Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://xs411.xs.to/xs411/07015/logo-got.png
Click to Fear my 1337 GIMP skills! 8) Originele plaatje is vervangen door een nieuwe. Nieuwe plaatje by: itons

Het komt geregeld voor dat ik allerlei dingetjes te melden heb over mij nieuwe programma wat ik heb gecompilled, waar ik helemaal trots op ben. Een nieuwe repositorie waar ik helemaal blij mee ben of een gek probleem in mijn X waar ik ergens wel weet hoe het zit, maar het toch niet helemaal doet wat ik wil. Kleine opmerkingen....kleine vraagjes....kleine dingen waar ik trots op ben, maar bij wie kan ik het kwijt?

Het KMT in de HK is niet de plek voor deze opmerkingen. Ten eerste begrijpt 90% daar niet waar ik het over heb en ten tweede wordt het met de scherpere moderatie daar helemaal niet meer op prijs gesteld. Nergens hier op GoT kan ik dergelijke kleine dingen kwijt; mijn zogenaamde Linux-avonturen. Volgens mij heeft iedere NOS-user wel verhalen over vroeger, en nu. Dingetjes die je wilt melden en met gelijkgestemden wilt overleggen of patsen. DIT IS DE PLEK!

Aangezien de TS begint; ik heb vandaag de unstable repositorie van Debian toegevoegd, waardoor ik nu Debian 4.0 gebruik. En wat zag ik tot mijn verbazing? Ik heb opeens Iceweasel ipv Firefox! Verder draait het heel lekker en exaile zit dan voortaan in de repositorie, dus dat is lekker makkelijk.

Dames, heren,

pak een biertje, colaatje of wijntje en schuif lekker aan in de NOS Kroeg voor een fijn praatje!

Jk_W wijzigde dit bericht 05-01-2007 01:24 (5%)

Haha leuk bedacht :), maar is het ook voor niet-NOS'ers of worden die buitengezet? ;( ;)

Te koop: Sony Clié PEG-SJ22 PDA

Niet Nossers zijn natuurlijk ook welkom! Bedenk wel dat het gespreksonderwerp NOS betreft. Er is echter geen leukere kennismaking met NOS dan in de kroeg, dus schuif lekker aan en klets lekker mee over de zaken die de NOSser meemaakt en bezighoudt en zijn Windows-loze-wereld. :)
quote:
Jk_W schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:32:
Niet Nossers zijn natuurlijk ook welkom! Bedenk wel dat het gespreksonderwerp NOS betreft. Er is echter geen leukere kennismaking met NOS dan in de kroeg, dus schuif lekker aan en klets lekker mee over de zaken die de NOSser meemaakt en bezighoudt en zijn Windows-loze-wereld. :)
Wordt wel een echte "donkere" kroeg zonder Ramen ;)

edit:

sorry

Laten we proberen niet meteen offtopic te gaan en het een beetje ontopic te houden. Anders zie ik dit topic geen lang leven beschoren. In de HK kan er wat meer offtopic gekletst worden, maar het gaat hier natuurlijk wel over NOS.

Welke mediaplayer voor Debian/Ubuntu gebruiken jullie? Ik gebruik nu Banshee, maar ben ook Exaile aan het proberen. Wat werkt fijner? Is Listen anders mss een goede keuze? Amarok is niks, omdat ik Gnome gebruik en geen KDE libraries op mijn PC wil.

Jk_W wijzigde dit bericht 05-01-2007 00:35 (35%)

Aanraakbatterij

Nou ja laat ik dan als eerste regelmatige NOSser gaan posten :P

Ik heb vandaag eens mijn bezem gehaald door mijn systeem en alle dingen die ik NIET nodig had weggehaald. Onder Kubuntu wel te verstaan. Verveelde mij. Zit dus vanaf morgen te werken op een systeem met ongeveer 60GB aan meuk minder( had ook veel mp3tjes nog staan die ik niet luister. Weg ermee dan :D )

Ik ga binnenkort eens beginnen aan Gentoo. Heb de hele handleiding van 100 Pagina's uitgeprint en in een mapje gedaan. Voor de rest heb ik alle CD's gebrand. Dus ik hoop dat het ook aanslaat en dat ik binnenkort aan mijn compleet voor mijn dualcore getunede Linux desktop 8)

Als mediaplayer gebruik ik AmaroK. Dit omdat ik gewoon KDE heb en die er standaard opzit :P
Toen ik nog Gnome gebruikte werkte ik met Listen. Hierin kon ik alles makkelijk ordenen en had ik net als bij amarok een goed overzicht over wat voor MP3tjes ik had verstrooid over mijn HD's :P( heb nu alles gelukkig goed geordend)

Touchdomex wijzigde dit bericht 05-01-2007 00:40 (20%)

ALL GLORY TO THE HYPNO TOAD

Biker Mice from Mars \o/

Mjah, uitprinten is erg handig om lekker op je gemak Gentoo te installeren. Helaas raakt je documentatie wel out of date na verloop van tijd, wat natuurlijk jammer/zonde is.
En hoezo alle CD's? Gentoo heb je gewoon op 1 CD (65MB minimal install) :?

En zelf? Mjah, ik zit nogsteeds met Windows opgescheept :)
Er zitten gewoon zoveel complicaties in een migratie dat het er gewoon niet van komt. En mjah, ik heb het systeem gewoon dagelijks nodig.

Maar idd, Gentoo zou ook lekker mijn favo zijn :) totaal getuned naar mijn wensen. Heb het al eens een paar keer gebruikt/geprobeerd.
ola muchachos!

Ik heb vandaag GnuCash geinstalleerd, via de AUR (Arch User Repositories). Damn, wat ging dat soepel! Ik had 't wel 's geprobeerd te installeren toen ik nog Slackware draaide maar werd helemaal gek van alle dependencies dus heb ik 't na een uurtje prutsen maar opgegeven. Nu was het binnen een minuutje gepiept. Arch rules!! :-P

Trouwens, Audacious is naar mijn bescheiden mening de beste mediaspeler, en nog GTK2 ook.

Aanraakbatterij

quote:
Vinnie schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:44:
Mjah, uitprinten is erg handig om lekker op je gemak Gentoo te installeren. Helaas raakt je documentatie wel out of date na verloop van tijd, wat natuurlijk jammer/zonde is.
En hoezo alle CD's? Gentoo heb je gewoon op 1 CD (65MB minimal install) :?

En zelf? Mjah, ik zit nogsteeds met Windows opgescheept :)
Er zitten gewoon zoveel complicaties in een migratie dat het er gewoon niet van komt. En mjah, ik heb het systeem gewoon dagelijks nodig.

Maar idd, Gentoo zou ook lekker mijn favo zijn :) totaal getuned naar mijn wensen. Heb het al eens een paar keer gebruikt/geprobeerd.
Die documentatie gebruik ik gewoon om alles te leren en onder de knie te krijgen ;)
Die cd's heb ik gedaan zo, 1 install CD en dan portage en die ene met 3 ( volgens mij portage) op een andere CD. Op die manier kan ik zelfs ZONDER internet toch alles doen wat ik wil ;) :*)

Gadgetfetisjist

Hoelang zou het duren voordat hier in een aangeschoten bui een heilige oorlog over OS'en zal losbarsten? :+

quote:
SenorSnor schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:09:
...

Trouwens, Audacious is naar mijn bescheiden mening de beste mediaspeler, en nog GTK2 ook.
Audacious is slechts een speler en geen organiser ofwel? De door mij genoemde zijn ook bedoeld om je muziek te ordenen enzo, alleen door soms gebrekkige tags in de MP3-tjes werkt dat soms niet goed.
Ik zal jouw suggestie ook eens proberen!

Ik heb btw van een ijverige user een nieuw plaatje voor de TS gekregen, omdat hij mijn kunde niet aan kon zien.
http://xs411.xs.to/xs411/07015/logo-got.png
Ik zal hem zo eens toevoegen :)
quote:
Als je geen problemen hebt met een paar KDE-libs op je systeem (of als je al KDE gebruikt) kun je ook eens een keer kijken naar Amarok. Je hoeft niet persé de library-functie te gebruiken en van alle moderne mediaspelers reageert hij het snelst (alhoewel de SPC/PSF-plugins van Audacious dan voor mij weer genoeg zijn om het naast Amarok te gebruiken (ah... herinneringen :Y) ))
quote:
Exirion schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:12:
Hoelang zou het duren voordat hier in een aangeschoten bui een heilige oorlog over OS'en zal losbarsten? :+
Niet ? Windows komt niet voor in het rijtje ;)

Jungian wijzigde dit bericht 05-01-2007 01:22 (47%)

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

quote:
Exirion schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:12:
Daar zal hopelijk op tijd door de modjes worden ingegrepen, maar ik ga ervan uit dat de bezoekers van deze kroeg al hun uitingen goed onderbouwen :)
Vraagje over media spelers. Ik zoek een media speler die aan het volgende voldoet:
• Fatsoenlijk ondersteuning voor subtitles, dus automatisch een subtitle laad indien die bestaat en de mogelijkheid biedt om handmatig een subtitle te openen.
• Ac3 en Dts via ac3 passhrough af kan spelen
• DVD menu's ondersteund
• Niet raar doet met meerdere schermen

Ik zit al een hele tijd opgescheept met gmplayer, maar ben daar toch niet echt kapot van:
• Ondersteund geen dvd menu's
• Gezien ik dual monitor met 2 verschillende resulties draai moet ik telkens aspect ratio op original zetten anders gebruikt die slecht 1280x1024 pixels in fullscreen op mijn monitor met 1600x1200 pixels.
• Films met ac3/dts opent die perfect maar bij films met mp3 geluid krijg ik het volgende "Requested audio code family [mp3] not available" maar vervolgens krijg ik toch geluid...

TotemXine
• Subtitle positionering is erg raar indien fullscreen. En er zit al eeuwen een bug in dat het aanpassen van fonts en lettergrootte van subtitles niet werkt.

TotemGstreamer:
• AC3 passthrough is niet aan de praat te krijgen

Vlc
• AC3 passthrough is niet aan de praat te krijgen

(Geluidskaart is overigens een Audigy SE)

robbert wijzigde dit bericht 05-01-2007 01:31 (7%)

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

Aanraakbatterij

Heb je al eens iets geprobeerd wat NIET bij Gnome zit maar iets wat bij KDE zit. volgens mij heeft Kaffiene het merendeel van die dingen wel( dual screen weet ik niet zeker, heb namelijk geen Dual screen)

quote:
Touchdomex schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:34:
Heb je al eens iets geprobeerd wat NIET bij Gnome zit maar iets wat bij KDE zit. volgens mij heeft Kaffiene het merendeel van die dingen wel( dual screen weet ik niet zeker, heb namelijk geen Dual screen)
gxine ontbreekt nog in het rijtje :Y)

Ik zit op dit moment met Kaffeine een anime-serie te bekijken op mijn 1280x1024 scherm en terwijl mplayer denkt dat het een scherm van 1680x1050 is (mijn andere scherm, hij past het niet aan) werkt het perfect met Kaffeine :). Font-size staat bij mij op Huge (anders zijn het erg kleine subtitles, gecentered en aan de onderkant van mijn scherm). AC3 passthrough zou ik niet weten, want ik gebruik gewoon een goede koptelefoon 8)

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

ola muchachos!

quote:
Jk_W schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:18:
[...]

Audacious is slechts een speler en geen organiser ofwel? De door mij genoemde zijn ook bedoeld om je muziek te ordenen enzo, alleen door soms gebrekkige tags in de MP3-tjes werkt dat soms niet goed.
't Is inderdaad alleen een player, geen organizer. Ik dacht ook een tijdje dat een organizer handig zou zijn maar dan moest ik allemaal tags in gaan zitten vullen en daar had ik geen zin in. Mijn mp3-tjes staan gewoon in mapjes "artiest-cdnaam" en voor mij is dat al voldoende georganiseerd.

ola muchachos!

quote:
ogle ondersteunt dvd-menu's.

quote:
Touchdomex schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:34:
Heb zojuist Kaffeine geprobeerd en heb de volgende problemen:
• Hij vindt automatisch geen subtitles, ik het mapje staat gewoon een srt met dezelfde naam als de avi.
• Ik was een dvd aan het bekijken met 3 geluidstracks, namelijk stereo, dd en dts. Alle 3 de tracks heten "en", kennelijk had die daar moeite mee, wat als je het veranderde pakt die altijd de 1e (de stereo).
• Nergens een optie te vinden op handmatig subtitles te openen.

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy

*/ no comment /*

Mag van mijn free speech gebruiken en een free beer bestellen?
Ik gebruik toch al free software. :P

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

quote:
robbert schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:53:
[...]

Heb zojuist Kaffeine geprobeerd en heb de volgende problemen:
• Hij vindt automatisch geen subtitles, ik het mapje staat gewoon een srt met dezelfde naam als de avi.
• Ik was een dvd aan het bekijken met 3 geluidstracks, namelijk stereo, dd en dts. Alle 3 de tracks heten "en", kennelijk had die daar moeite mee, wat als je het veranderde pakt die altijd de 1e (de stereo).
• Nergens een optie te vinden op handmatig subtitles te openen.
Tja, ik zie praktisch alleen maar ogg en matroska-bestanden (waar meerdere beeld,geluid en subtitle ingebouwd kunnen worden).Hier ondervind ik geen problemen mee.

Voordat ik Kaffeine gebruikte, gebruikte ik vooral VLC (en mplayer), maar dat blijkt ook al geen optie voor jou te zijn (ik denk dat het een kansloze missie is, want volgens mij heb je zowat alle mediaplayers al gehad nu).

Op mijn FreeBSD-desktop moest gnutls ge-update worden naar 1.6 met
code:
1
portupgrade -rf gnutls

zodat alle programma's die afhankelijk zijn van gnutls ook worden hercompileerd. Dat blijken nogal veel programma's te zijn, waardoor nu tig ports opnieuw worden gecompileerd inclusief de hele KDE-port. :(

quote:
Jungian schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:02:
[...]

Tja, ik zie praktisch alleen maar ogg en matroska-bestanden (waar meerdere beeld,geluid en subtitle ingebouwd kunnen worden).Hier ondervind ik geen problemen mee.

Voordat ik Kaffeine gebruikte, gebruikte ik vooral VLC (en mplayer), maar dat blijkt ook al geen optie voor jou te zijn (ik denk dat het een kansloze missie is, want volgens mij heb je zowat alle mediaplayers al gehad nu).
Mijn probleem met die geluidstracks is zo te zien gewoon een bug, onder het rechtermuis menu werkt het namelijk wel....

Daarnaast lijkt me het subtitle verhaal ook een bug, op hun website zeggen ze dat die automatisch srt bestanden moet openen, maar dat doet die niet. Ook staat er dat je handmatig subtitles zou kunnen laden (onder het playlist menu) maar dat staat er bij mij ook weer niet bij....

Morgen maar eens de Kaffeine source downloaden en kijken of ik zelf die fouten op kan lossen. ;) Of op zijn minst kan vinden waar het probleem zou zitten. Als bovenstaande problemen namelijk opgelost zijn denk ik dat ik de (voor mij) meest ideale mediaplayer gevonden heb.

Morgen trouwens ook Debian amd64 op mijn server installeren, vandaag is mijn Sempron binnen gekomen (een s754 moederbord had ik nog) welke die oude Athlon XP gaat vervangen.

[update]
Dat gedoe met die subtitles is wel ontzettende vaag.... Als ik vanuit Nautilus een avi open in Kaffeine dan pakt die geen subtitles, sleep ik hem er naar toe pakt die wel subtitles. Subtitles openen kan wel, maar dan moet ik dus naar de Playlist en vervolgens onder het rechtermuis menu bij de film kan ik een subtitle toevoegen.... Erg omslachtig naar mijn idee.

robbert wijzigde dit bericht 05-01-2007 02:22 (30%)

quote:
robbert schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:08:
[...]

Mijn probleem met die geluidstracks is zo te zien gewoon een bug, onder het rechtermuis menu werkt het namelijk wel....

Daarnaast lijkt me het subtitle verhaal ook een bug, op hun website zeggen ze dat die automatisch srt bestanden moet openen, maar dat doet die niet. Ook staat er dat je handmatig subtitles zou kunnen laden (onder het playlist menu) maar dat staat er bij mij ook weer niet bij....

Morgen maar eens de Kaffeine source downloaden en kijken of ik zelf die fouten op kan lossen. ;) Of op zijn minst kan vinden waar het probleem zou zitten. Als bovenstaande problemen namelijk opgelost zijn denk ik dat ik de (voor mij) meest ideale mediaplayer gevonden heb.

Morgen trouwens ook Debian amd64 op mijn server installeren, vandaag is mijn Sempron binnen gekomen (een s754 moederbord had ik nog) welke die oude Athlon XP gaat vervangen.

[update]
Dat gedoe met die subtitles is wel ontzettende vaag.... Als ik vanuit Nautilus een avi open in Kaffeine dan pakt die geen subtitles, sleep ik hem er naar toe pakt die wel subtitles. Subtitles openen kan wel, maar dan moet ik dus naar de Playlist en vervolgens onder het rechtermuis menu bij de film kan ik een subtitle toevoegen.... Erg omslachtig naar mijn idee.
Xine nou al geprobeerd? En dan voor Gnome Gxine gebruiken (hoeft niet, ik gebruik altijd gewoon xine-gui). Die doet het iig goed met DVD-menu's en subs (subtitle gewoon hetzelfde noemen als de film en in dezelfde map gooien) :)

Leuk topic btw. Hoop dat hij open mag blijven

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Zo, tis vrijdag dus maar even een drankje, hebben jullie trouwens ook GNU/Beer?

nog even ontopic: gisteren eindelijk de juiste driver aan de praat gekregen voor de Unichrome Pro IGP chip (Via epia EN15000 mobo) maar nu is OpenGL traag, erg traag,. ideeen?

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws