PC SETUP: C2D E6400 - 2x 1024DDR2 800 & 2x 512DDR2 800mhz - 250GB WD Caviar 16mb cache - Soundbl. XFI FPS (64mb)- GF 7800GT-OC - Case: Cm 690(black) - Razer Barracuda HP-1 - Razer Excactmat - Razer Lycosa
Die zijn er gelukkig zat in Uni 11. Ik moet zeggen dat mijn resources nu wel vlotjes gaan in een dag of twee altijd wel een miljoen metaal en bijna een miljoen kristal. Dus druk researchen. Mijn Nanofactory level 2 is af en ik ben nu bezig aan research network level 3 te onderzoeken.quote:LaMaGRa schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:47:
dan kan je t beste een leke zonnestelses hebbe en dan planeet 5 of 6.. meestal de grootste kansen...
Moet nog even wat kolonizatiescheepjes bouwen en dan blaas ik 1 van mijn kleine planeetjes op en koloniseer ik een andere. Ik heb al een practisch leeg sterrenstelsel op het oog. Ik hoop dat daar een flnke planeet voor me is.
Auredium - Arcane Frost Mage
Lol ik sta in uni 11 iets 320, en ik heb daar al >6 maanden niet meer gespeeld.quote:LaMaGRa schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:12:
ik sta in uni 11 d8t 306 ofzo...
* Schapie speelt alleen nog maar uni1. Daar sta ik 174ste en stijg lekker ongeveer 5,5K/D. (>2M puntjes)
Overigens speel ik als miner, dus daar gaan alle GS weer in die ik binnen krijg.
De top100 heeft zulke grote vloten dat dat gewoon geen zin heeft om te bouwen. (In okt 2007 had ik nog een top50 vloot.)
Plek 4 heb je ook vaak veel kans, maar ligt er ook aan hoe druk het in de uni is.quote:LaMaGRa schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:47:
dan kan je t beste een leke zonnestelses hebbe en dan planeet 5 of 6.. meestal de grootste kansen...
Maar het ligt er misschien ook aan wat je met je kolo wil. Als je graag meer zonnesats bouw dan meer deut heb neem je een lagere plaats (1-7) als je meer deut wilt neem je een hogere plaats (7-15). Ligt dus een beetje aan je speelstijl.
Met een beetje redelijke def kun je in de meeste uni's +/-200 sats + 1M GS zonder problemen laten liggen is mijn ervaring. (Redelijke/kleine def is bij mij 0,5K raket, 0,5K kl, 80GL, 40 Gauss, 80 ION, 15PL + koepels en wat AB's.)
mijn specs #10@ F@H
Ik gruwel alleen van de kosten.
300.000 / 50 = 6000 Solar Satellites
6000 * 2000 = 12.000.000 Metal (of was het nou toch Cristal?)
6000 * 500 = 3.000.000 Deuterium
Ik sloop binnenkort alle fabrieken op die planeet en bouw er alleen Robot factories, Nanofactories, Research, Space station en storage buildings, alle mijnen en energiecentrales zo veel mogelijk weg. Op die manier hoop ik zo snel mogelijk dat aantal te bereiken (liefst in 1 keer dus niet langzaam op bouwend) zodat niemand mijn Solar Satallites kan en wil crashen voor het materiaal.
Probleem is dat het een 56 velden planeet is.
Dus als ik ga rekenen.
10 velden voor robot factory
2 velden voor nano factory
8 velden voor space factory
Research moet ik nog even uitzoeken. Ik wil die zoveel mogelijk inperken (maar wellicht ivm beschikbare gebouwen moet ik die wel bouwen tot een bepaald niveau)
Rest van de velden puur voor storage en in de tussentijd extreem veel defense bouwen.
Auredium wijzigde dit bericht 29-07-2008 11:04 (63%)
krijg dan wel maar 35 stroom per sateliet maargoed...
daar zulle ze ze ook niet snel crashen ivm defence :-)
heb ook een planeetje op 15dus een deut planeet...
scheelt ong. 200-250 punt p/u op een warme planeet
enigste prob is bij mij me kristal... niet aan te slepen die rommel....
PC SETUP: C2D E6400 - 2x 1024DDR2 800 & 2x 512DDR2 800mhz - 250GB WD Caviar 16mb cache - Soundbl. XFI FPS (64mb)- GF 7800GT-OC - Case: Cm 690(black) - Razer Barracuda HP-1 - Razer Excactmat - Razer Lycosa
In de tussentijd ben ik aandig aan het sleutelen op de allerkleinste planeet van mijn rijk. Tamelijk druk dus daar.
Reg. datum: 11 februari 2005
Maar volgens mij word Ogame nooit meer zo leuk als het begin in uni3, toen ik he tnog echt spannend vond...
heey Demonfreak, leef jij ook nogquote:Snowwie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 23:32:
Inmiddels in uni 8 : Ster des Doods : 155![]()
En inmiddels ook een plekje gestegen naar rang 3.
btw, nickchange gedaan?
All hail the glory of the Hypnotoad
Uiteraard. Zit jij nog steeds in dat IRC team?quote:Phase schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:56:
heey Demonfreak, leef jij ook nog
btw, nickchange gedaan?
En speel jij nog wel ergens Ogame?
edit: ja, mijn nick is veranderd, het had voor mij geen betekenis meer en er zat (helaas) ook te veel negatieve lading aan.
Snowwie wijzigde dit bericht 31-07-2008 20:02 (19%)
Intel Core 2 Quad @2.66Ghz | Club3D Nvidia GeForce 8800GT | Samsung 20x Dvd-r | Asus DvdRom | Creative SB.Audigy | 2GB Ram | 1x320GB 1x250GB HD's SATAII | 550watt Chieftec voeding. EURODANCE MP3 STREAM
Reg. datum: 15 mei 2004
GoT doet het ondertussen heel goed, we staan mijlen ver op kop, al ligt dat eerder aan de belabberde concurrentie dan aan onze kunsten. We zijn namelijk vooral een bende tamme miners
Jammer dat er nog steeds geen zier te beleven valt na enkele maanden in een nieuwere universe.
Speel nu alleen nog uni 14..
Beetje nutteloos doen (RL + sondes = nutteloos)
Ja hoor, je kunt dan alleen je nano niet meer verder ophogen.quote:Auredium schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:12:
Kun je trouwens je Nano-factories behouden en je robot factories toch afbreken?
Intel Core 2 Quad @2.66Ghz | Club3D Nvidia GeForce 8800GT | Samsung 20x Dvd-r | Asus DvdRom | Creative SB.Audigy | 2GB Ram | 1x320GB 1x250GB HD's SATAII | 550watt Chieftec voeding. EURODANCE MP3 STREAM
Sweet!quote:Snowwie schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:43:
[...]
Ja hoor, je kunt dan alleen je nano niet meer verder ophogen.
Dan maak ik een level 2 nano op mijn planeet breek ik de robot factory level 10 volledig af.
Dan word de configuratie van mijn Solar Satellite planeet als volgt.
Nano - 2
Sciense - 12
Space Factory - 2
Deuterium - 6
Kristal - 12
Momenteel eerst echter de planeet inrichten voor de nano te bereiken en Plama Kanonnen te bouwen. Dus heb ik grote metaalstorage nodig...
De planeet heeft 36 velden. Tis een uitddaging.
EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7
Tuurlijk wel, ik gebruik hem voor de graviton Technologie.quote:rapture schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:17:
Je hebt niks aan een 36 velden planeet, zelfs 180 velden wordt te krap. Pak bij voorkeur 200+ velden planeten. Laat de 36 velden planeet eerst wat uitmelken (geinvesteerde resources terugverdienen), dan opblazen en nieuwe kolonies maken totdat ze goed zijn. Hoe meer je een kleine planeet uitbouwt, hoe meer je te verliezen bij het opblazen hebt.
Irc team? Ja, ook.quote:Snowwie schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 19:58:
[...]
Uiteraard. Zit jij nog steeds in dat IRC team?
En speel jij nog wel ergens Ogame?
edit: ja, mijn nick is veranderd, het had voor mij geen betekenis meer en er zat (helaas) ook te veel negatieve lading aan.
Sterker nog, ik ben al bijna een half jaar Sgo van uni 1 tot en met 4
Speel zelf nog in uni 5, 10 en 15
achja... de alliantie waar ik in zit worde gaste steeds hun vloot gecrashed hehehehehequote:Sfinx- schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:39:
Hier ook nog een ouwe rot uit uni11 die er van de start bij was
GoT doet het ondertussen heel goed, we staan mijlen ver op kop, al ligt dat eerder aan de belabberde concurrentie dan aan onze kunsten. We zijn namelijk vooral een bende tamme miners
Jammer dat er nog steeds geen zier te beleven valt na enkele maanden in een nieuwere universe.
terwijl ik me vloot eigelijk nooit verplaats.. en alleen maar voor me planeet laat liggen...
maar mijn crashen ze niet... hehehehehhehe mayb door me defence... echter die niet schrikbarend is imho...
vandaag weer 10k puntjes gestege... onderzoekje klaar en gebouwtje :-)
Van een Lowlife GoT Boerenpummel GreenHorn in uni 2 in 2005 tot SGO in juli 2008quote:Phase schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:01:
Irc team? Ja, ook.![]()
Sterker nog, ik ben al bijna een half jaar Sgo van uni 1 tot en met 4
Speel zelf nog in uni 5, 10 en 15
Hoe het soms ook allemaal kan verlopen. Het zou leuk zijn als je hier ons wat verteld over het SGO vak.
Nog insights over het een of ander?
SGO's gaan over de GO's, is er nog altijd krapte aan GO's in de Nederlandse uni's?
Het is best nog wel een zware dobber, dat GO zijn. Veel uitzoekwerk en ik ben er lang nog niet. Soms vermoeiend, maar best wel interessant.
Ik zag dat je zelf ook een account hebt in uni 10, speel je die nog wel?
Yup, u5 en u10 speel ik beide nog gewoon opquote:Snowwie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:33:
Uiteindelijk is het er toch van gekomen. Ik ben een paar dagen geleden GO geworden van uni 10. Met dank aan jouw positieve 'referentie' Phase.![]()
Het is best nog wel een zware dobber, dat GO zijn. Veel uitzoekwerk en ik ben er lang nog niet. Soms vermoeiend, maar best wel interessant.
Ik zag dat je zelf ook een account hebt in uni 10, speel je die nog wel?
Btw, ik ben nu sinds kort Admin geworden
Betekent wel dat ik mijn sgo funktie zal neerleggen, want dat valt niet te combineren..
Over het Go'en, maak je maar geen zorgen hoor, in het begin komt er veeeel op je af, maar naar mate je vordert, hoe gemakkelijker het wordt
Phase wijzigde dit bericht 17-08-2008 11:35 (12%)