Gathering of Tweakers

Quicksearch
Wat sta je nou te kijken!

Beiden FAT32 geformateerd?
FAT16 zorgt voor lagere snelheid.

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

Reg. datum: 20 september 2003

Heb nog even verder gezocht en kwam dit op de sony sit tegen:
http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/en/-/USD/SY_DisplayProductInformation-Start?ProductSKU=MSA1GD
quote:
Minimum write speeds of 15 Mbps on Memory Stick Micro™
Kortom die www.memoryshop.nl site is balle (misschien zijn ze nog wel geodkoop)

quote:
D467 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:28:
[...]

Dat kan toch nooit kloppen? Ik had ook verwacht dat Sony sneller was? Ik heb een Sony 1 gig kaartje... :?
Met een kaartlezer van Sony (en enkele onder Sony licentie) ben je sneller dan Sandisk met de parallelle communicatie.
Ik heb zo'n compatible kaartlezer en ruim 15Mb/s is geen probleem met M2, MSduo en de MS ;)
In o.a. de fototoestellen van Sony wordt dit ook gebruikt.
quote:
Speedy-Andre schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:53:
[...]

Met een kaartlezer van Sony (en enkele onder Sony licentie) ben je sneller dan Sandisk met de parallelle communicatie.
Ik heb zo'n compatible kaartlezer en ruim 15Mb/s is geen probleem met M2, MSduo en de MS ;)
In o.a. de fototoestellen van Sony wordt dit ook gebruikt.
Dus in theorie ben je sneller maar in praktijk maakt het niks uit? Heb je bijvoorbeeld al een Sandisk kaartje in die kaartlezer getest? En wat is de reden dat mensen aannemen dat Sony sneller zou zijn dan Sandisk? (Ze werken toch al tijden samen aan het Memory Stick ontwikkelingen dacht ik)
Ik vraag dit trouwens omdat ik de Sandisk 2GB Memory Stick Micro wil gaan aanschaffen! :)

[Sig removed by administrator: Signature can not exceed 20GB]

Save the vinyl
Reg. datum: 30 november 2000

Dit wil jullie niet onthouden:

Mijn K800i (heb m een maand) heeft gezwommen.
Hij is zo het toilet in gedoken afgelopen zaterdag (zwemdiploma B dus en nee, ik had nog niets gedaan) ;)

Natuurlijk ontzettend balen!

Nadat ik m er in een flits had uitgehaald had ik allemaal strepen in m'n display.
Gelijk de accu eruit gehaald en het water uit de mob geschud.

Hij heeft nu 3 dagen liggen drogen. Zonet weer aangezet en alles lijkt nog goed te werken! O-)
Het kan natuurlijk zijn dat er later nog problemen tevoorschijn komen maar dat merk ik vanzelf.

quote:
quinty schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:35:
Dit wil jullie niet onthouden:

Mijn K800i (heb m een maand) heeft gezwommen.
Hij is zo het toilet in gedoken afgelopen zaterdag (zwemdiploma B dus en nee, ik had nog niets gedaan) ;)

Natuurlijk ontzettend balen!

Nadat ik m er in een flits had uitgehaald had ik allemaal strepen in m'n display.
Gelijk de accu eruit gehaald en het water uit de mob geschud.

Hij heeft nu 3 dagen liggen drogen. Zonet weer aangezet en alles lijkt nog goed te werken! O-)
Het kan natuurlijk zijn dat er later nog problemen tevoorschijn komen maar dat merk ik vanzelf.
iemand van school had hem ook al laten zwemmen en alles deed het nog 8)7 wie weet is het wel een zwemtelefoon !

Ik heb K800i, Mijn broer koopt K800i, andere broer dan ook maar...

Made in NL

Sinds een maand heb ik ook een K800i en heb een aantal dingen ondervonden;

- Op vakantie heb ik veel foto's gemaakt en nu werkt bij mij de (maak) foto knop alleen wanneer ik minstens 1 keer de joystick heb gebruikt om een foto te maken. Dit moet dus elke keer wanneer ik de camera functie inschakel(klepje open zet).

- De laatste firmware zorgt ervoor dat de wat grotere video's die ik op de pc heb gerenderd de telefoon laten hangen danwel vastlopen wanneer ik in de videomap erop ga staan. Dit is errug vervelent vind ik zelf. Ik zie de extra functie van het afspelen van de video in de map ook niet helemaal. De firmware hiervoor vond ik denk ik net iets beter.

- Foto's zien er op de camera vaak een stuk beter eruit dan op de computer.. zelfs bij inzoomen. Het is niet erg maar je kan dus niet van het schermpje uitgaan of de foto wel of niet overbelicht is danwel te donker.

Heeft iemand voor ook ervaringen met 1 of meerdere van deze laatste 3 punten, zo ja wat hebben jullie voor oplossing eventueel gevonden. Dat FaceWarp is overigens echt lache.. echt een aanrader voor mensen die het nog neit geprobeert hebben. Gegarandeert dat je gaat lachen.

[LTS][MTS][HTS]

a800-V525-E630-K800i

Met punt 2 en 3 heb ik wel ervaring.Het 2 de punt komt door de nieuwe firmware zie startpost.--->> wachten op nieuwe firmware.(waar eindelijk eens wat meer wordt opgelost :( )
Het 3 de punt nouu..dat heb ik dus ook.Op de computer zie ik vaak vlekken hoe komt dat?

stof op de lens ?

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

jawatdan

quote:
Scidd0w schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:39:
[...]
Ik vraag dit trouwens omdat ik de Sandisk 2GB Memory Stick Micro wil gaan aanschaffen! :)
Deze toch? Want die ga ik waarschijnlijk ook kopen. Ook ik vroeg me daarom af of iemand ervaring heeft met dit kaartje...

Boe.

quote:
haze010 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:22:
[...]

Deze toch? Want die ga ik waarschijnlijk ook kopen. Ook ik vroeg me daarom af of iemand ervaring heeft met dit kaartje...
Maar wat is nu beter om te nemen de Sony en dan 1GB of de Sandisk maar dan wel 2 GB :/

quote:
qbix schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:47:
MS 1GB Micro M2

Sandisk:
http://www.memoryshop.nl/...morystick-micro-1-gb.html
Schrijfsnelheid 3 MB/s
Leessnelheid 10 MB/s

Sony:
http://www.memoryshop.nl/...morystick-micro-1-gb.html
Schrijfsnelheid 1,87 MB/s
Leessnelheid 1,87 MB/s

Klopt hier iets niet 8)7
Waarom is de Sony waarvan ik juist verwacht dat die beter/sneller is dit helemaal niet?

Wat heeft de rest hier op het forum gekocht?
Dit klopt ook niet, naar mijn weten hebben Sony en SanDisk de M2 card samen ontwikkeld en zijn ze qua prestaties, afmeting etc hetzelfde.

Wat ik denk dat er aan de hand is:
Voor beiden geld dat de datarates afhankelijk zijn van welke apparaat gebruik maakt van de M2.

SanDisk zegt wat de max datarates zijn.
http://www.sandisk.com/Pr...y_Stick_Micro_M2_1GB.aspx

Sony zegt wat de standaart datarates zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Memory_Stick

Of het verschil tussen MegaByte en Megabit word niet goed overgenomen... 8)7

Het is btw altijd beter om dit soort dingen te vergelijken met informatie gehaalt vanuit de website van desbetreffende fabrikanten zelf. (In dit geval kan je bij Sony nix nuttigs vinden btw :P)

Mocht iemand trouwens interesse hebben in de 1GB M2 van Sony, ik wil em kwijt voor 45 euro. Hijs net 3maanden oud.

Daniel Jack wijzigde dit bericht 23-01-2007 18:07 (4%)

quote:
Scidd0w schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:39:
[...]

Dus in theorie ben je sneller maar in praktijk maakt het niks uit? Heb je bijvoorbeeld al een Sandisk kaartje in die kaartlezer getest? En wat is de reden dat mensen aannemen dat Sony sneller zou zijn dan Sandisk? (Ze werken toch al tijden samen aan het Memory Stick ontwikkelingen dacht ik)
Toch zijn er verschillen, Sandisk is sneller bij serieel gebruik en de meeste testen gaan daar de mist mee in.
Wat ook telt is de buffering, iets dat bij Sony ok is en bij Sandisk niet (stickje wil wel eens zomaar overlijden bij een 'hot swap').
Voor een gsm maakt het niet uit welke je kiest omdat die relatief traag is, ook laat je hem meestal erin zitten omdat je de gsm met een usbkabel gebruikt voor data overdracht naar een pc.
Laatst kocht ik trouwens op Ebay een 2GB Sony MS duo voor ¤25,- incl. verzendkosten _/-\o_
Het ding werkt prima en is ook in mijn kaartlezer erg snel, geen namaak dus ;)
Hoe krijg ik die zaklamp functie werkend?

Ik was al zover dat ik doorhad dat ie in de map others gezet moest worden. En dan via bestandsbeheer installeren.
Alleen komt er bij mij enkel verzenden te staan.
Waar gaat het fout?

Gr,
Maurice

Canon EOS 400D # 18-55mm # 55-250mm IS # raynox DCR-250 en DCR-150

a800-V525-E630-K800i

quote:
madmaus schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:48:
Hoe krijg ik die zaklamp functie werkend?

Ik was al zover dat ik doorhad dat ie in de map others gezet moest worden. En dan via bestandsbeheer installeren.
Alleen komt er bij mij enkel verzenden te staan.
Waar gaat het fout?

Gr,
Maurice
Nouudat probleem heb ik ook

quote:
jgoessens schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:16:
[...]

Nouudat probleem heb ik ook
Gewoon 'send to bluetooth' gebruiken, dus geen dir op de gsm aangeven :)
heeft hier al iemand nav4all aan de praat gekregen op zijn K800? of een ander (beter) navigatieprogramma?

Hallo ben sins gisteren in het bezit van een k800i icm abbonement van vodafone . Nu heb ik al veel sony ericssons gehad zoals de v600i f500i t230 etc maar iedere keer heb ik het vodafone menu. Is dit standaard weg te krijge door up te daten enzoja gaan ze dan moeilijk doen over de garantie van het toestel ?

Made in NL

quote:
Die is stofvrij :p . Ik heb dan ook geen vlekken, doel meer op het kwalteitsverschil van de foto tussen op de telefoon en op de pc. Op de telefoon zijn de dieptes in foto's vaak veel beter te zien dan op de pc.

[LTS][MTS][HTS]

de resolutie van je normale beeldscherm ligt *ietsjes* hoger dan die van je telefoon, doe maar x10 ongeveer :P

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

quote:
Peterke_f schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:19:
Hallo ben sins gisteren in het bezit van een k800i icm abbonement van vodafone . Nu heb ik al veel sony ericssons gehad zoals de v600i f500i t230 etc maar iedere keer heb ik het vodafone menu. Is dit standaard weg te krijge door up te daten enzoja gaan ze dan moeilijk doen over de garantie van het toestel ?
Nee, die branding is er niet uit te krijgen door (op de normale wijze) up te daten. Het kan wel, maar dan verwijs ik je graag naar google vanwege de regels op tweakers. Of je dan je garantie kwijt bent weet ik niet (bij normaal updaten sowieso niet).

quote:
Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:07:
[...]

.......
.......
.......
Laatst kocht ik trouwens op Ebay een 2GB Sony MS duo voor ¤25,- incl. verzendkosten _/-\o_
Het ding werkt prima en is ook in mijn kaartlezer erg snel, geen namaak dus ;)
Waar dan? Ik dan alleen maar 2GB Sandisk vinden :o

a800-V525-E630-K800i

quote:
Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:33:
[...]

Gewoon 'send to bluetooth' gebruiken, dus geen dir op de gsm aangeven :)
Sorry maar als ik op send to bluetooth krijg gaat die mensen zoek,met bluetooth verbinding

quote:
jgoessens schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:32:
[...]

Sorry maar als ik op send to bluetooth krijg gaat die mensen zoek,met bluetooth verbinding
Hij bedoeld vanaf de pc naar de telefoon "send to bluetooth" gebruiken. Je geeft dan geen dir aan waar die in moet (zoals bijvoorbeeld others). De telefoon ziet dan zelf dat het om een java prog gaat en dan kan je kiezen of je hem in games of toepassingen wilt zetten.
Het zelfde geldt als je via usb kabel connect, de java gewoon in de file manager naar je telefoon slepen en niet naar een bepaalde map dan komt het goed.

offtopic:
@jgoessen: Zou ik je mogen vragen om wat minder dit topic te vervuilen, de bovenstaande reply "Dat probleem heb ik ook" voegt helemaal niks toe en de oplossing op de hierboven gequote reply had je ook makkelijk zelf kunnen vinden, het staat meerdere keren in het vorige topic en de oplettende lezer (die jij dus nog moet worden) had kunnen lezen dat het hier om send to bluetooth vanaf de pc naar de telefoon ging. Volgende keer als je reageert, lees dan eens die blauwe tekst die boven het reply vak staat..

quote:
qbix schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:33:
[...]

Waar dan? Ik dan alleen maar 2GB Sandisk vinden :o
gewoon op m2 zoeken, als jetenminste een m2 kaartje wil hebben, maar die biedingen komen vaak al rond de verkoopprijs te liggen hoor...

EDIT: werkt 2gb wel in k800i ?

TomBergman wijzigde dit bericht 24-01-2007 15:19 (6%)

Ik heb K800i, Mijn broer koopt K800i, andere broer dan ook maar...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws