Hoofdcategorieën
Topicacties

[Apple TV] Discussietopic deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
believe the reggie(revo)lution
Reg. datum: 13 november 2003

Met die resolutie kan je dus nooit full hd draaien. Ze ondersteunen het wel, alleen niet op de goede resolutie.

Chain of life

quote:
Apple specs (NL):

Ondersteunde videostructuren
  • H.264 en beveiligd H.264 (van iTunes Store): tot 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 1280 x 720 bij 24 beelden per sec., 960 x 540 bij 30 beelden per sec.)
  • Bij de iTunes Store gekochte video: 320 x 240 pixels of 640 x 480 pixels
  • MPEG-4: tot 3 Mbps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 720 x 432 pixels bij 30 beelden per sec.)
Tv-compatibiliteit
  • Enhanced-definition of high-definition breedbeeld-tv's die geschikt zijn voor de volgende resoluties: 1080i, 60/50 Hz; 720p, 60/50 Hz; 576p, 50 Hz (PAL-structuur); 480p, 60 Hz
Gaat het hier niet alleen om de softwarematige video codecs die aanwezig zijn???

Hardwarematig ondersteunen ze wel de hoogste resolutie lijkt mij dan?

Reg. datum: 03 december 2001

Mijn baas wist mij gisteren te vertellen dat wij (Applecentre YouMac Eindhoven) vanmiddag waarschijnlijk een demo model in de winkel hebben staan. Ik hou jullie op de hoogte :)

Het is al mogelijk om perian te installeren op de aTV voor xvid support.

How to

MacBook Core2Duo 1.83 GHz, 2GB Ram, 160GB HD 7.2k rpm, OS X 10.5.5 | Powerbook G4 1.5GHz, 2GB Ram, 160GB HD, 15inch, OS X 10.5.5 | Airport Extreme N | iPod touch 8GB 2.1 | Default webbrowser: Opera | Canon 40D

quote:
msr911NL schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:40:
Het is al mogelijk om perian te installeren op de aTV voor xvid support.

How to
Het was een kwestie van tijd. :)

Let's put a smile on that face...

Reg. datum: 10 januari 2005

quote:
burne schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:35:
[...]

Vast, maar dan is een harddiskrecorder net zo handig. Van de andere kant kost een harddiskrecorder met een vergelijkbare interface het dubbele. (Vergeet niet dat de budgetmodellen een beroerde video-recorderachtige interface hebben en geen point-and-click ding om op te nemen).

'Traag' valt overigens best mee. M'n beide macjes staan nu te converteren, met een resulterende load van rond de 3, en echt merken doe ik het niet. Normaal gesproken doen ze dat 's nachts (applescript en Xgrid) maar dat ging mis vannacht.
Mag ik vragen hoe je dat "automatisch" converteren voor elkaar krijgt met applescript? Heb lopen zoeken maar kan het niet voor elkaar krijgen.
Zoek eigenlijk iets dat je kan aangeven dat je alle bestanden in een bepaalde map automatisch kan converten zonder alles apart aan te klikken en handmatig te converten.

Automator scriptjes

link

MacBook Core2Duo 1.83 GHz, 2GB Ram, 160GB HD 7.2k rpm, OS X 10.5.5 | Powerbook G4 1.5GHz, 2GB Ram, 160GB HD, 15inch, OS X 10.5.5 | Airport Extreme N | iPod touch 8GB 2.1 | Default webbrowser: Opera | Canon 40D

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
douwe99 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:18:
Mag ik vragen hoe je dat "automatisch" converteren voor elkaar krijgt met applescript? Heb lopen zoeken maar kan het niet voor elkaar krijgen.
Zoals je ziet in de link van msr911NL is het vooral een kwestie van 1 keer 'zelf doen' terwijl automator meekijkt, en vervolgens de puntjes op de i zetten met de editor van automator. Ik gebruik visualhub, maar vooral omdat ik daar voor betaald heb. Inhoudelijk maakt dat niet uit.

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

Weinig animo voor de AppleTV zo te zien :)

Jammer, het is op zich best een leuk apparaat.
Sterker nog, als iTunes meer zou ondersteunen (XVIDS, HD materiaal) en de iTS met HD content zou komen had ik hem gekocht :)

...call for a Big Lebowski

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

@Da_man

Standaard niet, maar als je de hdd eruit haalt en 'm aan een andere PC hangt, kun je dit wel voor elkaar krijgen, nu al. Ik hoop dat het binnenkort ook kan *zonder* dat je de machine open hoeft te schroeven. 720p xvid (niet duidelijk of dat met of zonder h264 is) doet 'ie in ieder geval!

Zie de links van msr911NL hierboven.

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Times like these...

Ik heb hem toch besteld, kijken of het wat is en of er langzaam steeds meer functies bij komen.

Nu nog een simpele en snelle .iso > .mov converter :)

Reg. datum: 09 januari 2004

mediafork?

Simpeler kan het bijna niet eigenlijk. Sneller weet ik niet. Maar ik haal ongeveer 65fps bij h264, 3000kbps, 2pass en 44.1hz 192kpbs audio op een mac pro.

Ik ga er denk ik ook 1 kopen nu alle hacks een beetje op gang komen. Het appleTV os staat iig al op usenet (en denk ook wel wat torrentsites).

lowfi wijzigde dit bericht 26-03-2007 21:28 (23%)

100% No Soul Guaranteed

Times like these...

quote:
lowfi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:22:
mediafork?

Simpeler kan het bijna niet eigenlijk. Sneller weet ik niet. Maar ik haal ongeveer 65fps bij h264, 3000kbps, 2pass en 44.1hz 192kpbs audio op een mac pro.
Fantastisch _/-\o_

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

nieuws: Apple TV onder tweakershanden genomen

Interessant artikeltje. Beetje een samenvatting van wat er allemaal getweaked is. Apparaatje begint nu toch wel interessant te worden. Nu nog kijken of ze die verplichte koppeling met iTunes kunnen slopen (afaik moet dat nog steeds?)

Er zal vast wel iemand zijn die linux of windows erop gaat zetten... maar imo gaat het dan een beetje zijn doel voorbij.

Ik heb er nu iig ook 1 besteld :)

100% No Soul Guaranteed

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

quote:
lowfi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:22:
[...]
Het appleTV os staat iig al op usenet (en denk ook wel wat torrentsites).
En nu vraag ik me af: wat kun je ermee? Zou bijv. JAS dit binnenkort op normale Intel hardware laten booten?

PSN: zAo82

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
lowfi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:52:
Er zal vast wel iemand zijn die linux of windows erop gaat zetten... maar imo gaat het dan een beetje zijn doel voorbij.
Wat maakt het uit? Hoe meer features hoe beter :Y)

user brain not connected...

World of Warcraft @ AppleTV
http://blog.wired.com/cultofmac/434918864_b4ba3b5ac1-tm.jpg

Dit redelijk makelijk te kraken platform maakt Apple eindelijk echt aantrekkelijk voor alle tweakers :D

Zouden ze hier al stiekem rekening mee hebben gehouden?
Ik neem aan dat de engineers ook gewoon hebben gekeken naar al het ge-mod op console gebied (XBMC) en alle TiVo hacks (in USA). En dat ze ook wisten dat ze geen waterdicht apperaat kunnen maken.

edit:
Overzicht Hacks:
http://wiki.awkwardtv.org/wiki/index.php?title=Main_Page
http://www.appletvhacks.net

arstechnica: Apple TV: an in-depth review
http://arstechnica.com/reviews/hardware/appletv.ars/1
pagina 4: Limitations and hacks
http://arstechnica.com/reviews/hardware/appletv.ars/4
quote:
One final note, it's also come to light that several Automator scripts are present on the device for capturing audio and video, which may point to future Apple or 3rd party hacks that allow the capture of video off a broadcast signal, digital camera, or video camcorder.

T-Junkie wijzigde dit bericht 28-03-2007 02:07 (43%)

// users are losers //Kimmo.biz // systeemspecs //

Reg. datum: 03 februari 2001

Het is bekend dat apple zijn winst voornamelijk uit zijn hardware haalt (buiten de professionele software paketten.) Ze zullen dus ongetwijfeld ook winst maken op de apple tv, alleen al de hardware.

Het zal Apple dus een rotzorg zijn wat je ermee doet, sterker nog ik denk dat ze dit soort dingen leuk vinden, alleen omdat er daardoor meer van verkocht wordt.

Reg. datum: 03 juli 2003

Belde net YouMac Eindhoven maar nog steeds niet binnen zucht...terwijl de Apple-site nog steeds vrolijk 3 dagen meldt

Reg. datum: 07 juni 2005

Ik vind het een zeer leuk apparaat om lekker je (gedownloaden )films op de tv te kijken.
vooral met een grote hdd er in is dit zeer interessant.

Ik vind alleen de prijs wat duur, aangezien je voor nog geen 100 euro van die externe schijven koopt die ook als MP kunnen dienen als ze aangesloten worden.

Voor de prijs van 300 euro laat ik hem nog even staan.
als ik hem nou door iemand uit de USA kan laten meenemen voor $300 (± €210) dat wordt het al wel intressanter.

Weet je nou nog niet dat dat zonder btw is? Dus er kom dan afhankelijk van de staat nog zon 10% bij....

Hier in zwitserland kost hij overigens 260 euro :)

lowfi wijzigde dit bericht 28-03-2007 12:24 (11%)

100% No Soul Guaranteed

quote:
lowfi schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:24:
Weet je nou nog niet dat dat zonder btw is? Dus er kom dan afhankelijk van de staat nog zon 10% bij....

Hier in zwitserland kost hij overigens 260 euro :)
dann nog 10% is 221 euro.

maar dat wist ik idd niet, ik dacht de prijzen op apple.com de prijzen in heel de USA waren.

Vader van Sophie en Lucas!
Reg. datum: 09 november 2000

In Canada 349 CAD$ (inclusief taxes).... 205 euro... ai wordt wel aantrekkelijk, ben daar over twee weken... zeker met al die hacks wordt het wel erg interessant!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

het is nu mogelijk om xvid af te spelen lees ik hier boven maar wat doet .srt files dan..
is het moelijk om ook de ondertiteling af te spelen als op de pc

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: