Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
SFB schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:07:
Ik weet niet zeker of het in dit topic thuishoort, maar ik hoop dat de moderators het me vergeven als ik verkeerd zit.

Enniewee, mijn vraag is: hoe staat het beheer hier tegenover codedumps? Om een probleem met een website in ontwikkeling te begrijpen kan het soms handig zijn om de complete code te lezen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit vanwege de idioot lange post die dat kan opleveren niet gewaardeerd wordt. Of is er misschien al in een functie voorzien die een codedump mogelijk maakt?

(zoniet, dan weet ik nog wel een javascriptje die voorziet in het verbergen/uitklappen van een deel van een post).
Gewoon een externe site voor gebruiken en de link hier plaatsen lijkt mij het makkelijkst: http://codehost.probleemoppc.com/

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Door: RobIII Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

Het is in de Devschuur niet de bedoeling dat we complete bakken code gaan zitten debuggen; er wordt dan dus ook van je verwacht dat je enkel relevante code post. Maak dus een 'uitgeklede' versie waarin je het probleem reproduceert en baseer daar je topic op.
Topics met enorme (overbodige) lappen code of links naar complete codedumps gaan meteen op slot. Het komt maar zelden voor dat je je probleem niet in een paar textuele zinnen en wat voorbeeldcode uit de doeken kunt doen.

RobIII wijzigde dit bericht 09-07-2007 11:16 (29%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

Door: Janoz Moderator PRG/SEA/DTE
!litemod
Reg. datum: 19 oktober 2000

Complete codedumps zien we liever niet, vooral ook omdat het nogal onoverzichtelijk wordt. Wat we hier het liefst zien is een selectie uit je code. Je code reduceren tot het probleem. Probeer desnoods een testje te maken waarin je alle overbodige code weghaalt en toch het probleem kunt reproduceren. Mocht je toch te weinig code gepost hebben dan kun je er later altijd nog een beetje bijzetten.

Het open en dicht klappen van je codeblokken is nu trouwens al gewoon mogelijk. Ik meende me te herinneren dat er wel eens een open en dicht vouw icoontje bij gestaan had, maar kan het nu niet meer achterhalen...

Gwaihir legt het al wat beter uit. Ik heb ook geen idee hoe of wat dat pijltje triggered..

Janoz wijzigde dit bericht 09-07-2007 13:25 (19%)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

De middeleeuwse programmeur

Oh? Hoe dan precies, ik kan het niet vinden. (ben ook niet zo bekend met UBB als forum)

Ik ben een amateur, maar leer graag. De uitleg is me daarom net zo belangrijk als de oplossing.

Soms zit er 'n knopje bovenaan een code blok. Dit is overigens React, geen UBB. (Bestaat UBB zelf eigenlijk nog zo'n beetje of is 't vrijwel volledig weggedommeld?)
quote:
Janoz schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:15:
Het open en dicht klappen van je codeblokken is nu trouwens al gewoon mogelijk.
Nou, helaas nog lang niet altijd. Geen idee wat deze feature triggert eigenlijk..

Gwaihir wijzigde dit bericht 09-07-2007 13:24 (15%)

Papa van LucaIII \o/

Zonder 'klappijltje':
C++:
1
Test

Mét 'klappijltje':
C++:
1
Test la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la

De 'trigger' is dus wrsch. de breedte van het blok.
Hiermee klap je dus ook niet 'verticaal' je code in/uit, maar 'horizontaal' zodat de lay niet vernacheld wordt.

RobIII wijzigde dit bericht 09-07-2007 15:35 (32%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Door: -NMe- Admin Devschuur®
Watching you I am.

Overigens is het plaatsen van je gehele code niet per se verboden; in overleg met een moderator is het mogelijk dat je toestemming krijgt om, ondanks de regels, toch een topic te posten met je gehele code erin. Dat is uiteraard bij hoge uitzondering en je zal eerder "nee" dan "ja" te horen krijgen, maar de optie staat dus in elk geval open als je compleet vast zit en niet weet hoe je je probleem kan reduceren tot een paar regels code. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Door: whoami Moderator PRG/SEA/DTE
quote:
Mastermind schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:22:

Maar 9 van de 10 keer wordt er nooit meer gereageerd in PRG door de TS van een topic, zelfs als ik rond de 10-15 minuten tijd erin gestoken heb om het probleem te testen of op te lossen dus ik twijfel sterk of nog wel langer doorga moeite te doen mensen te helpen in dit subforum. Laatst met die gridview ook al waar die jongen geen waarde in de label kreeg. Tien minuten bezig geweest het programma na te bouwen en te testen, en gewoon niet meer reageren. :| Ik denk dat veel meer users dat vervelend vinden, maar ik maak even van de gelegenheid gebruik dat even te melden.
Dat is iets wat ik zelf ook behoorlijk irritant en jammer vind, maar het is ook iets waar we -als crew/mod- eigenlijk niet veel kunnen aan doen, vrees ik...

Behalve misschien in de Quickstart / policy opnemen dat het reageren op een topic als de oplossing gevonden / aangereikt werd, toch wel een elementaire vorm van beleefdheid is.

Watching you I am.

quote:
whoami schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:18:
Behalve misschien in de Quickstart / policy opnemen dat het reageren op een topic als de oplossing gevonden / aangereikt werd, toch wel een elementaire vorm van beleefdheid is.
Dat staat er toch ook al in? :P

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Papa van LucaIII \o/

quote:
Ken je 'eigen' policy :X

amateur megalomaan

[PHP] Kan geen envelope-from meegeven bij mail()

Ben ik nu gewoon te gevoelig of wordt er hier gewoon bot gereageerd door Creepy (imho misplaatste opmerking over plaatsing in juiste forum en vervolgens zelf te lam zijn om de post goed te lezen)? Ik zie niet wat de TS fout doet iig, geeft duidelijk aan wat hij probeert en zoekt gewoon netjes om hulp. Beetje raar om dan zo afgekat te worden.

Als dit gewoon beleid is, dan is het wat mij betreft een effectieve manier om mensen weg te jagen.

Today's subliminal thought is:

Watching you I am.

Het algemeen beleid #haalweg

Hij zegt het misschien wat bot, maar je kan je misschien voorstellen dat het vervelend is als veel mensen op die manier maar raak posten. ;)

De Tweakers.net Tijdlijn

Jouw kleur (IP: R.G.B.void)

Programming FAQ
Onderaan staan enkele 'grote topics'. De links verwijzen echter (op het boeken topic na) niet naar de meest recente versie.
Voor de tools is de nieuwste: [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III
En voor slechte voorbeelden: [Alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 3
Misschien is het ook wel leuk om de prgcontest toe te voegen.

Papa van LucaIII \o/

-NMe- bedoelt Als het niet mag, haal dan maar weg denk ik ;)

edit:

En toen zat EdwinG er door heen te blaten :(
:>

RobIII wijzigde dit bericht 22-07-2007 21:58 (20%)

Watching you I am.

De contest noemen is wat lastiger aangezien die sneller loopt. Een direct linkje doe ik dus liever niet, maar ik kan erin zetten dat er ook meestal een contest loopt. :)

De Tweakers.net Tijdlijn

Door: Creepy Moderator PRG/SEA/DTE
Eye Have You

quote:
Annie schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:16:
[PHP] Kan geen envelope-from meegeven bij mail()

Ben ik nu gewoon te gevoelig of wordt er hier gewoon bot gereageerd door Creepy (imho misplaatste opmerking over plaatsing in juiste forum en vervolgens zelf te lam zijn om de post goed te lezen)? Ik zie niet wat de TS fout doet iig, geeft duidelijk aan wat hij probeert en zoekt gewoon netjes om hulp. Beetje raar om dan zo afgekat te worden.
Ik viel over de text: "Mss niet echt een php-dingetje, maar dan moet een moderator het maar even naar het juiste forum moven". Aangezien in Het algemeen beleid #achteraf prima staat uitgelegd dat dit niet de bedoeling is....
quote:
Als dit gewoon beleid is, dan is het wat mij betreft een effectieve manier om mensen weg te jagen.
Het is beleid ja. Het had misschien iets minder bot gekunt maar kom op. Als je niet eens het beleid van een forum doorneemt en daarnaast nog een redelijk basic iets vraagt..

En ik te lam? Leg eens uit als je wilt wat je er precies mee bedoelt? Ik geef ook direct een werkbare oplossing aan, dat deze nu genegeerd wordt door de topicstarter......

Creepy wijzigde dit bericht 31-07-2007 14:18 (7%)

Jij schijt ook altijd op die showmodel toiletpotten bij de Gamma? "Ja, ik zag een toiletpot en..."
"Intelligent input darlin'. Why don't you just have another beer then? - Kate Nash.

werken voor gf6800

Blijkbaar heb k niet genoeg gespecifierd op wat ik bedoelde want ik zit met did niet begrijpen deel al voor de laatste 10h aan bezig deze inclusief het googlen. ik wou graag een beetje meer duidelijkheid over was Exact die dingen voor sponden uitgelegd in leken taal, of beginner taal. Ik ben heus niet dom maar ik versta geheel niet. nadeel van zelfstudie is dat ik het alleen moet doen met boek en internet. nu aangezien het uitemater moeilijker is om dan nog int engels te leren. dacht ik dat ik de vraag bij deze hier stelde om een meer uitgebreide nedelands uitleg kon verkrijgen. En bij naderinzicht was mijn threat onder de regels van het forum.

Ps: heb zelf babblefish vertaling gebruik om kop of staart er aant te knopen
het help een beetje maar zelfs dan is het toch nog een stevige boterham. ik hoop dat ik niet dom ben ofzo, maar ben zeker onwetend. en hulp hier zou een moi aditioneel hulp middel zijn om mijn leer qualiteit omhoog te krijgen

to-cool wijzigde dit bericht 15-08-2007 01:22 (19%)

intelect begint met een woord. AI met een bit.

Papa van LucaIII \o/

quote:
to-cool schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:09:
Blijkbaar heb k niet genoeg gespecifierd op wat ik bedoelde want ik zit met did niet begrijpen deel al voor de laatste 10h aan bezig deze inclusief het googlen.
Dan doe je dus ergens iets niet goed. Data-types zijn echt les 1 programmeren en we verwachten wel een heeeeel klein beetje niveau in PRG.
quote:
ik wou graag een beetje meer duidelijkheid over was Exact die dingen voor sponden uitgelegd in leken taal, of beginner taal.
Dan ben je misschien beter af met een Nederlandse tutorial ofzo. Maar de insteek van PRG is niet om je persoonlijke leermentor uit te hangen.
quote:
Ik ben heus niet dom maar ik versta geheel niet. nadeel van zelfstudie is dat ik het alleen moet doen met boek en internet. nu aangezien het uitemater moeilijker is om dan nog int engels te leren.
Als je moeite hebt met Engels dan heb ik slecht nieuws voor je want 99% van de (online) documentatie over programmeren vindt je toch echt voornamelijk in het Engels. Het programmeren zélf gebeurt zelfs doorgaans in het Engels.
quote:
het help een beetje maar zelfs dan is het toch nog een stevige boterham. ik hoop dat ik niet dom ben ofzo, maar ben zeker onwetend. en hulp hier zou een moi aditioneel hulp middel zijn om mijn leer qualiteit omhoog te krijgen
Ik zal nooit zeggen dat je dom bent of iets dergelijks. We zijn allemaal ergens ooit begonnen, en ooit hadden we allemaal dezelfde vra(a)g(en) als jij ;) Maar het antwoord er op is dusdanig makkelijk te vinden dat deze vraag (helaas) geen topic waard is in PRG. En ook al is het merendeel engels, de links die ik postte moeten zonder bablefish toch ook prima te begrijpen zijn? Je leek de eerste 3 typen te begrijpen (boolean, char, integer); waarom begrijp je die andere dan niet :?

Don't get me wrong: er is niets mis met vragen, maar we verwachten wel een beetje eigen inzet en een minimaal niveau, en die mistte ik in je topic. Dom ben je in ieder geval niet ;)

Oh, en kijk eens hier bij onze eigen BalusC ;) Hoewel dat Java is, is het concept hetzelfde ;)

En:
http://nl.wikipedia.org/wiki/String_%28informatica%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Integer_%28informatica%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Float
etc. etc.

of, algemener: http://nl.wikipedia.org/wiki/Datatype

offtopic:
Probeer ook een beetje op je spelling te letten in je posts ;)

:Y)

RobIII wijzigde dit bericht 15-08-2007 02:09 (17%)

werken voor gf6800

dankje voor de uitleg,

nee ik verwachte zeker niet dat mensen voor mijn persoonlijke monitor gingen spelen.
ik probeer a een paar keer een programeer taal te leren eerst VB daarna Python en wou dezekeer de koe bij de horens nemen en aan C# beginnen. bij al deze talen dat ik 1 euvel waar ik blijf hangen.

ik spreek vloeiend engels, en schrijf dat ook. maar blijkbaar is het soms gemakkelijker voor me om het eens over te kunnen lezen int nederlands om zo een beter overzicht te krijgen over wat het bepaald onderwerp gaat. doordring factor...

Dankje voor de hulp hier toch. blijkbaar was ik dan ook het bestaan van wikipedia vergeten.
Groetjes mitch

ps: volgend probleem zal ik meer gestructureed tewerk gaan in het opstellen van mijn vraag om zo een misverstand te voorkomen.

intelect begint met een woord. AI met een bit.

laat ook maar

TurnUpTheBass wijzigde dit bericht 04-09-2007 21:26 (162%)

It's nice to be important, but more important to be nice... Nieuw ID, password oude ID kwijt en hetnet adres verlopen

Door: whoami Moderator PRG/SEA/DTE
Het heeft alles met debuggen te maken .
Uit wat moet ik opmaken dat je zelf al gedebugged hebt ? Het enige wat je zegt, is dat het eerste stukje code (met die messagebox) wel werkt.
Ik kan nergens uit afleiden dat je het stuk code dat niet werkt (waar je de menu-items disabled) al eens gedebugged hebt.
edit

TurnUpTheBass wijzigde dit bericht 04-09-2007 21:26 (98%)

It's nice to be important, but more important to be nice... Nieuw ID, password oude ID kwijt en hetnet adres verlopen

Door: Creepy Moderator PRG/SEA/DTE
Eye Have You

No offence maar er is een reden dat er een beleids topic is waar wat staat uitgelegd welke zaken we graag terug zien komen in een topicstart. Als je dan een hoop van de gevraagde informatie niet geeft is het niet zo vreemd dat er gedacht wordt dat je niet hebt gedebugged.

Overigens, waarom de edits?

Creepy wijzigde dit bericht 04-09-2007 21:57 (6%)

Jij schijt ook altijd op die showmodel toiletpotten bij de Gamma? "Ja, ik zag een toiletpot en..."
"Intelligent input darlin'. Why don't you just have another beer then? - Kate Nash.

Omdat ik het eigenlijk niet goed vind om een discussie te starten. Daar raken zowel jij als ik wellicht geirriteerd van en daar schieten we beide niet mee op. Bovendien had het weinig zin om de oplossing voor het probleem hier te melden, als het oorspronkelijke topic gesloten is. Discussie gesloten.
quote:
Creepy schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:56:
No offence maar er is een reden dat er een beleids topic is waar wat staat uitgelegd welke zaken we graag terug zien komen in een topicstart. Als je dan een hoop van de gevraagde informatie niet geeft is het niet zo vreemd dat er gedacht wordt dat je niet hebt gedebugged.

Overigens, waarom de edits?

TurnUpTheBass wijzigde dit bericht 04-09-2007 22:11 (9%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws