quote:
je kunt een aantal beschrijvingen en desnoods recentie's van boeken lezen ...
zeker waar het gaat om een 'beginnerscursus' is het niet noodzajkelijk het ene 'perfecte' boek te kiezen, maar eerder om een 'algemene basis' die in veel verschillende boeken beschreven wordt te krijgen.
Soms kan het zin hebben gewoon een boek te kiezen uit een serie die je misschien al vaker gelezen hebt (bv '..for dummys' of van specifieke uitgeverijen), aangezien je dan mogelijk al een voordeel hebt doordat je de 'structuur' van de uitleg al wat beter kent
quote:
2. Welk tutorial? idem als het boek..
ook hier, er is geen één 'perfecte' tutorial... het belangrijkste is gewoon in het begin eerst op jezelf wat ervaring en kennis op te doen, en daarna hulp te gaan vragen op het forum, domweg omdat je dan al sneller begrijpt wat men met de 'termen' in de antwoorden bedoelt ...
het is voor degenen die je vraag wel willen beantwoorden, erg lastig als ze al de 'basis-woorden' ook moeten gaan uitleggen...
Juist die mensen die hun antwoorden geven, verwachten van jouw dat je net eventjes die basis hebt zodat je ook hun antwoorden begrijpt.
quote:
3. heb degelijk wel gezocht, anders had ik deze hele code nooit in elkaar gekregen..
er is een verschil tussen het 'zoeken naar een standaard-scriptje' om te copy-pasten en 'zoeken naar de kennis om iets toe te passen'

quote:
4. absolute kennis? omdat ik boelaan niet ken, ken ik de hele basis niet?
er stond niet 'kennis' maar
basis... tussen die woorden bestaat een belangrijk verschil...
het gaat niet om 'ultieme kennis' maar om een vorm van 'basiskennis' die nodig is ook om te begrijpen waar eventuele fouten kunnen zitten ...
[small]overigens, over je vraag[/quote] I
k hoop dat NMe niet boos op me wordt als ik je toch ook in het feedback-topic eventjes behulpzaam probeer te zijn mbt tot je gesloten topic ;):
volgens mij ligt de fout dowmeg aan een verkeerd stukje HTML die je PHP uitspuugde:
code:
1
| <form action="" method="post"> |
zorgt ervoor dat je FORM submit naar de root van je website, veelal de 'index.html' pagina ...
ik neem echter aan dat je je formulier wil submitten naar een PHP-pagina, maar daar dus:
code:
1
| <form action="index.php" method="post"> |
van, tenminste, als de pagina waarnaa je wilt submitten ook 'index.php heet
daarnaast stond er echter nog meer 'slorige copy-paste' foutjes in je script, die de indruk wekte dat je eerst zelf wat meer moeite moet doen dingen 'correct' te kopieren, iets wat iemand anders voor jou niet kan doen, die moet je toch echt zelf leren (of je moet heel het schrijven van dat script uit handen willen geven, wat nu net niet de bedoeling lijkt

)