Hoofdcategorieën
Topicacties

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 05 oktober 2002

Nog eens een vraagje:

Zie volgende topic: Gezocht: Software update framework voor .NET

Ik zie dat een moderator heeft gereageerd, dus het is blijkbaar toegestaan. Ik stuur een TR met de vraag hoe zoiets open kan blijven, immers gaat programming over zelf programmeren en niet over het vinden van een library. Ik krijg geen reactie en het topic blijft open. Ik trek dus de conclusie dat het toegestaan is om vragen te stellen die geen betrekking hebben op zelf programmeren.

Dan zie ik een topic: [PHPMyBackupPro v2.1]Scheduled backup werkt niet

De topics zijn mijns inziens gelijk, omdat het gaat over iets dat een ander geprogrammeerd heeft. Toch wordt het topic direct gesloten.

In mijn visie hadden beide topics gesloten moeten worden, maar ik ben erg benieuwd naar de reden dat het eerste topic open blijft en het tweede gesloten wordt. :)
Bij de 2e wordt support op een 3rd party product gevraagd. Dat is hier idd niet toegestaan :)
Reg. datum: 05 oktober 2002

Bij het eerste wordt om een 3rd party product gevraagd. Is dat wel toegestaan?
Sja, ik zou het eerder naar CSA hebben gemoved ware het niet dat het beetje is uitgelopen op "ontwikkel maar zelf" ;) Enfin zie maar wat de lokale mods hierover te zeggen hebben. Ik ben ook maar een bezoeker :+

BalusC wijzigde dit bericht 30-01-2009 00:51 (28%)

Acties:

Door: NMe
Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper
Reg. datum: 25 februari 2004

Nu DTE weg is gedogen we min of meer de topics die daar eerst hoorden maar betrekking hebben op PRG. Los daarvan wordt in het tweede aangehaalde topic een kant en klaar tooltje gevraagd en in het eerste een hulpmiddel om te kunnen programmeren, wat wat mij betreft een nuanceverschil is. Al had ik persoonlijk beide topics op slot gedaan, overigens. :)

Over MySQL:
NMe: Als je weet waar de gaatjes zitten, dan kun je er prima mee werken.
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.

Wel, alvast mijn excuses voor mijn kritische blik, maar ik vind het jammer dat het zo moet?
[animo check] Teken contest. Waarom wordt dit topic met een goed initiatief gesloten? Ik ben het niet eens met willem169, en daarmee de crew, dat er genoeg topics lopen over hetzelfde onderwerp. Er is nog nooit een thema topic geweest met het thema handgetekend/wacom. Waarom zouden we het niet gewoon proberen en het zijn beloop laten gaan? Mocht het geen succes worden, dan weten we dat meteen voor de toekomst. Het zou prettig zijn als er iets minder krampachtig gemodereerd wordt. Het was de bedoeling dat graphics weer een levendig forum zou worden, maar met het sluiten van zulke topics bereik (imho) het tegenovergestelde.
The bird is the word!

Jammer dat het zo overkomt, maar dat slotje heeft zogezegd meer redenen :)

Eén daarvan is dat er vooraf geen enkel overleg is geweest met de crew, terwijl dit wel gewenst is. Daarnaast is het vooralsnog niet handig om twee contests naast elkaar te hebben lopen. Er is momenteel overleg binnen de GFX crew over een grotere en bredere contest binnen de Devschuur waarbij meer dan alleen GFX mensen betrokken worden. Stel dat we daar half 2009 mee willen beginnen is het praktischer om een handgetekend en tekentablet-contest te starten ná de Sequence 3 en vóór het über project.
quote:
willem169 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:06:
Jammer dat het zo overkomt, maar dat slotje heeft zogezegd meer redenen :)

Eén daarvan is dat er vooraf geen enkel overleg is geweest met de crew, terwijl dit wel gewenst is.
Ik vind het jammer dat dat nog steeds nodig is, maar goed die discussie is al eerder gevoerd.
quote:
Daarnaast is het vooralsnog niet handig om twee contests naast elkaar te hebben lopen.
De contesten die lopen zijn voor 3d en programming (?). Ik zie niet wat die te maken hebben met een teken contest.
quote:
Er is momenteel overleg binnen de GFX crew over een grotere en bredere contest binnen de Devschuur waarbij meer dan alleen GFX mensen betrokken worden.
Ik ben benieuwd! Betekend dat dat er een centraal onderwerp gaat komen met daar omheen meerdere contesten?
quote:
Stel dat we daar half 2009 mee willen beginnen is het praktischer om een handgetekend en tekentablet-contest te starten ná de Sequence 3 en vóór het über project.
En daar zie ik niet het nut van. De sequence is een project waar maar één persoon tegelijk aan kan werken. De rest van de mensen kunnen daar nog een ander project naast doen. Daarnaast is sequence niet primair gericht op tekenen.
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

En als je dat dus eerst allemaal voorlegt aan de crew, dan kunnen wij veel beter bepalen of er ruimte is voor een contest zoals jij aandraagt :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

Acties:

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

quote:
HawVer schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:40:
[...]

Ik vind het jammer dat dat nog steeds nodig is, maar goed die discussie is al eerder gevoerd.
Dat is alleen bedoeld als een showstopper op een wildgroei van dat soort topics.
quote:
Ik ben benieuwd! Betekend dat dat er een centraal onderwerp gaat komen met daar omheen meerdere contesten?
Zoiets, maar de plannen zijn nog vrij pril. :)
quote:
En daar zie ik niet het nut van. De sequence is een project waar maar één persoon tegelijk aan kan werken. De rest van de mensen kunnen daar nog een ander project naast doen. Daarnaast is sequence niet primair gericht op tekenen.
Ik heb de discussie even heropend in de crewfora. Ik beloof niets, maar we gaan er in elk geval nog eens naar kijken, ook met het oog op [2d contest] - Een blik door het raam en de rest van die contestserie. :)

Over MySQL:
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.

Reg. datum: 01 april 2004

Ik wordt hiernaar toe verwezen door Creepy omdat ik blijkbaar op zijn tenen stond. Ik zou hebben ingestemd met de registratievoorwaarden en verwezen worden naar een paragraaf over de groeten doen. Dan stem ik bbij deze niet meer in en zal mijn lidmaatschap opzeggen. De reden? staat in de mail.

Acties:

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Creepy viel niet over het feit dat je de groeten doet, maar over het feit dat de topicstarter geen eigen inzet toonde. Je kan hier op GoT heel veel maken, maar zonder eigen inzet leer je niks en gaan we je dus ook niet helpen, da's zonde van onze tijd.

Als je op basis daarvan besluit hier niet meer terug te willen komen dan is dat natuurlijk je goed recht.

Over MySQL:

Tactical Espionage Splatterer
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
dirkmay schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:26:
Ik wordt hiernaar toe verwezen door Creepy omdat ik blijkbaar op zijn tenen stond. Ik zou hebben ingestemd met de registratievoorwaarden en verwezen worden naar een paragraaf over de groeten doen. Dan stem ik bbij deze niet meer in en zal mijn lidmaatschap opzeggen. De reden? staat in de mail.
Op mijn tenen stond? Nee hoor, ik verwijs je hier naar toe als je feedback wilt geven op moderatie. Dat deed je namelijk in het topic en voor in dat topic is dat offtopic.

Over het groeten doen: Het leest nogal ververvelend als iedereen "groeten <nick>" post. Aangezien je nick al naast je post staat hoeft dat dus niet. Dat staat uitgelegd in Het algemeen beleid #groeten. Ik mag hopen dat dat niet de reden is om hier weg te gaan.

Creepy wijzigde dit bericht 06-02-2009 11:56 (7%)

Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. — Jamie Zawinski

Weersverwachting 17 uur:
Reg. datum: 24 april 2000

Ik vroeg me nog af waarom dit topic [joomla] MP3-website wel toegestaan is? Ik heb een TR gedaan maar is niets mee gedaan. Ik was er altijd van overtuigd dat het vragen naar een kant-en-klaar script niet is toegestaan namelijk. Mis ik iets?

Morgen in de ochtend zon na mist, in de middag licht bewolkt, de minimumtemperatuur ligt rond de 9 °C. De maximumtemperatuur tussen de 13 en 17 °C. De wind is zwak tot matig uit Z. In de middag matig, kracht 3. In het zuiden van het land licht bewolkt ...

Reg. datum: 02 februari 2004

Dat topic is imo toch wel wat anders dan een vraag om kant-en-klare code. De TS vraagt om suggesties om zijn probleem op te lossen, niet om een lap code. Zo te zien is het topic dat daaruit volgt nog best nuttig ook voor anderen met een zelfde probleem.
al bedenk ik nu dat er ook een Joomla topic is waar het misschien ook in kan..

Haan wijzigde dit bericht 08-02-2009 11:51 (15%)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Ik weet nog dat ik dat topic zag staan en het moeilijk vond om daar iets op te verzinnen waarmee ik het topic kon sluiten, en heb het daarom laten liggen. :P Het is feitelijk een scriptrequest maar wel op zo'n manier geschreven dat er dus ook wel moeite gedaan wordt.

Wat betreft het grote Joomla topic: ik zie persoonlijk losse vragen/problemen van dit formaat liever in een los topic. :)

Over MySQL:

Weersverwachting 17 uur:

Ok, duidelijk dan :) Ik blijf het gewoon een onvervalste scriptrequest vinden namelijk ;)

Morgen in de ochtend zon na mist, in de middag licht bewolkt, de minimumtemperatuur ligt rond de 9 °C. De maximumtemperatuur tussen de 13 en 17 °C. De wind is zwak tot matig uit Z. In de middag matig, kracht 3. In het zuiden van het land licht bewolkt ...

Acties:

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Het is een beetje op het randje en bij twijfel laat ik iets liever open dan dat ik het dichtgooi. :P

Over MySQL:

Weersverwachting 17 uur:

Geen probleem verder hoor maar ik vroeg t me even af ;) Help graag mee met TR-en, scheelt jullie weer en t kost weinig moeite.

80 - Khainer @ Kor'gall
Reg. datum: 13 november 2008

Uit PRG beleid:
quote:
Geen problemen bij installeren van Apache, PHP, etc...
Topics die betrekking hebben op installatie van .NET ontwikkelomgevingen, debug-software en ga zo maar door, horen niet in Programming thuis, maar in Development Tools & Environments. Topics over de installatie en configuratie van Apache, IIS en andere webservers horen in Windows Servers & Serversoftware. Dat geldt dus ook voor vragen met betrekking tot rewriterules!
Development Tools & Environments is nu programing.
Struikelde er net over =)

Move or Be Moved

Acties:

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

I know. :P Het staat al een tijdje op de planning om alles FAQ's erop na te lopen maar aangezien ik het tegenwoordig mateloos druk heb en er óók nog een contest na te kijken valt staat het helaas op een heel laag pitje. :)

En het ís niet Programming, we staan alleen topics met vragen over een programming IDE toe in Programming. De DT&E topics die meer met Graphics te maken zouden hebben (vragen over Photoshop, enz.) horen in Graphics. ;)

NMe wijzigde dit bericht 11-03-2009 14:09 (33%)

Over MySQL:

Zojuist heb ik een animocheck gepost mbt een keurmerk voor webdesigners.
Dit werd door een modje als spam aangemerkt, waarschijnlijk door de links naar de desbetreffende site.
Dit was echter niet mijn bedoeling, kan ik het topic nou opnieuw openen, zonder links, om te kijken of er animo voor is?

Mocht mijn bericht verkeerd zijn overgekomen, mijn excuus, dit was niet mijn bedoeling :)

Het betreft:

[Animo Check] **spam** het nieuwe keurmerk voor webdesigners

gerbenvandijk wijzigde dit bericht 07-04-2009 09:58 (25%)

Bezig met nieuw project: www.webuni.nl

Acties:

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII en DanuIII

quote:
gerbenvandijk schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:57:
Zojuist heb ik een animocheck gepost mbt een keurmerk voor webdesigners.
Dit werd door een modje als spam aangemerkt, waarschijnlijk door de links naar de desbetreffende site.
Dit was echter niet mijn bedoeling, kan ik het topic nou opnieuw openen, zonder links, om te kijken of er animo voor is?

Mocht mijn bericht verkeerd zijn overgekomen, mijn excuus, dit was niet mijn bedoeling :)

Het betreft:

[Animo Check] **spam** het nieuwe keurmerk voor webdesigners
Ik zie liever eigenlijk een topic als er iets concreet is. Je site is nu enkel een placeholder en het hele plan is niet meer dan een vaag idee dat nog uitgewerkt moet worden (althans, meer haal ik niet uit je topic). Daarbij zie ik weinig discussiewaarde in een 'animocheck' zoals je dat topic opende (enkel een "ja interesse" of "nee geen interesse" lijkt me mogelijk). Het lijkt me dan ook beter even te wachten met een topic te openen tot er iets concreets/tastbaars is. En dan nog wil ik je wel even vriendelijk verzoeken éérst even contact op te nemen (DM/email/dit topic) met de WEB mods voor je dat topic opent.

RobIII wijzigde dit bericht 07-04-2009 10:01 (6%)

Famous last words - Don't worry, I can handle it

Trotse papa van Luca en Danu! | Pick My Icon!

quote:
RobIII schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:00:
[...]

Ik zie liever eigenlijk een topic als er iets concreet is. Je site is nu enkel een placeholder en het hele plan is niet meer dan een vaag idee dat nog uitgewerkt moet worden (althans, meer haal ik niet uit je topic). Daarbij zie ik weinig discussiewaarde in een 'animocheck' zoals je dat topic opende (enkel een "ja interesse" of "nee geen interesse" lijkt me mogelijk). Het lijkt me dan ook beter even te wachten met een topic te openen tot er iets concreets/tastbaars is. En dan nog wil ik je wel even vriendelijk verzoeken éérst even contact op te nemen (DM/email/dit topic) met de WEB mods voor je dat topic opent.
Okay, ik zal dan wachten tot het wat tastbaarder is, en eerst even contact met je opnemen. Het idee is verder al uitgewerkt hoor, alleen ben nog druk bezig met het bouwen van de site :) Excuus voor het misverstand!

Bezig met nieuw project: www.webuni.nl

Acties:

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Los daarvan, wat betekent zo'n keurmerk? Zolang je niet een aantal heel grote spelers hebt die meedoen met de ondersteuning ervan is het niet meer dan een zoveelste nobel initiatief dat nergens op gaat uitlopen omdat het feitelijk niets inhoudt.

Over MySQL:

Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: