Gathering of Tweakers

Quicksearch
Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

Alleen standby kan (start 6 seconden ingedrukt houden).

Ik ben zelf bezig met een poging het ding te hacken zonder 'm open te slopen. Ik heb al een MacOSX install op een externe USB hdd, maar deze moet ik nog patchen. Dat is nog niet gelukt.. maar dat komt er uiteindelijk ook wel van :)

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Reg. datum: 31 augustus 2003

Ik zit met een dilemma...
Zou ik hem kopen?
Dingen die negatief zijn voor mij:

-Ik bezit enorm veel divx en omzetten duurt uren per aflevering
-Geen 5.1 door de optische kabel
-300 euro waard?

Anders sta ik op het punt om er 1 te halen want ze zijn in voorraad. Of moet ik weer eens sterker zijn dan mezelf?

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Je kunt prima XviD op je AppleTV afspelen :)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Screw you guys, I'm going

quote:
Ik denk dat trjeu bedoelt dat hij geen versterker heeft met een optische ingang (over)

Mighty Finder!
Reg. datum: 16 september 2005

Ik heb ook veel XviD, ben net thuis en sinds gisternacht 02:00 heb ik 18 films van rond de 700MB omgezet naar .mp4.

Gaat best als je het doet als je toch niet achter de computer zit.

Ik heb een Powerbook en probeerde een aflevering van 350MB om te zetten en dat duurde 2uur.
En volgens de tests stuurt de Apple TV geen 5.1 signaal door de optische (digitale) kable, enkel stereo....

Ik heb hem reeds aangeschaft nu :)

Mighty Finder!

1) Met welk programma doe je het?
2) Een Powerbook is ook al ietsje veroudert, en het ligt natuurlijk ook aan je processor kracht hoe snel het gaat.
quote:
TwyLight schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:41:
1) Met welk programma doe je het?
2) Een Powerbook is ook al ietsje veroudert, en het ligt natuurlijk ook aan je processor kracht hoe snel het gaat.
Ìk ben nu eigenlijk wel benieuwd welk programma jij gebruikt! Die lijkt sneller :D

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

Ik heb een 1,67GHz Powerbook met 1GB RAM en gebruik Quicktime Pro...

En dat doen we hier niet :).

leon1e wijzigde dit bericht 05-04-2007 21:01 (54%)

Bite my shiny metal ass!

Hoei, ik heb nu een extern usb diskje waarmee mijn appletv te booten zou moeten zijn, met een volwaardig Mac OSX systeem erop (10.4.9)!

Vanavond eens uit gaan proberen, en dan de appletv zelf backupen en modden!

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Mighty Finder!

Ik doe het met VisualHub.
Niet alleen voor de Apple TV een super fijn programma maar voor elk bestandsformaat eigenlijk.

Wel kiezen voor: MP4 + H.264 Encoding en niet iTunes + Apple TV encoding.

TwyLight wijzigde dit bericht 05-04-2007 19:12 (53%)

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

http://my.hifi.nl/userimages/uid4735_5f339ba0f36f2746efe22e08ef341d6a.jpg

Apple TV is binnen, en geinstalleerd.

DVD's rippen naar .mp4 werkt perfect en is goed te doen qua tijd.
Series even snel naar ATV formaat converteren duurt alleen veel te lang in vergelijking met het rippen van DVD's. Dat is toch wel heel jammer, want 'even snel' 24 downloaden, converteren en syncen met ATV is er zo niet bij :(

Verder wel een mooi apparaatje, met potentie voor de toekomst.
Kijk maar eens hoe iTunes is uitgegroeid tot een zeer goede applicatie :)

Zie ook:
http://my.hifi.nl/index.php?user=4735

Da_man wijzigde dit bericht 06-04-2007 13:32 (25%)

...call for a Big Lebowski

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet met converten, je kunt er toch ook gewoon XviD op afspelen dmv. Perian?

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Bite my shiny metal ass!

quote:
Da_man schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:11:
[afbeelding]

Apple TV is binnen, en geinstalleerd.

DVD's rippen naar .mp4 werkt perfect en is goed te doen qua tijd.
Series even snel naar ATV formaat converteren duurt alleen veel te lang in vergelijking met het rippen van DVD's. Dat is toch wel heel jammer, want 'even snel' 24 downloaden, converteren en syncen met ATV is er zo niet bij :(

Verder wel een mooi apparaatje, met potentie voor de toekomst.
Kijk maar eens hoe iTunes is uitgegroeid tot een zeer goede applicatie :)

Zie ook:
http://my.hifi.nl/index.php?user=4735
Oef, het contrast met die enorme bak die eronder staat is wel heel groot :)

Ga je 'm trouwens niet aanpassen? Nu is het nog vrij lastig, maar over een paar weken prop je er een usb stick in, en wordt 'ie automatisch aangepast. Hoef je in ieder geval niet meer te converteren.

Ik heb gisteren OSX kunnen booten op mijn appletv vanaf een externe schijf! Dus zonder 'm open te schroeven, is het aanpassen naar mijn wensen nu eindelijk binnen handbereik :) Het aanpassen zelf heb ik nog niet gedaan, daarvoor was het alweer te laat in de avond.

brama wijzigde dit bericht 06-04-2007 09:30 (11%)

Ervaring na een nachtje...
Ik heb hem de hele nacht door laten syncen, dit waren 5200 liedjes, films,...
-We zijn nu 9u30 en hij moet er NOG 2000 overzetten.....ENORM TRAAG dus.
-De foto mode heb ik nog niet kunnen testen want mijn collectie is groter dan 32GB en fotos zet ie er pas als laatste op. Indien collectie te groot is zet hij er dus geen foto's op.
-Trailers streamen via Apple.com is ook nog niet gelukt, vraag mij niet waarom, terwijl ik wel alle covers enzo kan zien.
-Wel ongemakkelijk is het scrollen in 5000 nummer, vooraleer je bij de R bent.....de snelheid van scrollen zou moeten aangepast worden aan de ingedrukte tijd...
-Reageert niet altijd even snel
-Enorm scherp beeld, lijkt ook alsof ie de mindere kwaliteitscovers wat upscaled.
-Divx converteren via QTPRO duurt bij mij 4uur per aflevering !!!! 4u

Bite my shiny metal ass!

goed nieuws van apple

Ze doen niet zo moeilijk over het gehobby aan de appletv, als je engadget mag geloven!

Mighty Finder!

Vraagje: heeft de Apple TV een cache? want ik heb net heel prison break season 2 een nieuwe album art gegeven, maar hij laat op de Apple TV nog de oude zien...

Heb de Apple TV al een keer standby/aan gedaan en iTunes ook al een keer herstart.

En uiteraard: Zo ja, hoe leeg ik die of hoe kan ik de nieuwe coverart zichtbaar maken?

edit: het is me nu gelukt door alle afleveringen opnieuw in itunes te importeren, maar dat is natuurlijk niet de meest gunstige manier.

TwyLight wijzigde dit bericht 06-04-2007 19:04 (32%)

Heeft iemand ergens een foto staan van de Apple TV waar ook een Mac Mini op staat?

Wa' seggie?
Reg. datum: 01 april 2000

quote:
TwyLight schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:10:
Ik doe het met VisualHub.
Niet alleen voor de Apple TV een super fijn programma maar voor elk bestandsformaat eigenlijk.

Wel kiezen voor: MP4 + H.264 Encoding en niet iTunes + Apple TV encoding.
Werkt inderdaad geweldig! Weet je toevallig ook of het nog mogelijk is om ondertiteling (via een .srt oid) in de mp4 te krijgen?

Apple Macbook Pro C2D 2.4Ghz - 2GB RAM - 200GB HD - 8600GT 256MB RAM - 23 inch Apple Cinema HD Display - Iphone3G Black 16GB

Reg. datum: 24 januari 2007

Waarom dan niet meteen je Mac mini aansluiten op je TV? ...

http://www.123macmini.com/gallery/albums/userpics/050506142.jpg

Ik google alleen Mac Mini op een Lacie HD

Appleye wijzigde dit bericht 06-04-2007 21:03 (5%)

Appletje eitje

Mighty Finder!

Er gaan ook geruchten dat je, met Leopard je desktop naar de Apple TV kan streamen O+
quote:
B2 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:50:
Werkt inderdaad geweldig! Weet je toevallig ook of het nog mogelijk is om ondertiteling (via een .srt oid) in de mp4 te krijgen?
Volgens mij niet, lijkt me ook sterk.
Zelf kijk ik nooit met ondertitels dus heb ook geen oplossing voor je hoe je het wel zou kunnen doen.

Na 1 dag bezit:

-Scherp beeld
-Apple TV verbonden via ethernet kabel om stabiel snelheid te behouden
-Trailers via apple.com werken niet bij mij, de previews van de iTunes Top 10 overigens wel
-Mijn collectie muziek is groter dan 32GB, maar niet alles moet daarom gekopieerd worden naar de ATV, ik wil een functie zoals de iPod zodat ik handmatig muziek erop kan slepen en van halen
-De muziek dat op de AppleTV staat kan ik niet meer aanpassen ofhandmatig verwijderen via het tabblad "Muziek" onder "Apple TV"
"
-Fotos heb ik er nog niet opgekregen omdat ik sukkel met die verdomd kleine HD en die muziek
-Als ik op Apple TV filmpjes bekijk stopt hij spontaan met syncen en daarna doet hij verder maar met een hondertal nummer opnieuw erbij
-Als ik bvb selecteer dat er geen TV-prgm's op moeten om de ruimte vrij te maken begint hij spontaan muziek te deleten van de ATV en deze er gewoon weer opnieuw op te kopieren (aan de enorm trage snelheid)
-Om mijn 5000 nummers erop te krijgen deed hij er maar liefst 40u over!
-De ATV verdwijnt soms gewoon uit mijn bronlijst van iTunes en komt dan onverwacht terug

Dit zijn enkele enorm irritante ondervindingen na 1 dag gebruik
Ik moet zeggen dat het mij enorm tegenvalt...
Mss doe ik iets mis, gelieve mij dan te helpen als da mogelijk is.

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
brama schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:24:
goed nieuws van apple

Ze doen niet zo moeilijk over het gehobby aan de appletv, als je engadget mag geloven!
Het staat nu ook op de Frontpage :)

nieuws: Apple: 'Geen problemen met Apple TV-hacks'

Heb hem vandaag maar open gesloopt en ben gaan knoeien met een grotere HD, OSX eropzetten (jammergenoeg geen (goede) audioondersteuning), DIVX en XVID codes installen etc.

Verder heb ik het nu bijna zover dat je een paar dingen op een USB stick kan zetten en wanneer je deze in je AppleTV steekt deze automatisch de DivX codecs, SSH en andere zooi installeert.

Nu nog even een SMB achtige client zien te bouwen zodat je ook een mapje kan mounten vanaf je Windows PC waardoor je gewoon alles van je PC kan afspelen en niet hoeft te kopieren.

ACSP, ACTC & ACSA certified

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws