Gathering of Tweakers

Quicksearch
Een paar links toegevoegd aan de TS betreffende de hacks :)

quote:
Falcon schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:55:
[...]

Op de website bieden ze hem nu aan, dus denk het wel. Zullen we samen gaan? :D
Kan niet wachten om te gaan ;)
Ben alleen pas volgend weekend weer in Leeuwarden :( ff kijken of er ook een zit in de buurt van Wageningen of Hilversum (zit daar ivm stage bij RTL).

iMac, 24", 2.4GHz Intel C2D, 3GB RAM | MacBook Pro, 15", 2.33GHz Intel C2D, 3GB RAM

lees dat het na een hack mogelijk is om er een muis op aan te sluiten.

lijkt me toch ook makkelijk Wireless muisje erbij.

Voor de liefhebbers: Hij staat ook bij Premium Reseller LJS in Den Haag op een 42" 1080P scherm (dus via HDMI).
Ben ook al bezig geweest met spelen en ga morgen is kijken met DivX afspelen en .MKV bestanden.

Ballebek wijzigde dit bericht 30-03-2007 17:36 (19%)

ACSP, ACTC & ACSA certified

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

Ik ben nu .iso andere DVD folders naar .mp4 bestanden aan het converten met Handbrake/Mediafork.
Ik gebruik de volgende settings:

Format: mp4 file
2-pass encoding.
Average bitrate: 5-6000.
Audio: 128kb/sec

Zoals ik het begrepen heb (en lijkt ook zo te zijn), is de average bitrate setting puur een 'beschikbare' bandbreedte. Dus als de source niet meer dan 2K gebruikt, dan wordt er ook maar 2K gebruikt ondanks de 6K setting.

Dus als je je bestanden op dvd kwaliteit wilt houden gewoon die bitrate zo hoog mogelijk zetten.
Ter referentie, een film van 2 uur met ±2.7K bitrate is ±2.5 GB.
Edit: het converten duurt ± 45 minuten @ C2D 2.16GHz

Prima te doen dus :)

Nu moet die Apple TV nog binnenkomen...

Da_man wijzigde dit bericht 30-03-2007 17:49 (4%)

...call for a Big Lebowski

Times like these...

Nu nog een manier op .ts bestanden over te zetten.
Heb nu MPEG-Streamclip, maar dan heb je een een licentie voor de MPEG2(?) codec van Apple voor nodig.

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

Hoei, ik had de laatste bij YouMac in Eindhoven :)

Nu nog eens kijken of mijn Loewe 4:3 CRT tv toevallig component-over-scart doet, anders moet ik zwart/wit blijven kijken |:(

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Hail to the king, baby

Had 'm voor het eerst in handen vandaag, wat een frickin GROOT ding :D

Heb me nooit in de dimensies verdiept er van uitgaande dat de stempel zo groot zou zijn als een Mac Mini, maar.. :X

En hij wordt idd verdraaid warm na een poosje draaien.
Daarnaast reageert 'ie soms slecht op de remote, en ziet de album-art er niet uit.. wat ik al wist eigenlijk.
Zo zonder hacks vind ik 't echt een tegenvallend apparaat, zou liever een oude Mac Mini scoren voor hetzelfde geld.

Of kunnen er toch Laserdiscs in ?

I think hiphop is disrespectful to bitches and hoes.

quote:
Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 01:09:
Had 'm voor het eerst in handen vandaag, wat een frickin GROOT ding :D
---
Of kunnen er toch Laserdiscs in ?
LOL :D nu ga ik zeker naar macsupport iCentre (of hoe het nu heet) omd e Mac TV te bekijken!

franssie wijzigde dit bericht 02-04-2007 12:35 (4%)
Reden: raar Nederlantsch verweidert

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

quote:
brama schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:35:
Hoei, ik had de laatste bij YouMac in Eindhoven :)

Nu nog eens kijken of mijn Loewe 4:3 CRT tv toevallig component-over-scart doet, anders moet ik zwart/wit blijven kijken |:(
Hoezo de laatste, ik was daar 's middags en toen zeiden ze dat ze er geen hadden (behalve het demo model) en geen binnen zouden krijgen voor volgende week... :? 8)7

Bite my shiny metal ass!

quote:
Finwe schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:47:
[...]

Hoezo de laatste, ik was daar 's middags en toen zeiden ze dat ze er geen hadden (behalve het demo model) en geen binnen zouden krijgen voor volgende week... :? 8)7
Er lag er 1 in shrink-wrap *naast* het demo-model. Dat was de laatste, misschien ook de eerste? Was die dag in ieder geval binnengekomen. Ik was daar vrij laat (19u oid).

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
Da_man schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:47:
Nu nog een manier op .ts bestanden over te zetten.
Heb nu MPEG-Streamclip, maar dan heb je een een licentie voor de MPEG2(?) codec van Apple voor nodig.
Volgens mij kan dat gewoon met Visualhub.

100% No Soul Guaranteed

Als ik .TS bestanden kan converten naar een formaat dat de Apple TV wel slikt dan schaf ik zeker zo'n apparaatje aan, lekker High Definition series streamen naar de Apple TV en bekijken op mijn LCD TV...

JustPlay.nl

Reg. datum: 11 augustus 2003

Ik vraag me af in hoever deze hacks voor de Apple TV legaal zijn? Mag dit wel van Apple? En mogen we er hier wel gewoon over praten, niet zoals het OSX'86 verhaal waardoor OSX op non-apple hardware kan draaien hier niet getolereerd zal worden... Oh ja, kletsen over het downgraden van de Sony PSP wordt op GOT ook aangepakt. Waarom dit dan (nog) niet?

JDMXYGCX

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Slof schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:46:
Ik vraag me af in hoever deze hacks voor de Apple TV legaal zijn? Mag dit wel van Apple? En mogen we er hier wel gewoon over praten, niet zoals het OSX'86 verhaal waardoor OSX op non-apple hardware kan draaien hier niet getolereerd zal worden... Oh ja, kletsen over het downgraden van de Sony PSP wordt op GOT ook aangepakt. Waarom dit dan (nog) niet?
Bij OSX86 werdt een volwaardige OS X installatie uitgevoerd, meestal zonder dat de persoon een OS X licentie had. Bij het downgraden van de PSP gaat dit tegen de EULA van het apparaat, daarnaast wordt het ook nog eens gedaan om illegale spellen te spelen.

XviD is een licentievrije codec, en in Nederland is het legaal om videobestanden van bijvoorbeeld tv-series te downloaden

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Reg. datum: 11 augustus 2003

Tja, xvid codecs op je Apple TV zetten betekent ook dat er illegale content op afgespeeld kan worden. Nou ja, Apple vecht volgens mij wel terug want de hacks worden langzaamaan weer ongedaan gemaakt als je 'm upgrade. Apple heeft het gewoon slecht beveiligd, net als Sony met de PSP en daar maken mensen dus graag gebruik van. Alleen er hier over praten kun je wel vergeten alhoewel dit (nog) wel mag. vraag me alleen af hoelang nog? Ik heb de EULA van de Apple TV nog niet helemaal doorgelezen maar het zal wel ongeveer dezelfde teksten hebben als bij de PSP waar je ook geen wijziging in het OS mag aanbrengen.

JDMXYGCX

Bite my shiny metal ass!

Apple heeft, in tegenstelling tot Sony met de PSP, nauwelijks moeite gedaan om het ding te beveiligen tegen hacken. Sterker nog, het lijkt er haast op dat ze het expres zo open gezet hebben. Ik ben dan ook zwaar benieuwd of apple hier iets van laat horen (of dat het expliciet verboden is volgens de EULA).

quote:
Geqxon schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:11:
[...]
XviD is een licentievrije codec
Was 't maar waar. XviD is een MPEG-4 ASP codec en daar moet gewoon een licensie voor betaald worden aan MPEG-LA als je hardware of sofware bouwt die dat afspeelt.

XviD verspreidt niet voor niets alleen de source code, en geen binaries...
FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Slof schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:24:
Tja, xvid codecs op je Apple TV zetten betekent ook dat er illegale content op afgespeeld kan worden. Nou ja, Apple vecht volgens mij wel terug want de hacks worden langzaamaan weer ongedaan gemaakt als je 'm upgrade. Apple heeft het gewoon slecht beveiligd, net als Sony met de PSP en daar maken mensen dus graag gebruik van. Alleen er hier over praten kun je wel vergeten alhoewel dit (nog) wel mag. vraag me alleen af hoelang nog? Ik heb de EULA van de Apple TV nog niet helemaal doorgelezen maar het zal wel ongeveer dezelfde teksten hebben als bij de PSP waar je ook geen wijziging in het OS mag aanbrengen.
De username en password van de AppleTV zijn frontrow/frontrow , over een beveiliging kun je niet praten.

Daarnaast kun je met een normale AppleTV ook prima "illegale content" (define illegaal?) afgespeeld worden.
quote:
Dreamvoid schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:07:
[...]

Was 't maar waar. XviD is een MPEG-4 ASP codec en daar moet gewoon een licensie voor betaald worden aan MPEG-LA als je hardware of sofware bouwt die dat afspeelt.

XviD verspreidt niet voor niets alleen de source code, en geen binaries...
Dan gaan we het voortaan ook niet meer over VLC Player hebben :)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Yourcamera.nl

Ik koop een Apple TV als ik .mkv bestanden kan afspelen... ik volg nu eenmaal Amerikaanse series die hier niet worden uit gezonden. Tot die tijd kijk ik rustig verder.
quote:
koentjek schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:12:
Ik koop een Apple TV als ik .mkv bestanden kan afspelen... ik volg nu eenmaal Amerikaanse series die hier niet worden uit gezonden. Tot die tijd kijk ik rustig verder.
Ja, zodra je x.264 MKV bestanden kan afspelen is het de moeite waard!

Times like these...

Ik zie nog weinig user-ervaringen. Zijn er zo weinig mensen die er een aangeschaft hebben?

Die van mij komt morgen binnen, ik ben benieuwd :)

Mighty Finder!
Reg. datum: 16 september 2005

Jaaa, ik heb er ook een gekocht *O*

Jammer dat er geen HDMI kabel standaard in de doos er bij zit, maar gelukkig had ik er zelf nog een over.

Mijn pa is vandaag jarig dus had eindelijk een excuus om hem toch maar te halen en beneden te zetten, en hij vind het zelf toch ook wel een prachtig ding _O_.
Mighty Finder!
Reg. datum: 16 september 2005

Euh, hoe zet je hem uit? :{
Of kan dat niet? :{
quote:
volgens enkele Duitse websites verbruikt Apple's draadloze videozender tussen de 25 en 38 Watt. Bij gebrek aan een aan/uitschakelaar zou dit jaarlijks zelfs in de spaarstand al stroomkosten van zo'n 40 euro met zich meebrengen.
Bron: www.macfan.nl

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws