Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 14 mei 2003

Ik heb wel interesse in één van de RR types (dus met ingebouwde HDD). Waar ik echter over twijfel is het feit dat er geen EPG op zit (programmagids) waardoor het programmeren van getimede opnames op de oubollige 'VHS-methode' moet (invoeren van 'ongeveer-tijden' uit de fysieke televisiegids). Is er een manier om er toch een EGP op te krijgen? Zou LG wellicht in een volgende firmware-upgrade een EPG kunnen inbouwen, of heeft dat niks met firmware te maken?

http://img391.imageshack.us/img391/9046/p1010539sl3.jpg
http://img474.imageshack.us/img474/5834/p1010545vj2.jpg
foto's rechtstreeks van het sd kaartje naar youtube, youtube resized.

LG 32LC3R

Erg goede zwart waarden imo (beter dan de bravia die bij ons beneden staat), xbox360 via component ziet er ook prima uit.

Analoge kabel signaal ziet er nog best goed uit (alleen op zolder is het signaal gewoon brak, el cheapo 20mtr coax kabel)

Beneden op het digi kastje was het helemaal prima!

De 37lc25r is eidnelijk binnen maar geeft ook weer de component bug, ik sta natuurlijk verbaast te kijken en vraag me af of ik niet gek ben.

Ik neem eerst contact op met LG om dit probleem verder uit te zoeken.

heb hier sinds een paar dagen de 37LC25 staan, super toestel !
1 minpuntje: ik heb er denkik ook 1 met de composiet bug, aangezien mn xbox zw/w. beeld geeft.. :(
Nou zou het kunnen zijn dat mn kabel gewoon stuk is of ik doe iets niet goed..heeft iemand hier ervaring mee ?

Reg. datum: 21 januari 2007

Ik vroeg me af wat nou de verschillen zijn tussen onderstaande schermen (op design na):

- 32LE2R
- 32LC3R
- 32LE25R
- 32LC3R

Ik kan het werkelijk nergens vinden

Daarnaast vraag ik me ook af of ik beter één van deze LG schermen of een Samsung kan aanschaffen

Beint wijzigde dit bericht 08-03-2007 21:03 (22%)

Zo als je al in de TS hebt kunnen lezen zijn de gebruikte panels allemaal hetzelfde. Volgens mij zijn er globaal de volgens verschillen:

- 32LE2R = Budget serie, geen dynamisch contrast, geen Faroudja Chip.

- 32LC3R = Geen dynamisch contrast, afwijkend design van de andere twee (luidsprekers aan de zijkant) wel de Faroudja Chip.

- 32LC25R = Wel dynamisch contrast, zelfde design als de 32LE2R, Faroudja Chip.

Maar over dynamisch contrast zijn dus ook hele negatieve verhalen te horen. Ik heb zelf daarom nu m'n zinnen gezet op de 32LC3R.

Verder: De 32LE25R bestaat niet, en je had de 32LC3R twee keer genoemd...

Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4850 || 2x Samsung T166 500GB RAID 0 || Dell 2709W + Panasonic TH-37PV45

Ok, bedankt voor de info.

Ik denk dat ik voor de 32LC25R ga :)

Alhoewel die 3R me ook wel wat lijkt :/

Beint wijzigde dit bericht 09-03-2007 16:42 (25%)

Pentaxforum.nl voor Pentaxians

quote:
Beint schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:41:
Ok, bedankt voor de info.

Ik denk dat ik voor de 32LC25R ga :)

Alhoewel die 3R me ook wel wat lijkt :/
De LC3R serie heeft ook dynamisch contrast! (behalve de 26LC3R) Ga er rustig voor, prachtige tv!

Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD X2-4800+ @2800GHz, Kingston 2048MB DDR2-667@800, Peak X1950Pro 256Mb, LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Apache Cardreader, Acer laptop 1350 en dSLR Pentax K110D

quote:
Vulcan750 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:52:
[...]

De LC3R serie heeft ook dynamisch contrast! (behalve de 26LC3R) Ga er rustig voor, prachtige tv!
ik heb de 37" uit die serie en die bevalt me zo ontzettend goed...
ik heb eigenlijk nog geen minpuntjes kunnen ontdekken

(behalve dan dat ie niet full hd is ;) misschien )

quote:
Beach177 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:31:
[...]

ik heb de 37" uit die serie en die bevalt me zo ontzettend goed...
ik heb eigenlijk nog geen minpuntjes kunnen ontdekken

(behalve dan dat ie niet full hd is ;) misschien )
Ik heb zelf ook de 37LC3R, en deze bevalt me ook uitstekend! Analoog al niet slecht maar via de Samsung HDdecoder een geweldig scherp beeld, de decoder lijkt wel diepte toe te voegen... :*)
Alleen de basisinstellingen zuigen enorm! Maar een uurtje stoeien met het instelmenu doet wonderen. En ach, dat full hd mis je niet op een 37". HD 720p uitzendingen zien er al zo prachtig gedetailleerd uit, meer detail hoef ik niet te zien! :P

Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD X2-4800+ @2800GHz, Kingston 2048MB DDR2-667@800, Peak X1950Pro 256Mb, LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Apache Cardreader, Acer laptop 1350 en dSLR Pentax K110D

Ik denk dat jullie net als ik ook wel aan het twijfelen zijn geweest welke tv er nou uiteindelijk moest worden aangeschaft.

Ik zit te twijfelen tussen de LG 32LC3R en de Samsung LE32S71B

Waarom hebben jullie in dit geval voor de LG gekozen?

quote:
Beint schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:25:
Ik denk dat jullie net als ik ook wel aan het twijfelen zijn geweest welke tv er nou uiteindelijk moest worden aangeschaft.

Ik zit te twijfelen tussen de LG 32LC3R en de Samsung LE32S71B

Waarom hebben jullie in dit geval voor de LG gekozen?
Niet speciaal vergeleken met de Samsung. Moet zeggen dat de LE32S71B er ook mooi uitziet, en ik vind lang niet alle lcd/plasma tv's mooi. (staat wel jaren in je kamer!)
Ik weet wel dat LG i.t.t. veel andere platte tv's vrij goed geluid heeft. (JVC ook trouwens!)

Reg. datum: 30 november 2005

quote:
bastv schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:32:
heb afgelopen vrijdag bij alternate een lg 37 inch lc25r besteld.
toen stond er dat hij op voorraad was. na te hebben betaald stond hij een dag erna op 3 tot 5 werkdagen en nu staat hij op onbekende levertijd.
heb al een mail gestuurd met de vraag als ik hem nu wel snel krijg of lang moet wachten.

weet iemand als deze modellen beetje snel leverbaar zijn ?
Zelf zou ik niet bij alternete de lg kopen.
Alternate levert geen EU model.
En als er is iets is komt lg nederland hem niet maken.
Zelf gehoord en meegemaakt met een kennis van mij.

Maar even wat anders.
Ik heb zelf de 37LC25R gekocht en is aangesloten op een schotel met Canaal Digital.
Zelf vind ik bij live uitzendingen de hoofden van mensen heel erg glimmend en wit met de XD aan.
Als ik XD uitzet is het mooier.
Klopt die hebben meer mensen hier last van, zou het aan de scart kabels liggen.
Ik heb de ontvanger met een scart aangesloten op de av1.
Voor de rest moest ik de contrast veel minde3r zetten omdat mijn vrouw koppijn kreeg van de felle kleuren, nu staat hij op 75 contrast.
En als je aan de zijkant kijkt naar de tv dan lijkt het of de kleuren bleeker worden. Klopt dit.
Is de eerste lcd en wij vergelijken hem met een gewone tv maar dat is wel een groot verschil.

Reg. datum: 11 maart 2007

Weet iemand of de 42lc3r toestellen ook bij de MM worden verkocht? Ik zie deze daar niet staan ( maar heb er ook niet naar gevraagd). Ik zie alleen de 42lc2r versie...

Reg. datum: 30 november 2005

Wie weet waar ik moet zijn in het service menu.

Ik heb een probleem met het geluid via de versterkers.
De stekkers aangesloten via de variable output maar geen geluid op mijn versterker.
Kan je dat nog via het service menu veranderen of is ie gewoon kapot.
Ik heb gekeken op het service menu maar ben een beetje huiverig van het menu, omdat ik bang bent dat ik iets veranderd zonder dat ik het weet.
Maar als ik weet waar ik kan kijken dan is het iets makkelijker.
En de hotel optie zie ik er bij mij niet opzitten.

Reg. datum: 16 januari 2007

Ik ben van plan een 37" LCD tv van LG te kopen, alleen zit ik nog met wat vragen.

Als ik compare doe op de LG site zie ik dat er veel info een beetje vaag ingevuld is, dus daarom vraag ik het hier maar.

Ik wil weten welke nou het best is om te kopen, de 37lc2r, 37lc25r of de 37lc3r.

Ik wil aansluiten een XBOX360 via component een dvd speler via scart, een digitale tv reciever via scart en een xp media pc(vga).

Eventueel wil ik ook mijn surround set op de tv aansluiten via glasvezel of coax .

Ik zie namelijk geen duidelijke specificaties over de aansluitingen.

Ik begrijp uit de topicstart dat de 3r de 3e generatie is, is deze dan ook beter als de 2r en 25r en heeft ook meer mogelijk heden?

Ik zie namelijk bij de 25r een contrastverhouding van 5000:1 en bij de 3r 1600:1, wat houd dit precies in en waarom is de verhouding bij de "nieuwere" 3r weer een stuk lager als de 25r

Jelleh wijzigde dit bericht 12-03-2007 13:23 (5%)

quote:
Jelleh schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:22:
Ik ben van plan een 37" LCD tv van LG te kopen, alleen zit ik nog met wat vragen.

Als ik compare doe op de LG site zie ik dat er veel info een beetje vaag ingevuld is, dus daarom vraag ik het hier maar.

Ik wil weten welke nou het best is om te kopen, de 37lc2r, 37lc25r of de 37lc3r.

Ik wil aansluiten een XBOX360 via component een dvd speler via scart, een digitale tv reciever via scart en een xp media pc(vga).

Eventueel wil ik ook mijn surround set op de tv aansluiten via glasvezel of coax .

Ik zie namelijk geen duidelijke specificaties over de aansluitingen.

Ik begrijp uit de topicstart dat de 3r de 3e generatie is, is deze dan ook beter als de 2r en 25r en heeft ook meer mogelijk heden?

Ik zie namelijk bij de 25r een contrastverhouding van 5000:1 en bij de 3r 1600:1, wat houd dit precies in en waarom is de verhouding bij de "nieuwere" 3r weer een stuk lager als de 25r
De LC3R is de opvolger van de LC2R. Het schijnt dat de LC2R minder goede zwartwaardes op het scherm wist te toveren. Ook heb ik over problemen met de componenten aansluiting gehoord. (te donkere weergave) Dan kan je beter voor de LC3R gaan. Als ik het goed heb zijn bij de LC25R ook de minpunten van de LC2R opgelost.
Die contrastwaardes, daar moet je je echt niet op blindstaren! Dat zijn dynamische waardes, volgens mij zit er niet echt veel verschil in beeldkwaliteit tussen de LC3R en de LC25R...
Ik zie wel dat je veel componenten via scart wil aansluiten. Ik zou toch proberen meer via hdmi of component aan te sluiten. Ik heb zelf een Yamaha dvdspeler, en het maakt heel erg veel uit of ik deze via scart (576i) of via componentenaansluiting (576p) aansluit! Koop hiervoor desnoods een andere dvdspeler! Dat is het waard!
En ik weet niet of je nog een digitale decoder moet aanschaffen. Zoja, dat heeft het zin om de HD-decoder van Samsung te kopen. De problemen zijn er nu goed uit en de beeldkwaliteit is (bij goede uitzendingen) om te smullen als deze via hdmi is aangesloten! ("significant" beter dan via de scart) :*)

Reg. datum: 08 oktober 2001

ik ben ook van plan de 37" versie te kopen. Zit nog te twijfelen tussen de 37lc25r of de 37LE2R. Welke versie heeft nu last van de component bug? ik kijk nl. nogal veel films en series via mijn xbox en wil deze aansluiten via de component aansluiting.

Als ik op de site deze twee modellen vergelijk zie ik dat de 2R "3D digitale kamfilter" heeft en de 25R niet. Wat is dit 3D digitale kamfilter?

Reg. datum: 16 januari 2007

quote:
Vulcan750 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:34:
[...]

De LC3R is de opvolger van de LC2R. Het schijnt dat de LC2R minder goede zwartwaardes op het scherm wist te toveren. Ook heb ik over problemen met de componenten aansluiting gehoord. (te donkere weergave) Dan kan je beter voor de LC3R gaan. Als ik het goed heb zijn bij de LC25R ook de minpunten van de LC2R opgelost.
Die contrastwaardes, daar moet je je echt niet op blindstaren! Dat zijn dynamische waardes, volgens mij zit er niet echt veel verschil in beeldkwaliteit tussen de LC3R en de LC25R...
Ik zie wel dat je veel componenten via scart wil aansluiten. Ik zou toch proberen meer via hdmi of component aan te sluiten. Ik heb zelf een Yamaha dvdspeler, en het maakt heel erg veel uit of ik deze via scart (576i) of via componentenaansluiting (576p) aansluit! Koop hiervoor desnoods een andere dvdspeler! Dat is het waard!
En ik weet niet of je nog een digitale decoder moet aanschaffen. Zoja, dat heeft het zin om de HD-decoder van Samsung te kopen. De problemen zijn er nu goed uit en de beeldkwaliteit is (bij goede uitzendingen) om te smullen als deze via hdmi is aangesloten! ("significant" beter dan via de scart) :*)
Als eerst bedankt voor de reactie,

Mijn dvd speler kan alleen via scart, altans zo ver ik weet, het is zo'n kiss dp500 network player(geen HD) maakt op zich niet zoveel uit zo lang het maar niet lelijker wordt als wat ik nu heb(beeldbuis niet hd breedbeeld tv), kijk daar toch alleen divx/vcd mee :)

DVD's wil ik gaan afspelen via de XBOX360 alleen is het mij niet helemaal duidelijk of de 37LC3R een component aansluiting heeft, dus als iemand is zou willen kijken die de 37LC3R bezit, graag.
LG site zegt dat de LC3R geen component heeft en op andere sites zie ik weer dat het er wel op zit.

quote:
Jelleh schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:48:
[...]

DVD's wil ik gaan afspelen via de XBOX360 alleen is het mij niet helemaal duidelijk of de 37LC3R een component aansluiting heeft, dus als iemand is zou willen kijken die de 37LC3R bezit, graag.
LG site zegt dat de LC3R geen component heeft en op andere sites zie ik weer dat het er wel op zit.
Yep :P , ik ben in het blijde bezit van een 37LC3R! En deze heeft 1x componentenaansluiting, 2x hdmi (waarvan 1x ook als dvi te gebruiken), 1x vga en 2x scart. Verder ook nog composite video ("gele plugje").

de lc3r en lc25r verschillen zich volgens mij niet in de aansluitingen ofwel. ik ben zelf nog erg aan het twijfel tussen deze twee tv's maar het design van de 25r vind ik persoonlijk iets mooier. ik kan zelf nergens het verschil tussen deze 2 tv's vinden behalve het design. ook de manual is precies dezelfde.

trouwens weet iemand of de scart aansluitingen rgb ondersteunen, dit kan ik namelijk nergens vinden???

misschien is het ook leuk om instellingen (zoals contrast scherpte en kleur) te posten om de tv te finetunen.

DennisWeijers wijzigde dit bericht 13-03-2007 01:06 (25%)

Ik sta op het punt om de 37LC25R aan te schaffen, en wil m'n macbookje gebruiken om hdtv af te spelen. Nu zie ik echter dat deze TV geen DVI ingang heeft, hetgeen betekent dat ik gebruik moet maken van een mini-dvi -> VGA kabeltje. Heeft dit invloed op de beeldkwaliteit, ten opzichte van DVI?

quote:
zweetsok schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:16:
Ik sta op het punt om de 37LC25R aan te schaffen, en wil m'n macbookje gebruiken om hdtv af te spelen. Nu zie ik echter dat deze TV geen DVI ingang heeft, hetgeen betekent dat ik gebruik moet maken van een mini-dvi -> VGA kabeltje. Heeft dit invloed op de beeldkwaliteit, ten opzichte van DVI?
Volgens de gebruiksaanwijzing heeft de 37lc25r 2 hdmi ingangen, waarvan er 1 als dvi te gebruiken is...

quote:
DennisWeijers schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:24:
de lc3r en lc25r verschillen zich volgens mij niet in de aansluitingen ofwel. ik ben zelf nog erg aan het twijfel tussen deze twee tv's maar het design van de 25r vind ik persoonlijk iets mooier. ik kan zelf nergens het verschil tussen deze 2 tv's vinden behalve het design. ook de manual is precies dezelfde.

trouwens weet iemand of de scart aansluitingen rgb ondersteunen, dit kan ik namelijk nergens vinden???

misschien is het ook leuk om instellingen (zoals contrast scherpte en kleur) te posten om de tv te finetunen.
De 25r ondersteunt RGB op tenminste een van de aansluitingen.

vloei·end (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand

volgens mij ondersteunen ze zelfs rgb over scart over beide scart inputs.

ik gebruik echter maar 1 scart voor m'n digitale decoder. (upc)

m'n xbox1 zit via component op m'n receiver en m'n pioneer dvd speler zit via hdmi naar m'n receiver en dan via 1 hdmi kabel loopt het naar m'n tv.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws