Maar... ik zou sowieso gewoon die upgrade proberen. Ik neem aan dat het gewoon goed gaat, dat scheelt je weer een hoop tijd. Mocht er iets niet werken, kun je het vast wel oplossen. Mocht je toch je systeem om zeep halen, dan kun je altijd nog opnieuw installeren.quote:killu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:42:
[...]
er waren toen edgy eft net uit was nogal wat mensen die problemen hadden als ze een upgrade deden, kale install werkte wel. misschien zijn die fouten al wel verholpen (mag ook wel eigenlijk)
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5
Hehe, wel eens geprobeerd je glibc te replacen?quote:Jungian schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:41:
[...]
Sommige mensen hebben de verkeerde mentaliteit hè. Waarschijnlijk overgenomen van een ander OS dat niet te repareren is als het kapot is (waarbij herinstallatie je enige optie is).
Ik 1x toen ik nog een linux noob was
En dan jezelf maar afvragen waarom niets meer reageert
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
* psyBSD slaps selfquote:killu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:42:
[...]
er waren toen edgy eft net uit was nogal wat mensen die problemen hadden als ze een upgrade deden, kale install werkte wel. misschien zijn die fouten al wel verholpen (mag ook wel eigenlijk)
laat maar...
psyBSD wijzigde dit bericht 09-01-2007 23:39 (75%)
Reden: never mind
Ik werk nooit buiten mijn package-manager om (welke dat ook is op het moment).quote:MTWZZ schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:15:
[...]
Hehe, wel eens geprobeerd je glibc te replacen?
Ik had laatst nog last van een gesloopt glibc (opeens had ik een uberbuggy Gnome), was binnen een uur al weer gefixed (als in : ik heb niet de moeite gedaan om te kijken wat er allemaal fout ging, maar gewoon na dat uur een nieuwe ebuild binnengesluist).
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
Waarom zou je dat doen?quote:MTWZZ schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:15:
[...]
Maar ik neem aan dat dat met een live-cd'tje zo op te lossen is.
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Okeequote:
Met name omdat ik om de haverklap andere distro's probeer, en ik geen grote hdd met een wagonlading vrije partities heb.quote:*knip*
Waarom houdt je bij wat je installeerd ? Verpruts je je installatie constant zo keihard dat je hem opnieuw moet installeren steeds ofzo
Ik doe vaak liever in een keer de belangrijkste dingen goedzetten. (Evolution eraf, Thunderbird erop, e.d.) Mocht ik daarna ergens tegenaanlopen dan gaat et idd zoals jij beschrijft.quote:Ivo schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:33:
Sowieso zou ik als ik herinstalleer waarschijnlijk met een kaal systeem beginnen en dan ``apt-getten on demand''. Het is nu eenmaal zo eenvoudig: ``Oeh, ik heb iets nodig", rikketik, prrrt, en draaien maar.
Dat deed ik in het begin onder Redhat 8.0 en Debian 3.0 idd als mijn xserver het niet deed of lilo niet goed ingestelt stond.quote:mithras schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:30:
Waarom uberhaupt opnieuw installeren. Je bent tweaker en je draait Linux. Dat moet je fix0ren, niet keihard weggooien
Jesse wijzigde dit bericht 10-01-2007 10:15 (51%)
Debian | Ubuntu | PortableApps
Schenk maar een beste borrel in want ik vermoedt dat het een harde strijd gaat worden, niet te min komt er sowieso Gentoo op me flaptop
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
1. Hoe upgrade ik in hemelsnaam de "achtergehouden pakketten" (pyhton enzo)?
apt-get dist-upgrade en apt-get -f install werken niet. (Ubuntu)
2. Ik heb een SSH server opgezet en ik kan er gewoon netjes op inloggen, maar als ik het commando
sshfs administrator@84.24.100.xx:/Downloads /media/server
geef, lijkt hij hem wel te mounten, maar kan ik er niet in. Hij komt nejtes als gemount station te staan, maar als ik er op klik krijg ik een "permission denied". Of kan ik klikken wat ik wil, maar opent hij hem gewoon niet. Ik heb gewoon rechten op de map en ook FUSE heeft voldoende rechten. (Volgens mij) Iemand een ideetje?
Indien een programma Python nodig heeft installeert die toch automatisch de python pakketten die die nodig heeft?quote:Jk_W schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:12:
Ik heb weer twee frustratie puntjes...
Kun je via Nautilus (of Konqueror) wel gewoon rond bladeren in ssh://administrator@84.24.100.xx:/Downloadsquote:2. Ik heb een SSH server opgezet en ik kan er gewoon netjes op inloggen, maar als ik het commando
geef, lijkt hij hem wel te mounten, maar kan ik er niet in. Hij komt nejtes als gemount station te staan, maar als ik er op klik krijg ik een "permission denied". Of kan ik klikken wat ik wil, maar opent hij hem gewoon niet. Ik heb gewoon rechten op de map en ook FUSE heeft voldoende rechten. (Volgens mij) Iemand een ideetje?
Dan weet je al dat het probleem niet bij de server ligt.
Daar hoef je geen noob voor te zijn. Ik gebruik al linux sinds 1994 maar toen ik vorige maand de symbolic link /lib/libc.so.6 verwijderde en opnieuw probeerde aan te maken zat ik ook even beteuterd naar het scherm te kijkenquote:MTWZZ schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:15:
[...]
Gelukkig wist ik me nog te herrineren dat je libraries kan preloaden via een shell variable. Even googlen op een een andere machine en het probleem was zo gefixed.
That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)
Iets anders wat ik vandaag tegen kwam voor degenen die graag websites onder IE7 testen in linux: IE7 on Linux.
Leave the gun, get the canoli
Krijg je op deze manier ook de IE7 gui?quote:Drgn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:20:
Iets anders wat ik vandaag tegen kwam voor degenen die graag websites onder IE7 testen in linux: IE7 on Linux.
Ik heb IE7 al een tijdje werkend met de laatste ies4linux beta (http://www.tatanka.com.br/ies4linux/downloads/) en dan met --beta-install-ie7. In dit geval krijg je IE7 in de IE6 gui, en helaas is het ook nog eens vrij instabiel.
robbert wijzigde dit bericht 10-01-2007 17:16 (8%)
Kijk. Punt 2 is opgelost!quote:Jk_W schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:12:
2. Ik heb een SSH server opgezet en ik kan er gewoon netjes op inloggen, maar als ik het commando
Mijn SSH server was ok! (Ik maak gebruik van cygwin op windows 2003). Mijn mount-commando was echter fout. Om de locatie van de map aan te geven die ik wilde mounten (Downloads in mijn geval) moest ik hem niet aanroepen onder zijn sharenaam, maar onder zijn volledige path in Cygwin. Het commando werd dus:
sshfs administrator@84.24.100.xx:/cygdrive/d/Downloads /media/server
Ik ben weer helemaal blij!
Tuurlijk, een Linux n00b die Gentoo doet?quote:_eXistenZ_ schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:54:
* _eXistenZ_ meldt zich als linux naab
Schenk maar een beste borrel in want ik vermoedt dat het een harde strijd gaat worden, niet te min komt er sowieso Gentoo op me flaptop
Voordat je Gentoo installeert, moet je zeker al kennis hebben van een aantal basis CLI commando's en filesystem.
Dutchmega wijzigde dit bericht 10-01-2007 17:59 (13%)
Reden: Effe onderbouwen
Blaat. Gewoon het handbook volgen. Leer je meer van dan simpel(ere) linuxdistro's gebruiken.quote:Dutchmega schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:58:
[...]
Tuurlijk, een Linux n00b die Gentoo doet?![]()
Voordat je Gentoo installeert, moet je zeker al kennis hebben van een aantal basis CLI commando's en filesystem.
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
Ik kan nu btw wel handmatig mijn SSHFS share mounten maar als ik het in fstab zet krijg ik een foutmelding over een verkeerd superblock enzo. Heel frustrerend. Ik gebruik de goede regelopbouw in fstab maar toch gaat het fout! Ga ik vanavond ook eens uitzoeken
Idd, iedere smart-ass die kan lezen kan Gentoo installeren samen met het handbookquote:Jk_W schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:24:
Met een goede how-to is het een heel goede leerweg om Gentoo te installen!
Ik kan nu btw wel handmatig mijn SSHFS share mounten maar als ik het in fstab zet krijg ik een foutmelding over een verkeerd superblock enzo. Heel frustrerend. Ik gebruik de goede regelopbouw in fstab maar toch gaat het fout! Ga ik vanavond ook eens uitzoeken
Volgens mij zijn die sshfs mounts niet mogelijk in fstab. Gezien het gebruik maakt van fuse.quote:Jk_W schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:24:
Met een goede how-to is het een heel goede leerweg om Gentoo te installen!
Zelf heb ik volgend scriptje:
code:
1
2
3
| robbert@robbert:~$ cat bin/sshfsmounts #!/bin/bash sshfs server:/home/robbert /home/robbertserver sshfs server:/files /files |
Bij gnome heb dit onder startup programs toegevoegd.
Als iemand een mooiere oplossing heeft hoor ik het graag.
Ja, dat kan best hoorquote:Dutchmega schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:58:
[...]
Tuurlijk, een Linux n00b die Gentoo doet?![]()
Super_ik wijzigde dit bericht 10-01-2007 19:41 (6%)
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Nee, volgens mij niet. Tabs werken geloof ik ook niet..quote:Krijg je op deze manier ook de IE7 gui?
Leave the gun, get the canoli
sshfs#gebr@server:/mnt/files/ /mnt/desktop fuse noauto,users,rw 0 0
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Ik heb bij aptitude ook 2 held-back packages. Ff die 2 opgezocht in Synaptic, blijken ze wel geinstalleerd te zijn en zijn ze upgradeable maar als ie dat zou doen zouden sommige dependies voor andere programma's problemen kunnen krijgen. Maar ze geven met de huidige versies geen problemen, dus laat ze maar lekker held-back.quote:Jk_W schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:12:
He would insult the universe.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.