Hoofdcategorieën
Topicacties

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: whoami
Moderator PRG/SEA/DTE
Kijk, in 'normale' omstandigheden zou ik die post ook niet ge-edit hebben, en zou ik het bij de PM 'discussie' die hieraan voorafgegaan is, gehouden hebben.
Als Snake dan echter beweert (ten onrechte) dat dit perfect normaal is in België, en het gebruik van 'ge' op school aangeleerd wordt, en in het bedrijfsleven gebruikt wordt, dan kan ik niet anders dan hierop reageren.
'Ge' wordt gebruikt in spreektaal, maar niet in schrijftaal.

Ik heb trouwens ook al verschillende keren posts aangepast waarin men het had over 'me computer' bv... Dat heb ik dan op eenzelfde manier aangepast naar 'mijn computer' of 'm'n computer'. Geen haan die er naar gekraaid heeft.

whoami wijzigde dit bericht 25-06-2008 11:45 (21%)

programulator
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
en
quote:
Ik het er geen probleem mee dat iemand er wat van zegt (al heb ik persoonlijk niet zoveel moeite met dit specifieke geval), maar zoals eerder in deze post al opgemerkt kwam het op mij nogal bot over.
Dat dat zo over komt zal best, maar je weet dus niet wat voor communicatie er aan vooraf is gegaan. Daarom snap ik ook niet helemaal waarom je er zo op blijft hameren nadat gezegd is dat er achter de schermen ook over gecommuniceerd is.
(inspiratie == 0) -> true

De comminucatie die eraan vooraf is gegaan heb ik geen inzicht in (hoeft ook helemaal niet), maar ga dan ook niet opmerkingen over school en publique zitten maken, niemand (buiten Snake) weet namelijk waar het over gaat of wat de voorgeschiedenis is.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Door: -NMe-
Admin DevschuurŽ
Watching you I am.
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
.oisyn schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:37:
In spreektaal hou ik zelfs limbo's als -NMe- en RobIII wel uit ;)
Hee! :(

:P
quote:
NetForce1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:50:
De comminucatie die eraan vooraf is gegaan heb ik geen inzicht in (hoeft ook helemaal niet), maar ga dan ook niet opmerkingen over school en publique zitten maken, niemand (buiten Snake) weet namelijk waar het over gaat of wat de voorgeschiedenis is.
Daar hebben we het inderdaad over gehad en we zullen daarop letten. :)

-NMe- wijzigde dit bericht 25-06-2008 11:55 (53%)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
* RobIII met volle borst inzet..

"Krijggggch toch allemoal de kolere, val voah mij part allemaal dood..."

:P

RobIII wijzigde dit bericht 25-06-2008 11:57 (22%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

(inspiratie == 0) -> true

quote:
-NMe- schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:54:
[...]
Daar hebben we het inderdaad over gehad en we zullen daarop letten. :)
Mooi, dat was het dan wel weer voor vandaag denk ik ;) Overigens heb ik over het algemeen niks te klagen over de moderatie hier hoor d:)b

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Reg. datum: 13 april 2008

Hoi,

Ik had een topic geopend met een HTML vraag. Helaas is deze net gesloten met de reden dat ik eerst zelf dingen moet uitzoeken.

Zoals ik al in het topic zei ben ik een redelijke noob nog met HTML. Over de specifieke vraag: Ik ben al sinds gisteren met google aan het uitzoeken hoe ik het op moet lossen en ik kom er niet uit, vandaar dat ik een topic had geopend.

Ik hoop dat deze weer los kan.

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Nee, helaas gaat het topic niet zomaar weer open...

Om te voorkomen dat we gaan afzakken naar het niveau van http://beginnersweb.nl oid (nofi), vragen wij zelfinzet en enige basiskennis. Jij geeft aan dat je nog niet over voldoende kennis bevat (nota bene in je titel ;)), dus is het veel verstandiger om je te gaan verdiepen in de materie.

Of verwacht je ook een auto in elkaar te kunnen zetten zonder enige vooronderzoek?

Daarnaast is het ook handig om een soort van test-case te maken, zodat we kunnen testen wat jij precies ervaart.

Tot slot heb je een werkende situatie kunnen creeeren, kijk dan eens preciezer naar je code en probeer items toe te voegen en / of te verwijderen. Dat is onderdeel van debugging en geeft jezelf wellicht een beter inzicht waar het probleem zich precies voordoet :)

BtM909 wijzigde dit bericht 07-07-2008 13:50 (30%)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Reg. datum: 13 april 2008

quote:
BtM909 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:48:
Nee, helaas gaat het topic niet zomaar weer open...

Om te voorkomen dat we gaan afzakken naar het niveau van http://beginnersweb.nl oid (nofi), vragen wij zelfinzet en enige basiskennis. Jij geeft aan dat je nog niet over voldoende kennis bevat (nota bene in je titel ;)), dus is het veel verstandiger om je te gaan verdiepen in de materie.

Of verwacht je ook een auto in elkaar te kunnen zetten zonder enige vooronderzoek?

Daarnaast is het ook handig om een soort van test-case te maken, zodat we kunnen testen wat jij precies ervaart.

Tot slot heb je een werkende situatie kunnen creeeren, kijk dan eens preciezer naar je code en probeer items toe te voegen en / of te verwijderen. Dat is onderdeel van debugging en geeft jezelf wellicht een beter inzicht waar het probleem zich precies voordoet :)
Over die zelfinzet ..
Ik ben 3 dagen bezig geweest om zover te komen als ik nu ben, dit heb ik bereikt door veel te zoeken en uit te proberen. Op wat ik tot nu toe bereikt heb ben ik best trots op mezelf (al wordt dit door de reacties hier weer compleet weggehaalt)

En tot slot:
Ja ik heb een 'werkernde situatie' kunnen creeeren, maar niet zoals ik wil. Ben de hele morgen al bezig met veranderen/verwijderen/toevoegen/verplaatsen van codes.
Uiteindelijk tegen mijn natuur om hulp gevraagd.

Maar blijkbaar wordt dat hier niet gewenst, tenzij je al een vergevorderde HTML-er bent. Voor beginners is hier zo te zien geen plaats.

Deze noob is weg hier

Moderator PRG/SEA/DTE
We hebben hier helemaal niets tegen beginners, en beginners-vragen kunnen hier best.

Echter, er wordt wel gekeken naar je topicstart. We verwachten dat je in die topicstart aangeeft wat er precies niet lukt, wat je al geprobeerd hebt, etc... Een duidelijke topicstart dus (je zou eens kunnen kijken naar de prg quickstart voor een leidraad).

Het is niet de bedoeling om een topic te openen met daarin gewoon 'kijk dat is wat ik wil, hoe doe ik dat , of wat doe ik fout want het gaat niet zo'.

Wat we ook verwachten, is een duidelijke topictitel. De titel zoals je nu aan je topic gegeven hebt, is iig niet de bedoeling. Zo iets werkt als een rode lap op een stier.
Het is niet de bedoeling dat je je verschuilt achter het feit dat je zelf nog een beginneling bent. Het is niet zo dat men je meer / beter zou willen helpen omdat je 'noob' in je topictitel zet. Het is de b edoeling dat je in die titel een korte omschrijving zet van het probleem / van de inhoud van je topic.

whoami wijzigde dit bericht 07-07-2008 14:27 (4%)

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Ten eerste, we willen helemaal geen n00bs weren en hopelijk kan m'n betoog je overtuigen om eventueel opnieuw een topic te wagen :)

Als je rondzoekt zul je zien dat we wel degelijk beginners helpen. Wat mis ik nou precies in je originele topic:
quote:
Ik ben 3 dagen bezig geweest om zover te komen als ik nu ben, dit heb ik bereikt door veel te zoeken en uit te proberen.
Waarom zie ik dat niet terug in je post. Niet zeggen dat je 3 dagen bent bezig geweest, maar laat eens zien wat je tot nu toe hebt bereikt
quote:
Ja ik heb een 'werkernde situatie' kunnen creeeren, maar niet zoals ik wil. Ben de hele morgen al bezig met veranderen/verwijderen/toevoegen/verplaatsen van codes.
Die 2 regels code zijn hopelijk niet alles wat je hebt. Geef dan een volledige testcase zodat we beter kunnen inschatten wat het probleem is :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Reg. datum: 12 mei 2000

Mag deze weer open?

[PHP] Script laat site crashen na update naar PHP 5.1.6

Ik heb de oplossing gevonden en wil die delen.

Fiat Iustitia Et Pereat Mundus

Door: Janoz
Moderator PRG/SEA/DTE
!litemod
Reg. datum: 19 oktober 2000

done

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
Captain Pervert schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:30:
(Offtopic:

Los daarvan was ik wel aardig gepikeerd over het sluiten van dit topic in eerste instantie, ik geef aan dat de makers van het script geen support meer geven, ten tweede geef ik ook aan zelf weinig van PHP te snappen (ik kan niet eens from scratch een script schrijven laat staan vreemde fouten opsporen), en ik was in de veronderstelling dat een expert met weinig moeite me zou kunnen helpen gezien omstandigheden. Strict genomen inderdaad een scriptrequest, maar sjongejonge, de 'regelementjes' dekken niet iedere individuele situatie hoor.)
Sportief om dan zo nog even je beklag te doen d:)b

Maar om er even op in te haken: als je niet kunt scripten, waarom begin je er dan aan? Of waarom neem je die klus dan aan? Of waarom besteed je die dan niet uit aan iemand die het wel kan? Of waarom verdiep je je dan niet in de materie, zoals wij allemaal hebben moeten doen? Hoe je het ook wendt of keert, het ligt toch écht bij jezelf. Zoals aangegeven: in de Devschuur hebben we het over zélf programmeren, zélf debuggen en zelfs zélf het voorbereidende werk doen. En dus niet anderen je probleem voor je laten opknappen. Simple as that. "Sjongejonge" ja.
Dat we allemaal wel eens iemand nodig hebben met een frisse kijk op de zaak, of een 'second opinion', of assistentie bij het een of ander, dat is vanzelfsprekend. Maar dan verwachten we dus wel dat je zelf meedoet.

RobIII wijzigde dit bericht 10-07-2008 20:15 (34%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

programulator
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
Strict genomen inderdaad een scriptrequest, maar sjongejonge, de 'regelementjes' dekken niet iedere individuele situatie hoor.
Klopt. Maar die situatie van jou wel. Wij zijn niet jouw persoonlijke helpdesk. Dit is een forum voor mensen die willen (leren) programmeren en daarover willen discussieren. Dat wil jij niet, dus dit forum is niet voor jou.

Door: Creepy
Moderator PRG/SEA/DTE
Eye Have You
Reg. datum: 01 juni 2001

Wat ik oko net in je topic hebt gepost:

Sportief van je dat je de oplossing post maar je weet zelf ook heel goed waarom je topic is gesloten. Als je hoster iets veranderd is je hoster ook de eerste plek waar je support zou moeten vragen, vervolgens de makers van je script en als eventuele laatste plek GoT. Maar het is niet de bedoeling direct naar GoT te gaan om zo snel mogelijk een oplossing te scoren.

Creepy wijzigde dit bericht 11-07-2008 08:54 (66%)

- Ik kan niet zingen, geen gitaar spelen en niet drummen.... ik hou het wel bij Rock Band
Juist dan gaan mensen het weer prachtig vinden (Denk aan de josty band *blauw* *blauw* *rood*, *blauw* *blauw* *rood)

Slr altijd op zak :p
Reg. datum: 20 augustus 2003

Even over mijn topicje. (op slot)

Dynamisch Formulier aanpassen.

Ik verwacht helemaal niet dat iemand mij iets voorkouwd oid. Het probleem met concrete vragen, ja dat klopt. Ik zit nog erg in de studeer fase en vaak is het nog lastig om gewoon het probleem an sich te formuleren.Volgens mij heb ik nu 2 problemen.
-ik kan met php niet een dynamisch gevormde content uitlezen. Blijkbaar leest hij dat niet uit.
-hoe maak ik op een slimme manier een array die de resultaten kan weergeven.

Nu hoeft niemand me het antwoord te geven. Maar gewoon een beetje gedachten uitwisselen zou wel fijn zijn. :) Vaak probeer ik uren een oplossing voor een probleem te vinden terwijl er vaak een veel simpelere en bewezen methode voor is. |:(

En dat stukje "geleende code" is al een heel stuk gewijzigd vanaf het orgineel. Die gozer doet niet aan ondersteuning, zeker niet als ik alles al omgegooid heb ;) Ik vind het alleen wel zo aardig om de "credits" te laten staan.

Aan mijn reacties zijn geen rechten te ontlenen. Ik kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade aan personen en of goederen die vloeien uit het opvolgen van mijn advies.

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

Wat verwacht je nou van je post hier in dit topic? Hier verder discussiëren omdat je topic dicht is is in elk geval niet de bedoeling. ;)

Om daar toch inhoudelijk op te reageren: foreach($_POST). Zoek op wat foreach doet, en wat er in $_POST staat. Daarna kom je er wel uit. ;)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Zeer simpel. Ik ben gemodereerd, en daar wou ik even feedback over geven.

Ik vind het natuurlijk vervelend mijn een topic op slot gaat omdat het een "kan iemand even" topic zou worden. Terwijl ik daar helemaal niet op uit was.

Ik was wat onduidelijk over mijn problemen, en dat wou ik gewoon even kwijt.

Nog bedankt voor de tip ;) daar ga ik even op onderzoek uit.

[edit]
Het is me met de tip van -NME- Eindelijk gelukt! Ik ben zo apetrots op mezelf :p Is het mogelijk om de oplossing in mijn topic te zetten? Ookal zit het op slot?

Ik kende de functie foreach niet en gaf altijd exact aan welke waardes opgehaald moesten worden. Nu heb ik een script die gewoon alles ophaalt, en met ingebouwde spambescherming. (hoewel ik me afvraag hoe effectief die is :X )

Dekaasboer wijzigde dit bericht 30-07-2008 19:20 (35%)

Aan mijn reacties zijn geen rechten te ontlenen. Ik kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade aan personen en of goederen die vloeien uit het opvolgen van mijn advies.

Reg. datum: 11 september 2005

zojuist is een door mij geopend topic gesloten omdat ik een reply van een tweaker bestempelde als workaround. Ik gaf aan dat ik op zoek ben naar een structurele oplossing. De moderator is blijkbaar van mening dat je genoegen moet nemen met het eerste de beste werkende oplossing en sloot het topic.

Ik wil hierover bij deze mijn ongenoegen uiten

Jankerd/zeikerd

quote:
derkvanp schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:18:
zojuist is een door mij geopend topic gesloten omdat ik een reply van een tweaker bestempelde als workaround. Ik gaf aan dat ik op zoek ben naar een structurele oplossing. De moderator is blijkbaar van mening dat je genoegen moet nemen met het eerste de beste werkende oplossing en sloot het topic.

Je geeft zelf niet in je topic aan dat je oplossingen hebt gevonden (bijvoorbeeld degene die ik gaf) en geprobeerd, of waarom die niet aan je verwachtingen voldoen.

Column. Fervent. Sowieso. Tie-wrap. Interessant. Misschien. Puberteit. Prioriteit. Seks. Intelligent. Enigszins. Verrassing. Applaudisseren. Tekst. Nee.

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

Bovendien: je hebt al gevonden dat IE het niet goed doet/kan. Elke oplossing die er verder is, zal een workaround zijn. ;)

De Tweakers.net Tijdlijn

Moderator PRG/SEA/DTE
quote:
derkvanp schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:18:

Waarvan akte.

whoami wijzigde dit bericht 30-07-2008 18:22 (8%)

@ -nme-

Ik zag dat je mij gequote had in mijn topic dat op slot zat. Ik volg het niet helemaal meer? Heb je dat alleen even neergezet om aan te geven dat het opgelost is of mag ik ook nog de daarwerkelijke code posten?

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

quote:
Dekaasboer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:22:
@ -nme-

Ik zag dat je mij gequote had in mijn topic dat op slot zat. Ik volg het niet helemaal meer? Heb je dat alleen even neergezet om aan te geven dat het opgelost is of mag ik ook nog de daarwerkelijke code posten?
Als je me even dat stukje code stuurt of hier in dit topic post dan zorg ik wel dat het terecht komt in je topic. :)

De Tweakers.net Tijdlijn

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: