Reg. datum: 02 februari 2004
Ik stream zelf ook alles, de HD is nog helemaal leeg. het kan dus wel gewoon 
Maar stel dat je b.v. een Mac Book hebt en je wil thuis alles syncen zodat als je weg bent andere mensen thuis de content nog kunnen bekijken.
Maar stel dat je b.v. een Mac Book hebt en je wil thuis alles syncen zodat als je weg bent andere mensen thuis de content nog kunnen bekijken.
Reg. datum: 04 juni 2001
Reg. datum: 04 juni 2001
Werkt inderdaad geweldig! Weet je toevallig ook of het nog mogelijk is om ondertiteling (via een .srt oid) in de mp4 te krijgen?
[/quote]
Is dat niet mogelijk met FFMpegX? Daar kun je bij filters iets met subs doen...zelf nog niet geprobeerd hoor..
[/quote]
Is dat niet mogelijk met FFMpegX? Daar kun je bij filters iets met subs doen...zelf nog niet geprobeerd hoor..
$1000 Bounty for External USB Drive Hack | Apple TV Hacksquote:brama schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:26:
[...]
Oef, het contrast met die enorme bak die eronder staat is wel heel groot
Ga je 'm trouwens niet aanpassen? Nu is het nog vrij lastig, maar over een paar weken prop je er een usb stick in, en wordt 'ie automatisch aangepast. Hoef je in ieder geval niet meer te converteren.
Ik heb gisteren OSX kunnen booten op mijn appletv vanaf een externe schijf! Dus zonder 'm open te schroeven, is het aanpassen naar mijn wensen nu eindelijk binnen handbereikHet aanpassen zelf heb ik nog niet gedaan, daarvoor was het alweer te laat in de avond.
Iets voor jou?
2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.
Reg. datum: 31 augustus 2003
Ik heb nog een probleem...
Als ik bvb de HD trailer van 300 kopieer naar de Apple TV (wat traag is) dan staat er in mijn "Films" menu 2 maal een snelkoppeling naar 300. Nu weer ik niet of die dan 2 maal gekopieerd is of het 2 snelkoppelingen zijn. Hoedankook, hoe kan dat nu dat 300 er 2 keer tussen staat. Bovendien zie ik in iTunes 300 slechts 1 keer staan bij "Films"
Ten tweede hebben mijn filmtrailers (dat ATV streamt van apple.com) nog nooit gewerkt. Ik heb snel internet. Iemand zelfde problemen?
Als ik bvb de HD trailer van 300 kopieer naar de Apple TV (wat traag is) dan staat er in mijn "Films" menu 2 maal een snelkoppeling naar 300. Nu weer ik niet of die dan 2 maal gekopieerd is of het 2 snelkoppelingen zijn. Hoedankook, hoe kan dat nu dat 300 er 2 keer tussen staat. Bovendien zie ik in iTunes 300 slechts 1 keer staan bij "Films"
Ten tweede hebben mijn filmtrailers (dat ATV streamt van apple.com) nog nooit gewerkt. Ik heb snel internet. Iemand zelfde problemen?
Tjeu wijzigde dit bericht 09-04-2007 13:02 (6%)
Even een 'domme' vraag: kun je eigenlijk al TV kijken op de Apple TV (en dan bedoel ik de normale huis, tuin en keukenprogramma's op bijv. Ned. 1, 2, 3, Discovery etc)?
Wat laat de Apple TV eigenlijk zien als je kiest voor "TV Shows"?
Pentax K20D+K10D D-BG2 AF360FGZ F28/2.8 F50/1.4 F50/1.7 F50/2.8macro F100/2.8macro F135/2.8 F*300/4.5 FA77/1.8 Limited Sigma10-20 4-5.6 EX DG Sigma500/4.5 APO EX
Hij laat dan via de iTunes store gekochte videobestanden zien.quote:Spotmatic schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:06:
Even een 'domme' vraag: kun je eigenlijk al TV kijken op de Apple TV (en dan bedoel ik de normale huis, tuin en keukenprogramma's op bijv. Ned. 1, 2, 3, Discovery etc)?
Nee.quote:Geqxon schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:09:
[...]
Hij laat dan via de iTunes store gekochte videobestanden zien.
Hij laat de videobestanden zien die IN itunes staan, niet alleen gekochte.
Ja, maar daar kun je toch alleen maar aan komen door ze in de iTunes store te kopen?quote:TwyLight schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:53:
[...]
Nee.
Hij laat de videobestanden zien die IN itunes staan, niet alleen gekochte.
Nee hoor, ik heb de GTA IV trailer er bijvoorbeeld in staan.
Is het al iemand gelukt om tussen zijn Mac en een AppleTV een ethernet kabel te hangen en rechtstreeks over te zetten? Volgens de site van apple en ervaringen moet dat lukken.
Gisteren heb ik dat geprobeerd met mijn PowerBook volgens de instellingen van apple.com maar iTunes herkent geen Apple TV...
Oplossing? Ervaring?
Apple TV: Content sync performance over an 802.11b or an 802.11g network
Syncing several gigabytes of data over an 802.11b or an 802.11g wireless network can take awhile.
You may notice this behavior when you sync large gigabytes of content. A few hundred megabytes of content (e.g podcasts) usually syncs quickly.
To improve wireless performance you may choose to upgrade to an 802.11n wireless network, or try the following Ethernet connection tips to improve the performance of your large content sync.
Use Ethernet instead of wireless to sync
If you can connect Apple TV to your computer via an Ethernet cable. Follow these steps.
Connect Apple TV to your TV.
From Apple TV, connect an Ethernet cable to your computer's Ethernet port.
Set up Apple TV to pair with iTunes 7.1 or later.
On your computer, open iTunes and select Apple TV in the Devices list.
Choose the specific content you want to sync (e.g. Movies, TV shows, photos, podcast, etc.).
Select the Sync button to start the process over Ethernet. You should notice a significant increase in performance.
Once the sync is complete, disconnect from Ethernet.
Use your Apple Remote to view the content on your TV.
Gisteren heb ik dat geprobeerd met mijn PowerBook volgens de instellingen van apple.com maar iTunes herkent geen Apple TV...
Oplossing? Ervaring?
Apple TV: Content sync performance over an 802.11b or an 802.11g network
Syncing several gigabytes of data over an 802.11b or an 802.11g wireless network can take awhile.
You may notice this behavior when you sync large gigabytes of content. A few hundred megabytes of content (e.g podcasts) usually syncs quickly.
To improve wireless performance you may choose to upgrade to an 802.11n wireless network, or try the following Ethernet connection tips to improve the performance of your large content sync.
Use Ethernet instead of wireless to sync
If you can connect Apple TV to your computer via an Ethernet cable. Follow these steps.
Connect Apple TV to your TV.
From Apple TV, connect an Ethernet cable to your computer's Ethernet port.
Set up Apple TV to pair with iTunes 7.1 or later.
On your computer, open iTunes and select Apple TV in the Devices list.
Choose the specific content you want to sync (e.g. Movies, TV shows, photos, podcast, etc.).
Select the Sync button to start the process over Ethernet. You should notice a significant increase in performance.
Once the sync is complete, disconnect from Ethernet.
Use your Apple Remote to view the content on your TV.
Ken je het concept van 'drag and drop' eigenlijk al?quote:Geqxon schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:36:
Ja, maar daar kun je toch alleen maar aan komen door ze in de iTunes store te kopen?
Reg. datum: 23 juni 2003
Ik heb het gevoel dat dit geen succes wordt. Kijk maar hoe weinig animo in dit topic gepost wordt. Ik vind het kastje zelf te groot, het had mac mini format moeten hebben. Daarnaast speelt het geen x264 mkv bestanden af. Kijk, als de Apple TV dat zou kunnen dan had ik er meteen een besteld. Want x264 mkv, dat is de toekomst voor HDTV downloads en rips.
De AppleTV is qua lengte 7 breedte iets groter inderdaad, maar daarvoor wel veel platter: 28mm ipv 51 mm.
Standaard zal mkv niet ondersteund worden, dat zie ik niet gebeuren. Maar ik denk dat dat niet echt een probleem is voor de mensen hier (Perian codecs zijn toevoegbaar en die zullen binnenkort mkv ondersteunen).
Standaard zal mkv niet ondersteund worden, dat zie ik niet gebeuren. Maar ik denk dat dat niet echt een probleem is voor de mensen hier (Perian codecs zijn toevoegbaar en die zullen binnenkort mkv ondersteunen).
Dat betekent dat je dan 720p mkv hd bestanden kunt spelen? Dan wordt het interessant.quote:tweak_dude schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:27:
De AppleTV is qua lengte 7 breedte iets groter inderdaad, maar daarvoor wel veel platter: 28mm ipv 51 mm.
En je valt echt serieus over drie centimeter?quote:davidgilmour schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:54:
Ik vind het kastje zelf te groot, het had mac mini format moeten hebben.
Noem eens iets wat dat wel doet?quote:Daarnaast speelt het geen x264 mkv bestanden af.
Ik had altijd het idee dat het exact het Mac Mini format had, vandaar dat ie me tegenviel. Iets wat wel mkv 720p afspeelt is bijvoorbeeld elke laptop van 500, max 600 euro. Of de MacBookquote:burne schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:13:
[...]
En je valt echt serieus over drie centimeter?
[...]
Noem eens iets wat dat wel doet?
Niemand verbiedt je om een Aldi laptop bij je TV te zetten. Maar je kunt ook moeilijk het onmogelijk vragen. En ik ben bang dat Apple weinig content deals meer sluit als hun apparaatje "de toekomst voor HDTV downloads en rips" ondersteunt. Tenzij Matroska ook DRM ondersteunt natuurlijk 
Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB
Dus windows en OS-X komen wel met codecs voor matroska? Dat mag met recht groot nieuws genoemd worden. Heeft dat al eens op de frontpage gestaan?quote:davidgilmour schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:32:
Iets wat wel mkv 720p afspeelt is bijvoorbeeld elke laptop van 500, max 600 euro. Of de MacBook
(De rest kun je wel raden: 'ja je moet wel een codec installeren','en dat kan niet op een appletv ofzo?','natuurlijk wel','wat is dan het verschil tussen codecs installeren op je laptop en een appletv?' enzovoort..)
Het verschil is dat je op een laptop met gemak VLC-Player kan installeren die MKV prima kan afspelen.
Matroska-support in perian is voor 95% klaar. Nog 1 bug te gaan en dat argument telt ook niet meer. En als ik moet kiezen tussen een packard bell met windows xp home en een apple-product hoef ik nog geen milliseconde na te denken. Packard Bell en windows staan op hetzelfde lijstje als botbreuken, spruitjes, asocialen en bestolen worden. Dingen die ik altijd mijdt.
Apple en HDTV: Een poep Aldi laptop van 600 euro kan 1080p MVK bestanden of BluRay films of HD-DVD's afspelen met core avc codec en Cyberlink Powerdvd. Maar een Apple OS X laptop van 1499 euro met een Core2Duo Intel 2.16 Ghz is niet in staat om fatsoenlijk 1080p MKV bestanden af te spelen. En al helemaal geen HD .evo bestanden of Blu-Ray .ts bestanden. Nee, als het om het echte creatieve videowerk gaat doet dat peopding van de Aldi het beter. Ik vind het jammer want ik ben een Apple freak. Een MacBook doet het prima met 720p mkv bestanden afspelen en daarmee houdt het bijna op. Zodra het naar 1080p gaat houdt het op, jammer maar waar.
Da's natuurlijk ook de reden dat Aldi-laptops de videomarkt volledig domineren, zowel professioneel als bij de thuisgebruiker. Maar we raken een beetje off-topic.quote:davidgilmour schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:43:
Nee, als het om het echte creatieve videowerk gaat doet dat peopding van de Aldi het beter.
Het gaat over HDTV hier, want daar is dat Apple ding voor gemaakt. Wat je hebt, kun je ook kwijtraken, kijk maar naar het leiderschap van Sony bij de consoles. PS2 was de absolute leider bij consoles en de PS3 gaat het niet helemaal redden. Apple verliest terrein op video- en dan met name op HDTV gebied. Zo zijn de allernieuwste High Definition videocams van Sony en Panasonic met een AVCHD codec werken. Op XP/Vista kun je die software al editten met die codec maar op de Apple niet. Kun je je dat voorstellen? Dan koop je de beste home videocams en dan kun je er vrijwel niks mee op de Mac? Kijk, met die oude bandjes was Apple erg goed. Goeie softwareprogramma's en met een druk op de knop je DV bandje omzetten naar mpeg. Maar dat is yesterday. Zo raakt Apple de #1 positie bij de thuisgebruikers wel kwijt ja.quote:burne schreef op maandag 16 april 2007 @ 04:37:
[...]
Da's natuurlijk ook de reden dat Aldi-laptops de videomarkt volledig domineren, zowel professioneel als bij de thuisgebruiker. Maar we raken een beetje off-topic.
Wat ik wil zeggen is dat Apple mee moet met de tijd en dat er behoefte is aan een klein kastje dat een harde schijf bevat en een afstandsbediening en een VGA/Component/DVI of HDMI output waarmee je *het* populairste format van HD bestanden (MKV 720p/1080p) kunt afspelen. Wie had ooit verwacht dat Philips en Sony DVD spelers zouden uitbrengen met het illegale Divx en Xvid codec. Mark my words, over een maandje of 6 zijn er externe kastjes die dat mkv verhaal ook gaan doen voor 199 euro met een HD van 500 GB. En dan zal Apple wel mee moeten. En dat weet Apple ook wel. Vandaar dat ze het 'hacken' van de Apple TV ook oogluikend toelaten. Want uiteindelijk zullen ze daar een beetje van de markt mee kunnen behouden als je er 720p MKV bestanden mee kan afspelen en er zelf een grote HD in kan doen.
davidgilmour wijzigde dit bericht 16-04-2007 08:07 (10%)
Apple werkt helaas nooit echt mee aan de formaten van de "scene"... een iPod kan ook nog steeds geen Ogg Vorbis afspelen. Maar wat die HD cams betreft, ik denk dat dat niet alleen aan Apple ligt, maar dat Sony ook niet echt mee werkt. Wel jammer dat Mac OS X dan een apart platform is. Is het overigens niet zo dat de nieuwe reeks video produkten van Apple wel die codecs aankan? Ik zag in ieder geval in de specs van de nieuwe Final Cut Studio een hoop nieuwe HD formaten langskomen.
Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.