Hoofdcategorieën
Topicacties

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

En bedankt voor deze nuttige bijdrage aan ons forum d:)b
Lees even onze Korte FAQ als je wil ja? En let dan vooral even op bij het stukje "Een reactie plaatsen".

RobIII wijzigde dit bericht 09-05-2008 00:00 (64%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

Lágrimas negras
Reg. datum: 31 mei 2001

Feedback op de moderator-actie van RobIII:

Je komt niet echt overtuigend over door je voorlaatste reply :+

I finally found you, my personal slaughter. As an appetizer, I let you taste my daughter!
Call me sick but this is what I need. My only purpose here is for you to feed!

Reg. datum: 06 juni 2001

't Viel me op dat de [language] prefix nogal eens gebruikt wordt voor topics waarin
het probleem weliswaar in die [language] beschreven wortd, maar het niet gaat om een
taal probleem. De tag is dan toch nuttig, zeker om aan te geven dat enige taalkennis
nuttig is. Het lijkt mij echter nuttig om de gewoonte in te voeren om de [langauge]
tag achteraan te zetten als de taal eigenlijk niet zo relevant is.

Voorbeelden:
Unicode Sorteren [SQL]
Algoritme om cirkels in plaatje te vinden [MatLab]

TomTom HOME 2.4 Windows en Mac

Jankerd/zeikerd

quote:
MSalters schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:34:
't Viel me op dat de [language] prefix nogal eens gebruikt wordt voor topics waarin
het probleem weliswaar in die [language] beschreven wortd, maar het niet gaat om een
taal probleem. De tag is dan toch nuttig, zeker om aan te geven dat enige taalkennis
nuttig is. Het lijkt mij echter nuttig om de gewoonte in te voeren om de [langauge]
tag achteraan te zetten als de taal eigenlijk niet zo relevant is.

Voorbeelden:
Unicode Sorteren [SQL]
Algoritme om cirkels in plaatje te vinden [MatLab]
Ja, maar iedere beginner vindt het een PHP-probleem, terwijl de daadwerkelijke foutmelding eigenlijk veroorzaakt wordt door een verkeerd SQL-statement...

Column. Fervent. Sowieso. Tie-wrap. Interessant. Misschien. Puberteit. Prioriteit. Seks. Intelligent. Enigszins. Verrassing. Applaudisseren. Tekst. Nee.

Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

Ik denk dat vaak het probleem juist de on-kennis ( :X ) is waardoor inderdaad de 'verdachte' als [taal] word gezien terwijl het een algeme(e)n(er) probleem is; ik heb er niet zo heel veel moeite mee en wat mij betreft (als TS weet dat het taal onafhankelijk is) kan de [taal] tag achterwege gelaten worden in de die gevallen.

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Door: -NMe-
Admin Devschuur®
Watching you I am.
Reg. datum: 25 februari 2004

Het afdwingen van zo'n prefix lukt bij nieuwe gebruikers al amper; een postfix erbij maakt het naleven van topicnamingconventies alleen maar lastiger. :+ De tag ervoor zetten of weglaten zou sowieso ook gewoon kunnen, lijkt me? :)

offtopic:
MSalters: vanwaar ineens die enter-fetish? :P Harde regeleindes zijn zó Web 1.0. :+

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

left part of the evil twins

quote:
RobIII schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:29:
[...]

In jouw redenatie ("vooraf aan het programmeren") past een potje poepen op de WC ook.
Ik doe dat altijd aan het einde van de werkdag pas? :?
Reg. datum: 06 juni 2001

quote:
-NMe- schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:18:
offtopic:
MSalters: vanwaar ineens die enter-fetish? :P Harde regeleindes zijn zó Web 1.0. :+
offtopic:
Was een mailtje aan het dichten, maar voor het posten vond ik het niet nodig om het idee met alleen modjes te delen.

TomTom HOME 2.4 Windows en Mac

Reg. datum: 05 oktober 2002

quote:
-NMe- schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Topics als deze lopen 9 van de 10 keer uit op mensen die hun favoriete taal proberen aan te smeren, terwijl een taal vrijwel totaal irrelevant is voor het daadwerkelijke programmeerwerk dat je doet. Aangezien deze vraag/discussie al 1001 keer gepasseerd is, doe ik je topic op slot.
Welke vraag/discussie is hier al vaak gepasseerd? De vraag 'Welke taal?' of de vraag 'Welke cursus?'. Volgens mij is de discussie 'Welke taal?' compleet overbodig zoals je al aangeeft. Maar (ondanks dat de topicstart zich er niet helemaal voor leent) is de vraag 'Welke cursus?' wel interresant. Hier in programming wordt vaak geroepen dat je er met een paar tutorials van internet wel uit kunt komen.

Dat kan ook wel, mits je voldoende ervaring hebt. Als dat niet zo is, is een cursus vaak een goede weg om het goed te leren. Over dit soort cursussen (ongeacht de taal) wordt m.i. weinig gesproken (zelfs in de FAQ wordt alleen over boeken gesproken). Ik denk dat een topic als deze best kans heeft als het niet taal gerelateerd zou zijn. :)

Admin Devschuur®
Watching you I am.

Ook topics over cursussen heb ik (het afgelopen jaar alleen al) al een aantal keer gezien. Twee van de meer recente topics: [Alg] Centraal opleidingen topic en Leren Programmeren. Als je een discussie wil houden over cursussen zou je één van die topics kunnen schoppen. ;)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Reg. datum: 21 mei 2006

Ik heb wel wat aanmerkingen op het doen en laten van de moderators in dit forum!
schijnbaar worden alleen mensen geholpen die al heel wat programmeer geschiedenis hebben en die dus met moeilijke vragen komen aanzetten. Maar als ik kom met een redelijk simpele vraag wordt ik afgezeikt en verwezen naar boeken!
Wat een onzin! die moeilijke dingen zijn net zo goed te vinden in boeken dan die "simpele" dingen, waarom geven jullie hun dan geen geen lullig verwijzing naar tutorials en boeken.
Iedereen moet toch eens beginnen met programmeren en ook dan kun je tegen problemen oplopen.
Schijnbaar zijn deze mensen hier niet geliefd op dit forum en ziet men graag alleen maar mensen die al een bibliotheek aan boeken over programmeren hebben doorgespit.
Ik merk dit niet alleen bij mij, maar ik heb dit al vaker opgemerkt, ook bij andere beginners.
Dit vind ik erg jammer en maakt dit forum erg onvriendelijk. Men zou eens een voorbeeld moeten nemen aan andere forums waar dit wel netjes gebeurd!

bart0l0meus wijzigde dit bericht 06-06-2008 07:42 (5%)

AMD Athlon64 X2 3800+ @ 2,7Ghz, MSI K8N Diamond Plus, MSI 8800GTS 320MB, WD Raptor 74GB & WD 250GB, Creative X-Fi FPS, TT Armor Jr., Zalman 9500

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

bart, je begint al met:
quote:
Op het moment zijn we op school bezig met het bouwen van een artikelen registratie programma.
Dit is de struct
Daarmee gooi je dus eigenlijk jouw schoolopdracht op een website terwijl je het zelf hoort te maken. Daar komt nog eens bij dat je het op school aan het leren ben: je eerste aanspreekpunt hoort dan ook de leerkracht te zijn.

Iedereen moet leren om ergens mee te beginnen, maar het beste kan je in het begin zorgen dat je een boek erbij pakt of wat echte voorbeelden van internet om deze te wijzigen en de structuur/symbolen te begrijpen.

En aan je overige topics te zien gooi je redelijk vaak allerlei huiswerkopdrachten hier op Tweakers. En anderen de oplossing laten bedenken is niet echt leerzaam :P

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

Door: Janoz
Moderator PRG/SEA/DTE
!litemod
Reg. datum: 19 oktober 2000

quote:
bart0l0meus schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 07:39:
Ik heb wel wat aanmerkingen op het doen en laten van de moderators in dit forum!
schijnbaar worden alleen mensen geholpen die al heel wat programmeer geschiedenis hebben en die dus met moeilijke vragen komen aanzetten. Maar als ik kom met een redelijk simpele vraag wordt ik afgezeikt en verwezen naar boeken!
Waar wordt je afgezeken? Ik zie het neit. Ik zie wel dat je het verschil tussen . en -> eens uit moet zoeken omdat het niet goed begrijpen van dit verschil je programmeervaardigheid behoorlijk in de weg staat. De mensen kunnen hier dan wel zeggen, "nee, je moet daar een puntje neer zetten en daar een pijltje", maar is het niet gewoon veel makkelijker dat je je boek opentrekt, het hoofdstuk erbij pakt en dan zelf uitzoekt wat het verschil is?
quote:
Wat een onzin! die moeilijke dingen zijn net zo goed te vinden in boeken dan die "simpele" dingen, waarom geven jullie hun dan geen geen lullig verwijzing naar tutorials en boeken.
Ten eerste is je probleem omschrijving erg mager en zijn de reacties op vragen van mensen nog veel magerder. Wat heeft iemand die je probeert te helpen nu aan 'een kei harde foutmelding'. Dat zegt helemaal niks. Of beter, dat zegt vooral veel over hoe jij tegen die dingen aankijkt. Als ik een stacktrace tegenkom dan zie ik dat niet als een keiharde foutmelding, maar als een bron van informatie.

Verder is er wel degelijk een verschil tussen wat jij makkelijke problemen noemt en moeilijke problemen. Het punt hier is dat je specifiek problemen hebt met de syntax van een taal. Laat dit nu iets zijn wat absoluut niet ambigu is en daarnaast uitgebreid gedocumenteerd. Je topic is dan ook vooral van het type 'bij het handje neem' wat vervolgens ook nog eens enorm wordt bemoeilijkt omdat je niet duidelijk en lichtelijk geirriteerd op de mensen reageert die je wel willen helpen. Kom je bij wat ingewikkeldere problemen uit dan is er niet meer 1 goede en voor de rest foute oplossingen. Daar is tenminste nog een discussie over te voeren.
quote:
Iedereen moet toch eens beginnen met programmeren en ook dan kun je tegen problemen oplopen.
Schijnbaar zijn deze mensen hier niet geliefd op dit forum en ziet men graag alleen maar mensen die al een bibliotheek aan boeken over programmeren hebben doorgespit.
Het klopt dat iedereen tegen problemen aanloopt, maar een onderdeel van het leren programmeren is dat je, mocht je een probleem tegenkomen, je eens zelf op onderzoek uitgaat ipv gelijk anderen je probleem te laten oplossen. We verwachten niet dat iemand die hele bibliotheek al heeft doorgespit, maar wel mensen die dat eventueel wel willen doen voor hun probleem. Er zijn genoeg beginners die dat wel doen en waarbij je goed kunt zien dat ze daadwerkelijk ook zelf meedenken.
quote:
Ik merk dit niet alleen bij mij, maar ik heb dit al vaker opgemerkt, ook bij andere beginners.
Dit vind ik erg jammer en maakt dit forum erg onvriendelijk. Men zou eens een voorbeeld moeten nemen aan andere forums waar dit wel netjes gebeurd!
Er zijn inderdaad een heleboel mensen die hier komen met de gedachte dat het hier een afhaal balie is. Dump je probleem en het wordt wel voor je opgelost. Dat is hier echter niet echt de bedoeling. Hier verwachten we ook inzet van de topicstarter.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Reg. datum: 21 mei 2006

dit heeft geen zin, dat wat jullie doen is precies wat ik al zei.
jullie denken allemaal dat ik het probleem zo hier op t forum gooi maar daar is van te voren toch al heel wat zoek werk bij vooraf gegaan.
Voor programmeer vragen stap ik over op een ander forum waar ze beginners wel willen helpen.

AMD Athlon64 X2 3800+ @ 2,7Ghz, MSI K8N Diamond Plus, MSI 8800GTS 320MB, WD Raptor 74GB & WD 250GB, Creative X-Fi FPS, TT Armor Jr., Zalman 9500

Door: whoami
Moderator PRG/SEA/DTE
Tja, als jij dat denkt .... Janoz verwoordt eigenlijk al perfect wat de policy van het forum is.
Daarnaast : jij kan wel al heel wat gezocht en geprobeerd hebben, maar als jij dit niet weergeeft in je post, dan kunnen we dat ook niet weten.
Als je enkel post 'het is een keiharde fout', tja .... dan houd het al snel op. Als daarbij ook nog eens blijkt dat je eigenlijk heel wat basis-kennis ontbeert, dan verwachten we wel dat je even de moeite doet om dit op te zoeken.

Admin Devschuur®
Watching you I am.

quote:
bart0l0meus schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:35:
dit heeft geen zin, dat wat jullie doen is precies wat ik al zei.
jullie denken allemaal dat ik het probleem zo hier op t forum gooi maar daar is van te voren toch al heel wat zoek werk bij vooraf gegaan.
Dat is gewoonweg niet in je topics terug te zien. Je stelt vragen die zó basaal zijn, en zó simpel op te lossen, dat je niet echt de indruk wekt veel gezocht te hebben. Dingen zoals, bijvoorbeeld, het verschil tussen een . en een -> worden in elke basishandleiding wel uitgelegd; het feit dat jij het verschil niet snapt betekent om te beginnen dat je er nog geen boek over open hebt gehad, en verder dat je niet eens weet wanneer je wel en niet met een pointer te maken hebt. En het spijt me heel erg, maar dát mag je inderdaad zelf uitzoeken, dat ga je namelijk niet leren op een forum, maar uit een boek. :)
quote:
Voor programmeer vragen stap ik over op een ander forum waar ze beginners wel willen helpen.
Dit is altijd zo'n gechargeerde opmerking. Als jij denkt op een ander forum wel beloond te worden voor het geven van weinig info of het tonen van "luiheid" (let op de aanhalingstekens), dan moet je vooral je geluk elders beproeven. Of je zou gewoon netjes onze quickstart een keer kunnen doorlezen/naleven en geholpen kunnen worden op het programmeerforum van de grootste IT-site van de Benelux. Your call. :)

De Tweakers.net Tijdlijn

Ik vind het jammer dat een topic zoals deze gesloten wordt:
Drawing Day 2008 *

Het is een topic dat zeker voor meerdere gebruikers interessant is en m.i. toegevoegde waarde heeft. Of het nou direct voordeel oplevert voor de topic starter is dan wmb niet echt relevant.

Ik vind het een discussie waard of deze regels betreffende groepsprojecten nog wel relevant zijn. Het verplicht overleggen met een moderator levert alleen maar een nodeloos hoge drempel op. Daarnaast zijn er zo weinig van dit soort topics dat we nauwelijks kunnen spreken van wildgroei. Regels zijn er om te dienen en zorgen er voor dat alles netjes verloopt. Als een regel niet echt meer relevant is kan ie beter weg dan dat wij interessante topics missen.

Website
lordpalf of the flapdrols

Admin Devschuur®
Watching you I am.

Tegen groepsprojecten en dergelijke topics zeggen we eigenlijk nooit nee, maar het moet inderdaad wel van tevoren gevraagd worden om te voorkomen dat iemand het forum misbruikt als gratis dev/drawvolk. ;) Voor dit specifieke topic speelde ook nog eens mee dat de daadwerkelijke opdracht niets met communitygevoel te maken heeft; het speelt immers op een andere site, met nog duizenden andere mensen die je nooit zal spreken. Als een vergelijkbaar initiatief alleen GoT-ers nodig had gehad, dan was het al een stuk aantrekkelijker geweest. :)

De regel voor dergelijke topics is eigenlijk al sinds ze toegestaan worden zo dat ze altijd toegestaan worden, tenzij we een reden zien om ze niet toe te laten.

De Tweakers.net Tijdlijn

(inspiratie == 0) -> true

Ik moet zeggen dat ik me toch wel behoorlijk stoor aan de grammaticapolitie in dit topic: [JAVA] Mysql error loading
Dat iemand zich stoort aan het gebruik van 'ge', ok, maar kan dat dan niet op een normale manier gecommuniceerd worden? Er zijn in het verleden al genoeg posts geweest die bol stonden van het breezah-taalgebruik (liefst nog zonder interpunctie ed) waar niets aan gedaan werd, dus waarom moet het nu ineens zo?

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
NetForce1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:21:
Ik moet zeggen dat ik me toch wel behoorlijk stoor aan de grammaticapolitie in dit topic: [JAVA] Mysql error loading
Dat iemand zich stoort aan het gebruik van 'ge', ok, maar kan dat dan niet op een normale manier gecommuniceerd worden?
Dat is op een normale manier gecommuniceerd.
quote:
NetForce1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:21:
Er zijn in het verleden al genoeg posts geweest die bol stonden van het breezah-taalgebruik (liefst nog zonder interpunctie ed) waar niets aan gedaan werd, dus waarom moet het nu ineens zo?
Hoezo 'ineens'? We zijn al (zover ik weet) tijden bezig met het wijzen op een beetje fatsoenlijk taalgebruik; en niet alleen in de Devschuur at that. Er is ook helemaal niet moeilijk gedaan hierover; we hebben er gewoon even iemand op gewezen en that's all. Waarom iedereen er nu 'opeens' over valt is me dan ook een raadsel :? Het is de praat nog niet waard.

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Hoe weet je dat er niet op een normale manier is gecommuniceerd? Er gebeurt meer achter de schermen dan je denkt :)

Als jij posts tegenkomt die vol met breezah-taalgebruik zijn, dan plaats je toch een TR. Leest het niet prettig, dan wordt dat ook wel aangepast hoor :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Admin Devschuur®
Watching you I am.

FYI: er is een PM aan vooraf gegaan en daarna één modbreak van whoami. Als Silentuz in "[JAVA] Mysql error loading" verder niet offtopic gereageerd had, was het daar waarschijnlijk bij gebleven. :)

De Tweakers.net Tijdlijn

(inspiratie == 0) -> true

Het gaat me niet om de communicatie achter de schermen, daar kan ik uiteraard niets over zeggen. En ik heb ook heus wel eens een TR aangemaakt ivm taalgebruik waar ik me aan stoorde.
Toen ik deze aanpassing zag vroeg ik mij alleen af of het niet wat subtieler had gekund, PB naar de poster, of een opmerking erover in een nieuwe post.
quote:
RobIII schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:24:
Dat is op een normale manier gecommuniceerd.
Dat is dus subjectief
quote:
Hoezo 'ineens'? We zijn al (zover ik weet) tijden bezig met het wijzen op een beetje fatsoenlijk taalgebruik; en niet alleen in de Devschuur at that.
Ik moet zeggen dat het idd al een aardige tijd geleden is dat ik zo'n (breezah) post gezien heb (of in ieder geval dat ik me er aan stoorde).
quote:
Er is ook helemaal niet moeilijk gedaan hierover; we hebben er gewoon even iemand op gewezen en that's all. Waarom iedereen er nu 'opeens' over valt is me dan ook een raadsel :? Het is de praat nog niet waard.
Ik het er geen probleem mee dat iemand er wat van zegt (al heb ik persoonlijk niet zoveel moeite met dit specifieke geval), maar zoals eerder in deze post al opgemerkt kwam het op mij nogal bot over.
Hiermee doel ik overigens vooral op een zinnetje als:
quote:
Ik weet niet waar je op school gezeten hebt (of zit) Snake (...)

NetForce1 wijzigde dit bericht 25-06-2008 11:39 (13%)

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

programulator
Reg. datum: 26 september 2000

Ah, mooi dat het wordt aangepakt. Ik zat de posts van Snake al met kromme tenen te lezen :P. Grappig dat het in schrijftaal zoveel meer stoort dan in spreektaal. In spreektaal hou ik zelfs limbo's als -NMe- en RobIII wel uit ;)
Ik kan het deels eens zijn met NetForce1. Ik vind dat geen reden om een post aan te passen. De berichten van Snake zijn niet nodeloos ingewikkeld of onleesbaar gemaakt door die enkele 'ge'. Ik vind het erg betuttelend om diegene op zijn vingers te tikken en alle ge's te verwijderen. Iemand ergens op wijzen dat is één ding, maar dan zijn post aan passen vind ik nog een stap verder gaan. (Maar dat zijn mijn twee centjes, misschien dat Snake het helemaal niet erg vind.. )

Website
lordpalf of the flapdrols

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: