[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 32 33 34 35 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 14 augustus 2004
Ik heb zelf de mobiele variant van deze (met een adapter en 12V stekker voor de auto). Erg leuke lader. Bij de mijne wordt elke schacht apart aangestuurd, neem aan dat dat bij deze ook zo is.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Reg. datum: 21 november 2007
Ik heb meerdere batterijen gekocht www.internetwebshop.nl/wi...th=94&products_id=320 met oplader, deze profitexx zijn niet leeg te krijgen in mijn Canon Powershot A460 dus een aanrader ook de prijs, voor dat geld kan je ze ook 1 keer gebruikenquote:WVL_KsZeN schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:20:
Een leuke aanbieding bij de Xenos : varta lader met 4 batterijen voor 14,99.
Ik heb zelf de mobiele variant van deze (met een adapter en 12V stekker voor de auto). Erg leuke lader. Bij de mijne wordt elke schacht apart aangestuurd, neem aan dat dat bij deze ook zo is.
Reg. datum: 17 oktober 2000
Zelf gebruik ik trouwens vaak oplaadbare batterijen van de Aldi (4 AA(A) voor 3,79, AAA is 750 mAh). Deze bevallen erg goed, hoewel ze natuurlijk niet de top qua capaciteit zijn.
Vroeger had ik een Canon A10 en Gp 1600mah batterijen (geen probleem)
Nu heb ik voor mijn vrouw een modernere Canon A530 en een GP powerbank Quick3 met 2500mah batterijen en die dingen lopen enorm snel leeg. deze dus: http://www.greencell.nl/p...9d1dd8cfc94adbf4ba3bc3bf8
Het maakt overigens niet uit of ze in de lader zitten of in de camera. maar na een week of twee niet gebruiken zijn ze hartstikke op. Het is dus vervelend dat ze nooit een spontane foto kan maken. Echt veel foto's kan ze ook niet maken, dat is bij mijn canon (pro1) wel anders met één accu doe ik zo 300 foto's en kijken. o.k in de A530 kunnen maar 2 penlites, maar ik vind het extreem.
- Is dat normaal?
- doe ik iets fout?
- Kan je testen of ze de volle cap. aannemen?
- anders
Pinin wijzigde dit bericht 29-11-2007 21:07 (6%)
“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73
SE W800i powered
Ik heb nu 2 setjes Alecto 2300mAh batterijen, voorheen gebruikt voor mijn fuji compactcamera, en nu in mijn externe flitser op m'n dslr.
Batterijen beginnen volgens mij aardig oud te worden, ik kreeg namelijk een setje (niet oplaadbare) varta's toen ik mijn flitser kocht, en daar heb ik zeker iets van 300-400 flitsopname mee gemaakt. (stond echt verbaasd van hoe lang de flitser meeging op die standaard batterijen)
Maar gisteravond was ik foto's aan het maken op een feestje, en daar had ik na 300 foto's al beide setjes alecto batterijen er doorheen geschoten!
Denk dus dat de alecto's niet zo best meer zijn, dus ben voor wat nieuwe batterijen en lader aan het kijken.
Op zich lijkt me de IPC-1 van conrad wel wat, je kunt gelijk zien of de batterijen nog een beetje degelijk zijn.
Nu zie ik op de site van de conrad de IPC-1L en de gewone IPC-1, zit daar nog veel verschil tussen? (behalve de prijs
En ik zie voornamelijk conrad batterijen op hun site (niet zo gek natuurlijk), zijn dit een beetje degelijke batterijen of kan ik beter voor wat anders kijken? (ik wil 2700mAh batterijen als het even kan)
-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex
dodge_911 in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen"
Voornamelijk dus de maximale (ont)laadstroom. Moet ik eerlijk zeggen dat ik de 1800mA van mijn IPC-1 eigenlijk nooit gebruik, ik vind dat een beetje teveel van het goede (warmteontwikkeling).
De genoemde eindpunt detectie komt volgens mij op hetzelfde neer.
Bovenstaande berichtje viel me net pas op...quote:Sharky schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:30:
ik heb twee setjes GP 2700 mAh penlites maar hebben jullie ook dat die dingen zo snel leeglopen als je ze niet gebruikt? Soms zijn ze helemaal opgeladen of heb ik de flits maar een paar keer gebruikt en wil ik ze na 2 weken weer gebruiken en dan zijn ze bijna of half leeg.
Lekker rappe zelfontlading dan! Ben je ze meer aan't opladen vanwege zelfontlading ipv dat ze het nodig hebben omdat je ze opgebruikt hebt... Ik merkte nauwelijks verschil bij mijn Hahnels na 4 weken stilliggen.
Zeker met de reacties op bovenstaande post heb ik mijn conclussie getrokken mbt GP's. Leuke marketing, maar niet het beste spul
GP is schijnbaar rukquote:Pinin schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:04:
Vergeef mij mijn luiheid: (ivm het niet doorspitten van 13 pagina's)
Vroeger had ik een Canon A10 en Gp 1600mah batterijen (geen probleem)
Nu heb ik voor mijn vrouw een modernere Canon A530 en een GP powerbank Quick3 met 2500mah batterijen en die dingen lopen enorm snel leeg. deze dus: http://www.greencell.nl/p...9d1dd8cfc94adbf4ba3bc3bf8
Het maakt overigens niet uit of ze in de lader zitten of in de camera. maar na een week of twee niet gebruiken zijn ze hartstikke op. Het is dus vervelend dat ze nooit een spontane foto kan maken. Echt veel foto's kan ze ook niet maken, dat is bij mijn canon (pro1) wel anders met één accu doe ik zo 300 foto's en kijken. o.k in de A530 kunnen maar 2 penlites, maar ik vind het extreem.
- Is dat normaal?
- doe ik iets fout?
- Kan je testen of ze de volle cap. aannemen?
- anders
- ja
- ja (verkeerde merk batterijen gekocht)
- ja, koop bijv een voltcraft IPC-1L of IPC-1
- gooi je GP's bij het chemisch afval en haal Hahnels, Ansmans oid. Of let iig op batterijen met een lage zelfontlading. En let ook op dat je ze niet te snel laad. Leuk verkooptrucje, maar je batterijen gaan wel eerder stuQueTM
jules wijzigde dit bericht 16-12-2007 19:37 (46%)
SE W800i powered
Reg. datum: 20 december 2007
Pri. : 12V - (500 - 1000 mA)
Sec. : AA -2.8/5.6V - 700mA 3.92VA max.
Is het mogelijk om in deze oplader batterijen op te laden van 2700 NiMH? Of worden de 2700-batterijen dan maar geladen t/m 1000 mA? Of kan de lader gewoon elke waarde van NiMH aan, maar dat het wat langer duurt bij hogere waardes?
Reg. datum: 29 mei 2003
Je moet bij secondair kijken wat het ding doet. En dat is gewoon met 700mA laden.
Ik moet zeggen dat ik er ook niet alles vanaf weet, maar volgens mij komt het wel goed zo.
edit: En er kunnen dus 2 of 4 batterij'en van 1,2 volt per stuk tegelijk in.
warcow wijzigde dit bericht 20-12-2007 21:18 (16%)
Dure versie is met 4AA plus verzendkosten 66,90. Staat er ook een
Minder dure versie op met 4AA en 4AAA met verzendkosten 62,=.
Vreemd.
gas0line wijzigde dit bericht 21-12-2007 00:08 (7%)
Wanneer vind ik nou eens de liefde van mijn leven ?
Reg. datum: 02 april 2004
Ja, dat kan wel eens gebeuren, maar als ik het goed zie, wordt daar op de site zelf al op gewezen, in het venster "Dit is misschien ook iets voor u:". Daar staat overigens ook een IPC-1L voor maar 34,95 euro. Tenzij je die snelle laadtijden of de bijgeleverde extra's echt nodig hebt, is dat misschien een optie? Verzendkosten kan je vermijden door met iDeal te betalen.quote:gas0line schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:06:
Heb ik net de IPC-1 bij Conrad besteld, ging er eerst wat fout op de site. Bestelling maar opnieuw gedaan en wat blijkt:
Dure versie is met 4AA plus verzendkosten 66,90. Staat er ook een
Minder dure versie op met 4AA en 4AAA met verzendkosten 62,=.
Vreemd.
Als ik deze waardes naar mijn Voltcraft IPC-1L vertaal, dan levert ie per 2 schachten 2,8 volt, dus per accu 1,4 volt (gelijk aan wat de IPC-1L) en dan 700 mA. De IPC-1L laad in 200, 500 en 700mA.quote:LaurentiusB schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:54:
Ik ben reeds in het bezit van een Hape NiMH lader (model NV75). Op de achterkant is het volgende te lezen:
Pri. : 12V - (500 - 1000 mA)
Sec. : AA -2.8/5.6V - 700mA 3.92VA max.
Is het mogelijk om in deze oplader batterijen op te laden van 2700 NiMH? Of worden de 2700-batterijen dan maar geladen t/m 1000 mA? Of kan de lader gewoon elke waarde van NiMH aan, maar dat het wat langer duurt bij hogere waardes?
700mA is dus redelijk snelladen. Als ik de tijd heb, gooi ik mijn lader lekker op 200 mA
Daarnaast moet je kijken of het een domme/slimme lader is. Domme laders zitten meestal een timer op die ze een X periode een X hoeveelheid mA opladen. Mijn IPC-1L kijkt naar hoe vol de accu al zit.
jules wijzigde dit bericht 21-12-2007 06:30 (10%)
SE W800i powered
Ik zie je bericht nu pas, maar dat is toch niet normaal? of wel? want mijn oude (inmiddel wegegeven) Gp's NiMh bleven het prima doen. Nu kan mijn vriendin nooit spontaan een foto maken, ze zijn altijd leeg.quote:jules schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:26:
[...]
Bovenstaande berichtje viel me net pas op...
Lekker rappe zelfontlading dan! Ben je ze meer aan't opladen vanwege zelfontlading ipv dat ze het nodig hebben omdat je ze opgebruikt hebt... Ik merkte nauwelijks verschil bij mijn Hahnels na 4 weken stilliggen.
Zeker met de reacties op bovenstaande post heb ik mijn conclussie getrokken mbt GP's. Leuke marketing, maar niet het beste spul.
[...]
GP is schijnbaar ruk
- ja
- ja (verkeerde merk batterijen gekocht)
- ja, koop bijv een voltcraft IPC-1L of IPC-1
- gooi je GP's bij het chemisch afval en haal Hahnels, Ansmans oid. Of let iig op batterijen met een lage zelfontlading. En let ook op dat je ze niet te snel laad. Leuk verkooptrucje, maar je batterijen gaan wel eerder stuQueTM
edit: quote GP op de site: Maar hoe zit het met het energie vebruikt, weet iemand dit.
"Altijd in het stopcontact, Altijd volle batterijen":
Hét PowerBankconcept! Simpelweg het ene setje gebruiken en het ander in de GP PowerBank laten zitten. Zodra het ene setje leeg is, wisselt u ze gewoon om. Op deze manier hoeft u nooit te wachten tot u batterijen vol zijn geladen, want ze staan altijd voor u paraat.
ergens anders (gebruiksaanwijzing) staat: Haal de quick 3 uit het stopcontact als de batterijen opgeladen zijn. Andere typen hebben vaak druppellader, deze niet ik vind dat ze elkaar nogal tegenspreken.
Pinin wijzigde dit bericht 22-12-2007 19:33 (22%)
Daarnaast, weet niet wat voor een eco persoon jij bent, maar ieder extra apparaat continu aan de stroom is er wéér een...
Laat ik het zo zeggen, ik heb met mijn combinatie van Hähnels penlites en de Voltcraft IPC-1L lader ook nooit lege accu's, maar accu's altijd in perfecte conditie.
De hahnels hebben een bijzonder lage zelfontlading, kunnen met gemak na een maand nog aardig wat (een wilde gok: 75%) power leveren. Je koopt ze per 4 en dan zitten er eigenlijk 2 setjes van 2 in doordat een gedeelte van de bedrukking een ander kleurtje heeft. Als je dus 4 penlites nodig hebt in 2 setjes dan kun je de setjes prima combineren, waardoor je weer 2 verschillende setjes van 4 over houd.
Daarnaast laat ik de Voltcraft lader altijd mijn accu's eerst ontladen voordat ik ze oplaad. Voor belangrijke/grote opdrachten of andere gebeurtenissen ontlaad ik reeds gebruikte setjes die al een stukje leeg zijn (hoe ver maakt niet uit), waarna ze dus automatisch weer worden opgeladen.
Maar goed, hoe je het went of keert, wil je foto's maken, moet je eerst zorgen dat je camera paraat is. Dat was vroeger zo (voordat je op vakantie gaat even batterijtjes checken/vernieuwen, rolletjes kopen etc) en dat is nu dus nog steeds zo (accu's/penlites, lege geheugenkaartjes). Wat je eventueel in een uiterste geval kan doen is niet oplaadbare penlites gebruiken. Die hebben nauwelijks last van zelfontlading. Nadeel van deze jongens is wel dat ze veel minder lang mee gaan dan de huidige generatie oplaadbare batterijen. Voorbeeldje van mijn good old flink energie slurpende Minolta Dimage 5; setje 1600/1700 mAh accu's kon ik een dag mee fotograferen (150-200 foto's). Setje niet oplaadbare maar letterlijk 10 min (20 foto's). Het is dus een echte nood oplossing. Ik zelf heb niet voor niets altijd enkele setjes niet oplaadbare batterijen bij me voor noodgevallen.
SE W800i powered
http://www.consumer.phili..._SUPPLIES_CA_NL_CONSUMER/
Heb er dit weekend het volgende gekocht:
- 3 x D/R20MN Mono (R20R245P2/10) - 2xAA NiMH 2450mAh - 8,80 EUR per stuk (link)
- 1 x Philips Battery Charger (SCB2075NB/12) - Charger + 4xAA NiMH 2450mAh (link) - 22,95 EUR
Wat is de gemiddelde capaciteit van een normale / oplaadbare D batterij? Bij Conrad heb ik er zien staan van zo'n 7200mAh wat toch bijna 3 keer meer is ...
http://specs.tweak.to/13992
Ze zijn mischien wel een tikje duur, maar toch ben ik er prima tevreden over.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]- -[ Nikon D80 + Glas + Flits ]- -[ SHIFT HORIZON ]-
Die heb ik ook voor mijn Wii gekocht en werkt inderdaad perfectquote:Melkbus schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:40:
Ik heb ook twee setjes, ook dik tevreden overEn met zo'n V800C zijn ze ook echt _snel_ weer opgeladen
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
SE W800i powered
Klopt, maar hier zit wel een markt voor de nieuwe low self-discharge NiMH batterijen, die ook in dit topic al een paar keer aan de orde zijn geweest. (Ansmann Max-e, Sanyo Eneloop, Duracell Activecharge enz..)quote:jules schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:27:
Daarnaast zijn NiMH batterijen/accu's niet bedoeld om in afstandsbedieningen/draadloze gamecontrollers/zaklampen/muizen etc te gebruiken omdat die relatief lang meegaan en weinig stroom gebruiken. NiMH batterijen worden het meest optimaal gebruikt in apparaten die relatief veel stroom verbruiken zoals digitale camera's, externe flitsers etc etc.
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 32 33 34 35 last