Hoofdcategorieën
Topicacties

[Apple TV] Discussietopic deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Eswip schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:46:
[...]

In de states worden er redlijk wat films verkocht, en dus super veel tv-shows.. en nog veeeeel meer muzie. Dit zijn echt niet alleen maar mac gebruikers. Maar als je inderdaad nooit iTunes gebruikt, dan heb je er niet veel aan. Maar die mensen kunnen een mooi windows media unit geval kopen.. Apple wil gewoon een totaal plaatje leveren zodat het gewoon goed werkt. Ik ben daar persoonlijk voorstander van.
Nouja, je hoeft inderdaad geen Mac-gebruiker te zijn, laat ik dan zeggen iTunes + iPod gebruiker die toch al z'n video bij iTunes koopt.
Als totaalplaatje: ja. Voor mij persoonlijk: onhandig. Het zou leuk zijn geweest als mensen die verder helemaal niks van Apple hebben (iTunes, iPod, of wat dan ook) dit ook gemakkelijk kunnen gebruiken. Dus Xvid files van je pc naar je tv sturen, en dergelijke. Het kan al wel, met bijvoorbeeld de Archos 604 Wifi, maar dat is natuurlijk ook niet echt ideaal.
quote:
Je hoeft dus niet perse je video's te kopen via iTunes.. je kan je bestaande dus ook gewoon omzetten mocht je dit perse willen. En ja, iTunes moet idd draaien, maar die draait bij mij toch de hele dag al :P
Dan ben ik een paar maand bezig :+
quote:
Verder moet je het zien als het begin van iets nieuws: video on demand. Mensen zitten nu nog teveel vast aan het huidige systeem, terwijl Apple al meer naar de toekomst kijkt. Ik denk persoonlijk dan ook, dat met een paar jaar je dit in vele huizen zal zien (Al dan niet met Apple hardware/software)
Eens. Het systeem ansich is gewoon erg goed. Zo wil ik het ook. :) Daarom hoop ik dus ook dit dit type apparaten wat opkomt en andere merken zich ermee gaan bemoeien. Dan kan ik er ook wat mee :P
quote:
gewoon, pieter schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:22:
dat je vastzit aan itunes is volgens mij het grootste probleem het tenzij itunes meer formaten zou ondersteunen en je bv mijn divx files er ook automatisch mee kan syncen.
Ik denk dat apple een paar "fouten" maakt :
- je zou er een extra harde schijf moeten kunnen op aansluiten
- meer codecs of je moet alles hercoderen :(
- je zit vast aan itunes
Een externe hdd is inderdaad ook een goede. De USB-poort zit er al op. Nu de support nog :P
quote:
Fevida schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:25:
Wat een gezeur allemaal weer over die codecs. Heb dit van mijlen ver aan zien komen.

Apple heeft dit product met maar één reden op de markt gezet, en dat is content van de iTunes-store naar de huiskamer brengen. Iedereen die roept dat DIVX en XVID de industiestandaard zijn roept eigenlijk alleen maar dat hij of zij niet wil betalen voor content. Het is naïef om dit tegen te gaan spreken, want het is gewoon een feit dat 99% van al die bestanden in omloop illegale kopieën zijn. De standaard is in werkelijkheid natuurlijk MPEG 1 en 2 (VCD en DVD) en h.264 (Blueray, HD-DVD en de iTunes-store). Legale DIVX/XVID-bestanden zijn er wel, maar zijn uitzondering op de regel, met andere woorden, je mag het gerust een industiestandaard noemen, maar zeker geen gebruikersstandaard (dit gaat alleen op voor het illegale cirquit). Daarnaast is h.264 technisch superieur aan het DIVX/XVID-gebeuren. Er zijn genoeg alternatieven apparaten op de markt die wel DIVX/XVID naar je TV kunnen streamen, dus koop dan zo'n ding en probeer de AppleTV niet af te zeiken met argumenten die meer iets over jou als consument dan over de Apple als producent zeggen. Apple heeft nooit de intentie gehad met die andere apparaten te concurreren, de bron van inkomen voor Apple is immers de iTunes-store, en niet een apparaat als de AppleTV.
Wat kan mij het schelen wat Apple voor intenties heeft? Als consument wil je toch graag een product wat aan jou eisen voldoet? Aangezien erg veel mensen Xvid/Divx gebruiken, zullen ze het jammer vinden dat dit niet ondersteund wordt, plus de andere verplichtingen zoals iTunes (als je dit niet gebruikt). Mag men dit niet jammer vinden ofzo? :?

Reg. datum: 13 september 2006

quote:
Fevida schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:25:
Wat een gezeur allemaal weer over die codecs. Heb dit van mijlen ver aan zien komen.

Apple heeft dit product met maar één reden op de markt gezet, en dat is content van de iTunes-store naar de huiskamer brengen. Iedereen die roept dat DIVX en XVID de industiestandaard zijn roept eigenlijk alleen maar dat hij of zij niet wil betalen voor content. Het is naïef om dit tegen te gaan spreken, want het is gewoon een feit dat 99% van al die bestanden in omloop illegale kopieën zijn. De standaard is in werkelijkheid natuurlijk MPEG 1 en 2 (VCD en DVD) en h.264 (Blueray, HD-DVD en de iTunes-store). Legale DIVX/XVID-bestanden zijn er wel, maar zijn uitzondering op de regel, met andere woorden, je mag het gerust een industiestandaard noemen, maar zeker geen gebruikersstandaard (dit gaat alleen op voor het illegale cirquit). Daarnaast is h.264 technisch superieur aan het DIVX/XVID-gebeuren. Er zijn genoeg alternatieven apparaten op de markt die wel DIVX/XVID naar je TV kunnen streamen, dus koop dan zo'n ding en probeer de AppleTV niet af te zeiken met argumenten die meer iets over jou als consument dan over de Apple als producent zeggen. Apple heeft nooit de intentie gehad met die andere apparaten te concurreren, de bron van inkomen voor Apple is immers de iTunes-store, en niet een apparaat als de AppleTV.
helemaal mee eens, het wordt ook niet gepresenteerd als een alleskunnende mediaspeler maar als itunes op tv, thats it

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:18:
[...]

Nouja, je hoeft inderdaad geen Mac-gebruiker te zijn, laat ik dan zeggen iTunes + iPod gebruiker die toch al z'n video bij iTunes koopt.
Als totaalplaatje: ja. Voor mij persoonlijk: onhandig. Het zou leuk zijn geweest als mensen die verder helemaal niks van Apple hebben (iTunes, iPod, of wat dan ook) dit ook gemakkelijk kunnen gebruiken. Dus Xvid files van je pc naar je tv sturen, en dergelijke. Het kan al wel, met bijvoorbeeld de Archos 604 Wifi, maar dat is natuurlijk ook niet echt ideaal.
Waarom denk je dat je dat OSX niet op een niet Apple systeem kan draaien? Omdat er teveel hardware is om rekening mee te houden, waardoor je altijd gezeik krijgt. Waarom heb je het Mac OSX en een Mac geen gezeur met drivers? Omdat ze alles zelf in de hand houden. Dat is nou precies wat Apple wil, en wat Apple zo goed maakt. Daarom werkt het ook zo met de Apple TV.

Dat andere media kastjes dat wel kunnen, dan koop je die toch?

Features != beter device..

Over het algemeen (daarmee bedoel ik voor de normale consument) is een product dat makkelijk te gebruiken is, veel belangrijker. Je hebt niets aan features als je ze niet gebruikt, of als ze te moeilijk zijn voor de normale consument om te gebruiken. Tuurlijk, je kan ook een PC of zelfs een mac mini naast je tv zetten, maar dat werkt lang niet zo makkelijk (voor de normale consument) als een Apple TV.

Tweakers moeten gewoon geen Apple TV kopen.. klaar en uit.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Het is alleen jammer dat dit ding in Nederland de helft van mijn functionaliteit verliest, gezien de incompetente ITMS.

Geqxon wijzigde dit bericht 14-01-2007 18:29 (5%)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Moutarde apres le diner
Reg. datum: 26 februari 2002

quote:
Eswip schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:57:
Tweakers moeten gewoon geen Apple TV kopen.. klaar en uit.
Als nou iets de doelgroep is van zo'n compleet onding als de Apple TV dan zijn het wel de tweakers. Video on demand staat simpelweg in de kinderschoenen en is daarmee voor de "gewone" thuis gebruiker alles behalve interessant. Weer zo'n stompzinnige afstandsbedieding erbij.

Al die digitale tv meuk wordt pas interessant wanneer het standaard in een tv is ingebouwd. Ik vind het persoonlijk dan ook een heel jammerlijke afslag die Apple heeft genomen. Het is wat mij betreft een niets toevoegend, nutteloos apparaat.

Religion has no place in public schools the way facts have no place in organized religion

modulator malifer

Dat riep iedereen waarschijnlijk ook toen de iPod geïntroduceerd werd, en kijk nu eens... Je moet érgens beginnen, en ik denk dat dit een goede stap is van Apple.

Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB

Moutarde apres le diner

quote:
DiGiSTORM_ schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:42:
Dat riep iedereen waarschijnlijk ook toen de iPod geïntroduceerd werd, en kijk nu eens... Je moet érgens beginnen, en ik denk dat dit een goede stap is van Apple.
Nee hoor, want je vergelijking gaat helemaal niet op. De iPod is immers een stand-alone apparaat terwijl de Apple TV een add-on voor je tv is. Een soort van intermediate apparaat.

Religion has no place in public schools the way facts have no place in organized religion

Reg. datum: 31 augustus 2000

quote:
RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:18:
Wat kan mij het schelen wat Apple voor intenties heeft? Als consument wil je toch graag een product wat aan jou eisen voldoet? Aangezien erg veel mensen Xvid/Divx gebruiken, zullen ze het jammer vinden dat dit niet ondersteund wordt, plus de andere verplichtingen zoals iTunes (als je dit niet gebruikt). Mag men dit niet jammer vinden ofzo? :?
Ja, dat vind ik dus een kromme beredenering. Wat jij zegt is precies hetzelfde als iemand die zegt dat hij het jammer vind dat een boot niet kan rijden terwijl hij een auto zoekt. Met andere woorden, de AppleTV wordt door een hoop mensen hier bij voorbaat in het hokje "alles-afspelende-multimedia-extender" geplaatst zonder eerst te kijken wat voor het beestje het eigenlijk is.

Canon EOS 5D (24-70L f2.8|50 f/1.4|70-200L f/4) | iMac 24" | iPhone 3G 16GB | iPod nano 2G 8GB

quote:
Geqxon schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:29:
Het is alleen jammer dat dit ding in Nederland de helft van mijn functionaliteit verliest, gezien de incompetente ITMS.
Klopt.. maar ik denk dat hier dan ook snel verandering in zal komen.
quote:
Als nou iets de doelgroep is van zo'n compleet onding als de Apple TV dan zijn het wel de tweakers. Video on demand staat simpelweg in de kinderschoenen en is daarmee voor de "gewone" thuis gebruiker alles behalve interessant. Weer zo'n stompzinnige afstandsbedieding erbij.

Al die digitale tv meuk wordt pas interessant wanneer het standaard in een tv is ingebouwd. Ik vind het persoonlijk dan ook een heel jammerlijke afslag die Apple heeft genomen. Het is wat mij betreft een niets toevoegend, nutteloos apparaat.
Eeuhms, ik weet niet of je hebt gezien HOEVEEL films, maar vooral tv-shows er worden gedownload van iTunes? Dat zijn _echt_ niet allemaal tweakers. En als ze dat wel zijn, dan zijn het mensen die snel en simpel een filmpje willen bekijken. Zo goed als alles wat op de iTunes store staat, kan je downloaden, als je weet waar je moet zoeken. Blijkbaar kiezen deze mensen voor de simpelere weg, of weten niet waar ze moeten zoeken. Er is hier dus zeker een markt, en deze gaat heel hard groeien.

Dat het ingebouwd wordt later lijkt mij inderdaad ook een goede optie, maar zolang het nog in de kinderschoenen staat, is het beter om iets optioneel aan te bieden, dan mensen meteen maar die 300 dollar extra te laten betalen, ook al gebruiken ze het niet.

Mensen snappen gewoon het hele idee niet van Apple, terwijl ze het zo duidelijk hebben uitgelegd. Het is in eerste instantie PUUR EN ALLEEN om je aangeschafte iTunes content op je tv te kijken/luisteren. Dat mensen het meteen omdopen tot een multi-media streaming device, en dan gaan klagen dat het bepaalde functies niet heeft, slaat natuurlijk gewoon nergens op. Deze mensen zal ik dan ook nooi adviseren om een AppleTV aan te schaffen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit een goede zet is en dat het in Amerika ook redelijk zal verkopen. In Europa zullen ze toch eerst wel er voor moeten zorgen dat je TV shows en films kan kopen via iTunes.

Moutarde apres le diner

quote:
Eswip schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:35:
Mensen snappen gewoon het hele idee niet van Apple, terwijl ze het zo duidelijk hebben uitgelegd.
Als mensen het niet snappen dan hebben ze het dus per definitie niet goed uitgelegd!

Als dat ding "Airport Video" had geheten was het wellicht op voorhand al duidelijk. De naam "Apple TV" doet toch op zijn minst meer vermoeden/suggereren.

quote:
Fevida schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:09:
[...]

Ja, dat vind ik dus een kromme beredenering. Wat jij zegt is precies hetzelfde als iemand die zegt dat hij het jammer vind dat een boot niet kan rijden terwijl hij een auto zoekt. Met andere woorden, de AppleTV wordt door een hoop mensen hier bij voorbaat in het hokje "alles-afspelende-multimedia-extender" geplaatst zonder eerst te kijken wat voor het beestje het eigenlijk is.
Een boot en een auto is in dit geval wel wat anders. Je zou het kunnen vergelijken met het ontbreken van een radio in een auto, imo.
Gewoon simpelweg Divx en Xvid support (liefst natuurlijk nog meer codecs) en geen iTunesverplichting zouden voor het apparaat direct aantrekkelijk maken. En een externe hdd aansluiten zou ook niet verkeerd zijn natuurlijk.

Maar inderdaad, Apple heeft het bedoeld als "iTunes op de tv", dus in dat geval voldoen ze er aardig aan.
quote:
Eswip schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:35:

Mensen snappen gewoon het hele idee niet van Apple, terwijl ze het zo duidelijk hebben uitgelegd. Het is in eerste instantie PUUR EN ALLEEN om je aangeschafte iTunes content op je tv te kijken/luisteren. Dat mensen het meteen omdopen tot een multi-media streaming device, en dan gaan klagen dat het bepaalde functies niet heeft, slaat natuurlijk gewoon nergens op. Deze mensen zal ik dan ook nooi adviseren om een AppleTV aan te schaffen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit een goede zet is en dat het in Amerika ook redelijk zal verkopen. In Europa zullen ze toch eerst wel er voor moeten zorgen dat je TV shows en films kan kopen via iTunes.
Je kunt het ook omdraaien. Mensen vinden het idee wat Apple heeft jammer en zouden graag meer features zien. Vooral omdat het concept van Apple (een simpel kastje wat content van de pc naar de tv brengt) erg goed uitgewerkt is. Ik zou graag een dergelijk product hebben in ieder geval.

Los van het feit of het nu wel/niet een goed product is... ik denk dat Apple het apparaat een stuk populairder had kunnen maken als ze die verplichtingen van iTunes en H.264 niet gestelt hadden. Aan de andere kant zou je ook kunnen denken dat Apple in z'n geheel meer producten verkoopt omdat ze met de Apple TV het "totaalplaatje" omhoog vijzelen.
Dit soort apparaatjes zijn in ieder geval een goede ontwikkeling.

quote:
RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:46:
[...]

Een boot en een auto is in dit geval wel wat anders. Je zou het kunnen vergelijken met het ontbreken van een radio in een auto, imo.
Gewoon simpelweg Divx en Xvid support (liefst natuurlijk nog meer codecs) en geen iTunesverplichting zouden voor het apparaat direct aantrekkelijk maken. En een externe hdd aansluiten zou ook niet verkeerd zijn natuurlijk.

Maar inderdaad, Apple heeft het bedoeld als "iTunes op de tv", dus in dat geval voldoen ze er aardig aan.

[...]

Je kunt het ook omdraaien. Mensen vinden het idee wat Apple heeft jammer en zouden graag meer features zien. Vooral omdat het concept van Apple (een simpel kastje wat content van de pc naar de tv brengt) erg goed uitgewerkt is. Ik zou graag een dergelijk product hebben in ieder geval.

Los van het feit of het nu wel/niet een goed product is... ik denk dat Apple het apparaat een stuk populairder had kunnen maken als ze die verplichtingen van iTunes en H.264 niet gestelt hadden. Aan de andere kant zou je ook kunnen denken dat Apple in z'n geheel meer producten verkoopt omdat ze met de Apple TV het "totaalplaatje" omhoog vijzelen.
Dit soort apparaatjes zijn in ieder geval een goede ontwikkeling.
Het is en blijft een commercieel bedrijf. Door een Apple TV te produceren, hopen ze ook de verkoop van films te boosten.

En tuurlijk zou het handig zijn als het met andere software werkt, en andere codecs.. in een perfecte wereld wel te verstaan. Er zitten vele haken en ogen aan, waardoor het niet meer plug and play wordt, en het dus minder easy to use wordt.

Daarnaast snap ik niet wat mensen tegen iTunes hebben. Ik vond het eerst (een paar jaar geleden) ook niks, maar sinds ik een mac heb (juni 2006) ben ik het gaan gebruiken, en vind het nu een fantastisch stuk software.. maar ja, dat ben ik.

quote:
Eswip schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:51:
[...]

Het is en blijft een commercieel bedrijf. Door een Apple TV te produceren, hopen ze ook de verkoop van films te boosten.

En tuurlijk zou het handig zijn als het met andere software werkt, en andere codecs.. in een perfecte wereld wel te verstaan. Er zitten vele haken en ogen aan, waardoor het niet meer plug and play wordt, en het dus minder easy to use wordt.
Dat snap ik niet. Met extra codecsupport kan het huidige "systeem" wat ze hebben prima blijven werken (dus iTunes Store -> pc -> tv) en kunnen de mensen verder naar wens andere files van hun pc afspelen)
Maargoed, je boost zo inderdaad wel de verkoop van films ja. Zal ongetwijfeld mee hebben gespeeld. Of dat goed uitpakt is nog maar de vraag. Ben wel benieuwd naar hoe dit zich zal ontwikkelen.
quote:
Daarnaast snap ik niet wat mensen tegen iTunes hebben. Ik vond het eerst (een paar jaar geleden) ook niks, maar sinds ik een mac heb (juni 2006) ben ik het gaan gebruiken, en vind het nu een fantastisch stuk software.. maar ja, dat ben ik.
offtopic:
Puur persoonlijk vind ik het veel te log en onhandig.

Reg. datum: 21 juni 2002

Hm, ik denk dat ik hem zal aanschaffen als hij te koop is, lijkt me echt het toestel waar ik al lang op zit te wachten :). Gebruik nu m'n iPod video om series te bekijken op tv, werkt ongeveer hetzelfde als appleTV, echter is de beeldkwaliteit maar matig nu (320*240). Het gat in de markt als je het mij vraagt...

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

De iPod tv-out werkt sinds kort ook op 640*480 :)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
Geqxon schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:23:
De iPod tv-out werkt sinds kort ook op 640*480 :)
Jammer genoeg enkel de 5.5G?

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

SUGOI HIKOUKI

[n/m]

wacko wijzigde dit bericht 15-01-2007 12:02 (97%)
Reden: specs stonden al in thread start

Home Theater
Reg. datum: 18 april 2003

Met welke converter voor de Mac kun je een Divx/Xvid bestand dan omzetten naar een bestand dat de Apple TV en iTunes wel ondersteund?

Ik overweeg namelijk de aanschaf nog steeds maar wil eerst eens kijken hoe lang het converten duurt op mijn Macbook enz.

JustPlay.nl

Reg. datum: 24 februari 2001

Quicktime pro, visualhub, VLC ? zijn zoveel (de)coders verkrijgbaar...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Reg. datum: 16 mei 2006

Zou je vanaf volgende maand nu kunnen films en tv-shows downloaden van iTunes? Ik had daar iets van opgevangen.

Home Theater

quote:
KeeZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:35:
Quicktime pro, visualhub, VLC ? zijn zoveel (de)coders verkrijgbaar...
Oke dat is dan opzich prima... Ik heb alleen geen LCD / Plasma TV. Gewoon nog een ordinaire breedbeeld TV. Komt / Is daar een verloopstekkertje voor of gaat dat niet werken ivm onder andere de resolutie?

JustPlay.nl

quote:
LaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:21:
[...]

Oke dat is dan opzich prima... Ik heb alleen geen LCD / Plasma TV. Gewoon nog een ordinaire breedbeeld TV. Komt / Is daar een verloopstekkertje voor of gaat dat niet werken ivm onder andere de resolutie?
De normale Pal resolutie wordt ook gewoon ondersteund hoor, tis niet zo dat je persé een 720P/1080I scherm nodig hebt :) Verder heeft het ding een component-aansluiting dus HDMI is ook niet persé nodig.

Home Theater

quote:
RoD schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:24:
[...]

De normale Pal resolutie wordt ook gewoon ondersteund hoor, tis niet zo dat je persé een 720P/1080I scherm nodig hebt :) Verder heeft het ding een component-aansluiting dus HDMI is ook niet persé nodig.
Maar een gewone breedbeeld TV heeft ook geen component aansluiting ;)

Alleen scart / s-video / video...

JustPlay.nl

quote:
LaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:33:
[...]

Maar een gewone breedbeeld TV heeft ook geen component aansluiting ;)

Alleen scart / s-video / video...
Daar zijn converters voor toch?

Home Theater

quote:
RoD schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:34:
[...]

Daar zijn converters voor toch?
Ik kan zo alleen maar stervesdure kastjes vinden die dat doen... Maar om daar nou nog $200 voor te betalen..

JustPlay.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: