Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik snap ook niet wat je blog met Google Apps te maken heeft. Tuurlijk kan je pagina's redirecten (gewoon een javascriptje er in gooien).

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

quote:
Suga_ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:34:
Hoi, ik zit ook te twijfelen om Google Apps te nemen, alleen is het mogelijk om mijn index(.htm(l) of .php) door te sturen naar bijvoorbeeld mijn blog (op de zelfde server)?
Je kunt sowieso niet je 'domain.com' naar Google laten wijzen zover ik weet, alleen subdomains, dus ja, dat kan. Dan pas je gewoon die entries niet aan naar Google.

Leftblank - GoT CSS? - GoT TF2 - Eerstejaars TI, TU Delft

quote:
Suga_ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:34:
Hoi, ik zit ook te twijfelen om Google Apps te nemen, alleen is het mogelijk om mijn index(.htm(l) of .php) door te sturen naar bijvoorbeeld mijn blog (op de zelfde server)?
Je kan ook alleen je MX records instellen. Je kan dus gewoon je eigen webhosting gebruiken als je dat wil.

GoT met nieuwe layout is niet lief :-( (Nee, niet de FP. Ik heb het over GoT Paars) | Last.fm

Ik heb de laatste dagen geregeld last van 502's. Ook Thunderbird doet dan niks en toont een loginscherm. Hebben meer mensen hier last van?
quote:
neographikal schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:56:
Ik heb de laatste dagen geregeld last van 502's. Ook Thunderbird doet dan niks en toont een loginscherm. Hebben meer mensen hier last van?
Paar keer, maar aangezien ik ook andere problemen heb die voor login schermen zorgen, kan ik niet zeker zeggen welk login scherm nu precies welke oorzaak had ;)
Donderdraak
Reg. datum: 29 december 1999

Ik ben recentelijk ook ingehaakt.
Ik vind het een prima set applicaties, als je een domeintje hebt met dns panel hoef je niet eens een hostingpakket te regelen.

Wat is, naast de opmerkingen hierboven, de algemene indruk mbt stabiliteit?

Prima :) 't Loopt hier nu weer een paar dagen als een zonnetje :)
quote:
Largo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:21:
Ik ben recentelijk ook ingehaakt.
Ik vind het een prime set applicaties, als je een domeintje hebt met dns panel hoef je niet eens een hostingpakket te regelen.

Wat is, naast de opmerkingen hierboven, de algemene indruk mbt stabiliteit?
Ik gebruik Google Apps al bijna 1 jaar, en het bevalt prima! Over de stabiliteit valt niet te klagen! Het werkt echt keurig en snel!

"A man with God is always in the majority."

quote:
lvisser87 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:52:
[...]
Ik gebruik Google Apps al bijna 1 jaar, en het bevalt prima! Over de stabiliteit valt niet te klagen! Het werkt echt keurig en snel!
Idem dito hier, op de IMAP bug na eens in de zoveel tijd :'(

Heerlijk Helder

Hebben jullie ook last van een spamtoename?

"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..

Norah

Ik gebruik google apps nu al een paar weken voor cryforhelp.nl en het bevalt goed. Enige nadeel is dat je het spamfilter niet uit kan schakelen, en dit ook niet in pop wordt binnengehaald. Daarvoor moet je dus blijven inloggen, om zeker te weten dat daar niks in blijft hangen en dat komt nog wel eens voor.

Stabiliteit is goed, gebruikersvriendelijkheid is aardig.
1337ness factor vind ik hoog :*) :+

Nog geen problemen met toename van spam gemerkt verder.

Will you fucking finally quit whining and start dying?!
naar != na, is != eens

Ik heb gisteren "Remember the Milk" ontdekt. Dat heeft een firefox extrentie dat op een hele nette manier een to-do list (eigenlijk is het een GTD concept) toevoegd aan Gmail (of in dit geval Google Apps). Ik vind het geweldig want dat was het enige wat ik miste in Gmail en op elke pc waar je het op installeerd heb je meteen hetzelfde takenlijstje. Taken die een datum hebben kun je ook meteen op een nette manier zien in Google Calendar en er is ook nog een thunderbird add-on zodat je ook daarin dezelfde informatie hebt.
quote:
Heineken schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:48:
Hebben jullie ook last van een spamtoename?
Geen spamtoename (tenminste ik check de spam map niet daarvoor is het al tijden veel te veel) maar wel een toename van bounces omdat een of andere looser continue spam verstuurd onder e-mailadressen op mijn domeinnaam. Misschien eens kijken of Gmail ook werkt met SPF records.

Marzman wijzigde dit bericht 18-06-2008 18:00 (29%)

My minicity

quote:
Marzman schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:57:
Ik heb gisteren "Remember the Milk" ontdekt. Dat heeft een firefox extrentie dat op een hele nette manier een to-do list (eigenlijk is het een GTD concept) toevoegd aan Gmail (of in dit geval Google Apps). Ik vind het geweldig want dat was het enige wat ik miste in Gmail en op elke pc waar je het op installeerd heb je meteen hetzelfde takenlijstje. Taken die een datum hebben kun je ook meteen op een nette manier zien in Google Calendar en er is ook nog een thunderbird add-on zodat je ook daarin dezelfde informatie hebt.
Waarom is deze handiger/bruikbaarder dan een (willekeurige) To-do list gadget voor igoogle?
quote:
Geen spamtoename (tenminste ik check de spam map niet daarvoor is het al tijden veel te veel) maar wel een toename van bounces omdat een of andere looser continue spam verstuurd onder e-mailadressen op mijn domeinnaam. Misschien eens kijken of Gmail ook werkt met SPF records.
http://www.google.com/sup...py?hl=en&answer=33786

quote:
disturbedsaint schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:03:
[...]

Waarom is deze handiger/bruikbaarder dan een (willekeurige) To-do list gadget voor igoogle?
Ten eerste omdat het meer is dan een takenlijstje. Het is een complete implementatie van David Allen's Getting Things Done. Een manier van rangschikken en organiseren van taken die me wel aanspreekt. Wat je ziet in Gmail is een versimpelde weergave in de vorm van een takenlijstje per dag of prioriteit.

iGoogle gebruik ik niet, ik vind de iGoogle uit Google Apps (die eigenlijk start heet) ook slechter dan de normale iGoogle (de niet onder domein versie, overigens kun je remember the milk ook integreren in iGoogle). Het mail gedeelte gebruik ik wel en de kalender ook. Op beide plaatsen is Remember the Milk op een mooie manier geïntegreerd (voor iGoogle is er overigens ook een add-on van Remember the Milk, maar daar heb ik dus nooit naar gekeken).

Ook gebruik ik Thunderbird en ook daar is aan gedacht met een add-on: 'Remember the Milk provider'. Eigenlijk heb ik in Thunderbird nu dus precies dezelfde info als in Google Mail (imap) en Google Calendar (Lightning met Google Provider) en alles wordt centraal opgeslagen en is ook offline beschikbaar (Alles werkt samen met Google Gears).
quote:
Thanks, ik had eigenlijk iets ingewikkelders verwacht met al die servers die Google gebruikt :)

Marzman wijzigde dit bericht 18-06-2008 21:29 (5%)

My minicity

Drie dagen geleden bedacht ik me in een gekke bui dat ik m'n email in plaats van keurig netjes (saai :P) via m'n host (niet isp: privé domein dat draait bij NXS) via Google wilde laten lopen aangezien ik m'n mail daar sowieso al via POP3 naar Gmail haalde en ik het ook gewoon wel leuk vond. :)

Ik bij NXS ingelogd om de MX records te wijzigen: geen probleem.

Alleen snapt óf NXS óf Google de ingestelde MX records niet. :(

De MX records die ik heb ingesteld zijn keurig volgens wat Google aangeeft
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
MX Server address     Priority
ASPMX.L.GOOGLE.COM.     10
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.     20
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.     20
ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM.     30
ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM.     30
ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM.     30
ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM.     30

Alleen snapt NXS de trailing . niet, die heb ik dus weg moeten laten, zou dat een groot probleem zijn?

Heeft iemand anders misschien een domein dat bij NXS staat en z'n mail via Google lopen of een briljant idee hoe ik het wél aan de praat kan krijgen? :)

*edit*

Zo, meer info. :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
$TTL 900
@IN SOA ns1.Nxs.nl hostmaster.Nxs.nl 2005031416 3600 600 7200 3600
    TXT    Nxs Internet - http://www.nxs.nl     
    NS    ns1.nxs.nl    
    NS    ns2.nxs.nl    
    NS    ns3.nxs.nl    
Naam    Type    Waarde
domein.nl    A    217.115.197.59    
localhost.domein.nl    A    127.0.0.1     
www.domein.nl    A    217.115.197.59    
agenda.domein.nl    CNAME    ghs.google.com    
mail.domein.nl    CNAME    ghs.google.com    
mail.domein.nl    MX 10    ASPMX.L.GOOGLE.COM    
mail.domein.nl    MX 30    ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM    
mail.domein.nl    MX 30    ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM    
mail.domein.nl    MX 30    ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM      
mail.domein.nl    MX 30    ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM    
mail.domein.nl    MX 20    ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM     
mail.domein.nl    MX 20    ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM

Domein staat natuurlijk voor mijn domeinnaam, mail is een waarde die ik zelf in moest vullen.

E.r.w.i.n wijzigde dit bericht 04-07-2008 09:51 (28%)

Donderdraak

mijn domein parkeerbedrijf accepteerde die punt achter de server naam ook niet. Zonder punt werkt gewoon.

Largo wijzigde dit bericht 04-07-2008 09:42 (16%)

Norah

het werkt zonder punt wel, alleen dat mail hoort er volgens mij niet. Wat er nu in de dns records staat is dat alle mail voor mail.domein.nl naar google moet, maar er staat niks over wat er moet gebeuren met de mail voor domein.nl.
Kun je dat niet leeglaten? Werkte voor mij wel bij m'n vorige domeinprovider, en nu ook bij exonet.

Mail anders de helpdesk van je provider even, misschien staat er bij hun nog wat verkeerd. Dat had mijn vorige ook, die had iets gecached waardoor mail lokaal werd bezorgd in plaats van via google te gaan. Helaas voor hun kost dat klanten...

cryforhelp wijzigde dit bericht 04-07-2008 13:35 (26%)

Will you fucking finally quit whining and start dying?!
naar != na, is != eens

quote:
cryforhelp schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:33:
Kun je dat niet leeglaten? Werkte voor mij wel bij m'n vorige domeinprovider, en nu ook bij exonet.
Verdomd, ik kan dat veld leeglaten! :o

En het werkt meteen als een raket, dank u voor de eye-opener. :)

Google Docs wordt steeds leuker: http://googledocs.blogspo...s-bring-docs-to-life.html . Nu dus ook met templates. Handig!

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

Ik heb mischien een heel domme vraag

Ik overweeg Google Apps for your domain te gaan gebruiken voor mijn domein
Ik wil deze dienst echter alleen gebruiken voor de mail en calender funktie
De hosting van de web-site moet gewoon bij de huidige provider blijven
Is het mogenlijk om alleen de mail te laten hosten door google en de website door een ander?

quote:
fluitje.sjoes schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:07:
Ik heb mischien een heel domme vraag

Ik overweeg Google Apps for your domain te gaan gebruiken voor mijn domein
Ik wil deze dienst echter alleen gebruiken voor de mail en calender funktie
De hosting van de web-site moet gewoon bij de huidige provider blijven
Is het mogenlijk om alleen de mail te laten hosten door google en de website door een ander?
Geen probleem, dat stel je immers zelf in.

My minicity

Ik loop tegen een probleem met private events aan in de kalender.

Huidige situatie:
1) Thuis PC (Windows)
2) Laptop (Apple)
3) Werk PC (Windows); werkt via Exchange
4) iPhone

- mail via IMAP werkt erg goed (via Outlook, Mail in OS X en iPhone)
- contacten moet ik nog wat finetunen maar kan ik synchroniseren via Contacts in OS X en de iPhone
- agenda kan ik in Windows synchroniseren via Google Calendar Sync (zowel thuis als op het werk). In OS X gebruik ik de ingebouwde calender applicatie via de CalDav-interface. iPhone synchroniseert daar ook mee.

Enige wat ik nog niet heb is contacten op m'n Windows PC maar dat is dan maar zo. Verder werkt het naar behoren.

Mijn grootste probleem nog is de kalender.. Collega's kunnen in mijn kalender kijken, die zien in principe alle items. Alleen als ik items markeer als private (item openen en slotje in de werkbalk) dan zien ze wel dat ik bezet ben om die tijd, maar niet hoe/waarom. Dat is perfect. Items aangemaakt in Outlook kan ik nog steeds zo markeren. Maar alles wat ik via Google Calendar aanmaak niet, ook al stel ik het daar wel in als 'this event is private'. Via Calendar in OS X of op de iPhone heb ik helemaal geen mogelijkheid om het op private in te stellen. Elke nieuwe afspraak aangemaakt via het web, m'n laptop of telefoon is dus voor heel m'n werk zichtbaar :{

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

quote:
Tom schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:41:
[..]
Enige wat ik nog niet heb is contacten op m'n Windows PC maar dat is dan maar zo. Verder werkt het naar behoren.
Mocht je Thunderbird gebruiken of een kans willen geven, de Zindus extension kan je contacts met Google Mail syncen, zowel Gmail als Apps.
quote:
Mijn grootste probleem nog is de kalender.. Collega's kunnen in mijn kalender kijken, die zien in principe alle items.
[knip lang verhaal]
Je kunt bij Google Calendar toch gewoon per kalender aangeven of hij public/private/shared moet zijn of niet? Calendar settings, tabje 'Share this calendar' en vervolgens kun je aangeven dat ze alleen free/busy kunnen zien, verder kun je dit volgensmij ook onder 'Settings' ergens nog als default instellen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Donderdraak

quote:
Leftblank schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:24:
[...]

Mocht je Thunderbird gebruiken of een kans willen geven, de Zindus extension kan je contacts met Google Mail syncen, zowel Gmail als Apps.

[...]

Je kunt bij Google Calendar toch gewoon per kalender aangeven of hij public/private/shared moet zijn of niet? Calendar settings, tabje 'Share this calendar' en vervolgens kun je aangeven dat ze alleen free/busy kunnen zien, verder kun je dit volgensmij ook onder 'Settings' ergens nog als default instellen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Zindus werkt prima, dank voor de tip! Jammer dat je de conflicten handjematig moet aanpakken, maar dit bespaart al een hoop tijd.

Dat sharen kan idd op Settings>Calendars>Shared : Edit Settings worden aangepakt. Vrij intuitief, zoals veel bij Google.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws