over beide erg tevreden en ik kan er geen duidelijk verschil tussen ontdekken
30D | 350D | 18-50 F2.8 | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 70-200 F4 | 430EX
GoT Index » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]30D | 350D | 18-50 F2.8 | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 70-200 F4 | 430EX
ik was vergeten te zeggen dat ik 1 of ander b-merk had die het in eerste instantie prima deden. Nu kan ik ze opladen en zijn ze zo leeg, en als ik ze een dag of 2 laat ongebruikt laat liggen ook. Dus das de reden voor GP'squote:Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:14:
[...]
Maar dat maakt GP natuurlijk nog niet beter dan een andere willekeurige NiMH lader en batterijen.
[...]
Zou je misschien de rest van de uitslag ook kunnen posten? En hebben ze ook getest wat de beste lader is?
-[ Het Kwartjuh Valt... ]- -[ Nikon D80 + Glas + Flits ]- -[ SHIFT HORIZON ]-
Fuji s2 + Nikon f65 + twee grote tassen lichtsterk glas en accessoires
Ik heb eigenlijk een beetje bedenkingen bij GP. Ik heb ooit 4 AAA'tjes gekocht en die presteerden erg onder de maat. Ik had vroeger een Canon A80 waar ik altijd AA's in moest proppen en ik heb heel lang rondgelopen met die Hama's van de Kijkschop en die zijn best lekker maar ik heb 3 setjes versleten en ze gingen stuk voor stuk maar een maand of 3 mee, dan moest ik ze om de minuut opladen. Ik koop die dingen gewoon niet meer. Een lader heb ik van de Aldi, ooit gekocht met 8 oplaadbare AA's erbij voor 20 euro. Ik heb geen idee of het een goede lader is en misschien moet ik maar een keer een nieuwe kopen. Daarvoor had ik dit topic dus geopendquote:Oscar Mopperkont schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:42:
Probleem met eigen ervaringen dat je er niet heel veel aan hebt. NiMH batterijen zijn gewoon goede batterijen met veel capaciteit. Dus de ervaringen zullen altijd goed zijn, maar zolang je geen vergelijkingsmateriaal hebt weet je niet of je lader het echt goed doet. In die test die ik postte kwamen de GP batterijen zeker niet als beste uit de bus, maar als slecht tot middelmatig, en ook de lader wordt niet genoemd als goede lader. Uit de test van de consumentenbond kwam HEMA als best uit de bus (maar daar weet ik niet hoe er getest is).
Batterijen en de laders zijn behoorlijk objectief te testen, dus ik zie liever een test dan gebruikerservaringen. Het lijkt namelijk wel alsof iedereen op GoT GP batterijen koopt, omdat die zich als eerste als echt NiMH merk op de mark hebben gezet (hebben ze trouwens erg goed gedaan) en omdat ze zo leuk allemaal van die geinige nieuwe laders uitbrengen. Maar de batterijen en laders zijn bovengemiddeld duur (niet buitensporig ofzo) en ik heb nog geen enkele test gezien waaruit blijkt dat GP een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft. Dus misschien kan iemand eens met meer dan "gebruikerservaringen" onderbouwen waarom GP beter is dan pak hem beet een setje batterijen van de Hema en een Hema-oplader.
Bij computerland en Paradigit hebben ze de U-smart nu in de aanbieding voor 32.50 of 39.95 afhankelijk welke winkel je neemt...ik had die van mij voor 32.95 bij paradigit.quote:pauluzzz schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:01:
Ik heb de GP Powerbank rapid 2
[afbeelding]
Deze heeft het altijd naar tevredenheid gedaan, maar lijkt nu overleden
Op dit moment ben ik me aan het orienteren op o.a. de GP U-Smart, die 2700 mAh batterijen op moet kunnen laden in 30 minuten.![]()
Iemand ervaring met een dergelijk snelle lader?
AMD AthlonXP 3000+ | ASUS A7N8X-E Deluxe | 2 x Corsair 512 MB DDR | 120GB Maxtor | Xpertvision 9800 PRO | PROPHET VIEW 720
Volgens die test van imaging-resource is de lader minstens zo belangrijk als de batterijen zelf. Alleen kan ik de lader die ze aanbevelen nergens in Nederland vinden. Misschien is hij onder een andere naam te koop, maar ik weet niet welke. Je kunt hem ook wel importeren, maar dat gaat echt in de papieren lopen (meer dan 2x zo duur).quote:GsJosh schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:39:
De vraag is of deze Hama's 20 euro waard zijn en de vraag is ook of ik ze wel op moet gaan laden met mijn Aldi ladertje want misschien verpruts ik ze daar wel mee.
Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 03-01-2007 18:08 (38%)
Greyscale Ansi/Block Ascii/Ansi Artist van Chemical-Reaction (cRo). Groot voorstander van de terugkeer der oldskool BBS.
Ja die haal je inderdaad bij de Kijkshop. Heb een tijdje van die blauwe gehad maar die werden heel erg warm tijdens het laden, zo warm dat het plastic jasje los liet. Ze waren bij mij in een paar maanden opgebruikt maar nogmaals, dat kan dus ook aan de lader liggen (merk Tronic van de lidl volgens mij). Ik heb nu wederom HAMA's maar dan de zilveren met gele opdruk, 2700 mAh. 20 euro voor een setje, aan de dure kant maar hopelijk beter.quote:neographikal schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:40:
De kijkshop heeft ze, ik heb ze tenminste bij vier vestigingen zien liggen. Ik heb er zelf op dit moment drie setjes van en er komt een vierde setje bij binnenkort. Ik schiet er 600+ foto's mee in een 550EX, ik denk zelfs dat ik richting de 800 wel zit
Dat is tegengesteld aan de Duitse aanpak:quote:neographikal schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:35:
Je lacht je dood, maar ik gebruik gewoon een el cheapo lader van de Hema: is nog beter voor je batterijen ook dan dat snel ladenIk doe er grofweg 12 uur over, maar dat is verder geen probleem
Dat heet worden is de doodslag voor elke batterij, teken dat de stroom te hoog is voor die batterij, kunnnen niet tegen snelladenquote:GsJosh schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:34:
[...]
Ja die haal je inderdaad bij de Kijkshop. Heb een tijdje van die blauwe gehad maar die werden heel erg warm tijdens het laden, zo warm dat het plastic jasje los liet. Ze waren bij mij in een paar maanden opgebruikt maar nogmaals, dat kan dus ook aan de lader liggen (merk Tronic van de lidl volgens mij). Ik heb nu wederom HAMA's maar dan de zilveren met gele opdruk, 2700 mAh. 20 euro voor een setje, aan de dure kant maar hopelijk beter.
Ik wil dus ook graag een goede lader hebben, weet alleen niet welke.
eeuh wat is heet? Ze worden altijd wel een beetje warm. Ook bij langzaam standaard laden. Dusss .. wat is heet?quote:Flits flits schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:20:
[...]
Dat heet worden is de doodslag voor elke batterij, teken dat de stroom te hoog is voor die batterij, kunnnen niet tegen snelladen
.Als ik merk dat ze heet worden, haal ik ze eruit, sinds ik dat doe, blijven ze het goed doen.
Content management? Kijk eens naar Website baker
Je mag er volgens mij toch wel vanuit gaan dat als bijvoorbeeld GP een lader uitbrengt die batterijen op kan laden met een stroom van 3 A (wat toch behoorlijk veel is), het geen problemen op moet leveren als je (moderne) GP batterijen gebruikt.quote:Flits flits schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:20:
[...]
Dat heet worden is de doodslag voor elke batterij, teken dat de stroom te hoog is voor die batterij, kunnnen niet tegen snelladen
.Als ik merk dat ze heet worden, haal ik ze eruit, sinds ik dat doe, blijven ze het goed doen.
Nikon D2h & D70
Tokina 12-24/4; Nikkor 17-55/2.8; 35/2; 50/1.8; 85/1.4; 300/4; Sigma 15/2.8 fish; 70-200/2.8
SB-600; SB-24; Kenko 1.4x; Manfrotto spul
Website
Alle batterijen worden (behoorlijk) warm in een snellader, de een iets warmer dan de ander natuurlijk, maar het feit dat ze warm worden ligt hier echt niet aan de lader.quote:nomad85 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:17:
ik heb een gp lader en een lader van de fotokonijnenberg (lenmar). De lenmar is een snellader, de gp een gewone (al wel 4 jaar oud). Ik geloof niet dat mijn lenmar lader erg goed is, batterijen worden zo warm dat je ze als kruik in bed kan gebruiken. Kortom, ik ga toch eens kijken naar een nieuwe lader denk ik.
Iemand ervaring met de batterijen die je nu kan krijgen bij de inkoopacties.net?
Nikon D2h & D70
Tokina 12-24/4; Nikkor 17-55/2.8; 35/2; 50/1.8; 85/1.4; 300/4; Sigma 15/2.8 fish; 70-200/2.8
Website
Heb je mijn bericht niet gelezen? Zo heet dat het plastic jasje barstte en een kale ijzeren buitenkant overbleef. Zo warm dat je ze gewoon niet in je handen kan houden. Het werd van kwaad tot erger, eerst waren ze redelijk warm maar toen dacht ik dat er nog niets aan de hand was. Later werden ze echt verschrikkelijk heet. Not good.quote:henkleerssen schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:23:
[...]
eeuh wat is heet? Ze worden altijd wel een beetje warm. Ook bij langzaam standaard laden. Dusss .. wat is heet?
Wellicht een gewaagde uitspraak als ik in een van je bronnen vind:quote:GsJosh schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:23: Wellicht een lader zoeken die ook langzaam (slowcharge) kan laden, want hoe makkelijk snelladen ook is, langzaam laden is nog altijd beter.
Bronquote:# nickel-based batteries prefer fast-charge. Lingering slow charges cause crystalline formation (memory).
Great Minds think alike!
Slaat geen deuk in een pakkie boter @ noizycows
Ik heb het gezegd omdat NiMH batterijen de eerste paar keer opladen een slow charge prefereren! Ik zal het even anders verwoorden.quote:mig29 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:13:
[...]
Wellicht een gewaagde uitspraak als ik in een van je bronnen vind:
[...]
Bron
Nou moet ik ook wel zeggen dat ik bewust heb lopen zoeken naar een bron die je uitspraak onderuit haalde, maar het zegt genoeg dat ik deze kon ontkrachten na het aanklikken van 1 link. Kortom, ik denk dat het gezien de lastige materie erg lastig is om zonder een meervoudige bronvermelding een normatieve uitspraak te doen.
Nog bedankt voor de tipquote:tymiek schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:52:
[...]
Bij computerland en Paradigit hebben ze de U-smart nu in de aanbieding voor 32.50 of 39.95 afhankelijk welke winkel je neemt...ik had die van mij voor 32.95 bij paradigit.
Ik gebruik die nu 2700mAH met mijn powershot S3 en ik moet zeggen dat ik veel foto's kan nemen met een lading...met flits doe ik er wel 400 denk ik zo...en in 45 minuten zijn ze vol, autolader is makkelijk voor erbij. (30 min is het allen bij 1800mAH dacht ik)

Nikon D2h & D70
Website
Pentax K100D 18-55 50-200 360FGZ K10D 16-45 Benbo onderstel
Geen ervaring, maar het enige voordeel is dat ze minder snel ontladen en dat ze "vol" geleverd worden. De capaciteit is echter maar 2000mah. Dan heb ik liever een batterij die sneller ontlaadt, maar veel meer capaciteit heeft. Het hangt er een beetje vanaf waar je ze voor wilt gebruiken. Deze batterijen zijn denk ik interessanter als je maar af en toe een digicam gebruikt, of wellicht voor producten waar je normaalgesproken niet zo snel oplaadbare batterijen gebruikt, zoals ab's of klokken.quote:Yahrr schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:32:
Op diverse fora las ik jubelende berichten over de Sanyo Eneloops. http://www.eneloop.info/
Dit klinkt als een soort wonderbatterijen.
Iemand al ervaring mee?
Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 07-01-2007 14:45 (21%)
GoT Index » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona