Hoofdcategorieën
Topicacties

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 06 juni 2007

@whoami
Ik vind het een vrij kwalijke zaak dat ik in mijn laatste topic geen 3 minuten de tijd krijg om wat code en errormessages toe te voegen. Hij staat nu in kladblok voor het geval hij misschien weer open gaat.

Zoals in de regels staat heb ik eerst het een en ander zelf geprobeerd, en omdat het mij niet waarschijnlijk leek dat het probleem de code betrof (wat dus wel het geval is) heb ik deze in eerste instantie ook niet geplaatst omdat ik geen selectie kon maken.

Toen ik wat in de DB klasse tegenkwam ben ik die sporen gaan volgen (had ik anders die hele klasse moeten posten?) Nu heb ik één methode waar geen printStackTrace in stond. na deze toegevoegd te hebben komt er wat rode tekst die ik ook graag had willen plaatsen.

Anyways, zou hij weer open kunnen om de oplossing alsnog te achterhalen?

Acties: [view][quote]

Door: whoami
Moderator PRG/SEA/DTE
quote:
Teeno schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:54:
@whoami

Ik vind het een vrij kwalijke zaak dat ik in mijn laatste topic geen 3 minuten de tijd krijg om wat code en errormessages toe te voegen. Hij staat nu in kladblok voor het geval hij misschien weer open gaat.
Ik vind het een vrij kwalijke zaak dat kostbare tijd van mensen zit te verspelen, door geen code te posten, terwijl dit in dat topic al herhaaldelijke keren gevraagd werd, en je ondertussen gewoon blijft doorposten zonder relevante code te posten.
quote:
Toen ik wat in de DB klasse tegenkwam ben ik die sporen gaan volgen (had ik anders die hele klasse moeten posten?)
Neen, er werd gevraagd om relevante code te posten; als je dus - zoals je zegt - zelf al wat gedebugged had, wat geprobeerd had, is het makkelijk om relevante code te posten. Er werd door bepaalde mensen zelfs al aangegeven wat je moest posten: de query + de manier waarop je de query aanroept. Dat is dus geen volledige class.
Reg. datum: 21 september 2007

Misschien is topic 1257984 HTML/WORD toch wat te snel gesloten. Ik heb laatst ook een dag of 2 lopen googlen met waarschijnlijk dezelfde vraag.
Is het mogelijk om een word document te includen in html ?
(Vmware is geen oplossing), het gaat erom dat een gebruiker zonder html kennis een verslag kan posten (Ms word) via een form en dat document daarna opgemaakt weer te geven , zoals dat bij een tekstdocument met de <pre> tag werkt.
Wellicht heb ik de vraag van de TS verkeerd begrepen, maar bij de wijze waarop ik hem interpreteer hoort de vraag wel degelijk in dit forum.

al_sole wijzigde dit bericht 16-11-2007 12:16 (6%)

Door: Creepy
Moderator PRG/SEA/DTE
Eye Have You
Reg. datum: 01 juni 2001

RobIII z'n commentaar lijkt me 100% correct?
Het lijkt nu een scriptrequest. Zo niet, dan geeft hij weel te weinig informatie over wat hij nu zelf heeft geprobeerd en wat daar niet mee lukte (sterker nog, dat ontbreekt volledig).
En dat nog los van het feit dat het ook nog eens op de verkeerde plek staat... het slotje lijkt me terecht.

Creepy wijzigde dit bericht 16-11-2007 12:41 (174%)

- Ik kan niet zingen, geen gitaar spelen en niet drummen.... ik hou het wel bij Rock Band
Juist dan gaan mensen het weer prachtig vinden (Denk aan de josty band *blauw* *blauw* *rood*, *blauw* *blauw* *rood)

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
al_sole schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:13:
Misschien is topic 1257984 HTML/WORD toch wat te snel gesloten. Ik heb laatst ook een dag of 2 lopen googlen met waarschijnlijk dezelfde vraag.
Je doelt op [HTML/WORD] (dat is wat makkelijker dan een topicnummer ;) )
quote:
Is het mogelijk om een word document te includen in html ?
Het gaat er, zoals ik in de sluitmessage ook al aangeef, om dat je hier op GoT zélf een vooronderzoek pleegt en (een beetje) laat zien wat je gevonden hebt en wat daar niet goed aan is etc. Buiten de eerste 2 zinnen ("ik heb al gezocht" roept iedereen wel; dan weet ik nog niks) wordt dus eigenlijk de vraag in anderhalve zin gesteld en dat is dan het hele topic.
quote:
VMWare is héél iets anders ;)
quote:
Wellicht heb ik de vraag van de TS verkeerd begrepen, maar bij de wijze waarop ik hem interpreteer hoort de vraag wel degelijk in dit forum.
Ja, misschien wel, maar de vraag zoals 'ie nu gesteld is is niet veel meer dan een Scriptrequest ;)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

Reg. datum: 03 december 2007

@moderators
Ik begrijp dat jullie orde willen scheppen in de chaos die hier kan heersen als je niet oplet, maar is het ergens niet members hun volste recht om te antwoorden op newbie vragen? Al is het maar met: hier heb je een link, daar is de vraag al beantwoord. En dan verdwijnen die topics ook snel van het scherm. Op het ubuntu-nl forum doen zelfs de moderatoren dat en er hangt een hele aangename, productieve en dankbare sfeer. Ik moet zeggen dat ik mij als beginneling behoorlijk geïntimideerd voelde toen ik zag hoe strak en snel topics hier worden afgesloten. En ja, je moet niet dom doen, maar beginners zullen immers altijd domme fouten maken.
Anyway, ik kijk er naar uit te werken met/in dit forum. En hopelijk kan ik met de tijd ook problemen van anderen helpen oplossen.
mvg,
Danny

Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
Danny_Joris schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:07:
Ik begrijp dat jullie orde willen scheppen in de chaos die hier kan heersen als je niet oplet, maar is het ergens niet members hun volste recht om te antwoorden op newbie vragen?
Dit is al vaak aan de orde geweest; hiervoor kun je het beste eens een kijkje nemen in Lieve Adjes. Daarnaast meten wij ons niet met andere fora (tenzij het voor ons positief uitpakt :P &gt;:) geintje) en hanteren we hier een wat strakkere structuur inderdaad dan je waarschijnlijk gewend bent. Dat is even wennen, maar het is 'for the best' en daarom is het juist zo prettig toeven hier :Y)

RobIII wijzigde dit bericht 04-12-2007 23:59 (24%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Moderator PRG/SEA/DTE
Daarbij wil ik nog even toevoegen dat newbie-topics niet perse (en de facto) gesloten worden....
Newbie topics kunnen hier best open blijven staan, we gaan echter wel rekening gaan houden met de topicstart / inzet / moeite die de topicstarter al gedaan heeft om z'n probleem op te lossen.

Als je een topic start met daarin simpel de vraag, zonder dat je -als TS- zelf al eens eea geprobeerd hebt, dan gaat het idd snel op slot gaan.
Stel je echter diezelfde vraag, maar toon je aan wat je al geprobeerd hebt, etc... dan zal dat topic gewoon open blijven.

Door: Creepy
Moderator PRG/SEA/DTE
Eye Have You
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
beginners zullen immers altijd domme fouten maken.
Niet alleen beginners hoor ;) Een (domme) fout maken is niet erg, het is zoals hierboven al gezegd de inzet die telt, niet de vraag zelf.

- Ik kan niet zingen, geen gitaar spelen en niet drummen.... ik hou het wel bij Rock Band
Juist dan gaan mensen het weer prachtig vinden (Denk aan de josty band *blauw* *blauw* *rood*, *blauw* *blauw* *rood)

Watching you I am.
Reg. datum: 25 februari 2004

Als je een "lui persoon" (for lack of a better word) beloont door niet alleen zijn topic open te laten maar ook nog zijn vraag, die niet van eigen inzet getuigt, te beantwoorden, dan blijft diegene terugkomen met simpele vragen zonder eerst moeite te doen. Hier krijgt hij dan immers snel antwoord. Om het algemene niveau tóch wat hoger te houden en het zo leuk te houden voor zowel beginners als gevorderden hebben we die strakke regels. Zoals de heren hierboven al beschreven hebben betekent dat niét dat je geen beginnersvragen mag stellen, maar enkel dat je éérst zelf een oplossing probeert te vinden en dán pas een topic opent. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Reg. datum: 10 mei 2002

voor de admins:

Er komen geen reacties op mijn post ([flash + html + js] preloader wordt pas getoond vanaf 85%)
Is de vraagstelling of uitleg niet goed?

-- af en toe een reaktie --

Watching you I am.

Meestal als je helemaal geen reactie krijgt is de vraag wel goed (anders had je immers talloze reacties gekregen met de vraag om meer info :P) maar weet domweg niemand die het leest het goede antwoord. Daarnaast is het zo dat een topic na 24 uur "uit het zicht verdwijnt"; als je wil dat het opnieuw onder de aandacht komt mag je het topic na 24 uur zonder reacties omhoog schoppen door een nieuwe reactie te plaatsen.

Of je vraagstelling helemaal in orde is kan ik je als Flash-leek niet vertellen, maar zo op het eerste gezicht lijkt er niets mis met je topic. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

emoties zijn voor mietjes
Reg. datum: 24 februari 2001

[examen] SCJP 5.0
deze is net dichtgeflikkerd door woami met de melding dat:

- ik er te weinig zelf aan heb gedaan... misschien heb ik wel anderhalf uur gegoogled op examens??

- het maken van proef-examens zou betekenen dat je je (toekomstige) werkgever besodemietert?? waar haal je het in godsvredesnaam vandaan man? ik denk dat ik vrij veel kennis heb na jaren programmeer-ervaring, ik heb het boek (van Sierra/Bates natuurlijk) al uit, maar daar zit maar 1 examen bij op cd... kijk, dat JIJ kennelijk met het verkeerde been uit bed stapt en toevallig moderator bent vind ik persoonlijk te weinig body hebben om een topic te sluiten...

Spijtig, ik had je best hoog zitten als moderator... maar dit is echt een wrong judgement m.i.

nu met een signature waar ik géén officiele waarschuwing voor krijg! :-)

Door: Janoz
Moderator PRG/SEA/DTE
!litemod
Reg. datum: 19 oktober 2000

Ten eerste, uit je topicstart is absoluut niet op te maken dat je uberhaupt meer dan 5 minuten zelf hebt gezocht. Het heeft een hoog "wie doet mij wat proef examens want ik ben te krenterig om er voor te lappen"-gehalte. Verder heeft het besodemieteren helemaal niks met verkeerde benen uit bed stappen te maken. Als ik je post zo zie vermoed ik eerder dat het iemand anders zijn been is. Whoami is eerder een Microsoft man dan een Sun man. Hij is dan ook meer bekend met Microsoft certificering dan Sun certificering. Zijn bij Sun de proefexamens soms nog wel nuttig, bij MS zijn het over het algemeen de vragen die daadwerkelijk op het examen gesteld worden. Dit soort braindumps zijn inderdaad een besodemietering van je werkgever.

Whoami heeft het dus niet helemaal bij het rechte eind mbt het besodemieteren, maar de rest van zijn aantijging is compleet terecht imho.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

quote:
Janoz schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:22:
Ten eerste, uit je topicstart is absoluut niet op te maken dat je uberhaupt meer dan 5 minuten zelf hebt gezocht. Het heeft een hoog "wie doet mij wat proef examens want ik ben te krenterig om er voor te lappen"-gehalte. Verder heeft het besodemieteren helemaal niks met verkeerde benen uit bed stappen te maken. Als ik je post zo zie vermoed ik eerder dat het iemand anders zijn been is. Whoami is eerder een Microsoft man dan een Sun man. Hij is dan ook meer bekend met Microsoft certificering dan Sun certificering. Zijn bij Sun de proefexamens soms nog wel nuttig, bij MS zijn het over het algemeen de vragen die daadwerkelijk op het examen gesteld worden. Dit soort braindumps zijn inderdaad een besodemietering van je werkgever.

Whoami heeft het dus niet helemaal bij het rechte eind mbt het besodemieteren, maar de rest van zijn aantijging is compleet terecht imho.
Prima, je hebt het goedgepraat. Mag het topic weer open met de extra info die nu bekend is? (dat ik wel gezocht heb en dat whoami het meer over MS examens had?)

Door: Janoz
Moderator PRG/SEA/DTE
!litemod
Reg. datum: 19 oktober 2000

Dat heeft weinig zin. Ik ben meer een Sun man en ik kan je vertellen dat dergelijke proef examens niet (legaal) gratis te krijgen zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

quote:
Janoz schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:32:
Dat heeft weinig zin. Ik ben meer een Sun man en ik kan je vertellen dat dergelijke proef examens niet (legaal) gratis te krijgen zijn.
Ok. I rest my case. :)

[.Net] Soap doet vreemd

is gesloten? Ik provide het met een voorbeeld, heb duidelijke code, en ik vraag of iemand een idee heeft wat er mis is. Dat heeft niets te maken met zelf leren debuggen. Het zou een generic error moeten zijn, dus iemand zou hem al eens tegengekomen moeten zijn.?

Moderator PRG/SEA/DTE
Waarom zou dat een generic error moeten zijn ?
Als je een stuk code hebt, dat onverwachte resultaten produceert, kan je dat wel eerst eens even zelf debuggen.
Zoals je ondertussen wel weet, is PRG geen afhaalbalie-voor-kant-en-klare-code, en wordt er van de topicstarter toch wel verwacht dat hij zelf al een en ander geprobeerd heeft, en ook aangeeft wat hij al geprobeerd heeft .... (zoals aangegeven in de PRG Quickstart).

Door: -NMe-
Admin Devschuur®
Watching you I am.

Je post een lap code, zegt "dit doet 'ie en dat moet 'ie doen" en vervolgens verwacht je dat wij je de fout aanwijzen. In mijn boekje is dat gewoon zelf leren debuggen, en als dat niet zo is, dan kun je op zijn minst je probleem wat meer omschrijven zodat wij ook weten waar het over gaat. Niemand gaat je code doorlezen zonder eerst te weten wat het ongeveer moet doen. ;)

De Tweakers.net Tijdlijn

Scroll div
quote:
Ook de zogenaamde script requests zijn hier niet welkom. Je zult al je scripts zelf moeten schrijven, maar als dat niet lukt kun je best een vraag plaatsen. Je zult ook wel begrijpen dat een vraag als "hoe werkt deze functie?" niet erg opschiet, want dat had je prima zelf kunnen vinden in een tutorial of reference guide.

Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

Je geeft een botte reply (dat was je hopelijk zelf toch ook al duidelijk) en doet nu op deze manier (IMHO) ook nog eens bot je beklag (je dumpt een link naar je topic en een quote uit de Quickstart, that's all).

Lees nou zelf eens:
quote:
l0c4lh0st schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:11:
Nu hebben we al best veel gezocht op Google, maar we hebben niet echt een script gevonden dat aan onze eisen voldoet. Bij de meeste scripts in die trant moet je de plaatjes opgeven in plaats van de HTML code die er in moet komen te staan, of ze scrollen maar 1 plaatje tegelijk (terwijl wij er 4 tegelijk zichtbaar willen hebben). Zelf iets maken hebben we ook al geprobeerd, maar onze kennis van JavaScript is niet zo geweldig. Bestaande scripts aanpassen lukt wel, maar zelf iets moeilijks als dit in elkaar sleutelen is niet te doen...

Ik hoopte dus dat een lezer hier zegt van: "Ja, maar daar heb je <insert scriptje> voor nodig!", want ik kan zelf niet echt iets vinden waarvan ik zeg, ja dit is nou wat ik moet hebben.
quote:
l0c4lh0st schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:11:
EDIT: Eigenlijk zou het het mooist zijn als we een soort van handler aan de div kunnen hangen, die gewoon bij een scrollevent niet normaal scrollt zoals in de browser, maar dus zelf die divjes laat opschuiven. En dat we dan een deel van die code ook aan de vorige/volgende button kunnen hangen.
quote:
l0c4lh0st schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:31:
Hoe kan ik dat met die smooth scroll van mootools doen?
Hoe moeten wij het dan wel interpreteren? Je vraagt gewoon om een kant-en-klaar script, bekent niet te kunnen javascripten en wil dat wij je vertellen hoe je dat "met die smooth scroll van mootools" moet doen. Hoe is dit niet een scriptrequest :?

Als je niet kunt programmeren of niet overweg kunt met javascript is dat écht geen gezichtsverlies; er zijn belangrijkere dingen in de wereld en je bent niet de enige. Wil je het wél kunnen dan zul je je, net als iedereen die het inmiddels wel kan, gewoon moeten verdiepen in de materie (neem eens een tutorial door ofzo) en zo gaandeweg leren. Wie weet maak je het dan volgende week zelf of heb je genoeg kennis opgedaan om een bestaand script aan te passen.
Heb je daar geen zin in (en dat kan best; sommige mensen gaan liever wijn proeven of leren jongleren) dan besteed je het werk, net als de andere niet-kunners, uit aan iemand die het wel kan.

Er is hoe dan ook geen reden om zo te reageren.

En als je toch zo nodig wil quoten, maak dan de écht relevante delen bold:
quote:
Ook de zogenaamde script requests zijn hier niet welkom. Je zult al je scripts zelf moeten schrijven, maar als dat niet lukt kun je best een vraag plaatsen. Je zult ook wel begrijpen dat een vraag als "hoe werkt deze functie?" niet erg opschiet, want dat had je prima zelf kunnen vinden in een tutorial of reference guide.
Dat houdt in dat als je een concrete vraag hebt bij het maken van je script je daar best een vraag over mag stellen; dit is geen vrijbrief om gewoon om kant-en-klare scripts te vragen 'omdat het niet lukt'.

RobIII wijzigde dit bericht 02-02-2008 01:35 (26%)

Reg. datum: 11 april 2007

De vergeten komma achter @open is slechts een tikfoutje. Mag het topic weer open?

[c#/SQL]

nu met ir. !
Reg. datum: 26 oktober 2001

Het valt me op dat, de laatste weken, heel veel in /13 door RobIII als 'google probleem' afgedaan wordt.
Dit vind ik zeer vervelend.

Als je een community in ere wilt houden, dan moet je niet iedere mogelijkheid tot een ontdekking van nieuwe resources of nieuwe mogelijkheden, om zeep helpen.

Dus kan er iets milder afgekapt worden?
CQB 241

Als ik mijn mening daarover mag geven: vanaf 26 februari tot aan nu is er door RobIII in welgeteld 16 topics in /13 een reactie of een slotje (10 stuks) geplaatst. Als ik er even zo doorheen neus, zijn het allemaal terechte slotjes.

Website TweakU2, met Bio! Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! I'm Bored

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: