Hoofdcategorieën
Topicacties

[Apple TV] Discussietopic deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
LaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:54:
[...]

Ik kan zo alleen maar stervesdure kastjes vinden die dat doen... Maar om daar nou nog $200 voor te betalen..
Nou je het zo zegt... ik ook. Dat is toch wel wat minder handig ja :P

Een apparaat zoals de Apple TV zou ik echt willen hebben. Alleen zoals eerder gezegd is echt jammer dat je niet je eigen bestanden kan streamen. Tuurlijk, misschien is het apparaat puur bedoeld om de missing link tussen iTunes en je tv op te vullen, maar Apple TV zou echt populair zijn geweest als je ook je eigen xvid etc kon afspelen.

Ik wacht eerst de ontwikkelingen af. Misschien komt er een software update die het afspelen van andere bestanden als nog mogelijk maakt, of knappe koppen hacken dat ding. :)

Let's put a smile on that face...

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
LaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:54:
[...]

Ik kan zo alleen maar stervesdure kastjes vinden die dat doen... Maar om daar nou nog $200 voor te betalen..
Er zijn toch gewoon verloopstekkertjes voor? heb zelf een scart plug in mn tv zitten met aan de andere kant drie tulp aansluitingen (2x audio, 1x composite) Zou niet zo duur moeten zijn lijkt mij...

I just hope I remember half of what I forget

Home Theater
Reg. datum: 18 april 2003

quote:
DocB schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:50:
[...]

Er zijn toch gewoon verloopstekkertjes voor? heb zelf een scart plug in mn tv zitten met aan de andere kant drie tulp aansluitingen (2x audio, 1x composite) Zou niet zo duur moeten zijn lijkt mij...
Dat is iets heel anders dan component... Component is voor zover ik weet 3x beeld toch? Of ben ik nou gek...

Wat jij bedoeld is volgens mij de geel (video) en rood/witte (audio) tulpstekkertjes. Dat is volgens mij niet de component aansluiting zoals die op de Apple TV zit...

JustPlay.nl

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
DocB schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:50:
[...]

Composite is niet hetzelfde als component RGB :)
Wat er wel bestaat is een Scart - 3 RGB dacht ik?

edit: ja dus:

http://www.beststuff.co.uk/images/hama_rgb_3_phono_to_scart.jpg

http://www.tvcables.co.uk/images/items/yuv-rgb-scart-adapter.jpg

Dupje wijzigde dit bericht 15-01-2007 15:08 (23%)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

Bestaat er trouwens ook een HDMI naar VGA/DVI kabel? Dan zou dat ook nog een oplossing zijn.

Home Theater

quote:
Dupje schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:04:
[...]

Composite is niet hetzelfde als component RGB :)
Wat er wel bestaat is een Scart - 3 RGB dacht ik?

edit: ja dus:

[afbeelding]

[afbeelding]
Plaatjes daarvan kon ik inderdaad ook vinden, maar een adres om ze te bestellen niet...

JustPlay.nl

quote:
Falcon schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:17:
Bestaat er trouwens ook een HDMI naar VGA/DVI kabel? Dan zou dat ook nog een oplossing zijn.
Die staat gewoon op de apple store :).
http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=TL952
quote:
LaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:18:
[...]

Plaatjes daarvan kon ik inderdaad ook vinden, maar een adres om ze te bestellen niet...
http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3510/3511/351146_LB_00_FB.EPS.jpg

Die verkoopt Conrad. Geen idee of dat werkt?

Dupje wijzigde dit bericht 15-01-2007 15:30 (47%)

ANI
Reg. datum: 13 oktober 2005

quote:
Dupje schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:27:
[...]

Die staat gewoon op de apple store :).
http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=TL952

[...]

[afbeelding]

Die verkoopt Conrad. Geen idee of dat werkt?
Als je TV RGB scart aankan zal het werken, zonder RGB niet

Wat is HD-TV? Lees het op LCD-info.nl

Home Theater

Maar nu hoor ik hier ook mensen over andere apparaten die Divx / Xvid kunnen streamen. Zijn er ook dergelijke apparaten die dit icm een Macbook draadloos kunnen?

JustPlay.nl

Je macbook zelf ;)
Drop er flip4mac op en koop zo'n verloop ding voor tv-out en gaan met frontrow.
Home Theater

quote:
gomaster schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:47:
Je macbook zelf ;)
Drop er flip4mac op en koop zo'n verloop ding voor tv-out en gaan met frontrow.
Dat is niet draadloos.....

JustPlay.nl

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
magnifor schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:33:
Alleen zoals eerder gezegd is echt jammer dat je niet je eigen bestanden kan streamen.
Ik neem tv op met een EyeTV en die exporteert opgenomen programma's netjes naar iPod-formaat en zet ze zelfs voor je in iTunes. Dat wat ik nu vanuit frontrow op de macmini kan kijken is straks op precies dezelfde manier op tv te kijken. Joh.

Omzetten van divx naar h.264 heeft nog een voordeel. Een doorsnee film krimpt van 1.4Gbyte naar 600Mbyte (en Visualhub plakt beide CD's netjes voor je aan elkaar als je dat wilt..)

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
burne schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:05:
[...]

Ik neem tv op met een EyeTV en die exporteert opgenomen programma's netjes naar iPod-formaat en zet ze zelfs voor je in iTunes. Dat wat ik nu vanuit frontrow op de macmini kan kijken is straks op precies dezelfde manier op tv te kijken. Joh.

Omzetten van divx naar h.264 heeft nog een voordeel. Een doorsnee film krimpt van 1.4Gbyte naar 600Mbyte (en Visualhub plakt beide CD's netjes voor je aan elkaar als je dat wilt..)
Zou het niet veel fijner zijn als je het gewoon op je iTV in kon programmeren wat je wilt zien, en je er geen omkijken maar naar hebt of een trage machine krijgt?

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

quote:
Geqxon schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:23:
Zou het niet veel fijner zijn als je het gewoon op je iTV in kon programmeren wat je wilt zien, en je er geen omkijken maar naar hebt of een trage machine krijgt?
Vast, maar dan is een harddiskrecorder net zo handig. Van de andere kant kost een harddiskrecorder met een vergelijkbare interface het dubbele. (Vergeet niet dat de budgetmodellen een beroerde video-recorderachtige interface hebben en geen point-and-click ding om op te nemen).

'Traag' valt overigens best mee. M'n beide macjes staan nu te converteren, met een resulterende load van rond de 3, en echt merken doe ik het niet. Normaal gesproken doen ze dat 's nachts (applescript en Xgrid) maar dat ging mis vannacht.

Reg. datum: 05 juli 2006

quote:
In de toekomst (eingelijk is het nu al bezig), zal het kopen/huren van digitale media groot worden, en Apple is een van de eerste die dit ziet en er ook echt wat mee doet. het zal me niks verbazen als je straks ook films kan "huren".. Voor bv 1,99 kan je een film 1 dag kijken, of misschien 1x of iets. Dan is het bye bye met de videotheek.
Och, dan gaan de videotheken online films verkopen :) . Maar dan heb je wel een veel grotere concurrentie.

Het is een mooi machientje, maar inderdaad moeten die codecs wel allemaal wel werken. En dat er geen externe USB-harde schijf op kan worden aangesloten is ook weer lekker een gemiste kans ;( . Wat zijn die 'services' dan? Uitbreidingen?
quote:
LaZZ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:53:
[...]

Dat is niet draadloos.....
Daar is vast wel iets op te verzinnen toch?

hello_moto wijzigde dit bericht 17-01-2007 18:19 (12%)

quote:
hello_moto schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:18:
[...]
geen externe USB-harde schijf op kan worden aangesloten is ook weer lekker een gemiste kans ;( . Wat zijn die 'services' dan? Uitbreidingen?
Vast software updates zoals nu het geval is bij de iPod.

quote:
hello_moto schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:18:
Och, dan gaan de videotheken online films verkopen :)
Verkopen, niet verhuren. Verhuur is met iTunes en iTMS geen optie:
quote:
Microsoft's PlaysForSure and Zune both make DRM subscription music a centerpiece strategy; that requires complex DRM on the player. On the iPod, subscription music isn?t even an option; by intentional design, it can't delete your content or prevent you from listening to it after a set expiration date.
(bron: http://www.roughlydrafted...14-95F0-EF1DF464D378.html )

Reg. datum: 18 oktober 2004

D'r zit ook een optische digitale uitgang op zag ik. Nu had ik bedacht dat mijn DAT recorder, die voorzien is van een prima analoog digitaal converter dit mogelijk voor zijn rekening zou kunnen nemen (mocht het analoge deel van de Apple TV pet zijn). Totdat ik mij later bedacht dat waarschijnlijk nog iet decrypte informatie (vb. MP3) door heen gaat waar die DAT recorder niks mee kan.

Klinkt dat logisch en heb ik wat dat betreft dus een showstopper te pakken of valt het mee ? (Ik zou eigenlijk niet weten waarom die digitale output er anders op zou zitten)

Reg. datum: 31 juli 2001

Subtiel kickje, aangezien ik zeer geintresseerd ben in dit product: Op http://store.apple.com/1-...AppleStore?family=AppleTV staan onder het linkje "What you need", de vier onderdelen die je nodig hebt voor het gebruik van een Apple TV:

1. Een nieuwe breedbeeld televisie (nog niet in mijn bezit)
2. Computer
3. Network
4. Kabels.

Onder punt 3 staat het volgende genoemd:

AirPort Extreme, Wi-Fi 802.11b/g/n wireless network (video streaming requires 802.11g/n)
or: 10/100 Base-T Ethernet wired network.

Betekent dit nu dat een AirPort Extreme (of een andere draadloze router) noodzakelijk is? Ik kan dus niet met mijn laptop die een draadloze verbinding heeft alles streamen/synchroniseren?

Nee, alles boven de 54Mbit/s volstaat, want da's 802.11g/n of beter.. Streamen op 10Mbit zal ook wel gaan, maar echt op het randje zitten, en de 0.5Mbyte/s die je met 802.11b haalt is echt te weinig :)

Home Theater

Dat omzetten via Quicktime Pro gaat wel heel erg rap, denk dat ik de Apple TV dan toch maar ga aanschaffen :Y

JustPlay.nl

iJustin
Reg. datum: 21 maart 2004

Precies, het gaat best snel.
Ik heb al mijn video's nu in een batch convertor gedaan.

Reg. datum: 05 maart 2002

Maar hoe zit het met de kwaliteit, films die je koopt in de itms, is dat hd met dts of dolby?

Apple = Tof

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
loser180 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:16:
Maar hoe zit het met de kwaliteit, films die je koopt in de itms, is dat hd met dts of dolby?
Is geen HD.. ik geloof dat het net iets minder dan dvd kwaliteit is..

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: