Reg. datum: 24 maart 2001
Core 2 Quad Q9450 @ 3,2Ghz. || 8Gb PC2-8500 4-4-4-12 || 4x Raptor 37Gb RAID0 || 2x XFX 8800GTX SLI || 24" WS LCD || Xbox 360 || PS3 || Denon 4306/3930
Forum » Consumentenelektronica » LCD, Plasma & Projectie » 1080p, 720p, 1080i. Wat is het nut van hoge resoluties?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicCore 2 Quad Q9450 @ 3,2Ghz. || 8Gb PC2-8500 4-4-4-12 || 4x Raptor 37Gb RAID0 || 2x XFX 8800GTX SLI || 24" WS LCD || Xbox 360 || PS3 || Denon 4306/3930
Tja..
Iemand vraagt:quote:
Core 2 Quad Q9450 @ 3,2Ghz. || 8Gb PC2-8500 4-4-4-12 || 4x Raptor 37Gb RAID0 || 2x XFX 8800GTX SLI || 24" WS LCD || Xbox 360 || PS3 || Denon 4306/3930
Ik zie het inderdaad nu. Op zich kan ik me er wel in vinden, alleen denk ik niet dat het meer dan enkele decimeters zal uitmaken in de grafiek. De theorie blijft hetzelfde, alleen de lijnen verschuiven. Wat ook gezegd wordt, is dat bij bewegende beelden juist scherpte moeilijker wordt waargenomen, dus dan zou je de lijnen juist weer lager moeten plaatsen.quote:SeamusXanthus schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:28:
[...]
Iemand vraagt:
I would assume that this is for “natural” images, not for non-antialiased, CG-rendered images from video game consoles. Any idea where those lines would be for gaming?
Zijn antwoord:
This is a great question but I unfortunately don’t have a great answer. The resolution-based viewing distances are more rough guidelines than exact values (due to person-to-person variation, differences between display technologies, etc.) So it’s impossible for me to give an exact difference between a natural anti-aliased and a non-anti-aliased image. But I’m positive that you are correct in assuming that the display resolution deficiencies would become apparent sooner on non-anti-aliased material; the jagged edges on lines would make individual pixels much more apparent (at a distance where they would be undetectable otherwise).
Later zegt hij ook:
The charts are not absolute cut-offs, but rather a general guideline, so results will vary by person and for each type of equipment setup combination. Thanks for the feedback!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
1080i = 1080p bij LCD en Plasma (tenminste bij videobeelden) omdat 1080i gedeinterlaced wordt en dus progressief wordt weergegeven (a 24 beeldjes per sec) door zowel plasma als LCD. Bij games zou hierin nog een verschil kunnen zitten omdat 1080p een hoger aantal beeldjes per seconde zou kunnen halen, als de bron dit ondersteunt.quote:alexbl69 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:45:
Ik had trouwens, na de grafiek in de aangepaste openingspost te hebben gezien, niet gedacht dat 1080p tov 720p zo snel zichtbaar zou zijn. Ik heb zelf een 40" scherm waar ik ca. 2,5 meter vanaf zit, dus het loont zich al bijna. Zal wel onmogelijk zijn om 1080i ook in die grafiek mee te nemen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Nauwelijks apparaten die Full HD doen? Wat dacht jij van Blu-Ray films? Wat dacht jij van Game Console Games? Het enige dat je nu nog mist zijn TV uitzendingen. De rest van de normale apparatuur die jij aansluit op een TV is al Full HD. Dus nee, het is zonde om nu een HD Ready scherm te kopen, als over een jaar de Full HD schermprijzen toch al flink gezakt zijn. PS3 games en Bluray films kun je daar niet op maximale kwaliteit op afspelen. In tegendeel er is juist al veel Full HD apparatuur voor je scherm.quote:Cornel schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:18:
Is ook de reden waarom ik (voorlopig) geen full HD scherm koop, omdat er nauwelijks apparaten, uitzendingen oid zijn die deze HD resolutie ondersteunen
Only.Holoris wijzigde dit bericht 04-01-2007 15:03 (4%)
WEBLOG @ http://gemist.tweakblogs.net/
Ik denk dat het verschil in 1080p en 720p niet zo heel schokkend.quote:Cowboy_Bebop schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:02:
[...]
Nauwelijks apparaten die Full HD doen? Wat dacht jij van Blu-Ray films? Wat dacht jij van Game Console Games? Het enige dat je nu nog mist zijn TV uitzendingen. De rest van de normale apparatuur die jij aansluit op een TV is al Full HD. Dus nee, het is zonde om nu een HD Ready scherm te kopen, als over een jaar de Full HD schermprijzen toch al flink gezakt zijn. PS3 games en Bluray films kun je daar niet op maximale kwaliteit op afspelen. In tegendeel er is juist al veel Full HD apparatuur voor je scherm.
Hop,hop,hop!
Daar had ik het niet over. Hij stelt dat er nauwelijks apparatuur is die Full HD doet. Dat is klinkklare onzin.quote:basset schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:07:
[...]
Ik denk dat het verschil in 1080p en 720p niet zo heel schokkend.
Zinloos is het niet, maar er spelen veel meer factoren mee, zoals grootte van het scherm kijkafstand, software van de tv etc
Slechts enkele films zijn ook in 1080p opgenomen dus de meeste films worden geupscaled op HDDVD / Blu Ray gezet.quote:Cowboy_Bebop schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:13:
[...]
Daar had ik het niet over. Hij stelt dat er nauwelijks apparatuur is die Full HD doet. Dat is klinkklare onzin.
Ik ben het niet echt eens met jou "Alle ogen en mensen zijn hetzelfde " theoriequote:Croga schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:37:
[...]
Je bestrijd de biologische theorie die meerdere malen proefondervindelijk gemeten is. Wat je dus in feite zegt is "E is helemaal geen MC kwadraat!".
De mens heeft een fysieke beperking in het aantal puntjes wat men kan zien. Dat is gedefinieerd. Er is geen enkel mens die om die definitie heen kan. Tenzij jij niet menselijk bent, kun jij er dus ook niet omheen.
Sommige dingen hebben nou eenmaal niets met aanleg of training te maken, die hebben alleen maar te maken met hoe de mens praktisch gezien in elkaar steekt.
Overigens is dat ook een grondslag voor het fenomeen "discussie". Feiten gebruiken om anderen te overtuigen dat datgene wat je zegt waarheid is. "Wij" doen dat al de hele tijd, en het enige antwoord wat jij daar op hebt is "Dat is niet waar". Dat is geen discussieren, dat is "welles-nietes". Vroeger was dat een leuk spelletje, tegenwoordig hebben we wat meer nodig.
Zolang je dus niet in staat bent feiten te geven waaruit blijkt dat het fysiek wel mogelijk is details van een 1080p resolutie te zien op de afstanden die aangegeven zijn, wordt je uitspraak verwezen naar het land der videofilistische fabelen.
Ik ga een heel eind met je mee, maar dit verzin je volgens mij ter plekke. De meeste films worden in 1080p opgenomen. Het is momenteel gewoon de filmstandaard.quote:FaceDown schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:23:
[...]
Slechts enkele films zijn ook in 1080p opgenomen dus de meeste films worden geupscaled op HDDVD / Blu Ray gezet.
Helaas geldt voor dit voorbeeld hetzelfde als voor het verhaal 'onze' beeldeditorquote:Moshe85 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:57:
[...]
Een mooi voorbeeldje: Mijn pa is drukker hij ziet kleurverschillen eerder (Zelfs de kleinste!) dan andere mensen die je ernaar laat kijken.
Zo is het ook met je pixel verhaal Tot jou "grens" zie je wat je wil zien niet wat je kan zien
Enjoy the moment!
Ja dat snap ik ook wel, maar jij beweerde dat het niet eens mogelijk was! Dat er verschillen waren tussen mensenquote:onsgeluk schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:06:
[...]
Helaas geldt voor dit voorbeeld hetzelfde als voor het verhaal 'onze' beeldeditor: het meerendeel van de kopers van de desbetreffende schermen is niet beeldeditor noch drukker van beroep en beschikt dus niet over die befaamde getrainde ogen. En daarmee blijft imho de theorie, zoals aangehaald door velen, belangrijker dan de waarheid/perceptie van een enkeling.
Moshe85 wijzigde dit bericht 04-01-2007 16:14 (5%)
Ik had het gelezenquote:Courage schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:01:
[...]
Ik ga een heel eind met je mee, maar dit verzin je volgens mij ter plekke. De meeste films worden in 1080p opgenomen. Het is momenteel gewoon de filmstandaard.
Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/1080p
De verschillen die er zijn, zijn altijd nog marginaal. We hebben het echt niet over meters tov een 42" scherm. Dus laten we de verschillen tussen mensen onderling vooral niet gaan overdrijven. Bijna iedereen heeft wel minimale oogafwijkingen (maar te weinig afwijking voor lenzen / bril) dus op basis daarvan zijn die minimale verschillen al te verklaren.quote:Moshe85 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:12:
[...]
Ja dat snap ik ook wel, maar jij beweerde dat het niet eens mogelijk was! Dat er verschillen waren tussen mensen![]()
9 van de 10 mensen zien het verschil niet, maar er zijn echt wel mensen die het verschil wel kunnen zien! En daarom raad ik net als Iken mensen aan om zelf te kijken of je het verschil ziet. Zie je het wel, Mooi fijn voor jou dan zou je het kunnen nemen. Zie je het niet, verspil je geld dan niet en neem een 720p. Maar dat het onmogelijk is om verschil te zien, en onmogelijk om je ogen te trainen ben ik nog steeds niet mee eens
FaceDown wijzigde dit bericht 04-01-2007 16:22 (11%)
Dat eerste is natuurlijk prima, een 35mm negatief van film kan makkelijk 2000 beeldlijnen evenaren (dus al helemaal makkelijk 1080). De laatste tijd worden overigens steeds vaker films opgenomen met digitale camera's. Ten tijde van Episode II van Starwars was het nog bijzonder, maar inmiddels is het al redelijk gemeengoed en een stuk goedkoper dan kilometers filmlintquote:FaceDown schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:19:
[...]
Ik had het gelezenmaar ik zie nu inderdaad dat ook 35mm film naar een hoge resolutie gezet wordt en geremastered wordt naar 720p of 1280p.
In 1080p wordt overigens nog maar weinig opgenomen
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters. My rig -> DELL XPS 720 H2C (liquid cooling) | Intel® Core2 Extreme QX6850 @ 3.67GHz | 4GB Dual-Channel 800MHz | Dual 768MB NVIDIA GeForce 8800 GTX
Ja en dan wil je niet weten hoe profi's in die sector over dat digitale proces denken. Er zijn maar weinigen die een goed woord over hebben voor digitaal ten op zichte van film maar ok dat is een andere discussie.quote:JvS schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:40:
[...]
Dat eerste is natuurlijk prima, een 35mm negatief van film kan makkelijk 2000 beeldlijnen evenaren (dus al helemaal makkelijk 1080). De laatste tijd worden overigens steeds vaker films opgenomen met digitale camera's. Ten tijde van Episode II van Starwars was het nog bijzonder, maar inmiddels is het al redelijk gemeengoed en een stuk goedkoper dan kilometers filmlint.
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters. My rig -> DELL XPS 720 H2C (liquid cooling) | Intel® Core2 Extreme QX6850 @ 3.67GHz | 4GB Dual-Channel 800MHz | Dual 768MB NVIDIA GeForce 8800 GTX
Inderdaad. Controleer eerst je informatie voordat je post...Want jij Facedown verkondigt te veel onzin, dat wel blijkt uit je posts hier boven. Jij probeert gewoon je aankoop [plasma] Ervaringen Hitachi 42PD8600 te verdedigen die geen Full HD resoluties ondersteunt....quote:JvS schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:40:
[...]
Dat eerste is natuurlijk prima, een 35mm negatief van film kan makkelijk 2000 beeldlijnen evenaren (dus al helemaal makkelijk 1080). De laatste tijd worden overigens steeds vaker films opgenomen met digitale camera's. Ten tijde van Episode II van Starwars was het nog bijzonder, maar inmiddels is het al redelijk gemeengoed en een stuk goedkoper dan kilometers filmlint.
Only.Holoris wijzigde dit bericht 04-01-2007 17:09 (18%)
Okay, in feite zie jij dus het verschil tussen 720p en 1080p ook niet, maar verzin je het er zelf bij.... Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat dat niet mogelijk is.... Als jij wilt hallucineren bij een 1080p televisie met 1080p beeld dan ga gerust je gang, maar meng je dan alsjeblieft niet in discussies over techniek...quote:Iken374 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:55:
En denken jullie echt dat het oog bepaald wat jij en ik zien? Wel eens een hallucinatie mee gemaakt? Juist, het zijn nog altijd de hersenen die bepalen wat jij en ik zien en ja dat is zeker wel te trainen.
i7 920 - 12Gb - Intel SSD, EOS450D - EF 24-105mm 4f/ L
1080p is echt wel beter. Je moet niet luisteren naar dat soort mensen..Dat zijn dezelfde mensen die verkondingen dat een 160kbps MP3tje niet te onderscheiden is van grammafoon/cd-kwaliteit. Of dat boxen van 200 en 600 euro je daar geen verschi tussenl hoort, omdat het alleen een merknaampje draagt. Of dat 16ms of 4ms LCD geen verschil maakt voor games..quote:Croga schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:12:
[...]
Okay, in feite zie jij dus het verschil tussen 720p en 1080p ook niet, maar verzin je het er zelf bij.... Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat dat niet mogelijk is.... Als jij wilt hallucineren bij een 1080p televisie met 1080p beeld dan ga gerust je gang, maar meng je dan alsjeblieft niet in discussies over techniek...
Only.Holoris wijzigde dit bericht 04-01-2007 17:23 (9%)
Jij weet heeeeeeeeel goed dat ik dat niet bedoel en dat je dat ook zo niet moet lezen maar ik ga het niet verdedigen want ik denk dat het duidelijk is. Ik ga inderdaad niet technisch beginnen want dan zouden de meeste mij heel snel verliezen. Als jij denkt dat mensen die hun hele leven met beeld bezig zijn en proberen er voor te zorgen het best mogelijke beeld bij de mensen thuis te krijgen (tv/dvd) niets weten van techniek weet ik niet of jij het waard bent om te proberen nog iets bij te brengen over deze materie.quote:Croga schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:12:
[...]
Okay, in feite zie jij dus het verschil tussen 720p en 1080p ook niet, maar verzin je het er zelf bij.... Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat dat niet mogelijk is.... Als jij wilt hallucineren bij een 1080p televisie met 1080p beeld dan ga gerust je gang, maar meng je dan alsjeblieft niet in discussies over techniek...
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: