Hoofdcategorieën
Topicacties

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Wait...what?

Deel 6 van de "Solo testcasefoto's - om van te leren" alweer.
Voorgaande delen:
Solo testcasefoto's - om van te leren
Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5

Zoals altijd wat puntjes om op te letten, lees ze (weer) even door.

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan ben je in dit topic op de juiste plek. Dat houdt echter niet in dat het een stortplaats is voor elke foto die je maakt ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
2. Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
3. Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
4. Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic.

Veel plezier.

als mollen mollen mollen mollen mollen mollen

Maar even een repost dan maar.

Is de bewerking wat?

http://www.wisselwerking.nl/upload/duitsland.jpg
Fuji Finepix S9500.
Reg. datum: 12 juli 2006

Mooie foto! Leuke compositie met dat huisje, op de achtergrond de druivenvelden en die heerlijke lucht erbij. Ik vind de bewerking zeker wat. Lekker sfeertje. Ik houd wel van dit soort bewerkingen! Al met al in mijn ogen een mooie foto.

Fuji Finepix S9500 / 1GB Extreme III CF / Hama Star 63 / Raynox DCR-250

.nl

foto van me neefje, hij vind het altijd leuk als ik de camera tevoorschijn haal :)

foto gemaakt met 350d, 50mm f/1.8, 580EX flits @ f/2.8 - 1/50

http://www.willemspaan.nl/IMG_6513_small.jpg

in zwart wit vind ik hem ook geslaagd, misschien wel mooier

link; http://www.willemspaan.nl/IMG_6513bw_small.jpg

De foto's staan in een (inmiddels) beveiligde directory waardoor wij een mooi loginscherm krijgen voorgeschoteld. Ik heb daarom van de foto een linkje gemaakt, je mag dat wat mij betreft weer aanpassen als hij weer op een publiek toegankelijke plek staat :)

Een moderator wijzigde dit bericht 08-01-2007 23:47 (30%)

portfolio -- daily-blog -- 1d3 met pLimes --

Olympus Sp 510 UZ, 38-380
Reg. datum: 25 december 2006

Hier nog een een probeerseltje van mijn kant

http://img440.imageshack.us/img440/9949/kerkzw1.jpg

Sluitertijd: 4 sec.
Diafragma: 2.8

Gemaakt vanuit mijn dakraam met statief. Heb verder nog niks aan bewerkt omdat ik hier ok nog niet veel ervaring mee heb.

Wil graag weten wat jullie ervan vinden.

Van goed commentaar wordt niemand minder.

400D equiped

quote:
joost.schoon schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:19:

[afbeelding]

Gemaakt vanuit mijn dakraam met statief. Heb verder nog niks aan bewerkt omdat ik hier ok nog niet veel ervaring mee heb.

Sorry, maar ik vind er niet zoveel aan. Het is eigenlijk alleen maar twee strepen. En aan de overkant zie ik (denk ik) een blok huizen. Ik denk dat er veel meer uit je idee (statief, auto, 's avonds, lange sluitertijd) is te halen....

@wilmocs: ik zou dat adertje boven zijn ogen even wegshoppen... Erg leuke foto voor de rest! Ik heb sinds vrijdag dezelfde lens...

Aristos wijzigde dit bericht 07-01-2007 22:07 (8%)

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
Aristos schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:06:
[...]@wilmocs: ik zou dat adertje boven zijn ogen even wegshoppen...
Dat is nog maar de vraag. Voor de familie is dat adertje waarschijnlijk net het eigene van "neefje" (afblijven dus), maar als etalagefoto wint hij wellicht door een beetje te shoppen. Het blijft een dilemma. Zelf ga ik in dit soort gevallen voor een klein beetje retouche, zo dat het nog wel herkenbaar is, maar niet teveel in het oog springt. Met of zonder adertje, het is een leuke foto (mss iets te krap).

Reg. datum: 08 januari 2007

Ik heb mij 2 maanden geleden een Canon Eos 350D aangeschaft omdat het al lang een droom van me was om zo'n mooi toestel te hebben en er natuurlijk geweldige plaatjes mee te schieten.
Vorige week heb ik deze gemaakt:

http://members.home.nl/janwilmol/Foto's/Radiomast%20vanaf%20Dreven,%20verkleind.jpg

De enige bewerking was om hem recht te zetten... Iso 100, SP=30", Av=4.0

Wilmo wijzigde dit bericht 08-01-2007 00:32 (5%)

Reg. datum: 13 november 2004

http://img6.picsplace.to/img6/24/IMG_954784.jpg

ik zat me tevervelen dus foto's gemaakt van een aansteker maar toch mis ik iets hoe had ik deze foto beter kunnen nemen andere compositie de foto spreekt niet echt volgens mij!

graag tips

ExTrEmE25 wijzigde dit bericht 08-01-2007 19:08 (3%)

quote:
Wilmo schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:31:
Ik heb mij 2 maanden geleden een Canon Eos 350D aangeschaft omdat het al lang een droom van me was om zo'n mooi toestel te hebben en er natuurlijk geweldige plaatjes mee te schieten.
Vorige week heb ik deze gemaakt:
]afbeelding[/url]]

De enige bewerking was om hem recht te zetten... Iso 100, SP=30", Av=4.0
goeie foto maar jammer van die grassprieten denk ik voor op de foto kon je niet dichter bij het onderwerp van de foto komen of wilde je graag dit "effect" zo op de foto vastleggen?

quote:
joost.schoon schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:19:

vind hem donker aangezien je met je sluitertijd aan het spelen was ga is voor 10 a 15 seconden stel je foto word overbelicht langzamer sluiter kiezen dus bijv 6 sec.

wat je ook kun doen als het teoverbelicht is diafragma omhoog bij lange sluitertijd om overbelichting tegen tegaan.

met snelle bewerking het ziet er niet echt uit maar je kan wel meer van jou foto maken als je er de tijd voor neemt.

http://img6.picsplace.to/img6/24/Naamloos_1.jpg

ExTrEmE25 wijzigde dit bericht 08-01-2007 19:41 (24%)

a.k.a. Martijn

quote:
ExTrEmE25 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:57:
[afbeelding]

ik zat me tevervelen dus foto's gemaakt van een aansteker maar toch mis ik iets hoe had ik deze foto beter kunnen nemen andere compositie de foto spreekt niet echt volgens mij!

graag tips
Ik denk dat een aansteker opzich gewoon nooit mooi wordt gefotografeerd. Je zult dan met schaduwen/reflecties moeten gaan werken. Kortom, je moet wat met je setting doen, niet met je aansteker of de hoek van fotograferen alleen.

Hier een foto van whoami (dus niet van mij!) waar hij ook slechts aanstekers fotografeerd, maar toch duidelijk iets moois ervan maakt, maar het komt niet alleen door de mooie hoek van fotograferen ofzo, maar vooral door de setting eromheen, in dit geval dus de reflecterende ondergrond en steriele achtergrond.
De foto van Whaomi, origineel geplaatst in weekopdracht 48 High Key:
http://users.pandora.be/fgzone/blog/FGH2011.jpg

Nomad wijzigde dit bericht 09-01-2007 09:53 (14%)

quote:
Dat is zeker een ander effect! ik ben zelf op dit moment gewoon saaie objecten aan het fotograferen en zo toch dat het voor een "kijker" een leuke foto is zodat het je interesse wekt.

Reg. datum: 08 januari 2007

quote:
ExTrEmE25 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:15:
[...]

goeie foto maar jammer van die grassprieten denk ik voor op de foto kon je niet dichter bij het onderwerp van de foto komen of wilde je graag dit "effect" zo op de foto vastleggen?
Ik kon niet veel dichterbij komen omdat ik dan door boer Jansen zijn knollenland moest ;)

Maar de foto is genomen vanaf een soort wal en omdat mijn statief maar een 40 cm hoog was kreeg ik dus die grassprieten ervoor, maar achteraf vond ik het wel iets leuks hebben...

(ben ik trouwens de enige aan wie aldoor om een UN en PW wordt gevraagd door Willemspaan.nl?)

Wilmo wijzigde dit bericht 08-01-2007 23:06 (7%)

Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

Bedankt voor de TR's, het is gefixed. Graag voortaan bij een TR laten, en niet ook nog eens in het topic melden. Het hoort hier niet thuis :)
a.k.a. Martijn

relonky: vind je toning goed gelukt, de (semi?) duotone doet het goed en vind het qua contrast er mooi uit komen. Vind het een goede foto, hij moet het idd wat hebben van zijn nabewerking, maar daardoor niet minder mooi ;)
...KM A200 powered...
Reg. datum: 05 mei 2006

@wilmo; ik had er graag iets meer diepte in gezien, hoewel ik weet dat dat 's nachts moeilijk is.

Als je lang genoeg wacht, komt het mooiste weer.....

@nomad85:ik ben het met je eens dat hij redelijk leunt op de nabewerking. Het weer was niet optimaal en op zich vond ik dat de plaat nog wel redelijk wat potentie had. Vandaar deze extreme nabewerking.
http://www.oeshare.biz/~thomasw/doekgot.jpg

Wat vinden we ervan? Wat kan ik er aan verbeteren? Tips, alles is welkom vandaag ... ;)

De bedoeling is dat zo'n soort foto op een canvas doek geprint gaat worden.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of ik die speen nou storend vind of niet.

www.ThomasvanderWillik.com Canon Eos 40D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 35mm f/2, EF 50mm f/1.8 II, EF 70-200mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, Speedlite 430EX

Webdesign and more
Reg. datum: 09 september 2002

Ik vind het wel storend dat een deel van de speen is weggevallen. Ik zou hem er helemaal op zetten.. .
Ook wat ik minder mooi vindt is de twee verschiollende soorten doek rondom. Ik zou er 1 gebruiken en misschien is het wel leuk om daar een hele vfelle kleur voor te nemen... Omdat hij in het geheel nodag bleek over komt de foto..

Kijk maar of je hier wat mee wilt/kunt.

www.bsdesign.nl

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

heb je iets emt de ogen gedaan ofzo :|
Ik vind ze gewoon eng hoe ze afsteken bij de rest van eht gezichtje, omdat het voorhoofdje en het gebied rond de neus (en wenkbrauwen) bijna neit te zien is.
Wait...what?

da's wat men tracht te doen bij high key fotografie. Bepaalde features zoals de ogen er uit laten springen en de rest laten verzuipen in overbelichting.

als mollen mollen mollen mollen mollen mollen

In Camera raw heb ik de exposure op 4 gezet, iets meer schaduw 'toegevoegd' en de saturatie flink wat omlaag gezet. In photoshop heb ik de foto gedraaid, gecropt, brightness iets naar beneden gehaald om nog wat van de gezichtstructuur over te laten en het wat contrast verhoogd.

Het doel was echt het 'overbelichten' van de foto. (het high key effect).

Op het origineel zijn de ogen helemaal zwart en zijn er ook geen wenkbrauwen te zien( ze was toen net 1.5 maand oud en het was erg donker in huis)

www.ThomasvanderWillik.com Canon Eos 40D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 35mm f/2, EF 50mm f/1.8 II, EF 70-200mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, Speedlite 430EX

a.k.a. Martijn

quote:
ThomasW schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:55:
In Camera raw heb ik de exposure op 4 gezet, iets meer schaduw 'toegevoegd' en de saturatie flink wat omlaag gezet. In photoshop heb ik de foto gedraaid, gecropt, brightness iets naar beneden gehaald om nog wat van de gezichtstructuur over te laten en het wat contrast verhoogd.

Het doel was echt het 'overbelichten' van de foto. (het high key effect).

Op het origineel zijn de ogen helemaal zwart en zijn er ook geen wenkbrauwen te zien( ze was toen net 1.5 maand oud en het was erg donker in huis)
ik denk dat je goed op weg bent, maar dat ik de foto (juist door de high key) ook sereen zou willen houden en de speen niet in zijn mond stoppen :)
Een witte zachte handdoek (zoals hij aan de bovenkant heeft) lijkt me prima. Je bewerking lijkt wel goed op mijn scherm, ik vind het geslaagd. De speen zou ik dus storend vinden binnen het serene beeld.
Oh yeah? Define well-adjusted.
Reg. datum: 07 oktober 2004

De speen kan wsl (imho) wél icm de high key, maar dan moet ie er helemaal opstaan (in dat verband helpt het voor mij dat de speen zelf wit is, zodat ie mooi volloopt, en dan de tekst mooi eruitspringt). Denk dat de mama wel gecharmeerd zal zijn van de tekst, nie?

Goeie foto, maar zou mss het onderste doek (onder zijn kin) dus naar beneden doen, of zelfs helemaal weg...

Only a hitman or a gamer would shoot a person in the face - Jack "the Joker" Thompson
Origin, Bullfrog, Westwood, DICE, Maxis. Pandemic and Bioware must be so thrilled to be in such good company.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: