Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Welkom in het Werk en Inkomen feedbacktopic.

Wat je hier kwijt kunt:Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

Cunning Linguist

Werk & Inkomen FAQ

Onder de 1e Hypothecaire lening, bij de nadelen, mist het woordje 'werk' tussen 'meer' en 'om' :)

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

Ow, heb je net een DM gestuurd...

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys."
Sun Tzu, The Art of War

Officieel moto fan :)

quote:
Rukapul schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:58:
Individuele slotjes staan niet ter discussie, daarover kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.
Zoals je kan zien in minstens acht andere fora kan dat heel goed werken, nooit overwogen als Werk en Inkomen zijnde om dat ook te gaan doen? :)

In ieder geval - je zin klopt niet, want in dat topic kan je helemaal niet contact opnemen met de moderator om te klagen over je slotje :P

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

quote:
vooghel schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:21:
Werk & Inkomen FAQ

Onder de 1e Hypothecaire lening, bij de nadelen, mist het woordje 'werk' tussen 'meer' en 'om' :)
quote:
Jullie commentaar zal bij een volgende revisie verwerkt worden :)
quote:
Guardian Angel schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:12:
Vroeg me net af, waar blijft'tie nou? Net op tijd. :)
:P
quote:
elevator schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:23:
[...]

Zoals je kan zien in minstens acht andere fora kan dat heel goed werken, nooit overwogen als Werk en Inkomen zijnde om dat ook te gaan doen? :)
We kunnen het eens onderzoeken, maar vooralsnog is het plan om het beleid van de rest van General Chat te volgen :)
quote:
In ieder geval - je zin klopt niet, want in dat topic kan je helemaal niet contact opnemen met de moderator om te klagen over je slotje :P
Kleine aanpassing gemaakt.

Rukapul wijzigde dit bericht 31-12-2006 15:47 (30%)

W&I vind ik een mooi deel van GoT, waar ik graag lees & reageer. Voor mijn gevoel modereer je (Rakapul) wel wat streng, maar dat is persoonlijk. Door er snel bovenop te zitten zie ik wel een hele nette lijst topics staan.

Komt er nog een wish-list voor de FAQ? Misschien kan ik weer iets van mijn "kennis" delen?

quote:
paknaald schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:48:
Voor mijn gevoel modereer je (Rakapul) wel wat streng, maar dat is persoonlijk.
Stuur maar even een DM als ik een keer uit de bocht vlieg :) Als je concrete voorbeelden hebt dan hoor ik het ook graag.
quote:
Guardian Angel schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:48:
Komt er nog een wish-list voor de FAQ? Misschien kan ik weer iets van mijn "kennis" delen?
Er zijn een aantal secties in de FAQ waar sowieso nog niet veel staat en wat aangevuld kan worden :) Daarnaast zijn er nog een aantal mogelijke secties zoals opleiding, scholing, ondernemen, solliciteren, etc. Kortom, mogelijkheden genoeg en teveel om nu op te noemen.

Had je een specifiek onderwerp in gedachten?

Nee, niet echt maar ik schrijf gemakkelijk en zou op bepaalde gebieden wel mijn steentje willen bijdragen. Heb voldoende praktijkervaring om in veel onderwerpen aardig thuis te zijn.

Count me in for anything. Het wordt immers toch nog herlezen. :)

Door: SmartDoDo DT Moderator SG/HK/WI/SF
quote:
Guardian Angel schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:09:
Count me in for anything. Het wordt immers toch nog herlezen. :)
Nou, voorlopig even geen FAQ-gegevens meer voor ons denk ik zo ;)

Maar extra content is inderdaad altijd welkom :Y)

-= Pick my icon =-

Commentaar over SG, WI, HK, SF of LA? Lucht je hart (onderbouwd) in een DM!

I wear my sunglasses at night

Onderstaande link lijkt me erg handig voor in de FAQ:
http://www.adp.nl/product...risadministratie/eprepay/

Loonberekeningen voor zowel 2006 als 2007 :)

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

quote:
The Eagle schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:12:
Onderstaande link lijkt me erg handig voor in de FAQ:
http://www.adp.nl/product...risadministratie/eprepay/

Loonberekeningen voor zowel 2006 als 2007 :)
Dit kan voor bruto->netto berekeningen gebruikt worden? Het zal in een volgende revisie bekeken worden of het ingepast kan worden.

Alle andere opmerkingen over de FAQ hierboven zijn overigens begin Januari verwerkt :)

Hallo,
ik was op het forum aan het zoeken naar informatie over loon bij ziekte. Nu zie ik bij de FAQ dat er staat:
quote:
De hoogte van het loon tijdens ziekte is minimaal 70% van het loon. Gedurende de eerste 52 weken van ziekte moet er minimaal 70% van het minimumloon worden betaald.
Dit is deels waar. Het gaat hier over een periode van 2 jaar. Maar indien je over het eerste jaar spreekt is de werkgever verplicht minimaal het minimumloon door te betalen. Ik quote van de website van het SZW:
quote:
U ontvangt het eerste ziektejaar ten minste zeventig procent van uw loon en minimaal het minimumloon.
en nog 2 quotes op deze pagina
quote:
Voor het eerste ziektejaar zijn werkgevers wettelijk verplicht tenminste het minimumloon door te betalen. Dat geldt niet voor het tweede ziektejaar.
quote:
Ook het tweede ziektejaar betaalt uw werkgever verplicht zeventig procent van uw loon door, maar de verplichting om dat aan te vullen tot het minimumloon vervalt.
Ook zoekend in boek 7 van het burgerlijk wetboek Komt het volgend artikel naar voren 629:
quote:
1. ......... behoudt de werknemer voor een tijdvak van 104 weken recht op 70% van het naar tijdruimte vastgestelde loon, maar de eerste 52 weken ten minste op het voor hem geldende wettelijke minimumloon, ...........
Ik hoop ik het zo goed heb onderbouwd en indien anders hoor ik graag hoe het wel zit :)

Groeten Frank

PS3 320GB PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [UT3] [Calling all Cars] || @me !

Ik ga hier binnenkort nog eens naar kijken, dan heb ik nog wat andere dingen die aangepast kunnen worden. Bedankt voor de opmerking alvast :)

-= Pick my icon =-

left part of the evil twins

Bij het stukje over Automatische afschrijvingen terugdraaien is het een goed idee om te vermelden dat dit bij een aantal banken, most notably MijnPostbank onder Betalen -> Incasso-opdrachten, gewoon via internetbankieren kan. Lijstje van afboekingen van afgelopen 30 dagen, met een knop erbij 'terugboeken', en dan even reden aanvinken (geen machtiging afgegeven staat er als standaardreden bij).

In de praktijk is het stukje ook wat te onheilspellend denk ik: er zijn weinig problemen met het terugboeken van incasso's, omdat het risico normaliter voor de afschrijver is en de particulier (te) goed beschermd wordt. Hier is de afgelopen jaren ook wel een tendens ten faveure van de consument geweest.

Thx. We nemen het mee met de volgende ronde :)

R.I.P. Robbedoeske

Ik vind het fijn dat de moderators actief meemodderen in discussies :)

quote:
Werk & Inkomen FAQ
quote:
Werk & Inkomen feedbacktopic
Daar moet nog een streepje tussen net zoals bij de Werk & Inkomen - Policy :)

En heeft curry684 niets bijgedragen aan de FAQ?

Ik heb de bijdrages van Guardian Angel een tijdje veilig bewaard en ze doorgestuurd naar m'n opvolgers O-) Feitelijk heb ik aan de FAQ zelf weinig tot niets gedaan, ik heb wel heel de policy geschreven :P

quote:
Outerspace schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:37:
Daar moet nog een streepje tussen net zoals bij de Werk & Inkomen - Policy :)
Done :P
quote:
curry684 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:31:
ik heb wel heel de policy geschreven :P
Hooguit 95% ;) En op de een of andere manier zijn de credits daarvan gesneuveld bij de laatste reorganisatie :P

Rukapul wijzigde dit bericht 14-03-2007 22:51 (27%)

In de FAQ staat :
De geldende CAO’s kun je vinden in de staatscourant.
Die link meldt tegenwoordig dat de CAO's alleen nog maar te vinden zijn op www.caoweb.nl. Maar die laatste is een service waar je voor ¤ 799 per jaar een abonnement op moet nemen...
Misschien is het een idee om te verwijzen naar www.overheid.nl/op, waar ook algemeen verbindendverklaringen van CAO's zijn terug te vinden ?

quote:
ogre_nl schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:01:
In de FAQ staat :
De geldende CAO’s kun je vinden in de staatscourant.
Die link meldt tegenwoordig dat de CAO's alleen nog maar te vinden zijn op www.caoweb.nl. Maar die laatste is een service waar je voor ¤ 799 per jaar een abonnement op moet nemen...
Misschien is het een idee om te verwijzen naar www.overheid.nl/op, waar ook algemeen verbindendverklaringen van CAO's zijn terug te vinden ?
Dit zal meegenomen worden in de volgende update (wanneer dat ook moge zijn) :)

quote:
Rukapul schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:49:
[...]

Hooguit 95% ;) En op de een of andere manier zijn de credits daarvan gesneuveld bij de laatste reorganisatie :P
En nog immer kwijt :+

Over die incasso's: ik heb tegenwoordig ook een incassocontract, dus kan desgewenst wel een keer wat meer inzicht geven in hoeveel recht je hebt als consument en hoe weinig als bedrijf :P

quote:
Als het meezit heb ik komende week wat tijd over. Op voorwaarde dat ik het niet vergeet zal ik er even naar kijken :)
quote:
Over die incasso's: ik heb tegenwoordig ook een incassocontract, dus kan desgewenst wel een keer wat meer inzicht geven in hoeveel recht je hebt als consument en hoe weinig als bedrijf :P
Lijkt me interessant, graag ja :Y)

-= Pick my icon =-

Reg. datum: 15 december 2001

Is het misschien een idee om in plaats van een topic "Wat verdient een ICT er" dit een speciale plaats te geven op T.net? Je zou je voor kunnen stellen dat iedereen zijn functiegegevens in zijn profiel kan verwerken, maar niet zichtbaar zijn als je op iemands profiel klikt. De verzamelde gegevens kan T.net dan anoniem doorzoekbaar maken, en als service aanbieden naast het forum W&I en jobs.tweakers.net

Voordeel is dat het eenvoudig doorzoekbaar is voor iedereen en dat er meer anonimiteit is voor GoT leden.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws