Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
1080p, 720p, 1080i. Wat is het nut van hoge resoluties?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicDaarnaast is er ook het punt dat de meeste profi videocamera's 720P draaien (DvcPro/HDcam). 1080P CCD's zijn er nog niet dus alleen de films die op 4K zijn ingescand zijn momentee "true" 1080p. Voordat er standaard televisieprogramma's en Sport op 1080P wordt geschoten ben je minimaal een jaar of 10 verder.
under-world wijzigde dit bericht 25-12-2006 19:27 (44%)
Powermac g5 (quad IBM 2.5) / Macpro (quad Intel 3.0) / x86dual Xeon (Intel 2.8) http://www.tweakers.net
Reg. datum: 10 november 2006
Ben daarom ook blij met mijn Philips (1080i) 42PF9631 plasma.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Zat er half half beetje aan te denken om binnen nu en niet al te lange tijd een nieuwe tv te gaan kopen, maar nu weet ik iig wat voor mij geen doorslaggevende factor meer gaat zijn
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat | Wheels
Reg. datum: 16 december 2003
Dat is toch ook niet echt de doelgroep uitzendingen voor HD. Het zal toch echt eerst moeten beginnen met films (dus HD-DVD of Blue Ray). Voor het nieuws is er bijna geen meerwaarde voor de extra resolutie.quote:under-world schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:14:
Ik vind 1080P ook nog grote onzin omdat we net pas op 16:9 zijn overgestapt voor de wedstrijden van de eredivisie. We lopen wat betreft HD nog erg ver achter dus laat ze eerst maar eens 720P en 1080i voor elkaar krijgen voordat we naar 1080p gaan kijken. De NOS zie ik dat op korte termijn niet doen![]()
Daarnaast is er ook het punt dat de meeste profi videocamera's 720P draaien (DvcPro/HDcam). 1080P CCD's zijn er nog niet dus alleen de films die op 4K zijn ingescand zijn momentee "true" 1080p. Voordat er standaard televisieprogramma's en Sport op 1080P wordt geschoten ben je minimaal een jaar of 10 verder.
Dat artikel haalt trouwens nog wel iets interessants aan over console gaming. Hogere tv resoluties maken dat inderdaad wel interessanter want dat ik vind ik nog steeds het grote nadeel van consoles, tv's zijn echt van brakke kwaliteit als het om gaming gaat.
Signed by Silic
Ik bedoel ook geen nieuws maar met name sport. Sportfreaks zijn JUIST de doelgroep.quote:Silic schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:31:
[...]
Dat is toch ook niet echt de doelgroep uitzendingen voor HD. Het zal toch echt eerst moeten beginnen met films (dus HD-DVD of Blue Ray). Voor het nieuws is er bijna geen meerwaarde voor de extra resolutie.
Dat artikel haalt trouwens nog wel iets interessants aan over console gaming. Hogere tv resoluties maken dat inderdaad wel interessanter want dat ik vind ik nog steeds het grote nadeel van consoles, tv's zijn echt van brakke kwaliteit als het om gaming gaat.
Powermac g5 (quad IBM 2.5) / Macpro (quad Intel 3.0) / x86dual Xeon (Intel 2.8) http://www.tweakers.net
Ik ben ook van plan om een nieuwe TV te kopen (10 jaar oude Philips is aan vervanging toe) maar ik ga maar eerst voor een 720p TV voordat ik gelijk een grote sprong ga maken naar een 1080p.
Dan wil ik je nog even wijzigen op een quote op de genoemde pagina (quote is afkomstig van ISF):quote:kamstra schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:24:
Hmmz interessant
Zat er half half beetje aan te denken om binnen nu en niet al te lange tijd een nieuwe tv te gaan kopen, maar nu weet ik iig wat voor mij geen doorslaggevende factor meer gaat zijn
quote:the most important aspects of picture quality are (in order): 1) contrast ratio, 2) color saturation, 3) color accuracy, 4) resolution.
Volgens de THX richtlijnen moet je in het geval van een 42" TV zelfs op 1,5m afstand zitten (i.v.m. beeldvulling in je zichtsveld), dat is wel heel extreem
Ik heb zelf ook het een en ander getest de laatste tijd (want wil begin volgend jaar ook andere TV) en met erg goede DVD's (zit imo vreselijk veel verschil tussen de diverse DVD's) en een DVD speler met goede deinterlacer kun je ± 25% van de kijkafstand voor NTSC/PAL afsnoepen, maar dat maakt een 1080p tv natuurlijk nog steeds volslagen overbodig.
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
Klopt niet helemaal. Als eerste had er moeten staan "compression". Macroblockingquote:FaceDown schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:39:
[...]
Dan wil ik je nog even wijzigen op een quote op de genoemde pagina (quote is afkomstig van ISF):
[...]
Denk je dan echt dat dat over een paar jaar "opeens" 1080p wordt? Vergeet het maar.
Zelfs breedbeeld is nog niet eens standaard terwijl breedbeeld-TV's al meer dan 10 jaar op de markt zijn. Pas nu gaan steeds meer zenders eindelijk écht over op breedbeeld (de Ned. RTL-zenders vanaf 1 januari 2007!) dus ik bedoel maar. Met die standaarden gaat het echt niet zo snel.
Bovendien is er met de 1080i resolutie helemaal niets mis. Het is dan wel interlaced, maar op een dergelijke enorme resolutie is dat gewoon niet meer te zien. Je moet het in iedergeval dus NIET gaan vergelijken met een ouderwetse superlage-resolutie-niet-100Hz 4:3 TV waarvan je het testbeeld een millimeter op- en neer ziet trillen!
Alleen als je een PC op de TV wil aansluiten en je je Windows desktop wil zien, kunnen de kleine lettertjes misschien licht gaan trillen en met gamen zul je het al helemaal niet zien.
Zelf boeit me dat helemaal niet: op mijn PC kijk ik liever vanachter mijn bureau naar een goede monitor (heb ik ook, een 24" Dell 1920x1200) en naar mijn TV kijk ik lekker vanaf de bank.
Bovendien maakt een beetje TV intern van een interlaced 1080i signaal weer netjes een progressief 1080p signaal van en dan zie je er ok van dichtbij helemaal niets van.
Voor gewoon TV en film kijken is 1080p dus flauwekul en zwaar overhyped.
Ik heb zelf een Philips 37PF9830 en kan niet wachten totdat ze in HD gaan uitzenden.
Dus koop gewoon wat er nu voor de prijs je het meeste aanspreekt en koop als de financiën dat toestaan het liefst een Full-HD TV die dus native 1080 aankan, dan profiteer je straks optimaal van de 1080i uitzendingen. Dan zit je voor minimaal de komende 10 jaar goed.
Reg. datum: 14 augustus 2002
Nut van 1080i tov 720p zie ik ook niet.
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Reg. datum: 05 september 2006
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet
Als ik High-Definition kijk, dan wil ik geen pixels tellen, maar scherp beeld zien.
I wear the cheese, it does not wear me.
Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!
Of 720p er misschien voor film/tv net zo goed zou zijn geweest op afstand doet er niet toe, we krijgen nou eenmaal geen 720p. Dat een goed 1080p scherm onbetaalbaar is (9000 euro is het enige mooie scherm die ik gezien heb en deze verdenk ik zelfs van overscan, heb het echter niet kunnen controleren) klopt, maar kom dan niet met het verhaal aan dat het onzin is.
En voor de upscaling fanaten: Ja dat is wel mooier dan niet upscalen op een scherm met een hogere resolutie, maar zet het scherm eens naast een 720x576 paneel...
Abbadon,
ja het verschil tussen DVD's is bijna net zo groot als tussen het slechtste scherm en het beste, gelukkig komen er af en toe zeer goede om de hoek zetten. ISF calibratie is dan ook een verademing.
|sWORDs| wijzigde dit bericht 26-12-2006 04:24 (10%)
Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Jetway 8800GT (680/1700/2000), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1 (3DMark06 13083), XP SP3, OSX 10.5.3
Dat zou voor mij ook een reden kunnen zijn om over een 1080p scherm na te denken; dat mijn pc resolutie goed wordt weergegeven (voor desktopwerk). Echter ik heb geen plek voor een 100" scherm in mijn huiskamer... op een 40" wat ik nu heb is het qua leesbaarheid net te doen op 1368x768 als je je fontgrootte op extra groot zet.quote:JazzySOB schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 03:17:
Alleen als je een PC op de TV wil aansluiten en je je Windows desktop wil zien, kunnen de kleine lettertjes misschien licht gaan trillen en met gamen zul je het al helemaal niet zien.
Zelf boeit me dat helemaal niet: op mijn PC kijk ik liever vanachter mijn bureau naar een goede monitor (heb ik ook, een 24" Dell 1920x1200) en naar mijn TV kijk ik lekker vanaf de bank.
En dat bevalt me dus prima... en kan 1080i aan.
Je begrijpt het verkeerd. Die maximale afstand is niet de afstand waarop je net geen pixels ziet, maar de afstand waarop je optimale scherpte van het beeld ziet.quote:DOT schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 03:53:
Die viewing-distances zou je eigenlijk als minimale afstand moeten zien. Je wil toch geen pixels zien? Je moet net iets verder gaan zitten. Nog verder maakt niet uit, dichterbij wel.
Als ik High-Definition kijk, dan wil ik geen pixels tellen, maar scherp beeld zien.
En waarom dan ? Compression heeft met de bron te maken, niets met de tv...quote:Koeitje schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:14:
[...]
Klopt niet helemaal. Als eerste had er moeten staan "compression". Macroblocking
Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos
Nutteloos vind ik 1080p niet, maar de prijs/kwaliteit verhouding is nog een beetje zoek voor mij. Die laatste 10 procent genot t.o.v. 720p vind ik niet de 75% meerprijs waard (natuurlijk even overtrokken).
De super-1080p schermen zijn toch iets voor de mensen die er veel geld voor over hebben. De mensen die hier zeggen dat dit het niet waard is kopen waarschijnlijk ook geen pio 507 plasma van 5000 euro, lijkt me. En die gaan toch ook vrij aardig over de toonbank. Sommige mensen hebben nou eenmaal veel geld over voor 'de hoogste kwaliteit' (al dan niet volgens de verkoper).
Zin.
Precies. Pixels zie je zelfs op 800x600 bij een scherm van 1.80m breed nog niet.quote:Courage schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 10:22:
[...]
Je begrijpt het verkeerd. Die maximale afstand is niet de afstand waarop je net geen pixels ziet, maar de afstand waarop je optimale scherpte van het beeld ziet.
"1080p is de eerste resolutie waarmee je hele oogbol van genoeg informatie kan voorzien worden als je [exact] op de juiste plek gaat zitten."quote:Courage schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 10:22:
[...]
Je begrijpt het verkeerd. Die maximale afstand is niet de afstand waarop je net geen pixels ziet, maar de afstand waarop je optimale scherpte van het beeld ziet.
Een normaalziend persoon, dat wil zeggen, iemand met een oogafwijking van 0dpt, kan qua lenzen oneindig ver scherp zien. Het enige dat hem limiteert is het aantal kegeltjes/staafjes in z'n ogen. Die "maximale afstand" is de grens waarop precies elk kegeltje en elk staafje input krijgt van een aparte pixel.
Als je dus dichterbij gaat zitten kan je elke afzonderlijke pixel gewoon zien zitten. Als je verder weg gaat zitten gaan pixels in elkaar overlopen zodat je een vloeiend beeld krijgt. Je ziet dan niet meer de "optimale scherpte", maar die zie je dan ook alleen maar precies op de "maximale afstand" grens.
Die maximale afstandsgrens is dus gewoon de minimale afstandsgrens.
Overigens zal een bijziend persoon dichterbij moeten gaan zitten om alle pixels te kunnen zien. Voor hem zal dus de minimale afstandsgrens dichterbij liggen. Zodra die persoon echter zijn bril op doet zal hij verder kunnen kijken dan de meeste mensen (bijna niemand is 0dpt-normaalziend).
I wear the cheese, it does not wear me.
Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!
Reg. datum: 25 december 2006
Zie sharp
"Niet alleen de nieuwe HDTV standaard wordt optimaal weergegeven ook het huidige (PAL/Secam) televisiesignaal presteert beter op een Full HD televisie".
|sWORDs| wijzigde dit bericht 26-12-2006 14:59 (8%)
Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Jetway 8800GT (680/1700/2000), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1 (3DMark06 13083), XP SP3, OSX 10.5.3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last