Hoofdcategorieën
Topicacties

[lcd-tv] Het grote LG LCD TV topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 juni 2005

quote:
Roet schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:49:
Hoezo?
Philips maakt in de 5xxx serie ook wel goede budget schermen. Er worden er in ieder geval veel van verkocht en ik vind de kwaliteit niet tegenvallen voor de prijs, hoewel ik samsung net wat beter vindt in het budget segment. Philips heeft daarentegen wel weer erg goede high end schermen maar dat is voor jou inderdaad niet interessant. Sony heeft misschien wel wat leuks met de U S en T serie? Zijn vrij nieuwe budgetschermen. Samsung heeft de R8 en M8 serie die in jouw maten matte schermen hebben. R8 is ook supergoedkoop imho.
http://kieskeurig.nl/prod...D60E7C12572A40054C8FB.htm

LG is ook wel een goede keuze, maar welke je dan zou moeten nemen weet ik echt niet uit mijn hoofd. Heb de modellen niet bekeken dus daar kan ik je niet mee helpen. Misschien dat de B76 wat is, dat is de eerste van de nieuwe 2008 lijn.
Zeker, ik heb de 26PF5321 maar dat is een heel mooi scherp scherm. Ik vind hem beter dan de S serie van samsung, qua scherpte.

Reg. datum: 11 februari 2003

Ik heb bij MM vergeleken (ook met instellingen gespeeld) en bij analoge kabelsignaal zie je geen verschil in beeldkwaliteit.
Enkel bij 720p signaal zie je kleine verschillen.
Ik vermoed dat je bij DVD en digitale TV hele kleine verschillen kan zien.
Ik zit echter op 3 a 4 meter van de TV en dan zie je die verschillen niet meer.

De Philips & Samsung bugdet modellen beginnen bij EUR 600, de Sony's bij 700 en de LG bij EUR 500.
Ik zie in mijn geval geen reden om 20% meer te betalen voor Philips of Samsung of 40% meer voor Sony.

KlaasHof wijzigde dit bericht 20-02-2008 11:06 (3%)
Reden: aanvullingen

quote:
KlaasHof schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:04:
Ik heb bij MM vergeleken (ook met instellingen gespeeld) en bij analoge kabelsignaal zie je geen verschil in beeldkwaliteit.
Enkel bij 720p signaal zie je kleine verschillen.
Ik vermoed dat je bij DVD en digitale TV hele kleine verschillen kan zien.
Ik zit echter op 3 a 4 meter van de TV en dan zie je die verschillen niet meer.

De Philips & Samsung bugdet modellen beginnen bij EUR 600, de Sony's bij 700 en de LG bij EUR 500.
Ik zie in mijn geval geen reden om 20% meer te betalen voor Philips of Samsung of 40% meer voor Sony.
Als je niet zo heel veel tv kijkt, is het idd niet de moeite waard om er meer geld aan uit te geven dan je van plan was. Als je nu zou zeggen: ik kijk iedere avond een film of game er op, ja dan is het anders ;)

quote:
archangel0712 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:02:
Weet hier iemand waar ik een review kan vinden van de LG 37LF75?? IK zit namelijk te twijfelen tussen deze en de Samsung 37m86. Of heeft iemand ervaringen met een van deze 2 en kan me de goeie en slechte dingen vertellen??
Ik twijfel ook tussen deze 2 televisies. Ik heb de Samsung gezien en vond hem eigenlijk niet zo mooi scherp. Ik kom van een philips lcd af (een hd ready dan wel), maar die was veel scherper :'( . Maar deze LG ziet er ook veelbelovend uit, maar heb hem nog niet in het echt gezien. Ook de toshiba 37x3030d komt er heel goed uit, maar ook nog niet bekeken.

GGdiArgos wijzigde dit bericht 20-02-2008 18:05 (5%)

Hoi!
Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
GGdiArgos schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Ik twijfel ook tussen deze 2 televisies. Ik heb de Samsung gezien en vond hem eigenlijk niet zo mooi scherp. Ik kom van een philips lcd af (een hd ready dan wel), maar die was veel scherper :'( . Maar deze LG ziet er ook veelbelovend uit, maar heb hem nog niet in het echt gezien. Ook de toshiba 37x3030d komt er heel goed uit, maar ook nog niet bekeken.
Zoals gezegd ik heb dat ding. Enige probleem wat ik heb kunnen constateren is dat slecht geripte HD uitzendingen blokjes hebben in de echt zwarte gedeeltes. Dit kan overigens aan de rip liggen want met de officiele blu-rays van Planet Earth heb ik dit probleem niet en is alles spatzuiver :)

PSN: Paxlie || <--- meest verrassende PSN ooit, ik weet het

quote:
Paxlie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:14:
[...]
Zoals gezegd ik heb dat ding. Enige probleem wat ik heb kunnen constateren is dat slecht geripte HD uitzendingen blokjes hebben in de echt zwarte gedeeltes. Dit kan overigens aan de rip liggen want met de officiele blu-rays van Planet Earth heb ik dit probleem niet en is alles spatzuiver :)
Ah kijk! Dat is mooi, ja die rips kunnen wel eens veel artefacten bevatten door de compressie ook zie je vaak wel fletsere kleuren, maarja, anders worden ze ook weer zo groot ;) .
Blij dat ie goed bevalt!! Ik ga ookeven kijken naar die tv, waar heb je hem vandaan?

Hoi!

quote:
GGdiArgos schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:20:
[...]

Ah kijk! Dat is mooi, ja die rips kunnen wel eens veel artefacten bevatten door de compressie ook zie je vaak wel fletsere kleuren, maarja, anders worden ze ook weer zo groot ;) .
Blij dat ie goed bevalt!! Ik ga ookeven kijken naar die tv, waar heb je hem vandaan?
Rechtstreeks van LG. Tegen inkoopsprijs kunnen kopen toen ie net uit was.
Scheelde toendertijd 250 euro met Mediamarkt.

quote:
Paxlie schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:20:
[...]
Rechtstreeks van LG. Tegen inkoopsprijs kunnen kopen toen ie net uit was.
Scheelde toendertijd 250 euro met Mediamarkt.
hehe ja daar kun je dan niet tegenop qua prijs, netjes hoor!

Owner of Ceramic White PSP

Ik lees hier meerdere mensen met het BlackLight Leakage probleem en krijg echt het vermoeden dat niet geen Defect is maar gewoon een Ontwikkel fout. Ik heb het probleem ook naar mijns inzien in zeer grote mate. En heb persoonlijk het idee dat omruilen niks gaat helpen daar het probleem dan zal blijven bestaan.

Vrolijke films met veel kleur zijn geen probleem, het is niet echt zo dat de kleuren echt veranderen, maar in Donkere films als Saw komt het donkere effect totaal niet mooi over, ik schaamde me zelfs voor het beeld wat vertoond werd tijdens het kijken.

Is er al een manier om dit op te lossen of is dit gewoon een eigenschap van dit scherm waar je door de nette prijs op inleverd ik begrijp dat ik voor een top resultaat een Plasma moest aanschaffen dit behoorde echter niet tot de mogelijkheden maar hetgeen mijn 32LC51 leverd lijkt me niet echt rendabel.

Zal vanavond een foto maken.

Notebook: XXODD XNi8227d
Gadgets: Sony Ceramic White PSP | Nintendo DS | HTC S730
Earcandy: Creative EP-630 / EP-635 | Sony MDR-V300

Het Algemene Screen-Protector Topic

Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
JunkieXP schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:19:
Is er al een manier om dit op te lossen of is dit gewoon een eigenschap van dit scherm waar je door de nette prijs op inleverd ik begrijp dat ik voor een top resultaat een Plasma moest aanschaffen dit behoorde echter niet tot de mogelijkheden maar hetgeen mijn 32LC51 leverd lijkt me niet echt rendabel.
Dit is al enkele jaren zo. Het is inderdaad geen productiefout, maar een eigenschap van deze TVs. Bij sommige modellen kun je de backlight ook nieteens instellen, wat helemaal een ramp is als je het mij vraagt. Dit is echt het slechtste punt van deze modellen. Voor de rest ziet het er altijd goed uit. Vooral de faroudja is een leuk dingetje.

Hey, is dat niet die ene van Dancing on the Stars?

Ow deze Faroudja chip zit al in dit toestel ingebouwd, ik heb ook een HT552PH van LG en deze heeft een Upscaler, maar deze lijkt het beeld fletser te maken wanneer ik ehm op 720P zet, de 576P lijkt haast beter maar ik wist niet dat die ook in TV's ingebouwd werd.

Hier trouwens de foto:
Plaatje op imageshack (popups!)

Kwaliteit is niet super duidelijk maar je ziet vast wel wat ik bedoel ;)

JunkieXP wijzigde dit bericht 26-02-2008 23:16 (10%)

Fear Me
Reg. datum: 25 mei 2005

Ik heb hetzelfde probleem, ben erg telleur gesteld in deze schermen, maar om nu al een nieuwe tv te kopen.
die vlekken kun je wel wat verminderen, door een zakdoek te pakken en er licht over heen te wrijven(Niet te hard drukken!) hierdoor trekt het een beetje weg.

Volgende keer een panasonic plasma :)

Xbox live: Frits Blits

Huh, dat met die zakdoek snap ik niet helemaal, kun je me de achterliggende werking daarvan uitleggen. Het is namelijk echt niet dat er stof ofzo opzit dus begrijp niet hoe een zakdoek het ligt kan minderen O-).

Pfff hou er alsjeblieft over op, heb echt zolang zitten dubben om een Panasonic Plasma te kopen maar die viel af omdat die er pas vanaf 37" zijn en deze teveel stroom verbruikte (250 tov 181 van mijn LG wat daarmee ook niet echt een zuinig beestje is) volgens mijn ouders :o.

Fear Me
Reg. datum: 25 mei 2005

Weet het ook niet, maar toen monteur hier langs kwam had hij zo die witten vlekken wat 'weg geveegd'
Vertel ook maar wat ik heb gezien en gehoord :P kan geen kwaad om het proberen.

Xbox live: Frits Blits

Amsanib Banu

Ok, ik heb net een nieuwe 42LF65 en het is echt een heel mooi ding. Ik zit alleen met het volgende probleem: alle toetsen op de afstandsbediening werken goed, maar zodra ik in het menu zit werken de cursortoetsen niet meer. Enig idee hoe dit zou kunnen komen?

( LG gebeld, ongeinteresseerd meisje wist niets van televisies en/of techniek, laat nu een monteur komen :\ )
Reg. datum: 01 oktober 2007

quote:
martijnd schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:59:
Probleem is opgelost, zat hem in de instelling automatisch inschakelen, deze heb ik uit gezet en het probleem is opgelost!
Waar vind ik deze optie om het uit te schakelen? Ik vind het niet in het tv-menu. Vaak gebeurd het om klokslag middernacht.

Reg. datum: 02 april 2004

Ik ben van de plan de LG 37lc25r te kopen, voornamelijk om op te xboxen en films mee te kijken via mijn pc.
Is het verstandig de VGA kabel van de x360 in de tv te stoppen, die geeft waarschijnlijk beter beeld en heb hem digitaal op mijn z5400 aangesloten.
Omdat ik zo`n beetje alle reacties heb doorgenomen van een jaar geleden vraag ik mij af of de tv (nog steeds) een goede aankoop is.
Mijn budget is 700 euro. Natuurlijk heb ik het gevoel hoe groter hoe beter maar is het niet verstandig een nieuwer model te kopen?

Reg. datum: 18 december 2005

Ik zit ook te denken aan den LG 42LF75/37LF75, neem aan dat ze beide types bij de mediamarkt wel verkopen, dus daar maar eens kijken hoe ze er in het echt uit zien. weet ook nog niet of 94 of 107 cm ga nemen. Op kieskeurig komen beide types goed uit de bus.

Ik las ook op kieskeurig dat er geen autobeeldformaat op zit klopt dat? Zijn verders nog minpunten te benoemen?

Hoi!

quote:
supercop7373 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:35:
Ik zit ook te denken aan den LG 42LF75/37LF75, neem aan dat ze beide types bij de mediamarkt wel verkopen, dus daar maar eens kijken hoe ze er in het echt uit zien. weet ook nog niet of 94 of 107 cm ga nemen. Op kieskeurig komen beide types goed uit de bus.

Ik las ook op kieskeurig dat er geen autobeeldformaat op zit klopt dat? Zijn verders nog minpunten te benoemen?
hoe bedoel je autobeeldformaat?
ik heb de 37LF75 (enige verschil is de maat trouwens) en die zet het beeld zo neer zoals het het beste getoond kan worden. Verder kan je het zappen langzaam vinden maar ik zap vrijwel nooit dus heb daar geen last van.

Reg. datum: 18 december 2005

quote:
Paxlie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:17:
[...]

hoe bedoel je autobeeldformaat?
ik heb de 37LF75 (enige verschil is de maat trouwens) en die zet het beeld zo neer zoals het het beste getoond kan worden. Verder kan je het zappen langzaam vinden maar ik zap vrijwel nooit dus heb daar geen last van.
ik las het op kieskeurig. Ik neem aan dat de schrijver daar mee bedoeld dat het beeld op de juiste maar neergezet wordt dus beelvullend etc... Maar als dat bij jouw OK is mijn vraag opgelost. Ik kijk schotel TV dus het zappen gaat via de ontvanger en die is erg snel. Neem aan dat deze Tv goed geschikt is voor een Playstation 3 gezien de 5 ms?

Hoi!

quote:
supercop7373 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:23:
[...]

ik las het op kieskeurig. Ik neem aan dat de schrijver daar mee bedoeld dat het beeld op de juiste maar neergezet wordt dus beelvullend etc... Maar als dat bij jouw OK is mijn vraag opgelost. Ik kijk schotel TV dus het zappen gaat via de ontvanger en die is erg snel. Neem aan dat deze Tv goed geschikt is voor een Playstation 3 gezien de 5 ms?
Ik heb helemaal geen problemen gehad met de PS3 samen :)
Heb ook de blu-ray Planet Earth afgespeeld via de ps3 en dat zag er ook belachelijk mooi uit zonder problemen :)

Forget aircraft - Fly Airbus
Reg. datum: 26 september 2001

Vorige week een 32LC41 aangeschaft, maar volgens mij heb ik een verkeerde meegenomen. Na het aansluiten verscheen er een groene waas tijdens uitzendingen. (SD) Tevens zeer grof beeld en heel veel horizontale lijnen door het beeld. Mn X360 aangesloten en dat was hetzelfde. Na een uur (ff eten tussendoor ;) ) was het opeens verdwenen. Dat ging een hele week goed, tot gister avond en nu is het groene weer terug. :( Balen zeg. Heb even met de vriendelijke klantenservice van LG gebeld; nu heb ik twee opties; monteur laten langskomen of terug naar de winkel. Het eerste lijkt me tijdsverspilling aangezien ik denk dat het om een hardwarematige productie fout gaat, dus ik ga morgen langs de MM :'(

Maar voor de week dat ik zonder artifacts kon kijken, wat een super apparaat! _/-\o_ (voor dat geld)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

zappaeske strapatsen

Had bij een maat van me de LG 37LF75 besteld, maar bestellen duurde ff want contactpersoon bij leverancier zat op de CeBit. Eenmaal terug was de weder vraag of het geen 37LG5000 moest zijn.

Prijs hetzelfde, specs hetzelfde behalve verhoogt contrast en grotere kleurdiepte.

Op de website is ie nog niet te vinden, iemand anders meer info?

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Reg. datum: 17 mei 2004

Ik heb een 37lc51 en zou graag de calibratie opnieuw willen uitvoeren dit omdat hij meestal de rode kleuren teveel weergeeft. Eerder in het topic wordt vermeld dat de Ok toetsen op de afstands bediening en de tv zelf ingedrukt moeten worden. Alleen gebeurd er bij mij dan niets. Ik heb ze voor ongeveer 20 sec ingedrukt moet dit langer of moet ik misschien een andere combinantie nemen ?

Reg. datum: 02 april 2006

Na lang nagedacht te hebben over welke lcd tv ik wil kopen ben ik toch maar voor de 32LC51 gegaan. Mijn oorspronkelijke keuze was de Samsung LE32S81B. Beide 2 tv's heb ik ik 2 verschillende winkels naast elkaar zien staan en het viel mij op dat de samsung een duidelijk slechter beeld gaf. Op beide tv's stond hetzelfde HD signaal (voetbal). Op de samsung zag je duidelijke vieze vlekjes in het beeld. Soort compressiefouten. Zal wel mee te maken hebben dat het HD signaal wat minder was. Ook was bij de LG de kleurechtheid een stuk beter. Op de samsung (ook een grundig) was het gras een stuk minder echt. LG vond ik duidelijk het beste beeld geven. Over paar dagen komt die binnen en dan ga ik testen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: