Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Ik heb sinds kort 4x Hema 2500 mAh AA batterijen voor mijn Nikon CoolPix L11. Echt super batterijen.

Ik kan er echt een hele dag foto's mee schieten, zonder dat ik 1x de batterijen hoef te vervangen. Zo heb ik vandaag ongeveer 300 foto's geschoten, en de batterijen zijn nog steeds niet leeg.

Zo zie je maar, goedkoop hoeft niet altijd een slechte koop te zijn :)

ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA

Reg. datum: 06 december 2002

Laatz e maar eens 2 weken onaangeroerd in je camera zitten, dan piep je wel anders :-)

De zelfontlading gaat helaas supersnel.

Canon 30D | EF-S 10-22/3.5-4.5 | EF-S 17-55/2.8IS | EF 85/1.8 | 580EX II | BG-E2N

quote:
Sirius schreef op maandag 31 december 2007 @ 23:14:
Laatz e maar eens 2 weken onaangeroerd in je camera zitten, dan piep je wel anders :-)

We zullen zien.. En ik gebruik mijn camera toch regelmatig, dus ze zullen vanzelfsprekend vaak opgeladen worden :)

Weet iemand overigens waar ik Energizer oplaadbare AA batterijen kan halen? Deze schijnen ook niet eens zo slecht te zijn.

ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
JeFFJuH schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 02:20:
[...]
Weet iemand overigens waar ik Energizer oplaadbare AA batterijen kan halen? Deze schijnen ook niet eens zo slecht te zijn.
geen idee...

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

quote:
Sirius schreef op maandag 31 december 2007 @ 23:14:

hou op, schei uit.
Ik gebruik als 'hoofd' setje duracel 2650 mah batterijen voor m'n ex430 en die gaan ook goed lang mee...maar tegen de tijd dat ze leeg zijn is m'n reserve setje duracell 2500mah batterijen weer zga leeg door, ik gok, zelfontlading :(

quote:
sapphire schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 03:02:
[...]

hou op, schei uit.
Ik gebruik als 'hoofd' setje duracel 2650 mah batterijen voor m'n ex430 en die gaan ook goed lang mee...maar tegen de tijd dat ze leeg zijn is m'n reserve setje duracell 2500mah batterijen weer zga leeg door, ik gok, zelfontlading :(
Inderdaad, ik ga het van de week weer eens met een flitser proberen (580EX II) dus ook weer met het drama dat oplaadbare batterijen heet. Net als jij zit ik met hetzelfde probleem. Wanneer de fliter emee uitscheidt weet ik niet, opladen duurt een paar uurtjes en die tijd ontbreekt dan en ze voor de zekerheid telkens maar weer op te laden vind ik ook zo wat.

Ik denk dat ik 2 setjes van die nieuwe Ansmanns ga halen (die 2100's maxe of zoiets), kan ik die gebruiken als m'n 2500's op zijn, gewoon als een soort van noodoplossing.

Iemand bekend met Vapextech? Ik geloof er nl. niks van dat ze na 2 jaar nog 80% van de lading hebben. Anderzijds is 50% na een maand ook prima, zolang het maar consistent is...

@Toff: lol

Canon 30D | EF-S 10-22/3.5-4.5 | EF-S 17-55/2.8IS | EF 85/1.8 | 580EX II | BG-E2N

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
Sirius schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:43:
[...]

Inderdaad, ik ga het van de week weer eens met een flitser proberen (580EX II) dus ook weer met het drama dat oplaadbare batterijen heet. Net als jij zit ik met hetzelfde probleem. Wanneer de fliter emee uitscheidt weet ik niet, opladen duurt een paar uurtjes en die tijd ontbreekt dan en ze voor de zekerheid telkens maar weer op te laden vind ik ook zo wat.

Ik denk dat ik 2 setjes van die nieuwe Ansmanns ga halen (die 2100's maxe of zoiets), kan ik die gebruiken als m'n 2500's op zijn, gewoon als een soort van noodoplossing.

Iemand bekend met Vapextech? Ik geloof er nl. niks van dat ze na 2 jaar nog 80% van de lading hebben. Anderzijds is 50% na een maand ook prima, zolang het maar consistent is...
Voor die ¤ 10,95 incl verzendkosten ga je je er echt geen buil aan vallen. Ze zullen het op z'n minst net zo doen als normale oplaadbare batterijen. Wel zou ik er mee oppassen om ze niet te vaak te snel op te laden.

Overigens heb ik als noodoplossing niet oplaadbare batterijen bij me. Die doen het 3 jaar na aankoopdatum gegarandeerd nog prima! Verwacht alleen niet dat ze een hele avond mee gaan.

SE W800i powered

(Pentax SLR sinds 1988)
Reg. datum: 22 juli 2006

Eneloop's hebben mijn 'oplaadbare batterijen probleem' definitief opgelost... (lege batterijen als ik ze nodig had!). Slechts 2000mAh, maar bijna geen zelfontlading!

Doe jezelf nou een plezier, gooi die gewone NiMH's maar weg en koop de nieuwe Hybride's...

istDL (+ Split Focus Screen), Eneloop's + glas: van 18 tot 300mm... tot 1200mm als ik de TC's meereken...

Reg. datum: 13 oktober 2001

Tijdens mijn zoektocht naar nieuwe batterijen kwam ik uit op de volgende chip test.
Ik was namelijk op zoek naar ansmann 2700 mAh (gevonden op ebay voor 9,99 per 4st/excl verzendk.), Maar ik ben toch geswitched naar de Varta's voor in m'n 580EXII.

quote:
PvH18 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:38:
Eneloop's hebben mijn 'oplaadbare batterijen probleem' definitief opgelost... (lege batterijen als ik ze nodig had!). Slechts 2000mAh, maar bijna geen zelfontlading!

Doe jezelf nou een plezier, gooi die gewone NiMH's maar weg en koop de nieuwe Hybride's...
En, groot verschil qua aantal shots dat je ermee krijgt? Met 8 stuks ben ik sowieso uit de brand lijkt mij, ik schiet nl. geen 500-1000 shots op een dag maar doe er eerder 1-3 weken mee, flitsen doe ik nl. niet altijd.

@Wisey:

Of die test zo betrouwbaar is weet ik niet, die Eneloops + maxe's hebben een vrij grote zelfontlading, meer dan de Varta's op de 1e plaats. tenzij de ontlading daarna meevalt en die van de gewone 2700's in een rap tempo verder ontladen....

Canon 40D

Ten eerste wens ik alle Tweakers en lezers van dit forum een fantastisch, maar vooral gezond, 2008.

Wat een gedoe eind 2007. Ging wat mis op de site bij Conrad, maar het is allemaal goed gekomen.

Dus een IPC-1 met 4xAA (2500mAh) en 4xAAA (900 mAh) plus tas, 12V etc. Voor 55,= Euri inclusief gratis verzending (betaald met iDeal). DHL heeft ze net afgeleverd. Binnenkort de ervaringen. Op aanraden van sommigen hier ook maar een setje Hapé 2600mAh (9,99) bij de Kijkshop gehaald.

http://home.casema.nl/bigbellybudha/forums/ipc-1.jpg

http://home.casema.nl/bigbellybudha/forums/ipc-1_2.jpg

EDIT:
Heb die CONRAD batterijen erin gedaan en op standaard laden (4 x 200Mah). Na een uurtje of 3 is schacht 3 gevuld. Nu alweer 3 uur later zijn die ander 3 nog steeds bezig. Hoe ken da?

gas0line wijzigde dit bericht 02-01-2008 19:22 (11%)

Wanneer vind ik nou eens de liefde van mijn leven ?

(Pentax SLR sinds 1988)
Reg. datum: 22 juli 2006

quote:
Sirius schreef:
[...]
En, groot verschil qua aantal shots dat je ermee krijgt? Met 8 stuks ben ik sowieso uit de brand lijkt mij, ik schiet nl. geen 500-1000 shots op een dag maar doe er eerder 1-3 weken mee, flitsen doe ik nl. niet altijd.
Na de aanschaf ruim 300 foto's eruit gehaald in 2 maand tijd, daarna opgeladen (waren nog niet leeg) , daarna ruim 350 geschoten in 2 maand tijd, daarna weer opgeladen (nog niet leeg), en tot nu toe ruim 400 geschoten en nog niet leeg... Heb nog geen LowBat signaal weer gezien sinds ik Eneloop's gebruik.
Met gewone NiMH's was het een ramp, altijd LowBat na +/- 20 opnamen, en na een 2 week niets meer ( en dat met 4 setjes van 2100mAh...)
quote:
...
Of die test zo betrouwbaar is weet ik niet, die Eneloops + maxe's hebben een vrij grote zelfontlading, meer dan de Varta's op de 1e plaats. tenzij de ontlading daarna meevalt en die van de gewone 2700's in een rap tempo verder ontladen....
?
Eneloops verliezen maar 15% per jaar door zelfontlading, en kunnen tegen zware belasting (>2A), en kunnen ook goed tegen snelladen (1 uur). Bovendien zijn ze heel spanning vast: ze blijven erg lang boven de 1,25V. Bekijk de ontlaad curve maar... (Datablad Eneloop's).
Gewone NiMH's verliezen de eerste dag na opladen al 10%, en daarna 1 - 3 % per dag. Bovendien zakt de spanning heel snel beneden de 1,2V... Veel aparatuur schakelt uit onder de 1,2V...

istDL (+ Split Focus Screen), Eneloop's + glas: van 18 tot 300mm... tot 1200mm als ik de TC's meereken...

quote:
PvH18 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:55:
[...]

Na de aanschaf ruim 300 foto's eruit gehaald in 2 maand tijd, daarna opgeladen (waren nog niet leeg) , daarna ruim 350 geschoten in 2 maand tijd, daarna weer opgeladen (nog niet leeg), en tot nu toe ruim 400 geschoten en nog niet leeg... Heb nog geen LowBat signaal weer gezien sinds ik Eneloop's gebruik.
Met gewone NiMH's was het een ramp, altijd LowBat na +/- 20 opnamen, en na een 2 week niets meer ( en dat met 4 setjes van 2100mAh...)

[...]

?
Eneloops verliezen maar 15% per jaar door zelfontlading, en kunnen tegen zware belasting (>2A), en kunnen ook goed tegen snelladen (1 uur). Bovendien zijn ze heel spanning vast: ze blijven erg lang boven de 1,25V. Bekijk de ontlaad curve maar... (Datablad Eneloop's).
Gewone NiMH's verliezen de eerste dag na opladen al 10%, en daarna 1 - 3 % per dag. Bovendien zakt de spanning heel snel beneden de 1,2V... Veel aparatuur schakelt uit onder de 1,2V...
Duidelijk, ik ga eens kijken naar die Ansmann's/ Eneloops, ik heb nog 2 setjes 2500's van Hema dus die gebruik ik er dan maar lekker bij.

En over dat 2e stuk:

Mij ging het om de 6% zelfontlading in de 1e 10 dagen (tenzij ik die test verkeerd heb geïnterpreteerd!) van de Eneloops + Ansmann maxe's.

Dat spanningsvast zijn is dan denk ik dé 'redding' voor mijn flitsgedrag :)

Why so serious?
Reg. datum: 15 oktober 2000

Heb net ook een IPC-1 + 4XAA2500 + 4XAAA900 besteld bij conrad voor 55,-
Ook 16 Eneloop batt besteld en nog wat dingen ik ben benieuwd, ik had GP 2300 batt + een GP Powerbank U-Smart 30min lader maar als je de batt een tijdje in een apparaat laat zitten en ze helemaal leeg zijn werken ze niet eens meer in de lader :( enige wat je kan doe is ze in een andere "domme" lader doen en ze opladen en later zijn ze weer te gebruiken in de U-Smart lader.

Maar een tip ik voor 5,- korting.
Vul dit in en je krijgt een 5,- korting code.

http://www.first-impressions.nl/-conrad-nieuwsbrief

Ik heb het ook gedaan en het werkt.
Nieuwsbrief kan je later weer afmelden.

En via ideal betalen dan heb je geen portokosten :)
Canon 40D

quote:
pimpimmers schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 07:53:../..

Maar een tip ik voor 5,- korting.
Vul dit in en je krijgt een 5,- korting code.

http://www.first-impressions.nl/-conrad-nieuwsbrief
../..
Ja daar is het nu te laat voor. ;) Heb 'm al. Maar wel een goeie tip voor nieuwe Conrad klanten.
Gisteren die Conrad batterijen opgeladen op de standaard waarde. 1e was in ~ 3 uurtjes opgeladen, de laatse deed er bijna 12 uur over. Ik begrijp er niks van.

Wanneer vind ik nou eens de liefde van mijn leven ?

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

'k zat gisteren de startpost eens door te spitten, kwam ik het volgende tabelletje tegen op deze site;

http://image.julius.area61server.nl/getimg/do_donts.gif (klikkerde klik) plaatje is helaas net wat breder dan 600px

Staat in mijn ogen zeer interessant info in!

Enkele voorbeelden;
- NiMH batterijen kun je beter tussen de 3-6 uur kunt opladen, sneller dan wel langzamer is slecht voor de interne structuur van de batterij.
- Li-ion batterijen zo min mogelijk volledig leeg laten lopen omdat ze hier meer van slijten dan om ze halverwege alweer op te laden
- NiMH batterijen ook niet te veel helemaal leeg trekken voordat je ze oplaad. 80% opgebruiken is het meest ideale. Wel 1x per 3 maanden volledig ontladen om het memory effect tot het minimum te beperken.
- het beste kun je NiCD, NiMH en Li-ion accu's op 40% energie niveau bewaren.

jules wijzigde dit bericht 03-01-2008 15:59 (4%)

SE W800i powered

Zoek en gij zult vinden :p
Reg. datum: 13 mei 2002

Mijn ervaring:

Hape 1800mAh (16 stuks)
- Na 5 jaar is er +/- 1450Mah over.
- Redelijke voltages, digi camera geeft niet snel aan dat de batterijen leeg zijn. (De batterijen waren 4 jaar oud toen ik het probeerde)

MaxCell 2450mAh (8 stuks)
- Na een jaar 1 dode batterij.
- Capaciteit schommelt steeds 1600-2400mAh
- Slechte voltages, na volledig laden zegt mijn camera al "low battery" :/ en de flits is nog niet eens 1x geladen.
- 3 jaar in bezit

Digi Foto Camera: Nikon Coolpix 7600 (2 AA nodig)
Lader: Voltcraft IPC-1

* leeftijd is wel ruwe schatting O-)

Mijn nieuwe aanwinst: Varta 2700mAh

http://i9.tinypic.com/7xmb41x.jpg

Te koop bij kijkshop voor 21,99 (2e blister gratis)
Iemand al ervaring met deze Varta's. Volgens Chip magazine als beste gestest. Zelfs beter dan Eneloop. :9

Specs: Laptop en Desktop

Omelette du Fromage
Reg. datum: 16 april 2004

quote:
solidous schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:53:

Mijn nieuwe aanwinst: Varta 2700mAh

[afbeelding]

Te koop bij kijkshop voor 21,99
Iemand al ervaring met deze Varta's. Volgens Chip magazine als beste gestest. Zelfs beter dan Eneloop. :9
Voor potentiele kopers; ¤ 14.99 bij Chear en FotoQuelle.
Ik ben 'in de markt' voor nieuwe batterijen nu ik over twee weken 5 maanden ga reizen en mijn 2500 mAh Hema batterijen niet meer willen.

Edit; @ hieronder; Echt? Dat blijkt namelijk niet echt uit de internetsite van de kijkshop.

* Specificaties

* 2700 mAh
* Oplaadbaar
* Penlite
* 4 Stuks

Zou overigens wel echt een goeie deal zijn.

orejas wijzigde dit bericht 03-01-2008 21:25 (23%)

Stam + t

Zoek en gij zult vinden :p
Reg. datum: 13 mei 2002

quote:
orejas schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:02:
[...]

Voor potentiele kopers; ¤ 14.99 bij Chear.
Ik ben 'in de markt' voor nieuwe batterijen nu ik over twee weken 5 maanden ga reizen en mijn 2500 mAh Hema batterijen niet meer willen.
Die van kijkshop is wel 2x 4 stuks (2e blister gratis). Daarnaast is kijkshop wel overal te vinden, dus je bespaart ook verzendkosten.
quote:
Edit; @ hieronder; Echt? Dat blijkt namelijk niet echt uit de internetsite van de kijkshop
http://www.kijkshop.nl/folders/

Linker folder laatste pagina

http://i1.tinypic.com/7xn4sxg.jpg
Best wel een slechte review. Geen voltage test bij energieslurpende digi foto cams.

solidous wijzigde dit bericht 03-01-2008 21:48 (24%)

Specs: Laptop en Desktop

Omelette du Fromage
Reg. datum: 16 april 2004

quote:
solidous schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:06:
[...]

Die van kijkshop is wel 2x 4 stuks (2e blister gratis). Daarnaast is kijkshop wel overal te vinden, dus je bespaart ook verzendkosten.

[...]

http://www.kijkshop.nl/folders/

Linker folder laatste pagina
Top! Thanks! Ik ga daar zeker naar kijken, wanneer ik mijn huidige batterijen niet aan de praat krijg.

Ik heb nu 8 x Hema 2500 mAh Ni-MH, die echt volledig gestorven lijken te zijn. Ze hebben een flinke tijd rust gehad en willen nu niet meer opgeladen worden door de 'Intelligente batterij snellader' van Hema. Ik heb ze in eerste instantie, om ze wakker te schudden, in de Hema Ni-MH &Ni-CD battery charger (AA-2x (2.8V-155-165 mA) 0.924VA) gestopt.
Na ze een uur of vier geladen te hebben in deze lader, vertoonden de batterijen weer teken van leven. Om ze toen volledig op te laden heb ik ze 'gedischarged' in de 'Intelligente batterij snellader" en daarna volledig laten opladen.
Nadat het lichtje op groen was gesprongen, heb ik de batterijen in m'n camera gedaan. Daarmee kan ik echter welgeteld 2(!) foto's nemen voordat ik gevraagd word de batterijen te vervangen.

Iemand enig idee of ik de batterijen aan de Chemokar zal moeten meegeven? Zijn ze nog te redden?

Stam + t

Reg. datum: 02 april 2004

Mijn ervaring is, dat accu's die door dit soort kunstgrepen gereanimeerd moesten worden toch wel redelijk aan het einde van hun levensduur zaten. Als je geduld genoeg hebt om ze steeds weer te checken of het risico wilt lopen dat ze het zo nu en dan af laten weten, dan zou ik ze houden, maar voor mijn gevoel kost een setje accu's tegenwoordig zo weinig, dat ik het gezeur er niet voor over heb. Chemocar dus, wat mij betreft, en meteen een echte lader aanschaffen. Die Hemaloeders hebben de meeste van mijn accu's vermoord. :(

Over anderhalve week vertrek ik voor een kleine maand naar Mexico en Guatemala. De fotocamera gaat mee, en de bedoeling is dat ik nieuwe batterijen en een oplader ga kopen. De oplader die ik nu heb bleek tijdens mijn vorige vakantie in New York namelijk niet te werken op 110 volt.

Daarom zoek ik nu een goede (maar niet te dure!) oplader die zowel op 230v als 110v werkt (een verloopstekker heb ik al). De lader die ik nu heb doet er ongeveer 7 uur over om helemaal vol te laden, eentje die het wat sneller kan zou fijn zijn.

Ik heb dit topic doorgelezen, maar komt nergens dé oplader en dé batterijen tegen. Daarom nu de vraag: wat kunnen jullie mij aanraden?
Jammer dat m'n geliefde Hapé's niet bij die test zijn meegenomen. Heb er vier sets van en doen het nog altijd prima. Tientje per vier voor 2600mah :Y)

neographikal wijzigde dit bericht 15-01-2008 21:25 (4%)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Your life is as you narrate it
Reg. datum: 15 december 2000

Uit die test blijken de Varta´s het goed te doen. Waar kan ik deze kopen...

Content management? Kijk eens naar Website baker

Rock Werchter '08
Reg. datum: 23 oktober 2001

quote:
neographikal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:25:
Jammer dat m'n geliefde Hapé's niet bij die test zijn meegenomen. Heb er vier sets van en doen het nog altijd prima. Tientje per vier voor 2600mah :Y)
Inderdaad, die houden het lekker vol.
Heb nu ookvan Hapé een setje ready-to-use batterijen (van 2100mah geloof ik) en die bevallen ook erg goed. Zelfs na 2 weken stilliggen kan ik er makkelijk nog een hele reeks mee flitsen. Daar hebben de gewone 2600mah's wat meer moeite mee.
Reden voor mij om Hapé te gebruiken is de prijs/kwaliteit verhouding die gewoon dik in orde is. (personeelskorting FTW! :+ )

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: