Een galvanische scheiding had ik nog niet ingepland. Wel wat extra aandacht voor de onderlinge polariteiten. Zodra je apparaten apart galvanisch moet scheiden zal er waarschijnlijk weinig winst zijn.quote:TD-er schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:46:
[...]
Let er wel op dat die adapters vaak ook zorgen voor een galvanische scheiding met het net. Kortom kijk uit met voeden vanuit de PC als je die apparaten ook op de PC aan moet sluiten.
Alles begon met het idee dat één goede voeding wellicht zuiniger zou zijn dan een stapel OEM/made in Taiwan adapters. Het tweede idee was dat een computervoeding efficiënter wordt bij een hogere belasting. (En een oude PC met een 12V uitgang voor de boxen.) Aangezien mijn P3 met één HD de voeding minimaal belast zag ik een match.quote:MisTraller schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:12:
[...]
@ TDer
Let je wel op dat je die 12 volt niet te zwaar gaat belasten...volgens mij is de voeding vooral toegespitst op het leveren van 5 volt. Daarnaast zou je eigenlijk moeten weten hoeveel verliezen er optreden om bv 0,5 ampere extra te leveren aan een ander apparaat, alvorens je kan zeggen of het gunstiger is tov het eigen voedingsblokje.
Ik ga eerst eens wat experimenteren met losse voedingen en vooral de resultaten meten.
Mocht het niets worden dan weten we dat ook weer en ga ik op zoek naar andere bezuinigingen. Lukt het wel dan kan ik wellicht toch weer een paar tientjes per jaar besparen.