Het is te triest voor woorden: de meeste oude NiMHs (ruim half jaar leeg gestaan) kan ik nog maar opladen tot 60-70 % van hun nominale capaciteit
Eens kijken of ze na een 10-tal cycles weer wat meer capaciteit gaan bevatten.
Honda Civic Type-R
GoT Index » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Honda Civic Type-R
Dat is toch normaal? Bij Makita accus voor accuschroeftol staat ook een waarschuwing op, dat je eens in zoveel tijd moet opladen, ook al gebruik je ze niet, want anders gaan de accus achteruit.quote:DutchVince schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:14:
Ik heb maar eens een partij batterijen onderhanden genomen met mijn Powerex (Maha) C9000 lader.
Het is te triest voor woorden: de meeste oude NiMHs (ruim half jaar leeg gestaan) kan ik nog maar opladen tot 60-70 % van hun nominale capaciteit![]()
NimH heeft voordelen maar ook nadelen en ja, NimH batterijen moeten zo nu en dan "getopt" worden omdat ze energie verliezen. Dat is een nadeel maar ja het is beter dan batterijen met Geheugen of met laag vermogen. Het zijn toch de NimH batterijen die ons naar 2700Mah hebben gebracht en hoger! Dan neem je de nadelen zoals ze zijn!quote:DutchVince schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:14:
Ik heb maar eens een partij batterijen onderhanden genomen met mijn Powerex (Maha) C9000 lader.
Het is te triest voor woorden: de meeste oude NiMHs (ruim half jaar leeg gestaan) kan ik nog maar opladen tot 60-70 % van hun nominale capaciteit![]()
There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog
Motiveer!quote:bitjesmaker schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:23:
[...]
En ik kan je nu al vertellen dat ze het niet beter gaan doen na 10 keren opnieuw laden.
Honda Civic Type-R
Ja, maar dat klopt. De enige batterijen van GP die niet/minder ontladen zijn de Recyko's (en die zijn dus 'maar' 2100 mAh).quote:Nomad schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:53:
Heb gp's 2700mAh, maar die ontladen net zo hard als mijn andere batterijen. Powerfull in de 2 weken na het laden, daarna loopt het best hard achteruit, wat ik vooral merk in mijn flitser.
Y'know those idiot teenagers who show up late on Halloween with no costume demanding free candy?
Yeah. That's pretty much the internet now. (Marlin Mann)
Ik weet niet wat formeren is, maar dat zal vast geen 10 keer opnieuw opladen zijn? Oke, ff gegoogeld en het is me nu duidelijk wat formeren is, het is echter wel een aparte techniek, lagere stroom, koeler opladen enz. Dus niet zomaar in je snellader doen en na paar keren ervan uitgaan dat ze weer als nieuw zijn. http://www.modelbouwforum.nl/forums/80793-post21.htmlquote:DutchVince schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:41:
[...]
Motiveer!
De meeste websites beweren dat na enige cycles de capaciteit weer toeneemt.
Opnieuw formeren en zo...
Maha beweert dat ook.
bitjesmaker wijzigde dit bericht 16-04-2008 23:08 (15%)
portfolio -- daily-blog -- 1DsMarkII met gLas --
Wat doe je met je batterijen, dat ze na twee maanden al toe zijn aanvervanging??quote:wilmocs schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:22:
al je batterije in de sla-droger, ff flink ronddraaien zijn alle moleculen weer netjes hersteld![]()
nitwit op het gebied van natuurkunde, maar het is maar een idee...
that said, ik koop gewoon elke 2 maanden 2 nieuwe setjes. Werkt ook.
www.DigitalRacing.nl
Check hier voor de laatste PocketPC freeware.
GP Recyko: 50.2 mm van top tot teen.quote:jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:13:
Zou iemand die Recyko's willen opmeten met de schuifmaat?
maximaal slechts een factor 1,5 inderdaad... Lijkt me toch best de moeite?quote:jcvjcvjcvjcv schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:02:
let's see:
200 cycles a 100% = 20000 %
500 cycles a 50% = 25000 %
1000 cycles a 30% = 30000 %
nah, zo heel veel scheel het dus ook weer niet
tegenvallertje.Waarschijnlijk heb je een slecht setje getroffen.quote:pipo76 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:50:
[...]
. Er ging zo'n 220 mAh in, dus een verval van zo'n 11% in 2 maanden. Niet gek.

rhepius wijzigde dit bericht 20-04-2008 01:30 (4%)
Ah bedankt. En de dikte? Dat is nog wel het meest interessant imoquote:pipo76 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:50:
[...]
GP Recyko: 50.2 mm van top tot teen.
Vergelijkingsmateriaal voorhanden:
Eneloop 2000 mAh: 50.6mm
GP Industrial 1300 mAh: 49.5mm
GP Rechargeable 1100 mAh: 49.6mm
Duracell niet oplaadbaar: 50.5mm
Er zijn dus wat kleine onderlinge verschillen.
[...]
maximaal slechts een factor 1,5 inderdaad... Lijkt me toch best de moeite?
Iemand al meer ervaring met de "houdbaarheid" van Recyko's of Eneloops? Ik heb een setje Eneloops als reserve voor de flitser. 2 maanden geleden opgeladen en in de tas gestopt, en onlangs voor de zekerheid even opnieuw volgeladen. Er ging zo'n 220 mAh in, dus een verval van zo'n 11% in 2 maanden. Niet gek.
Dikte:quote:jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 20 april 2008 @ 01:32:
[...]
Ah bedankt. En de dikte? Dat is nog wel het meest interessant imo(veertje van zaklamp kan wel een halve cm kleiner, maar die cilinder van vliegtuigaluminium waar ze in moeten geeft niet mee
Die 220mAh is wat de lader (Voltcraft IPC-1L) aangeeft nadat hij klaar is; dus wat erin is gestopt. Ik weet niet wat het laadrendement exact is, maar de batterijen zijn tijdens het laden (op 500mA) niet voelbaar warm geworden.quote:Is die 220 mAh die erbij ging wat er netto werd opgenomen door de accu of wat erin is gestopt? (Ik denk het laatste, dat eerste kun je nogal moeilijk weten.)
-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex
Dan doe je toch echt iets niet goed volgens mij.quote:RonnieB82 schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:58:
Bah, gisteravond wilde ik weer even met mijn camera + flitser aan de gang, op een feestje waar ik draaide.
Ik had 3 setjes van 4 batterijen bij me, en allemaal zouden ze vol moeten zijn. (zo zaten ze in ieder geval in de houder)
helaas was het al minstens een maand geleden dat ik ze op had geladen, en helaas kwam er dus weer amper power uit. flitser ging wel aan, maar het opladen van de flitser duurde eeuwen!
andere 2 setjes ook nog geprobeerd, en daar was ook amper energie uit te trekken
Gelukkig heb ik altijd een setje normale batterijen bij me, dus die heb ik er toen maar ingeladen, en dat ging als de brandweer! ik merk dat die (nog redelijk simpele) varta's sneller m'n flitser volladen, en ook stukken langer meegaan!
Ik heb 2 setjes alecto 2300mAh batterijen, die al wel een jaartje of 3 oud zijn, maar die bevallen steeds minder.
Ook heb ik een setje conrad 2700mAh, maar daar heb ik nog niet veel profijt van gehad, vond dat ze erg snel leeg waren!
Maar door de lovende verhalen hier, heb ik nu maar 8 eneloop's besteld, hoop dat dat een stuk beter gaat. (ook omdat ik nou eenmaal mn flitser niet elke week gebruik, liggen de batterijen vaak een tijdje stil)
Ik ken weer iemand die wel met LIDL of Aldi oplaadbare NiMH's uit de weg kan.quote:JazzySOB schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:16:
Koop nooit Tronic batterijen van de Lidl. Ik had twee setjes van vier 2500 mAH gekocht (wel goedkoop dat moet ik er bijzeggen, maar goedkoop is hier zeker duurkoop).

Canon EOS 400D # 18-55mm # 55-250mm IS # raynox DCR-250 en DCR-150
1quote:madmaus schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:38:
Heeft iemand enig idee waar je van die batterij opberg doosjes kan halen?
Ik heb er een paar nodig.
Ik zoek me rot maar ik kan niets vinden.
Bij conrad hadden ze wel iets, maar dat was volgens een mede tweaker niets.
deze bedoel ik dus:
[afbeelding]
Canon 30D | EF-S 10-22/3.5-4.5 | EF-S 17-55/2.8IS | EF 85/1.8 | EF 135/2.0L | 580EX II | BG-E2N
Op eBay is genoeg te vinden. Kijk maar naar de bovenstaande voorbeeldenquote:madmaus schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:38:
Heeft iemand enig idee waar je van die batterij opberg doosjes kan halen?
Ik heb er een paar nodig.
Ik zoek me rot maar ik kan niets vinden.
Bij conrad hadden ze wel iets, maar dat was volgens een mede tweaker niets.
deze bedoel ik dus:
[afbeelding]

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex
>>quote:gas0line schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:56:
Even tussendoor.
Ook handig. Batterijbewaardoosje, of hoe heet zoiets? Kon ze steeds niet vinden, of belachelijk duur. Heb de onderstaande gevonden bij de HANDYMAN. Geschikt voor 4 AA en maar Euro 1,49. Misschien een goeie tip? Ik ben er in ieder geval blij mee.
[afbeelding]

jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 20-04-2008 23:53 (49%)
Daar heb ik er inderdaad ook twee paar van. Wist niet dat je ze ook los kon kopenquote:jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:49:
Ik heb van die groen / doorzichtige tasjes van GP, met klitterband sluiting. Werkt prima. Je kunt ze in je broekzak stoppen zonder dat je in je benen geprikt wordt, je kunt er mee gooien, alles blijft heel![]()
Gratis Bij de prijs inbegrepen bij heel veel GP setjes (maar niet de Recyko's lijkt het).
EDIT: Deze dus:
[...]
>>
[afbeelding]
GoT Index » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea