Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 20
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicDe functie functie?De fout bevindt zich in de functie ffs_mountfs-functie
Wind me up, put me down, start me off and watch me go
I'll be running circles around you sooner than you know
A little off center and I'm out of tune
Just kicking this can along the avenue
But I'm alright
4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!
Kijk nou wat ik heb gevonden in de tweede regel van de laatste alinea:
nieuws: IBM voor veertiende keer patentenkampioenquote:De door LMH gevonde bug...
De eerste regel:
quote:Evenals de afgelopen dertien jaar heeft IBM ook in 2006 weer de meeste patenten patenten toegewezen gekregen...
Q00101100 wijzigde dit bericht 12-01-2007 00:00 (35%)
www.pessimal.nl | Intel Core 2 Duo E6600 @ 3,3 GHz | GigaByte GA-965P-DS3 3.3 | 2x 1024MB MDI DDR2-800 | XTX nVidia Geforce 8800 GTS 320MB | LC Power 6550 | Cooler Master Ammo 533 | Samsung 205BW | Logitech G5 / G15
Het JCP is de organisatie die het proces voor het toevoegen van nieuewe uitbreidingen voor de Java-programmeertaal verzorgt en goedkeurt.
Het JCP is de organisatie die het proces voor het toevoegen van nieuwe uitbreidingen voor de Java-programmeertaal verzorgt en goedkeurt.
Aansluitend op de bovenstaande post: moet de titel niet een fixje krijgen? Zonder de t bijvoorbeeld.
Mac_Cain13 wijzigde dit bericht 11-01-2007 23:33 (18%)
In de eerste zin staat 'patenten' dubbel:
quote:Evenals de afgelopen dertien jaar heeft IBM ook in 2006 weer de meeste patenten patenten toegewezen gekregen in Amerika
God Bless America | Change We Can Believe In
"Het hoogste rechtsorgaan in de VS heef nu dus bepaald heeft dat het wel mogelijk moet zijn de geldigheid van een patent aan te vechten als er een licentie op is genomen."
heef ---> heeft
heeft weghalen
Fouten aan softwareproducten melden? Ik denk dat de spellingscontrole hier even iets verkeerd heeft gecorriceerd.Kritieke veiligheidsfout in Mac OS X ontdekt
[...] Het project is niet onomstreden, omdat de hackers de ontdekte fouten niet van te voren aan de softwareproducten melden, waardoor deze niet van te voren een oplossing kunnen bieden voor het veiligheidsprobleem.
Het lijkt mij dat fouten aan de softwareproducent worden gemeld. Gezien software, helaas, nog niet zelf patchend is.
You never end up where you thought you were going to be.
'Het bankroet van SCO is onvermijdelijk, en het bedrijf betwist niet eens meer dat het op het punt van faillissement staat',
maar SCO zou de nieuwste problemen aan zichzelf te wijten hebben
Failleren is goed:quote:Microkid schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 06:54:
nieuws: Novell: faillissement SCO onvermijdelijk
'Het bankroet van SCO is onvermijdelijk, en het bedrijf betwist niet eens meer dat het op het punt van faillissement staat',
fail·le·ren (onov.ww.)
1 niet meer kunnen betalen => de boeken neerleggen, failliet gaan, over de kop gaan, overkop gaan
en wijten ook volgens Rene: Rataplan in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."
4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!
Moet weg?quote:De Windows-ontwikkelaar zou het liefst van al beperkingen opleggen aan de software die oem-systeembouwers kunnen voorinstalleren op de door hen geleverde systemen,...
Schrijfwijzer:
me mijn/m'n | zo-ie-zo (etc.) sowieso | tog toch | zecht zegt | daarintegen daarentegen
En de winnaar is.... is eens
Ik vond het ook wat lastig lezen in eerste instantie, maar het is wel goed
ook wel 'het liefste van alles'
Niet fout dus
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Ik bedoel, met moet wijten worden. Er staat nu ...aan zichzelf te danken hebben.... en dat is fout. Danken heeft een positieve bedoeling, te wijten hebben negatief. En in de context van het verhaal moet het dus negatief zijnquote:P_de_B schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:11:
en wijten ook volgens Rene: Rataplan in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."
Voorbeeld:
"Jan heeft het aan Piet te danken dat ie 4 uur moet overwerken." Blijkbaar vind Jan het dan prima, want dan verdient ie wat meer geld.
"Jan heeft het aan Piet te wijten dat ie 4 uur moet overwerken.". Blijkbaar heeft Piet lopen klootviolen, en nu mag Jan het oplossen door 4 uur extra te werken waar Jan niet blij mee is.
Microkid wijzigde dit bericht 12-01-2007 12:35 (24%)
De stijlvorm heet ironie
Hhmmm, ik denk niet dat je nieuwberichten moet voorzien van een sausje, of dit nu ironisch is of wat anders. Nieuwberichten zouden imho neutraal moeten zijn. De persoonlijke gevoelens van een readacteur of uitgever dienen een nieuwsbericht niet te kleuren. Maar da's mijn stelling dusquote:Rataplan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:35:
Ik had dan ook betoogd dat 'danken' hier met opzet gebruikt is. SCO heeft er zelf voor gekozen om 26 miljoen onder tafel te schoffelen, en de resulterende herrie hebben ze aan zichzelf te danken.
De stijlvorm heet ironie

Het nieuwe logo moet wel goed leesbaar zijn op consumentenproducten zoals in bovenstaand artikel gepresenteerd wordt. Het systems gedeelte is ook weggevallen van de naam. Meer info is hier te vinden. Nee ik werk niet bij Cisco, was er toevallig laatst
Mwah.. het is wel van het niveau van een typefoutquote:Harm schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:49:
Ik heb het aangepast, maar dit is *geen* typefout en hoort eigenlijk dus in een apart topic.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.