Hoofdcategorieën
Topicacties

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII en DanuIII

Het is heel simpel; je dumpt in je topic een vraag en "hier is m'n site" en that's it. Zoals je in onze Quickstart (waar ik in de sluitmessage naar verwijs) kunt lezen verwachten we hier wel wat meer inzet; zoals ook al aangestipt door de mensen boven mij. We zijn geen afhaalbalie voor kant-en-klare oplossingen voor al uw kleine probleempjes.

Ik zie in je topic nergens terug waar je naar/op hebt gezocht, wat je hebt geprobeerd etc. etc. (zie allemaal de Quickstart). Daarbij is je vraag niet compleet duidelijk (want pas na bekijken van je site begreep ik wat je feitelijk bedoelde) en dat is natuurlijk wel zo handig als je een topic opent. Anders krijg je bij voorbaat al antwoorden waar je geen drol aan hebt. Daarbij post ik wel degelijk een relevante link voor je welke zal bewerkstelligen wat je wil, alleen waarschijnlijk niet zoals jij dat wil (zonder een reload van de pagina dus). Wat wil je dan nog meer?
quote:
TeeDee schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:37:
@Matis: ik denk dat de posthistory hier niet relevant is. Iemand die > 25 topics zelf geopend heeft en verder niemand geholpen (of een poging tot) heeft is veeeeuuuul erger. Dan mag je imo pas van een discutabele posthistory spreken.
Er zijn users met tientallen (en zelfs honderden) posts in uitsluitend eigen topics (en die dus zo goed als 0 aan de community bijdragen) en die topics blijven allemaal prima staan als ze voldoen aan onze basisregels. Hoewel we het heel fijn vinden als iemand ook eens wat teruggeeft aan de community (en we zo nu en dan ook mensen daarop aanspreken bij excessen) is het geen harde "eis". Maar dan is het minste wat je moet doen dus wél zorgen dat je topics in orde zijn.

RobIII wijzigde dit bericht 15-06-2009 23:48 (32%)

Lead me not into temptation, I can find it myself.

Trotse papa van Luca en Danu! | Pick My Icon!

CQB 241

quote:
RobIII schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:42:
Er zijn users met tientallen (en zelfs honderden) posts in uitsluitend eigen topics (en die dus zo goed als 0 aan de community bijdragen) en die topics blijven allemaal prima staan als ze voldoen aan onze basisregels. Hoewel we het heel fijn vinden als iemand ook eens wat teruggeeft aan de community (en we zo nu en dan ook mensen daarop aanspreken bij excessen) is het geen harde "eis". Maar dan is het minste wat je moet doen dus wél zorgen dat je topics in orde zijn.
Dat zijn uitzonderingen op de (ongeschreven) regel ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Reg. datum: 20 mei 2009

nee maar als je snel een antwoord nodig hebt is dat natuurlijk fijn als je dat ff zonder de hele quickstart te doen :)

@ robll

je wil dus zeggen dat ik gewoon moet zeggen van ja ik heb er al naar gezocht maar ik heb niks gevonden. Nou als je dat alleen wil zien dan hoef je daar toch geen topic voor te sluiten? ;)

PM FroPod
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
pauleast schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:52:
nee maar als je snel een antwoord nodig hebt is dat natuurlijk fijn als je dat ff zonder de hele quickstart te doen :)
Klopt, maar als je "even snel een antwoord nodig hebt" ben je op GoT simpelweg op de verkeerde plek :). Daarnaast is simpelweg googlen vaak zelfs sneller dan een topic openen, een vraag stellen en dan afwachten tot iemand heeft gereageerd. En ja, dat kost idd meer moeite. Pech gehad :).

Bovendien klinkt je vraag wel zo heel erg basic dat ik me het simpelweg niet kan voorstellen dat dat niet in de Flash handleiding staat. Nu kan ik natuurlijk wel die handleiding door gaan lezen om mijn eigen punt te bewijzen, maar dan ga ik alsnog meer moeite voor je doen dan je eigenlijk verdiend ;)

.oisyn wijzigde dit bericht 16-06-2009 00:02 (37%)

CQB 241

quote:
pauleast schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:54:
@ robll

je wil dus zeggen dat ik gewoon moet zeggen van ja ik heb er al naar gezocht maar ik heb niks gevonden. Nou als je dat alleen wil zien dan hoef je daar toch geen topic voor te sluiten? ;)
Ja, da's lekker makkelijk. Als iedereen zo zijn TS zou beginnen...

Neen! Simpelweg wat zoekqueries, wat relevante code en vooral wat je zelf al gedaan hebt is vaak al voldoende om de eerste 5 reacties door te komen. Let wel: hier moet je nog steeds wat voor doen.

Then again, dat staat gewoon in de verschillende FAQ's. Maar goed, je wilt snel een antwoord ;)

nou als ik zeg dat ik veel op google heb gezocht en niks heb gevonden... is dat dan reden genoeg om een post te starten? of word hij dan weer gelocked?

Moderator PRG/SEA/WEB

quote:
pauleast schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:54:
ja ik heb er al naar gezocht maar ik heb niks gevonden
Dan bewijs ik met een link + slotje dat ik het wél kan met 3 trefwoorden in Google. Kom op; je weet donders goed dat wij ook prima weten wat wel en wat niet/lastig op Google (of elders zoals helpfiles, GoT etc.) te vinden is. Roepen dat je hebt gezocht is nutteloos; bewijs het maar. Post maar links/keywords. Vind je daar daadwerkelijk niets mee dan wijzen wij je graag op de juiste keywords (if any) en/of bronnen waar je wél iets kan vinden en als er werkelijk niets te vinden is is er (voor wat dat punt betreft) ook geen reden je topic te sluiten.
quote:
pauleast schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:02:
nou als ik zeg dat ik veel op google heb gezocht en niks heb gevonden... is dat dan reden genoeg om een post te starten? of word hij dan weer gelocked?
Probeer het eens? ;) Wat denk je zelf :?

RobIII wijzigde dit bericht 16-06-2009 00:03 (17%)

PM FroPod

quote:
pauleast schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:02:
Ja, want dan geloof ik je eerlijk gezegd gewoon niet. Ik heb zojuist even gegoogled. Let wel, ik ben echt een complete flash n00b en heb nooit ook maar iets met Flash gedaan. Het koste me welgeteld 3 hele seconden om je antwoord te vinden.

ja maar kijk... als ik de kans niet krijg om een antwoord te geven of ik misschien wel heb gezocht en dergelijke krijg ik niet ;) het is al meteen gelocked of mensen gaan onaardig reageren... dat maakt tweakers geen leuke site om te bezoeken!

CQB 241

quote:
pauleast schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:04:
ja maar kijk... als ik de kans niet krijg om een antwoord te geven of ik misschien wel heb gezocht en dergelijke krijg ik niet ;) het is al meteen gelocked of mensen gaan onaardig reageren... dat maakt tweakers geen leuke site om te bezoeken!
En als je dus het e.e.a. even doorgenomen had, had je dit kunnen weten. Of op z'n minst een betere TS kunnen maken. Op deze manier zijn we lekker in de rondte aan het lullen ;) Kip / ei gedoe enzo.

Moderator PRG/SEA/WEB

quote:
pauleast schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:04:
Daarom staat in de Quickstart dat je dat in je topicstart moet vermelden. Als we in ieder topic eerst moeten gaan vragen of je hebt gezocht krijg je zoiets:
quote:
UserX: Probleem blablabla
quote:
UserY/mod: Heb je al gezocht?
quote:
UserX:Natuurlijk! |:(
quote:
UserY/mod: Waarop dan?
quote:
UserX:Nou, op X en Y
quote:
UserY/mod: D'uh, zoek eens op P en Q
En hoppa, we zijn 6 posts verder voordat er wat zinnigs boven komt... Dat hele gedoe kun je gewoon voor zijn door je topicstart gewoon conform de Quickstart te maken en in je topicstart ons al van zo veel mogelijk informatie te voorzien. Want voorgaand verhaal kan natuurlijk ook nog verder:
quote:
UserX: Jah, op P en Q had ik ook al gezocht, maar dat werkt ook niet...
quote:
UserY/mod: Want?...
etc.

RobIII wijzigde dit bericht 16-06-2009 00:10 (22%)

ff vraagje teedee...

als jij iets nieuws krijgt.. bijv een computer... ga jij dan meteen de handleiding lezen.. of ga je hem eerst uitproberen?

Moderator PRG/SEA/WEB

quote:
pauleast schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:08:
ff vraagje teedee...

als jij iets nieuws krijgt.. bijv een computer... ga jij dan meteen de handleiding lezen.. of ga je hem eerst uitproberen?
Je hoort eerst de handleiding te lezen. Doe je het niet (prima hoor) dan nemen we wél aan dat je weet waar je mee bezig bent. En als je dan met een basic vraag komt verwijzen we je (d'uh) dus naar de handleiding waar het antwoord op je vraag staat.

RobIII wijzigde dit bericht 16-06-2009 00:10 (5%)

PM FroPod

Als ik die mag beantwoorden?

Eerst uitproberen. Als het dan niet lukt, dan kijk ik in de handleiding. Ik ga zeker niet eerst loze vragen stellen op een forum waar veel mensen doorgaans op hoog niveau proberen te discussieren over dingen omdat ik simpelweg te lui ben de handleiding door te nemen.

Weet je hoe het komt dat mensen hier zoveel antwoorden weten op allerlei vragen? Omdat ook zij regelmatig de handleiding hebben doorgebladerd op zoek naar hoe je iets voor elkaar moet krijgen.

.oisyn wijzigde dit bericht 16-06-2009 00:13 (74%)

CQB 241

quote:
ff vraagje teedee...

Als het iets is waar ik geen kennis van heb, dan neem ik meestal de Quickstart door. En krijg nou wat, deze is op GoT ook te vinden.

nou oisyn..

als je hem uitgeprobeerd bent en het lukte niet bijv. en je ging de handleiding lezen. En je probeerd het dan nog een keer, maar het kan niet meer? (slotje) is dat dan niet rot?

PM FroPod

quote:
pauleast schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:12:
nou oisyn..

als je hem uitgeprobeerd bent en het lukte niet bijv. en je ging de handleiding lezen. En je probeerd het dan nog een keer, maar het kan niet meer? (slotje) is dat dan niet rot?
Dat is het idd. Zeker als je tijd en moeite hebt gestoken in het zoeken naar een antwoord en daarna in het opstellen van je topic en het formuleren van je probleem. Gelukkig gebeurt dat niet, omdat ik weet dat ze op t.net niet zomaar topics sluiten. Maar dat is op jou niet echt van toepassing, wel?

.oisyn wijzigde dit bericht 16-06-2009 00:16 (7%)

quote:
ff vraagje teedee...

Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. GoT is een gebruikersplatform met tienduizenden actieve gebruikers. Logischerwijs gelden hier regels om alles enigszins bruikbaar te houden.

Het kan best zijn dat je de eerste keer niet al die regels gaat doorlezen (can't blame you), maar zie een waarschuwing van een mod dan als een eye-opener ipv een trap op de tenen.

nou oisydn dat was bij mij wel van toepassing. En het weer opstellen is echt geen pretje.. Maar ik ga niet precies richten op dat sommige topics worden gesloten, maar ook op het feit dat mensen gewoon je afblaffen omdat je miss wat minder weet van flash of een bepaald programma.

Only in WASHINGTON
Reg. datum: 31 januari 2007

quote:
Bosmonster schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:15:
[...]

Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. GoT is een gebruikersplatform met tienduizenden actieve gebruikers. Logischerwijs gelden hier regels om alles enigszins bruikbaar te houden.

Het kan best zijn dat je de eerste keer niet al die regels gaat doorlezen (can't blame you), maar zie een waarschuwing van een mod dan als een eye-opener ipv een trap op de tenen.
QFT! Daar wil ik nog aan toevoegen dat dit forum gemaakt wordt door de gebruikers. Ze/we willen het kwalitatief hoogstaand houden en daarom moet in een TS stap voor stap staan wat je gedaan hebt, waar je problemen liggen. Hoe je andere problemen hebt opgelost. Welke programma's je gebruikt hebt.
Daarbij kan het nooit kwaad om aan te geven dat je bezig bent met de TS en dat er nog aanvullende info volgt (screenshots, broncode, diagrammen). Wanneer je titel en TS goed, duidelijk en verzorgd overkomt, dan stromen de waardevolle en kwalitatief hoogstaande replies vanzelf binnen.
quote:
pauleast schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:20:
nou oisydn dat was bij mij wel van toepassing. En het weer opstellen is echt geen pretje.. Maar ik ga niet precies richten op dat sommige topics worden gesloten, maar ook op het feit dat mensen gewoon je afblaffen omdat je miss wat minder weet van flash of een bepaald programma.
Een fout erkennen en er van leren is niet voor iedereen even makkelijk. Ik vind niet dat je op deze laagdunkende manier tegen deze medetweakers tekeer mag gaan. We proberen je een beetje in de juiste richting te duwen, maar kennelijk wil je het niet helemaal begrijpen. Dat is spijtig, want een forum is juist om van anderen te leren.

Matis wijzigde dit bericht 16-06-2009 00:24 (25%)

nu.nl - Algemeen
20:47 WASHINGTON - Obama naar herdenking schietpartij Texas
20:15 DEN BOSCH - 'Brede school werkt niet altijd als gewenst'
19:36 NAPELS - Italiaanse politie pakt weer maffiakopstuk op

Moderator PRG/SEA/WEB

Ik pak even je topic erbij en ontdoe het van alle non-informatie als "groetjes" en "Hey" etc. die voor je vraag niet relevant is :
quote:
Kan de link in de adresbalk veranderd worden via flash? bijv: als je op contact klikt dat de link in de adresbalk veranderd in www.bla-bla-bla.nl/diensten.html??? site: www.bla-bla-bla.nl
Euh. Juist. Dat is inderdaad niet veel info voor ons om mee te werken, wel? Een topicstart van anderhalve regel waarin je enkel een vraag stelt en verwijst naar een site (waar wij dan weer vervolgens moeite mogen gaan doen om te gaan kijken wat je nou bedoelt).

RobIII wijzigde dit bericht 16-06-2009 00:24 (29%)

CQB 241

quote:
pauleast schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:20:
Nou nou, die paar regeltjes zullen je toch niet de das omdoen? Waar wordt je afgeblaft dan?

ja maar je weet toch me vraag? wat heb je nog meer nodig?

Moderator PRG/SEA/WEB

quote:
pauleast schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:25:
ja maar je weet toch me vraag? wat heb je nog meer nodig?
Deze discussie begint aardig zinloos te worden als je niet wil begrijpen waarom we om meer informatie in een topicstart vragen. En daarbij; boeie als je het niet begrijpt of wil begrijpen, dan nog is het gewoon regel dat je je houdt aan onze quickstart. Doe je dat niet dan riskeer je een slotje. Simpel.

Overigens was de vraag die je stelde niet de vraag die je in gedachten had; zélfs dat geef ik aan in de sluitmessage. Duidelijk zijn in wat je nou precies bedoelt is dan ook wél zo handig; anders krijg je 25 antwoorden waar je niets aan hebt. En dat is voor jou misschien niet erg, maar wel voor de 25 personen die tijd/moeite in een reactie steken die zinloos is. En voor hun houden we het hier graag ook leuk.

RobIII wijzigde dit bericht 16-06-2009 00:32 (30%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: