Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicKort om: je hebt photoshop je hebt je lens eens goed leren kennenquote:immortalsean schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:46:
vandaag ben ik in de ijskou naar buiten gegaan, om m'n nieuwe lens eens wat beter te leren kennen, nadat het de afgelopen week erg kutweer was om te fotograferen. dit is één van de foto's die wel redelijk gelukt waren:
K10d, pentax 16-45, op 45mm, F/5.6, 1/750sec, iso100 ... 23-1-2007 16:35
[afbeelding]
het belangrijkste wat ik gedaan heb is bij de .DNG-->.PSD omzetting, ik heb de kleurtemperatuur drastisch omhoog gegooit (32000K), en het contrast omhoog gegooit, en daarna een mooie belichting gepakt. daarna nog een minimale hoeveelheid USM.
Ik heb deze foto afgelopen zondag gemaakt en vind hem zelf wel redelijk geslaagd, ik hoor graag jullie op- of aanmerkingen.

Klikbaar. (aan te raden, want klein lijkt hij niet scherp maar is hij stiekem wel)

Creatieve bewerking van GerardHenninger (de Curvemeister ;))
JG-Photography
Gear: Canon spul & Accesoires.
Oeps, ik was het grandioos vergeten, maar ik zie dat iemand anders 'em al heeft gepost.quote:
Empresa Brasileira de Aeronutica S.A.
Dat gebouwtje is inderdaad jammer, ook omdat het de lijn die achter de boom langs loopt verstoort.quote:opzich een mooie foto, maar de boom staat voor een rechthoekig gebouwtje die je net half ziet, dat stoort me best wel eigenlijk. Het contrast dat je op de voorgrond hebt vind ik wel erg mooi door de warme kleuren van de (ondergaande?) zon
De warme gloed komt inderdaad van de ondergaande zon, die ging links onder.
Ik had de camera niet helemaal uitgezoomd bij het maken van deze foto, mijn doel was om de boom goed beeldvullend op de foto te zetten en de andere helft wat minder gevuld, het dorp.quote:ik vind de boom links wat krap gesneden, maar als je je camera meer naar links had bewogen zou de boom overblijven als enige onderwerp, en daar is ie ook niet echt interessant genoeg voor. Ik weet niet of je helemaal uitgezoomd was bij deze foto?
De foto is gemaakt in Den Helder, het dorp rechts is Huisduinen en het fort links is fort Kijkduin.
Hij maakt deel uit van een collectie, ik heb al eerder een foto gepost van de vuurtoren, deze.
Kip has spoken...
Maakt niet uit, heb er nog geen tijd voor gehad, misschien vanavond eens iets proberen.quote:Derek S. schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:25:
[...]
Oeps, ik was het grandioos vergeten, maar ik zie dat iemand anders 'em al heeft gepost.
Het zou misschien leuk zijn dat als je een foto plaatst je ook even wat commentaar geeft op wat foto's boven je. Ik denk dat iedereen graag commentaar krijgt op zijn foto's en op deze manier voorkom je een draadje vol met foto's waarop niemand reageert.
@marlieke: Mooie foto met veel emotie en ik vind hem ook wel wat hebben. Hij had idd wat scherper gekund en misschien net een tikkie minder donker rondom de ogen.
@Macsylver: De eerste bewerking vind ik lekker klassiek en past goed bij het onderwerp. Wel is er iets raars met de lucht links of ik zie dubbel ofzo
@mithras: Er zit nog een beetje veel geel in je foto. Focus op de achterste persoon ipv op de voorste is wat vreemd idd. De zwarte achtergrond vestigt wel goed de aandacht op je onderwerp.
@Gizzle: Eigenlijk vind ik hem een beetje saai. Silhouetten zijn wel leuk maar ik vind dat er verder weinig te zien is.
@denaamisArjan: Ik ga mee met nomad wat betreft het gebouwtje. De boom staat ook net niet vrij in je foto wat een beetje jammer is.
@VAC: Lekker wel. De drie laagjes doen het goed evenals de schelpjes op de voorgrond. Ik had persoonlijk Scheveningen niet meteen herkend
@immortalsean: Mooi wel. Het ondergelopen weiland, de gouden gloed en de lucht zijn mooi. Twee puntjes eigenlijk: ik vind het geel nu net iets te onnatuurlijk. Misschien helpt het als je het geel nog wat verminderd of er nog wat meer rood aan toevoegt. Verder vind ik in de grote versie de snelweg op de achtergrond wat storend.
@Garfield: Prima landschap. Simpel maar effectief met een mooie compositie.
@RedXraD: Geschikte plaat om te crossen idd. Lekker urban sfeertje. Misschien kan je de schaduw gebieden op en voor de auto nog wat oplichten en selectief het contrast in de tunnel nog wat verhogen (al heeft het mistige sfeertje ook wel wat). Kleuren zijn mjummie.
@CRiSiS: In het groot idd scherper maar volgens mij nog steeds niet helemaal
@denaamisArjan: Ik vind hem al beter dan je vorige al is deze dan weer wat onscherp. Het dakje wat boven de duinen uitsteekt leidt wat af maar de vuurtoren is een mooie blikvanger.
website - 'Time is the essence of all photography' - Jeanloup Sieff -
Mijn eerste en enigste macro foto die ook maar enigzins uitkomt
Gemaakt met een fuji s3000
celeron 133 @ 135, ati rage pro 4 mb, 1,04 gig maxtor hd, 4 mb ram, quadspeed samsung cd player, soundblaster pro, 9" 8 bit vga monitor, windows 3.11 home edition, externe 33k modem (getweakt naar 36 k)
@garfield: mooie compositie, had alleen denk ik de boom liever in het zonnetje gehad. Je ziet dat hij nu in de schaduw staat
@RedXraD: cool!
@crsis: jammer dat de foto wat valig oogt.
@denaamisArjan: mooie compositie maar ook wat valig
(begin te denken dat deze monitor niet goed is!)
@VAC: heel mooi
Nou ja dit is mijn bescheiden mening, maar ben pas een beginner en doe niet aan moeilijke termen!
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Dank je wel, ik vind het juist wel mooi dat de boom zo donker is, geeft een beetje herfstgevoelquote:marlieke schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:03:
@garfield: mooie compositie, had alleen denk ik de boom liever in het zonnetje gehad. Je ziet dat hij nu in de schaduw staat
Reg. datum: 30 maart 2004
hier is een link met het resultaat van de .jpeg en de standaard omzetting van .dng door PSquote:relonky schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:59:
@immortalsean: Ik vind hem niet echt geslaagd. Het zwart is helemaal dichtgelopen. Het overduidelijke geel is naar mijn smaak ook te. De spiegeling op het water is waarschijnlijk wel mooi. Ik ben ook eigenlijk wel erg benieuwd naar de basisplaat.
Een echte sfeer wilde ik er niet mee neerzetten. Op dat punt moet ik nog veel leren blijkbaar
celeron 133 @ 135, ati rage pro 4 mb, 1,04 gig maxtor hd, 4 mb ram, quadspeed samsung cd player, soundblaster pro, 9" 8 bit vga monitor, windows 3.11 home edition, externe 33k modem (getweakt naar 36 k)
RedXraD: Mooie bewerking, maar het zou denk ik mooier uit komen als de auto wat lichter was geweest.
Crisis: Een beetje USM maakt de hem helemaal af.
denaamisArjan: Jouw foto kan heel mooi worden met een klein beetje nabewerking (voorbeeld)
VAC: Opzich mooi, maar de achtergrond leidt een beetje af.
Nog eentje van mij dan.

www.ThomasvanderWillik.com Canon Eos 40D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 35mm f/2, EF 50mm f/1.8 II, EF 70-200mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, Speedlite 430EX
Naast de iets onrusige bokey zitten er vreemde vegen op de foto, het leidt erg af. Het ijs op de bloem, maar vooral de groene bladeren is knap vastgelegd!quote:
Hij is een tikje aan de donkere kant imho, maar dat maakt niet heel veel uit
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Redhero wijzigde dit bericht 24-01-2007 17:10 (4%)
30D | 20D | 85mm f/1.8 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8 | 580EX II | 430EX | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr
Zo uit de camera, zonder bewerking, echter wel op ISO1600. Gemaakt met de IS lens (zie sig).
Nik wijzigde dit bericht 24-01-2007 20:02 (7%)
EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3
ThomasW: de kleuren zijn fijn, het bloemetje netjes op de gulden snede, ik mis alleen nét het beetje DOF op de achterste blaadjes van het rechterbloemetje. De 'streperige' bokeh in het midden leidt ook wat af.
Redhero: Het missende staartje stoort me een beetje, en hij mag imho wat meer contrast hebben
Proller: Zeker direct uit-cam lekkere kleuren, enige opmerking die ik heb is dat de horizon wat scheef lijkt te staan
En iedereen natuurlijk bedankt voor de comments op mijn plaat
Reg. datum: 19 mei 2005
edit: na commentaar een beetje gecropt. Er zit trouwens verder geen bewerking op, foto is rechtstreeks uit de camera

klik voor origineel
DitisKees wijzigde dit bericht 24-01-2007 22:12 (25%)
Canon Powershot A95
@Redhero: nieuwsgierig hondje
@Proller: geinig dat je Signature ook in je cam staat
@DitisKees: Rechts van...tja wat voor plant is het eigenlijk?
Ik vind dat de nieuwe bewerking de sfeer van de oude bewerking nog wat meer versterkt.
Maar misschien is het overdone aan 't worden, dus bij deze:
Oud:

Nieuw:

If the children don't grow up, our bodies get bigger but our hearts get torn up.
Last.fm profiel - Foto's @ Flickr
Als je lang genoeg wacht, komt het mooiste weer.....
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.