Hoofdcategorieën
Topicacties

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Dat is ook een lekkere manier van communiceren ;)

Ik zet zo vaak alsnog een oplossing in een gesloten topic, dus even DM-en of mailen en die oplossing was er heus wel bijgeplaatst.

Ik hoop overigens dat je ook zonder geirriteerd te raken een discussie kan voeren, want ik voer liever een discussie waar wij uiteindelijk eens zijn over onze standpunten dan een houding van "Discussie gesloten."

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Don't panic im daft
Reg. datum: 26 december 2003

quote:
daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:15:
[.NET]auto select appointment

na dat
[.NET]auto select appointment
gesloten is.

Oke misschien moest ik na de eerste keer direct hier posten maar aangezien een gesloten vraag is leek het mij duidelijk genoeg.

vraag:
Het is een vraag naar functionaliteit in voor .net waar in de applicatie zelf een knop voor is.
Daardoor onnodig om uitleg te geven over Hoe het werkt. Of iemand weet het. Geweldig. Niemand weet het workaround tikken.

Het is een vraag waar je alleen Ja of Nee op kan antwoorden. misschien kon ik "je hoeft geen work arounds te posten" er aan toe moeten voegen.

Wat is er mis met deze thread?
quote:
Heb ik gelezen. (lees als heb ik alllang)

Okee hij kan onder

"Waarom gaan die topics eigenlijk dicht, we zijn hier toch om elkaar te helpen? Zonder vragen geen
forum!"
vallen.
is dit de rede?
zo ja waarom is die dan de eerste keer niet met deze rede gesloten.
zou eventueel jullie wat tijd schelen :)

٩(●̮̮̃•̃)۶ Windows is een oud Afrikaans woord voor telkens opnieuw installeren. ٩(●̮̮̃•̃)۶

Door: whoami
Moderator PRG/SEA/DTE
De reden waarom dat topic gesloten is, staat in de sluitpost: het topic is:
- niet duidelijk
- veel te beknopt
- het probleem wordt niet goed uitgelegd
- er wordt niet gemeld wat je zelf geprobeerd hebt, en waar je concreet op vast loopt.
- het komt over als een scriptrequest

maw: het voldoet niet aan de PRG Quickstart waar ik naar link. Het is nogal makkelijk om je probleem even vluchtig in 5 regeltjes te beschrijven; zowiezo is dit niet uitnodigend. Mensen die evt willen reageren moeten je eerst de pieren uit de neus vragen over wat je probleem precies is, wat je al geprobeerd hebt, etc.... En vooraleer we constructief kunnen zijn, zijn we al 20 replies verder.
Don't panic im daft

- niet duidelijk
- veel te beknopt

1) het is een request of een bepaalde functionaliteit van outlook in .net zit
De vraag is gewoon kort moet ik een voorbeeld geven of er omheen ouwehoeren
Het hele vraagstuk is geleverd in:
Outlook => new appointment planning => auto select knop
zit er auto select in .net?

- het probleem wordt niet goed uitgelegd
Jou mening

- er wordt niet gemeld wat je zelf geprobeerd hebt, en waar je concreet op vast loopt.
Ik zoek een functionaliteit.

- het komt over als een scriptrequest.
scriptrequest??

Hoe kan een gesloten vraag een scriptrequest zijn?

function Ja() as string
dim antwoord as string = JA
return antwoord
end function

٩(●̮̮̃•̃)۶ Windows is een oud Afrikaans woord voor telkens opnieuw installeren. ٩(●̮̮̃•̃)۶

CQB 241

Ik heb tot 2 keer aan toe willen reageren in je topics.
Bij beide vroeg ik me af: wat wil je nou eigenlijk?

Het komt er in ieder geval bij mij op neer: ik snap serieus geen kont van je vraag.

Website TweakU2, met Bio! Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! I'm Bored

Don't panic im daft

quote:
TeeDee schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:12:
Ik heb tot 2 keer aan toe willen reageren in je topics.
Bij beide vroeg ik me af: wat wil je nou eigenlijk?

Het komt er in ieder geval bij mij op neer: ik snap serieus geen kont van je vraag.
dan denk ik ook niet dat je het antwoord weet.
oke mischien een antwoord als ... workaround....

Get connected

quote:
daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat het komt, omdat je taalgebruik volgensmij niet altijd even correct en moeilijk te volgen is. Ikzelf snap na een paar keer goed lezen ook niets van je vraag, je zult toch echt beter je best moeten doen. Als jij het niet doet, verwacht je dan dat iemand die er niet direct iets vanaf weet voor jou moeite zal doen om je probleem op te lossen? Lang niet iedereen hier is een lopende database... Sommigen zullen ook voor jou dingen moeten opzoeken, ipv iets uit het blote hoofd te weten. Het gaat daarbij ook om een discussie en niet om een vraag-antwoord forum.

Deskpage.net - Spelpage.nl - Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works.

CQB 241

quote:
daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:27:
[...]
Misschien, misschien niet.
Als ik een vraag stel:
Waarom is 121?
Wat zal jouw antwoord zijn dan? Of kom je ook met een wedervraag: "Ik snap niks van je vraag?"
Dan ga ik vervolgens proberen de vraagstelling te verduidelijken. En als je de vraagstelling voor jezelf verduidelijkt, dan kom je misschien zelf op ideeën/keywords om eens te gaan zoeken op bijv. Google.
quote:
Nogmaals: wat is de vraag? Je wilt een object? Hiero:
C#:
1
object VaagObject = null;

Daar heb je je object. Sorry dat ik zo reageer, maar om ineens te stellen dat ik het antwoord niet weet, dan ben je verkeerd bezig. Misschien weet ik het niet, misschien wel. Maar het is nu zo onduidelijk als de nete.

TeeDee wijzigde dit bericht 05-09-2007 14:38 (13%)

Website TweakU2, met Bio! Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! I'm Bored

Moderator PRG/SEA/DTE
quote:
daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:01:

Ik zoek een functionaliteit.

- het komt over als een scriptrequest.
scriptrequest??

Hoe kan een gesloten vraag een scriptrequest zijn?
function Ja() as string
dim antwoord as string = JA
return antwoord
end function
Als je zelf al zegt dat het antwoord dat jij verwacht gewoon ofwel 'JA' of 'NEE' is, dan kan je dat antwoord zelf ook wel vinden mits je een beetje moeite doet / zoekt.
Don't panic im daft

oke oke daar gaan we dan.

in outlook worden bij een nieuwe afspraak gemaakt. Waarna er personen worden toegevoegt
In Planning is er een Knop " AUto selecteren" deze selecteert de eerste de beste mogelijkheid voor deze afspraak

is deze Knop " auto selecteren" ook als .net object te krijgen
quote:
Padschild schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat het komt, omdat je taalgebruik volgensmij niet altijd even correct en moeilijk te volgen is. Ikzelf snap na een paar keer goed lezen ook niets van je vraag, je zult toch echt beter je best moeten doen. Als jij het niet doet, verwacht je dan dat iemand die er niet direct iets vanaf weet voor jou moeite zal doen om je probleem op te lossen? Lang niet iedereen hier is een lopende database... Sommigen zullen ook voor jou dingen moeten opzoeken, ipv iets uit het blote hoofd te weten. Het gaat daarbij ook om een discussie en niet om een vraag-antwoord forum.
Opzoeken?? probeer dat niet. eerste 15 pagina's bij google leveren soms het goede antwoord maar dat is software waar voor je moet betalen

daft_dutch wijzigde dit bericht 05-09-2007 14:50 (58%)

Moderator PRG/SEA/DTE
Yeah, sure, alles is als een object te krijgen, en programmeren is niets meer en niets minder dan gewoon wat objecten samengooien en wat properties zetten en de boel aan elkaar lijmen. :z

Mag ik je er verder op wijzen dat dit topic niet bestemd is om tech-vragen te stellen ?
CQB 241

Jij wilt dus met 1 druk op de knop in een bepaalde range van uren/dagen/maanden de eerste beste mogelijkheid opzoeken voor een bepaalde afspraak met een bepaalde tijdsduur?

Nee, voorzover ik weet is daar geen .Net object voor. Maar dat is prima zelf te maken.

- genereer een grid / calendar
- haal uit je database (denk ik) de reeds geplande afspraken. Stop die in een overlay (bijvoorbeeld) over je grid/calendar heen.
- druk nu op je knop
- loop recursief (voor recursie: zie recursie ;)) door je afspraken heen, net zolang totdat jouw afspraak ergens in een tijdspanne past.

Daaro.
quote:
whoami schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:50:
Mag ik je er verder op wijzen dat dit topic niet bestemd is om tech-vragen te stellen ?
Ach, je hebt gelijk.

TeeDee wijzigde dit bericht 05-09-2007 15:23 (15%)

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:48:
oke oke daar gaan we dan.

in outlook worden bij een nieuwe afspraak gemaakt.
Om maar even in te haken: Lees dit nou nog eens terug. Als ik dit lees lees ik:
quote:
in outlook worden bij een nieuwe afspraak wat?? gemaakt.
Of dit:
quote:
daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:48:
is deze Knop " auto selecteren" ook als .net object te krijgen
Wil je dan "de knop" aangestuurd hebben (dan ga je richting 'sendkeys'-achtige oplossingen), of wil je een method van één of ander object weten die dezelfde functionaliteit herbergt? En zo ja, heb je dan al (vermoedelijk) het juiste object en zoek je alleen de method, of weet je niet eens welk object? Want dan zullen we je ook nog moeten wijzen op de Office runtimes e.d. Hoe dan ook: Je vraag is dus onduidelijk.

En zo zie ik meer her-en-der in je posts. Als je even je post terugleest voordat je op 'verstuur bericht' klikt en je probeert in te leven in de 'lezers' dan zul je zien dat je posts nogal onduidelijk zijn...

RobIII wijzigde dit bericht 05-09-2007 16:41 (34%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

Watching you I am.
Reg. datum: 25 februari 2004

Sowieso zijn gesloten vragen niet echt topicstartvriendelijk. Als het antwoord op een vraag volgens jou alleen "ja" of "nee" kan zijn, dan is het 9 van de 10 keer iets wat je makkelijk zelf uit kan zoeken. Als je wil weten hoe je iets moet doen, dan is daar al veel meer discussie over mogelijk en is het een topic waardig op een discussieforum. ;)

Overigens denk ik sowieso dat je meer naar het "hoe" op zoek bent/was dan naar het "of". En dan zul je toch écht tot in de puntjes uit moeten leggen wat je precies wil weten, want anders duurt het zoals whoami al zegt wel een paar dagen en een hele lading replies en bijbehorende frustratie voor we je enigszins verder kunnen helpen. En dat is dus niet de bedoeling hier. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Reg. datum: 31 mei 2007

Ik zie eigenlijk niet in waarom een topic werd gesloten over het feit dat iemand uit mijn project groep een vraag had gepost. Omdat ik tijdelijk technische problemen met me account had.

Meer heb ik vrijwel niet te zeggen hierover dan dat het vrij kinderachtig is. Nu heb ik wederom weer een nieuw topic moeten aanmaken over mijn kwestie. Maar goed het is niet mijn forum wat kans krijgt daardoor dubbele topic posts te krijgen.

Moderator PRG/SEA/DTE
Specifieer eens 'tijdelijk technische problemen' ?

We laten het gewoon niet toe; punt.
Watching you I am.

Als je technische problemen hebt met je account kun je die oplossen zoals ik ook al in dat topic zei. ;) We willen gewoon weten wat voor vlees we in de kuip hebben. Verder was dat ook niet de enige reden voor het slotje; als je de rest van de sluitmessage van Creepy had gelezen, dan had je tweede topic niet ook op slot gezeten nu. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Door: Creepy
Moderator PRG/SEA/DTE
Eye Have You
Reg. datum: 01 juni 2001

Oftewel: je vraagt om voorbeeldcode en dat is in pricipe gewoon een scriptrequest. Daarnaast geef je nu geen informatie over de zaken die je nu zelf hebt geprobeerd om je probleem op te lossen. Welke informatie we graag willen zien in een startpost staat netjes uitgelegd in het beleid (en de quickstart), vandaar dat ik die heb gelinkt in mijn post met de vraag die eens door te lezen. No offence, maar je laat zien dat je die niet (goed) hebt bekeken.

- Ik kan niet zingen, geen gitaar spelen en niet drummen.... ik hou het wel bij Rock Band
Juist dan gaan mensen het weer prachtig vinden (Denk aan de josty band *blauw* *blauw* *rood*, *blauw* *blauw* *rood)

Reg. datum: 04 januari 2002

Betreffende: whoami in "functie omzetten van asp naar c#"

Wellicht kun je de sluitpost even aanpassen, aangezien arrays in vbscript gewoon zerobased zijn:

Even een bron erbij gezocht: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/t7zd6etz.aspx
quote:
Although the number shown in the parentheses is 10, all arrays in VBScript are zero-based, so this array actually contains 11 elements. In a zero-based array, the number of array elements is always the number shown in parentheses plus one. This kind of array is called a fixed-size array.

Watching you I am.

Ik heb het even doorgestreept. :)

De Tweakers.net Tijdlijn

Reg. datum: 04 februari 2004

Ik vind eigenlijk dat PHP script verstuurt spam? gesloten behoort te worden. De policy is geen ondersteuning voor 3th party scripts, en dat is het zeker voor hem. Alleen omdat er een discussie over php bijkomt blijft ie open... Maar splits die discussie dan af ofzo..

Lágrimas negras
Reg. datum: 31 mei 2001

Waaruit blijkt volgens jou dat het om een 3rd party script gaat?

I finally found you, my personal slaughter. As an appetizer, I let you taste my daughter!
Call me sick but this is what I need. My only purpose here is for you to feed!

Door: Creepy
Moderator PRG/SEA/DTE
Eye Have You
Reg. datum: 01 juni 2001

Daarnaast is de discussie stiekum best interresant aangezien niet iedereen het er over eens is dat je met header injectie en een vaste "to" parameter in het mail() command alsnog aan meerdere adressen kunt mailen. Daarnaast worden er geen kant en klare code voorbeelden gegeven hoe het wel perfect op te lossen, ik zie dan ook het probleem niet zo.

Creepy wijzigde dit bericht 06-10-2007 14:13 (24%)

- Ik kan niet zingen, geen gitaar spelen en niet drummen.... ik hou het wel bij Rock Band
Juist dan gaan mensen het weer prachtig vinden (Denk aan de josty band *blauw* *blauw* *rood*, *blauw* *blauw* *rood)

Reg. datum: 04 februari 2004

oh sorry dan heb ik het niet goed gezien cheatah.. Ik dacht dat degene het script dumpte en vroeg of het spam verstuurde.. Niet als injections e.d

Door: -NMe-
Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

Het lijkt mij inderdaad ook wel gewoon een valide topic. :)

De Tweakers.net Tijdlijn

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: