:34:
en welk type tv heb jij soepkip?
IK ben er zeer tevreden over, en heb gelukkig geen van de problemen gehad die sommige hier in het topic stelde, ik heb hem voor 599 gehaald voor op de slaapkamer
Kan jij mij de waardes die in jou service menu staan doormailen ? (of neerzetten hier in het topic)quote:soepkip schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:18:
[...]
De 32LE2R
IK ben er zeer tevreden over, en heb gelukkig geen van de problemen gehad die sommige hier in het topic stelde, ik heb hem voor 599 gehaald voor op de slaapkamer
Hoef eigenlijk alleen de waardes die je het eerste scherm krijgt.
Dus met iets van 30229, en dan 014 ofzo ?
Bovenstaand ka nje lezen waarom... Ben dus bang dat ik mijn scherm anders verklooi...
E-mail: dave ApenstaartjE perfect-id PunT com
Je zult wel even tot vanavond moeten wachten, want ik ben op mijn werk, en de tv thuis
Ik heb trouwens niets veranderd aan de waarden, want default stond hij voor mij prima, maar wellicht dat ze de standaard instellingen hebben veranderd.
Ik heb trouwens niets veranderd aan de waarden, want default stond hij voor mij prima, maar wellicht dat ze de standaard instellingen hebben veranderd.
Is geen probleem gedulti s een schone zaak toch ?quote:soepkip schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:46:
Je zult wel even tot vanavond moeten wachten, want ik ben op mijn werk, en de tv thuis
whaha...
Ik ben dus bang dat ik de standaard service instelling heb veranderd. Vandaar dat ik het vroeg...
Ik hoor het nog wel.. Dank..
Reg. datum: 03 april 2007
Goed ik heb het onderstaande bericht in de playstation sectie geplaatst maar het ligt aan de TV aangezien ik 2 PS3 heb geprobeerd... Luistert en huivert:
Inmiddels heb ik via het service menu getracht de overscan op 1% te zetten, maar het HDMI signaal reageert daar niet op!quote:Ik vroeg me af of ik de enige ben, maar ik heb een scaling probleem met mijn PS3 aangesloten op een LG32LE2R. Ik ben er toevallig achter gekomen omdat ik bij een collega op bezoek was en tot mijn grote verbazing meer beeld had dan bij mijn set. Wat er dus aan de had is, is dat ik beeld mis aan alle kanten, 50 pixels naar links en rechts en 15 omhoog en omlaag, zie de afbeeldingen:
Normaal:
50 pixel naar links en 15 omhoog:
In eerste instantie valt dit probleem helemaal niet op aangezien bij de spellen die ik heb alle info nog binnen het beeld valt. Ik zeg nog, want ik ben bang dat er in de toekomst spellen komen die meer beeld gaan gebruiken en to make things worse, je mist stukjes ondertiteling bij films![]()
Nu heb ik inmiddels contact gehad met sony hierover, zij kenden het probleem niet, maar verzochten het apparaat maar op de sturen. Ik heb echter de PS3 van een vriend op mijn tv getest en daar was hetzelfde euvel, dus opsturen heeft geen zin. Ik heb contact gehad met LG en kennen het probleem niet maar zijn wel heel geinteresseerd. Er komt dus een monteur bij mij kijken of er een oplossing voorhanden is.
Ik heb dit bericht geplaatst met de vraag of hier misschien iemand een idee heeft hoe dit opgelost kan worden. De meest voor de hand liggende dingen heb ik al geprobeerd, als formaat veranderen en ik heb geen optie om het beeld te rekken of te krimpen.
Ten tweede vraag ik me af of meer mensen hier last van hebben. Dit probleem valt in eerste instantie niet op namelijk.
Ten derde vraag ik me af of het aan mijn HDMI kabel zou kunnen liggen????
Reg. datum: 01 maart 2007
Reg. datum: 01 maart 2007
Zou iemand dit voor mij voor de 32LC25R kunnen doen? Alvast bedankt.quote:davej0h schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:42:
Kan jij mij de waardes die in jou service menu staan doormailen ? (of neerzetten hier in het topic)
Hoef eigenlijk alleen de waardes die je het eerste scherm krijgt.
Dus met iets van 30229, en dan 014 ofzo ?
Bovenstaande afbeeldingen werken niet !!
Het kan liggen aan het feit dat je hem of op spectacel heb staan of op volledig beeld..
Je moet hem voor de PS3 op 16:9 zetten..
Dit kan je doen met de knop: ARC (op de afstandbediening van de tv).
Ook moet je je ps3 op 16:9 hebben staan
Het kan liggen aan het feit dat je hem of op spectacel heb staan of op volledig beeld..
davej0h wijzigde dit bericht 05-04-2007 14:15 (75%)
Had je toevallig nog de waarde die bij jou in het service menu staan voor mij?quote:soepkip schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:46:
Klopt van die afbeeldingen, de ene keer wel de andere keer niet. Waar het op niet komt heb alles al geprobeerd. Samsung heeft ook het probleem hoorde ik en is middels een firmware update verholpen, bij LG is het afwachten wat ze ermee doen.quote:davej0h schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:06:
Bovenstaande afbeeldingen werken niet !!
Reg. datum: 07 augustus 2006
Reg. datum: 07 augustus 2006
Ik snap niet dat lg geen document vrij geeft over het service menu want als je hiermee speelt veranderd er echt veel (vergeet wel niet de originele waarden op te schrijven). Ik zou wel willen weten hoe ik de geluid output hoger kan zetten want standaard staat die wel erg laag. oh ja ik zie dat ik firmware 3.00 heb hoe kan ik die upgraden en is dit makkelijk?
heeft iemand net zoals mij last dat het beeld op de pc input (vanaf mijn pc dus) heen en weer gaat in horizontale positie.
Kan iemand mij ook vertellen tot welke frequentie ik kan gaan? max 60? of kan ik hoger?
Kan iemand mij ook vertellen tot welke frequentie ik kan gaan? max 60? of kan ik hoger?
Sorry, nog niet aan toe gekomen, had het een beetje druk, ik zal z.s.m. postenquote:davej0h schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:10:
[...]
Had je toevallig nog de waarde die bij jou in het service menu staan voor mij?
Geen probleem.. Alvast bedanktquote:soepkip schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:57:
[...]
Sorry, nog niet aan toe gekomen, had het een beetje druk, ik zal z.s.m. posten
Ik heb hetzelfde probleem als toxikon met betrekking tot overscan bij de PS3. Zelf heb ik een 26LC2R. Beide aparaten staan op 16:9. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit probleem optreed bij andere HDMI aparaten, wellicht kan iemand anders hier meer over zeggen; je kunt het zien door in het menu de H-position en de V-position aan te passen, wanneer er meer beeld verschijnt is er dus hetzelfde probleem.
LG heeft het op dit moment als het goed is in onderzoek.
PS Network ID: TjaBBe
Ik heb er geen problemen mee hoor..quote:TjaBske schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:13:
Ik heb hetzelfde probleem als toxikon met betrekking tot overscan bij de PS3. Zelf heb ik een 26LC2R. Beide aparaten staan op 16:9. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit probleem optreed bij andere HDMI aparaten, wellicht kan iemand anders hier meer over zeggen; je kunt het zien door in het menu de H-position en de V-position aan te passen, wanneer er meer beeld verschijnt is er dus hetzelfde probleem.
TV=LG 32LE2R
Aanstaande woensdag komt er een monteur van LG langs die gaat eens kijken wat er aan de hand is. Je hoort het nog.quote:TjaBske schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:13:
Hey man dank je welquote:
Zou je (als je hier zin en tijd voor hebt) ook nog een shot kunnen maken van het Tool Option menu ?
Edit: Ik heb de instellingen veranderd.
Ik zag echter wel dat ik een andere versie firmware heb. namelijk 3.22 ipv 3.21
Kan iemand die de zelfde versie firmware heeft 3.22 dus, confirmen dat ook voor deze versie de bovenstaande waardes kloppen ?
Het betreft dus de LG 32LE2R
davej0h wijzigde dit bericht 07-04-2007 00:03 (41%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last