Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://i160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/lotrobanner.jpg

Geplande release: 24 april 2007

Dit spel is al meerdere jaren in ontwikkeling en staat pas sinds (relatief) korte tijd in de aandacht van de pers en fans van zowel de Lord of the Rings boeken + films en gamers. Voorging het spel door onder de naam Middle Earth Online, maar sinds ongeveer het laatste jaar van de ontwikkeling van de game is de naam veranderd in Lord of the Rings Online
Het spel is gebaseerd op de verhalen van J.R.R. Tolkien, dus niet op de films. Het wordt niet door EA gemaakt, maar door Turbine (oa. van Asheron's Call) en de maker heeft niet de rechten om de overbekende beelden uit de films en daarbij behorende muziek te gebruiken. (Helaas) is dat punt van herkenning weg en ik denk niet dat Turbine het budget heeft om nog betere muziek voor de game te maken, dus op dit gebied kan het je misschien tegenvallen.

http://i160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/lotrofeatures.jpg

- Je kunt je eigen hobbit, elf, dwerg of mens creeëren en deze een van de volgende classes geven: Champion, Minstrel, Guardian, Loremaster, Burglar, Hunter of Captain. Bovendien kun je het uiterlijk van je personage naar hartelust aanpassen.
Meer details over de verschillende classes
Meer details over de verschillende races

- Je kunt de tegenstanders die voor de Fellowship of the Ring al een pain in the ass waren, tegenkomen. Je vecht dus onder andere tegen de: Uruk-Hai, Nazgûl, Orcs, Trolls, Goblins, Draken en misschien Balrog
Meer details over de verschillende vijanden die je kan tegenkomen

- Je kunt door Middle-Earth je eigen weg nemen en de wereld ontdekken. Je kunt verrassingen tegenkomen zoals sterke wapens die door de oude Numénorianen zijn achtergelaten, echter is de wereld zo groot dat Turbine het in al die jaren nog niet heeft klaargespeeld om heel Middle-Earth te creëeren en het ook nog enige kwaliteit mee te geven, dus tijdens de release zul je alleen het gebied Eriador kunnen verkennen.
De speelbare gebieden tijdens de release (ingame kaart)

- Maak kennis met de personages uit de Lord of the Rings, onder andere Frodo, Aragorn, Gandalf, Bilbo, Elrond, Boromir, Tom Bombadil, en vele anderen.

http://i160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/lotroscreens-1.jpg

De graphics kunnen niet tegen het geweld van bijvoorbeeld Oblivion opboksen, maar voor een MMORPG ziet het er erg goed uit, met name water is een lust voor het oog. IGN durft zelfs te beweren dat dit de mooiste MMORPG tot nu toe is. Sommige van deze screens zijn door mij gemaakt en de anderen zijn ook vrij representatief voor de graphics in het echte spel (op very high tenminste).

Officiële screens

http://s160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/th_lotrolandscape4.jpg http://s160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/th_lotrolandscape3.jpg http://s160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/th_lotrolandscape5.jpg

Zelfgemaakte screens
http://s160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/th_ScreenShot00028.jpg http://s160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/th_ScreenShot00038.jpg http://s160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/th_ScreenShot00037.jpg

http://s160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/th_ScreenShot00034.jpg http://s160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/th_ScreenShot00039.jpg http://s160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/th_ScreenShot00032.jpg

Natuurlijk heb je weinig aan de screens als je niet weet of de gameplay lekker loopt. Daarom zijn er verschillende filmpjes (trailers en echte ingamefilmpjes) uitgekomen:
Trailers:
Trailer 1
Trailer 2
Trailer 3
Rassen:
Race of Elves
Race of Men
Race of Dwarves
Race of Hobbits
Locaties:
Thorins Hall
The Shire
Duillond
Bree
Usermade filmpjes (uit de bèta)
Character creation
Naar Weathertop (slecht geluid)
Zelf gemaakt tijdenseen musicevent
Nóg meer filmpjes op Gametrailers

http://i160.photobucket.com/albums/t198/gerritdnbak/kinship.jpg

Tijdens de pre-orderdagen is er wederom een GoT kinship ontstaan. Als je op de server Snowbourne zit en een kinship zoekt, moet je contact opnemen met stronkie.bf2c [at] hotmail.com of ingame een IM sturen naar lolas (Kinship leader) of stronkie.

Hier volgt enige (lore)informatie over de kinship
quote:
Variags of Khand
The Variags were from Khand, and they first appeared in the north-west of Middle-earth in 1944 of the Third Age, fighting alongside the Wainriders. They were also present during the battle of the Pelennor Fields, over a thousand years later. Little was known about them.

In the real world, Variags is another name for the Varangians, a Viking people who had contact with Russia and Constantinople, described in one Byzantine chronicle as "axe-wielding barbarians". Thus some readers think that the Variags (whose physical features are not described, although axes are mentioned in reference to the tribes of the east) must look Nordic. Games Workshop, however, interprets Variags as similar to Mongols, but with chariots and Sashimonos, in its popular The Lord of the Rings Strategy Battle Game.
Inmiddels is de beta afgelopen en over enkele dagen (14 april) kunnen de mensen met pre-orderpakketten het spel gaan spelen. Daarna volgt op 24 januari de echte release. Veel plezier in Midden-Aarde!

Voor meer informatie kun je de officiële site bezoeken.

Stef.NL wijzigde dit bericht 18-04-2007 11:19 (73%)

offtopic:
Je beta-signup linkje klopt niet :)

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40

Toen ik een aantal maanden geleden hoorde dat er een LOTR MMORPG in de maak was, ging mn hartje keihard bonzen. Damn wat gaaf. een MMO van LOTR :D

Wil gelijk de BETA sign up doen, maar link doet het niet :P
Als je van de 2x http:// een weghaal dan doet ie het ook niet :(

Signed up :)

Rakkerzero wijzigde dit bericht 09-01-2007 15:58 (27%)

Als op de officiele site link klikte kwam op zich ook vrij groot in het scherm sign up for beta here ! te staan, maar goed. Het linkje is nu gefixt als het goed is :p

Ik heb mezelf gelijk geregistreerd :)

Man wat lijkt dit veel op wow :) hopen dat het iets minder verslavend is hehe..
Vraagje: Wordt dit ook maandelijks betalen zoals wow of aanschaffen en spelen zoals guild wars?

edit: Hoe lang moet je wachten op antwoord of je in de beta zit trouwens?

izziewizzie wijzigde dit bericht 09-01-2007 16:43 (14%)

Carpe Noctem

Losing my edge.

Ik zit zelf al tijden in de beta. Kan er niet veel positiefs over zeggen, maar kan een mening dingetje zijn. Beetje standaard mmo probleem is dat ze de wereld te groot willen worden, waar WoW een prettig knus sfeertje heeft straalt deze game grote open vlaktes uit. Kan leuk zijn maar ik miste gewoon wat gevoel erbij. De graphics zijn verder wel nice, de steden zijn mooi gemaakt maar het kan allemaal nog zoveel beter. Veel goede dingen overgenomen van andere games, op zich grappige beroepen die je kunt uitoefenen maar ook weer niet met al teveel diepgang. Leuke game op zich, maar het mist nog zoveel en ik vond veel dingen onoverzichtelijk ook na een tijdje spelen.

Last.fm account
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
"Never forget 10/23/07"

quote:
izziewizzie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:02:
edit: Hoe lang moet je wachten op antwoord of je in de beta zit trouwens?
Totdat je toegelaten wordt. Er wordt verder niet echt een bevestiging van inschrijving gestuurd. Er is inderdaad een maandelijks bedrag van tussen de 10 en 15 euro. Precieze bedrag weet ik niet.

@ Bleet,

Dat is ook een beetje wat ik vrees, dat het gewoon tegenvalt. LOTR staat in veel gevallen gelijk aan zeer hoge kwaliteit (boeken, films, misschien de huidige LOTR-games uitgezonderd), maar Turbine is maar een relatief klein bedrijfje en om mij aan een MMORPG te zetten, wil ik toch echt een topspel waar je je op iedere hoek wel over iets kan verwonderen. Maar goed, ik wacht af totdat ik het zelf kan testen.

Stef.NL wijzigde dit bericht 09-01-2007 18:08 (6%)

Maar het is toch ook turbine in combinatie met codemasters? Codemasters is wel kick :) _/-\o_

Carpe Noctem

Dat valt nog best tegen. Dungeons & Dragons Online is door CM uitgegeven en is nu niet echt een succes te noemen, zeker geen succes tegenover wat het vroeger was. Daarnaast is het ook de uitgever van het wanproduct Archlord.

Oh, ik kreeg me net trouwens toch een leuk mailtje :p :)

OMG ben je toegelaten tot de beta? Vetjes :) wanneer heb je je opgegeven voor de beta? dan weet ik of ik ook een mailtje kan verwachten :)
Ik heb me trouwens op verschillende adressen opgegeven heheh :9~

Carpe Noctem

quote:
izziewizzie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:49:
Maar het is toch ook turbine in combinatie met codemasters? Codemasters is wel kick :) _/-\o_
Codemasters heeft heel veel "net niet" MMO's in zn arsortiment zitten.
ik noem op:
- Archlord
- Dungeons & Dragons
- Rising Force Online

Qua graphics zien de spellen er prima uit, maar qua gameplay is het gewoon pure bagger, rotbesturing en dat soort flauwekul.
Maar ik ga, ondanks de slechte referentie die codemasters heeft van de andere mmo's, deze game toch proberen. Misschien is deze zo slecht nog niet.
En ze zijn immers nog in Beta fase, dus er kan nog het een en ander veranderd worden.
Maandje of 4-5 geleden alweer. Dat je actief postte op het forum scheen ook te helpen bij toelating in de eerdere fases, maar denk nu dat dat niet meer zoveel uitmaakt. Je moet trouwens wel wachten tot zaterdag 11 uur (ohnee, 10 uur, het is 11 uur GMT) voordat je je kan registreren. Downloaden van de client kan al wel (helaas van Fileplanet).

Ik heb me vandaag aangemeld lol, maak ik nog kans om dan dit weekend met de stresstest erin te komen? :9

Carpe Noctem

Ik ben ook toegelaten tot de beta :)
De NDA ben ik op dit moment aan het doorlezen :D

quote:
Bleet schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:47:
Ik zit zelf al tijden in de beta. Kan er niet veel positiefs over zeggen, maar kan een mening dingetje zijn. Beetje standaard mmo probleem is dat ze de wereld te groot willen worden, waar WoW een prettig knus sfeertje heeft straalt deze game grote open vlaktes uit. Kan leuk zijn maar ik miste gewoon wat gevoel erbij. De graphics zijn verder wel nice, de steden zijn mooi gemaakt maar het kan allemaal nog zoveel beter. Veel goede dingen overgenomen van andere games, op zich grappige beroepen die je kunt uitoefenen maar ook weer niet met al teveel diepgang. Leuke game op zich, maar het mist nog zoveel en ik vond veel dingen onoverzichtelijk ook na een tijdje spelen.
Ik vind WOW juist te knus!
Al die mensen op elkaar de hele dag geef mij maar wat ruimte.
Dat er geen player housing in wow zit vind ik dan nog wel een groot minpunt.
En het venden van spullen is ook erg knullig met een trade channel en simpel traden.
In Ragnarok online kun je tenminste je eigen shop opzetten :)

lampjesman wijzigde dit bericht 10-01-2007 00:03 (7%)

quote:
izziewizzie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:29:
Ik heb me vandaag aangemeld lol, maak ik nog kans om dan dit weekend met de stresstest erin te komen? :9
Ik betwijfel het eigenlijk. De meeste invites zijn inmiddels verstuurd of zullen in de loop van de ochtend verstuurd worden, als je dan nog geen invite hebt gehad, zou ik er maar niet meer op rekenen.

@lampjesman,
Jammer genoeg is er in LOTRO ook nog geen player housing. Ze houden echter wel de mogelijkheid open in volgende versies. Trouwens.. passen die vrij lege gebieden niet bij het verhaal van LOTR?

quote:
lampjesman schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:02:
En het venden van spullen is ook erg knullig met een trade channel en simpel traden.
In Ragnarok online kun je tenminste je eigen shop opzetten :)
Dat vind ik juist goed aan WoW. Mensen die geen tijd hebben om de hele dag shop te gaan staan, kunnen in WoW mooi gebruik maken van het Auction House. Hoef je ook niet speciaal voor die shop online te blijven en dus je PC aan moet hebben staan.
gisteren ook een mailje gehad :P

invited :P

nu nog kijken voor die download :( fileplanet hoop dat het nog een beetje rap gaat

Intel Core 2 6600-Gigabyte P35-DS4-2046MB RAM-GeForce 8800 GTS- addicted to MMO's

Pilske vatte! :)

Eindelijk een topic hierover. HEb nog geen invite gezien, hoewel ik me wel heb ingeschreven ?
Reg. datum: 24 oktober 2005

quote:
Vuurvoske schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:59:
Eindelijk een topic hierover. HEb nog geen invite gezien, hoewel ik me wel heb ingeschreven ?
Ik heb ook nog geen invite gehad maarja boeiend dan wacht ik wel op de open beta :P (als die er komt)

ondertitel duh

Ik verheug me verschrikkelijk op deze game! Wanneer kunnen we gaan genieten van de beta?

Heb me namelijk allang ingeschreven maar nog niks gehoord.

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

quote:
PcManiaxx schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:11:
Ik verheug me verschrikkelijk op deze game! Wanneer kunnen we gaan genieten van de beta?

Heb me namelijk allang ingeschreven maar nog niks gehoord.
Wij? ;)
Als je mag testen krijg je een mailtje.

Ik heb de beta een tijdje gespeeld, maar viel nog erg tegen, het spel heeft de potentie maar er moet nog heeel erg veel gebeuren.
Mmm.. Turbine heeft sinds Asheron's Call 1 ook niks fatsoenlijks meer geproduceerd en hetzelfde geldt voor Codemasters als het gaat om MMORPG's. Ik wist al enkele jaren van dit project, maar het heeft door de slechte resultaten van andere producten tot nu toe dus nog nauwelijks mn interesse kunnen wekken...

Loading...

Ik heb wel een invite gekregen maar ik word doodziek van fileplanet. Flikkert mij er aldoor uit of kan 'ie plotseling geen verbinding meer maken... :|

Zelf verwacht ik er ook weinig van maar wil wel er wat van proeven in de LotR-universum.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws