Nouja, je hoeft inderdaad geen Mac-gebruiker te zijn, laat ik dan zeggen iTunes + iPod gebruiker die toch al z'n video bij iTunes koopt.quote:Eswip schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:46:
[...]
In de states worden er redlijk wat films verkocht, en dus super veel tv-shows.. en nog veeeeel meer muzie. Dit zijn echt niet alleen maar mac gebruikers. Maar als je inderdaad nooit iTunes gebruikt, dan heb je er niet veel aan. Maar die mensen kunnen een mooi windows media unit geval kopen.. Apple wil gewoon een totaal plaatje leveren zodat het gewoon goed werkt. Ik ben daar persoonlijk voorstander van.
Als totaalplaatje: ja. Voor mij persoonlijk: onhandig. Het zou leuk zijn geweest als mensen die verder helemaal niks van Apple hebben (iTunes, iPod, of wat dan ook) dit ook gemakkelijk kunnen gebruiken. Dus Xvid files van je pc naar je tv sturen, en dergelijke. Het kan al wel, met bijvoorbeeld de Archos 604 Wifi, maar dat is natuurlijk ook niet echt ideaal.
Dan ben ik een paar maand bezigquote:Je hoeft dus niet perse je video's te kopen via iTunes.. je kan je bestaande dus ook gewoon omzetten mocht je dit perse willen. En ja, iTunes moet idd draaien, maar die draait bij mij toch de hele dag al
Eens. Het systeem ansich is gewoon erg goed. Zo wil ik het ook.quote:Verder moet je het zien als het begin van iets nieuws: video on demand. Mensen zitten nu nog teveel vast aan het huidige systeem, terwijl Apple al meer naar de toekomst kijkt. Ik denk persoonlijk dan ook, dat met een paar jaar je dit in vele huizen zal zien (Al dan niet met Apple hardware/software)
Een externe hdd is inderdaad ook een goede. De USB-poort zit er al op. Nu de support nogquote:gewoon, pieter schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:22:
dat je vastzit aan itunes is volgens mij het grootste probleem het tenzij itunes meer formaten zou ondersteunen en je bv mijn divx files er ook automatisch mee kan syncen.
Ik denk dat apple een paar "fouten" maakt :
- je zou er een extra harde schijf moeten kunnen op aansluiten
- meer codecs of je moet alles hercoderen
- je zit vast aan itunes
Wat kan mij het schelen wat Apple voor intenties heeft? Als consument wil je toch graag een product wat aan jou eisen voldoet? Aangezien erg veel mensen Xvid/Divx gebruiken, zullen ze het jammer vinden dat dit niet ondersteund wordt, plus de andere verplichtingen zoals iTunes (als je dit niet gebruikt). Mag men dit niet jammer vinden ofzo?quote:Fevida schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:25:
Wat een gezeur allemaal weer over die codecs. Heb dit van mijlen ver aan zien komen.
Apple heeft dit product met maar één reden op de markt gezet, en dat is content van de iTunes-store naar de huiskamer brengen. Iedereen die roept dat DIVX en XVID de industiestandaard zijn roept eigenlijk alleen maar dat hij of zij niet wil betalen voor content. Het is naïef om dit tegen te gaan spreken, want het is gewoon een feit dat 99% van al die bestanden in omloop illegale kopieën zijn. De standaard is in werkelijkheid natuurlijk MPEG 1 en 2 (VCD en DVD) en h.264 (Blueray, HD-DVD en de iTunes-store). Legale DIVX/XVID-bestanden zijn er wel, maar zijn uitzondering op de regel, met andere woorden, je mag het gerust een industiestandaard noemen, maar zeker geen gebruikersstandaard (dit gaat alleen op voor het illegale cirquit). Daarnaast is h.264 technisch superieur aan het DIVX/XVID-gebeuren. Er zijn genoeg alternatieven apparaten op de markt die wel DIVX/XVID naar je TV kunnen streamen, dus koop dan zo'n ding en probeer de AppleTV niet af te zeiken met argumenten die meer iets over jou als consument dan over de Apple als producent zeggen. Apple heeft nooit de intentie gehad met die andere apparaten te concurreren, de bron van inkomen voor Apple is immers de iTunes-store, en niet een apparaat als de AppleTV.