[T.net karma monitor] - [Deus Ex 3]
Feedback op moderatie binnen de Devschuur
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
Reageer Nieuw TopicHet is iets anders dan het lijkt. Ik had de topic titel aan willen passen van "slechtste" naar "slechte" maar door een foutje van mijn kant had ik eerst alleen een topic note geplaatst zonder de titel daadwerkelijk aan te passen. Daarna heeft BtM hem naar "slegte" veranderd.quote:.oisyn schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:24:
[...]
Niet lullig bedoeld, maar wat geeft jou het recht, als niet PRG mod, om de titel van een inmiddels traditioneel topic die prima voldoet ineens te wijzigen waar dan nog eens een heel erg treurige spelfout in staat ook?
Woy wijzigde dit bericht 16-04-2009 18:07 (6%)
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Niet echt een speciale reden eigenlijk. Er was door iemand een TR gedaan met het voorstel, en ik was ook de topic-waarschuwing aan het invoegen, en vond het niet zo'n slecht idee. Op zich haalt het niet zo veel uit, maar vond het ( in combinatie met een link naar een topic in PRG die ik weg had gehaald ) wat minder negatief klinken.quote:.oisyn schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:42:
Maar de vraag blijft: waarom?
Als mensen het weer graag terug hebben, vind ik dat ook totaal geen probleem hoor.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik vind het ook geen logische beslissing. Er zijn genoeg slechte programmeervoorbeelden, dat is niks nieuws. De slechtste zijn soms/vaak humor. Dat is waar het topic over gaat.quote:Woy schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:51:
Als mensen het weer graag terug hebben, vind ik dat ook totaal geen probleem hoor.
't Giet zoas 't giet | Nederlands en Belgisch [k]ubuntu forum
Duidelijk, ik vond het al vreemd. Een titel aanpassen van een goedlopend topic.quote:AlainS schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:01:
Ik vind het ook geen logische beslissing. Er zijn genoeg slechte programmeervoorbeelden, dat is niks nieuws. De slechtste zijn soms/vaak humor. Dat is waar het topic over gaat.
En mocht de allerslechtste allertijde doorgaan, wie bepaalt wat er de beste slechtste is?
nu.nl - Algemeen
20:47 WASHINGTON - Obama naar herdenking schietpartij Texas
20:15 DEN BOSCH - 'Brede school werkt niet altijd als gewenst'
19:36 NAPELS - Italiaanse politie pakt weer maffiakopstuk op
Over MySQL:
NMe: Als je weet waar de gaatjes zitten, dan kun je er prima mee werken.
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.
Even een aantal misverstanden uit de weg helpen:quote:.oisyn schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:08:
Nou ja ik vond het een beetje vreemd dat een niet-PRG mod ineens de topictitel veranderde voor no apparent reason, dat is alles
De change was gedaan door Woy nav een TR (die actie mislukte overigens).
Ik heb daar tijdelijk slegte van gemaakt met een topicnotitie richting Woy.
Ik was er gister van overtuigd dat Woy de spellingsfout ook al had terugveranderd, anders had ik het zelf na 5 minuten weer teruggezet.
De mbr impliceert dat ik de titelchange heb uitgevoerd, maar dat staat er niet expliciet bij. Ik heb ook een [mbr] gepost, zodat het duidelijk was dat de Devschuur crew een actie heeft uitgevoerd. Niets meer, niets minder.
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!
Dat had ik ook gedaan, maar pas nadat ik thuis was gekomen uit mijn werkquote:BtM909 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:37:
[...]
Ik was er gister van overtuigd dat Woy de spellingsfout ook al had terugveranderd, anders had ik het zelf na 5 minuten weer teruggezet.
Het gebeurd niet elke dag of elke week, maar wel regelmatig. Ik wil dus graag het datamodel zien bij een SQL vraag. Ik snap dat het niet makkelijk is, maar ik zou graag weten hoe jullie hierover denken.
Tja, ik ben het met je eens maar ik denk dat, als het nodig is, er vanzelf om gevraagd wordt? Ik zie niet wat we hier concreet mee zouden moeten doen? Op het moment dat die info ontbreekt en wel van belang is vragen we er wel om, net als we dat bij ieder ander topic doen waar te weinig info in staat. Anderzijds is het soms, bij de simpelere queries en/of de datamodellen die iedereen wel kent (factuur, factuurregel, product, shoppingbasket blabla), ook wel eens te verdedigen als er geen compleet model bij staat.quote:AlainS schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:45:
Het gebeurd niet elke dag of elke week, maar wel regelmatig. Ik wil dus graag het datamodel zien bij een SQL vraag. Ik snap dat het niet makkelijk is, maar ik zou graag weten hoe jullie hierover denken.
RobIII wijzigde dit bericht 28-05-2009 21:49 (27%)
Lead me not into temptation, I can find it myself.
Trotse papa van Luca en Danu! | Pick My Icon!
Volgens mij moet een topic start zo compleet mogelijk zijn, dus mijns inziens hoort dit in de topic start thuis.quote:RobIII schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:47:
[...]
Tja, ik ben het met je eens maar ik denk dat, als het nodig is, er vanzelf om gevraagd wordt?
Klopt helemaal, maar ik zie regelmatig dat er behoorlijk cryptische namen worden gekozen met veel afkortingen waardoor het model niet direct opvalt. Ik heb ook (nog) geen praktische oplossing, maar wil even polsen of meer mensen hier last van hebben.quote:Anderzijds is het soms, bij de simpelere queries en/of de datamodellen die iedereen wel kent (factuur, factuurregel, product, shoppingbasket blabla), ook wel eens te verdedigen als er geen compleet model bij staat.
Je zou als beleid kunnen stellen dat bijvoorbeeld parse errors niet worden geaccepteerd, dat code/queries die niet in code-tags staan niet worden geaccepteerd, dat niet-genormaliseerde databases niet worden geaccepteerd. De mensen openen dat soort topics tóch wel.
We unlock the mysteries of knowledge and technology.
En dan alle "spannende" topics die wél een topic waard zouden zijn (granted; 999 v.d. 1000 keer is het gewoon leren lezenquote:Cheatah schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
Je zou als beleid kunnen stellen dat bijvoorbeeld parse errors niet worden geaccepteerd
Je bedoelt dat het forum dan "blokkeert" of dat wij dan slotjes zetten? Beide lijkt me niet wenselijk; iemand op code tags wijzen is de moeite niet.quote:Cheatah schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
dat code/queries die niet in code-tags staan niet worden geaccepteerd
Wie bepaald waar de grens ligt? Wie weet is een bepaalde de-normalisatie wel juist gewenst.quote:Cheatah schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
dat niet-genormaliseerde databases niet worden geaccepteerd.
Juist.quote:Cheatah schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
De mensen openen dat soort topics tóch wel.
Begrijp me niet verkeerd; ik "voel" je en ben het ook grotendeels met je/jullie eens. Het is echter niet realistisch of haalbaar en verdomdes lastig om te vangen in regels (waarbij je dan meteen weer wél interessante topics weert). En we hebben toch al zoveel regels. Daarom doen wij mods ook zoveel op "fingerspitzengefühl"
RobIII wijzigde dit bericht 29-05-2009 02:02 (11%)
Volgens mij lees je nu Cheeta's post verkeerdquote:
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Maar hij zegt ook:quote:NetForce1 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:56:
[...]
Volgens mij lees je nu Cheeta's post verkeerd, zie bijv. zijn eerste zin: "Ik kan me wel in het voorstel vinden, echter is het onrealistisch."
...en daar reageer ik opquote:Cheatah schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
Je zou als beleid kunnen stellen dat bijvoorbeeld ...
Punt is in elk geval: nobel streven, maar IMO niet realiseerbaar.
Over MySQL:
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.
Ik begrijp jou/jullie punten en zoals gezegd had ik ook nog geen praktische/werkbaarbare oplossing bedacht. Het is mij wel duidelijk dat ik niet de enige ben die zich hieraan kan ergeren. Het is ook duidelijk dat in sommige topics, de extra informatie overbodig is. Daarnaast kan mijn punt in bredere zin doorgetrokken worden.quote:NMe schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:59:
maar IMO niet realiseerbaar.
Het automatiseren van dit soort issue's lijkt me gedoemd om te mislukken, omdat interresante topics dan minder aantrekkingskracht hebben. Het lijkt me wel een idee om 'tijdelijke slotjes' in te voeren. Dus totdat de topic start volledig is gaan we niet verder discussieren. Ik moet nu vaak het hele topic doorlezen om de meest simpele (tegen)vragen te achterhalen en ik neem (gezien de reactie's hier) aan dat ik niet de enige ben.
Over MySQL:
Reg. datum: 20 mei 2009
dat is echt het jammere van tweakers.net. Sommige moderators hebben ooit hun dag niet en dat laten ze dan ook gretig zien!
groetjes
Het feit dat dat gebeurt ligt toch wel een beetje aan jezelf. Natuurlijk heb je altijd te maken met de subjectiviteit van mensen, maar ook je posthistorie werkt niet in je voordeel.quote:pauleast schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:30:
ik vind dat je amper snel een vraag kan stellen. Meteen staat er een lock op. Meteen kan je eigenlijk als het ware oprotten.. Dat ergert me zo erg (en meerdere mensen die ik persoonlijk ken)
dat is echt het jammere van tweakers.net. Sommige moderators hebben ooit hun dag niet en dat laten ze dan ook gretig zien!
groetjes
Het is hier helpen en geholpen worden. Daarnaast vind ik het niet eerlijk dat je na 6 berichten al kan oordelen over het reilen en zeilen binnen GoT (Devschuur in het bijzonder). Wie zijn die mensen die je persoonlijk kent dan? Misschien moet je dan maar eens een echt statement maken en ze hier verantwoorden waarom je topic open had moeten blijven
Matis wijzigde dit bericht 15-06-2009 23:40 (9%)
nu.nl - Algemeen
En daar zit 'm de crux. GoT is geen afhaalbalie. Simpelweg de verschillende FAQ's voor het desbetreffende subforum doorlezen et voila: je komt erachter dat je topic niet voldoet en dus even wat extra werk moet verrichten.quote:pauleast schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:30:
ik vind dat je amper snel een vraag kan stellen.
@Matis: ik denk dat de posthistory hier niet relevant is. Iemand die > 25 topics zelf geopend heeft en verder niemand geholpen (of een poging tot) heeft is veeeeuuuul erger. Dan mag je imo pas van een discutabele posthistory spreken.
TeeDee wijzigde dit bericht 15-06-2009 23:39 (23%)
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Je vat de koe bij de hoorns.quote:TeeDee schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:37:
[...]
En daar zit 'm de crux. GoT is geen afhaalbalie. Simpelweg de verschillende FAQ's voor het desbetreffende subforum doorlezen et voila: je komt erachter dat je topic niet voldoet en dus even wat extra werk moet verrichten.
Klopt, maar een beetje goodwill is toch wel vereist. Natuurlijk is meer erger, alleen moet je een gulden middenweg vinden...quote:@Matis: ik denk dat de posthistory hier niet relevant is. Iemand die > 25 topics zelf geopend heeft en verder niemand geholpen (of een poging tot) heeft is veeeeuuuul erger. Dan mag je imo pas van een discutabele posthistory spreken.
nu.nl - Algemeen
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last