Gathering of Tweakers

Quicksearch
MicroSD addict!

quote:
deltaquad_1979 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:31:
[...]

Hoeveel was je in totaal kwijt? Ik heb een 4:3 lcd scherm van samsung, gaat dat wel goed? Moet natuurlijk de wii wel weer instellen op 4:3 ...
¤55,- voor alleen de X2VGA2 en verzendkosten. Ik had er nog een D-Sub- en componentkabel bij gekocht.

Of het goed gaat met je Samsung scherm is afhankelijk van hoe dat scherm omgaat met 480p signalen over VGA. In de meeste gevallen gaat dit prima, maar 100% uitsluiten gaat dacht ik niet.

[[ Panasonic Lumix DMC FZ18 | B+W KSM POL CIRC MRC | B+W UV MRC 010 | B+W 102 NDx4 | SanDisk 8GB microSDHC Class 6 ]] AMD Athlon 64 X2 4200+ Tol | 2GB OCZ DC Platinum | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | nVidia 7900GTX 512MB | HP w2207

quote:
Upke dupke schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:41:
wii directe vga kabel

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zit er sterk over te denken om dat ding te halen. Dan kan ik eindelijk op m'n kamer spelen op m'n Samsung 960 BF.
Beste,

Heeft iemand hier al ervaring mee? (Wat is de kwaliteit van deze kabel en werkt het: ja of nee) Ik heb ook sinds kort een Wii en wil hem ook aansluiten op mijn Samsung 226BW, omdat ik geen geld over heb voor een dure TV. Of is het verstandiger om de duurdere optie te kiezen, het kastje met de component kabel to dvi/vga.

Bij voorbaat dank,
Freek

Ik ben al een tijdje op zoek naar een zelfde kabel voor mijn Xbox naar DIY-Beamer.
Op Ebay zijn deze te koop.http://www.tinxi.com/Foto/2381_1.jpg
Schijnt prima te werken, kost je alleen wel al gauw 40 euro inclusief verzendkosten. Inkoopactie anyone ;) ?

MicroSD addict!

quote:
Rutte schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:40:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een zelfde kabel voor mijn Xbox naar DIY-Beamer.
Op Ebay zijn deze te koop.[afbeelding]
Schijnt prima te werken, kost je alleen wel al gauw 40 euro inclusief verzendkosten. Inkoopactie anyone ;) ?
Mja, zo'n composiet video-aansluiting word je niet echt blij van. component of RGB SCART is echt wel nodig als je mooi beeld wilt op een VGA display of beamer. Voor ¤40 zou ik dan wat mooiers halen.

[[ Panasonic Lumix DMC FZ18 | B+W KSM POL CIRC MRC | B+W UV MRC 010 | B+W 102 NDx4 | SanDisk 8GB microSDHC Class 6 ]] AMD Athlon 64 X2 4200+ Tol | 2GB OCZ DC Platinum | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | nVidia 7900GTX 512MB | HP w2207

Die composietaansluiting he :X. Op CRT gaat het misschien nog meevallen als je een klein schermpje hebt, maar op een groter scherm (en zeker een TFT scherm) gaat het er hondslelijk uitzien.
Vroooom ?

ik heb ooit bij mijn matrox parhelia videokaart een vga--->svideo/composietvideo kabel gekregen, iemand enig idee of dit zou gaan werken? (ik moet mijn wii nog krijgen dus ik kan het nog niet testen :p )

http://knightsathome.de/flohmarkt/pics/206_tv_kabel_matrox_liste.jpg

ik kan nergens vinden wat de pinlayout zou zijn en hoe dit zich verhoud tot die van een LCD monitor aangezien dit een kabel is die bij een videokaart werd geleverd.

MicroSD addict!

quote:
HKS-Skyline schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:21:
ik heb ooit bij mijn matrox parhelia videokaart een vga--->svideo/composietvideo kabel gekregen, iemand enig idee of dit zou gaan werken? (ik moet mijn wii nog krijgen dus ik kan het nog niet testen :p )

[afbeelding]

ik kan nergens vinden wat de pinlayout zou zijn en hoe dit zich verhoud tot die van een LCD monitor aangezien dit een kabel is die bij een videokaart werd geleverd.
Dat is dus een VGA naar composiet/s-video verloopje. Voor je Wii heb je iets als een composiet/s-video/SCART/component naar VGA 'verloopje' nodig, wat dus neerkomt op een kastje of speciale kabel zoals die in dit topic vermeld zijn.

Mocht die Matrox kaart ook een video-in optie hebben ben je sneller klaar, maar je bent dan denk ik wel beperkt tot iets als composiet of s-video. Voor LCD heb je echt iets beters nodig hoor, of je moet niet veel geven om beeldkwaliteit.

LianLi Fanclub

Dan is dit wel ideaal natuurlijk!. Component naar VGA, en niet eens zo duur als die way-overpriced apparaten..

V350!

quote:
SgtStrider schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:56:
Dan is dit wel ideaal natuurlijk!. Component naar VGA, en niet eens zo duur als die way-overpriced apparaten..
(wat een heerlijk engels hebben die hong kong ebaydealers toch altijd :p)

Zou goed moeten werken ja. Heb nooit begrepen waarom een component converter zo duur zou moeten zijn aangezien een progressief signaal zonder al te veel magie om te zetten is naar vga (enkel het YPbPr kleurenschema moet omgezet worden naar RGB). Voor dat bedrag kan je niet sukkelen, proberen zou ik zeggen :)
LianLi Fanclub

quote:
Ja; die post van davidgilmour was echt een tranentrekker! 225 euro voor een convertertje.... te ziek voor woorden..

V350!

Zelf heb ik de x2vga aan mn xbox hangen. En ik moet zeggen 1080i ziet er zeer strak uit op mn crt monitor. X2VGA is denk ik toch wel de beste oplossing als je hem Ypbpr aan kunt bieden. Iemand ervaring met die V2V. Ik heb namelijk een 10.4 inch lcdtje en ik krijg geen blijvend beeld als ik de X2VGA gebruik. Iets met de resolutie in combinatie met de frequentie van 60Hz. Dus wou ik het proberen met de V2V

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Ik heb een aantal weken geleden de VDigi VD-W2 kabel besteld (Wii-VGA). Deze heb ik aangesloten op een 20" 1680x1050 Philips LCD scherm.

De kabel voelt kwalitatief goed aan, hoewel ik hier geen kwantitatieve uitspraken over kan doen, aangezien ik niets heb gemeten of kunnen vergelijken met andere oplossingen. Ik vind de beeldkwaliteit acceptabel, maar niet meer dan dat. Het beeld ziet er schermvullend uit alsof een lage resolutie flink is opgeschaald. Waarschijnlijk is dit ook het geval.

Ik heb gisteren de kabel geprobeerd op een 24" Acer LCD, maar op dit scherm gaan de beeldupdates met horten en stoten, oftewel onspeelbaar. Dus het lijkt erop dat de resulaten die je met deze kabel kunt halen erg afhankelijk zijn van je beeldscherm.

Het grote voordeel van deze kabel is dat ie erg goedkoop is. Voor omgerekend 35 euro inclusief verzendkosten had ik deze kabel binnen een week in huis. Voor mij voldoet de kabel (ik had geen hoge verwachtingen), maar als je een strak gestoken beeld verwacht, dan kun je van een koude kermis thuiskomen).
MicroSD addict!

quote:
mjax schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 06:36:
Het beeld ziet er schermvullend uit alsof een lage resolutie flink is opgeschaald. Waarschijnlijk is dit ook het geval.
Dit lijkt mij ook het geval aangezien de X2VGA2 voor de Wii ook gewoon het 480p signaal converteert zonder upscaling.

De X2VGA2 ondersteunt tot 1080p, maar dan moet je wel een 1080p signaal hebben natuurlijk (voor consoles de PS3 of X360, Wii kan maar tot 480p). Volgens mij maakt dat de X2VGA2 zo duur, hoewel het inderdaad eigenlijk veel te veel geld is voor zo'n klein kastje dat jammergenoeg niet eens interlaced signalen kan converteren naar progressive :'(

@mjax, zou je eens wat foto's en closeups kunnen posten van het beeld dat je hebt? Als het kan ook van het SMG titelscherm zodat het een beetje met die van mij te vergelijken is.

jelbo wijzigde dit bericht 28-12-2007 15:11 (11%)

Wat is nu het verschil tussen het kastje dat de threadstarter voorstelde, en die X2VGA2?
Ik snap ook erg weinig van al die verschillende signalen waarover hier gesproken wordt. Waarom zou de X2VGA2 interlaced signalen moeten converteren naar progressive?

Ik ben dus sterk aan het twijfelen om me er ook een aan te schaffen, maar een overvloed aan slechte ervaringen met het X2VGA2 bedrijf op Google houdt mij voorlopig nog tegen.
Hoe zijn jouw ervaringen hiermee Jelbo? Zit alles stevig verpakt en hoelang heeft de verzending geduurd?

MicroSD addict!

quote:
Pamperke schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:39:
Wat is nu het verschil tussen het kastje dat de threadstarter voorstelde, en die X2VGA2?
Ik snap ook erg weinig van al die verschillende signalen waarover hier gesproken wordt. Waarom zou de X2VGA2 interlaced signalen moeten converteren naar progressive?
Het kastje in de fipo kan alleen composiet en s-video signalen omzetten naar een VGA signaal. Van goed naar slecht zit het zo met analoge videosignalen die door de Wii worden ondersteund:

Component > RGB SCART > S-video > Composiet

Het verschil in beeldkwaliteit is gigantisch, zeker op computer TFT/LCD/CRT-schermen. Dus als je een VGA box wilt kopen voor je Wii, kies er dan zeker één die component aan kan.

Computerschermen en 'platte' TV's (LCD, TFT, etc.) kunnen alleen een progressive signaal weergeven. Dat komt neer op beeld-voor-beeld. Normale beeldbuistelevisie's kunnen dat niet, zij geven een interlaced signaal weer (komt neer op verschillende beeldlijnen die met elkaar worden verweven tot één beeld). De p of i achter bijv. 480p of 576i staan voor progressive of interlaced.

De Wii kan zowel i als p signalen uitspugen, maar de meeste VGA boxjes hebben graag een progressive signaal omdat dat het meest eenvoudig is om te zetten naar VGA dat ook progressive is. Europese GameCube spellen ondersteunen helaas geen progressive, vandaar dat ik het jammer vind dat de X2VGA2 geen interlaced signaal kan omzetten. Europese GameCube spellen op een Wii aan een X2VGA2 gaan dus niet werken.
quote:
Ik ben dus sterk aan het twijfelen om me er ook een aan te schaffen, maar een overvloed aan slechte ervaringen met het X2VGA2 bedrijf op Google houdt mij voorlopig nog tegen.
Hoe zijn jouw ervaringen hiermee Jelbo? Zit alles stevig verpakt en hoelang heeft de verzending geduurd?
De X2VGA2 wordt verplicht per DHL verzonden en zodoende duurde dat maar 5 dagen. Alles zit prima verpakt in een erg stevige opblaasbare constructie dus wat dat betreft zit het goed.

Bedankt voor de uitleg :-)
Ik heb nu een X2VGA2, wii component cable en D-sub cable besteld. Hopelijk komt alles goed aan en krijg ik het dan ook deftig aan de praat.

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10x-49-en-70-2b90.html
deze kost 43 euro ex verzend kosten maar zag er laats een liggen bij de lokale gameshop voor 50 euro inclusief kabels!

Nu we een tijdje later zijn, al enige evolutie in dit debat??
Die Vdigi kabel lijkt me mss iets, alhoewel de bovenstaande review nt echt denderend is.
Wss opteer ik echter voor deze kabel http://www.thuisbioscoop.nl/component-adapter.html
+ de normale wii component kabel.
Enige ervaringen?
Erg bedankt!

Beste BlauweBeer, Je hebt zojuist een officiële waarschuwing gekregen

Reg. datum: 27 januari 2007

Hoi,

zal onderstaand iets zijn? heeft iemand hier ervaringen mee. Wil deze namelijk gebruiken voor mij DITY beamer aan te sturen voor een wii

XCM SUPERVGA BOX

many thx.

Ruud

Bartburg had deze al eerder aangekaard (zie hierboven)
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10x-49-en-70-2b90.html

Scheelt je ook nog eens 10 euro bij play-asia, weet alleen niet hoeveel verzendkosten er bij bovengenoemde site bijkomen... Bij playasia 12 euro.

In de reviews bij play-asia komt alleen naar voren dat de meegeleverde kabels niet 100% zijn; besides that lijkt het me een mooie oplossing, verder ga ik mee in de vraag van optonic, heeft iemand ervaring hiermee?

Overigens, zover ik zie, is dit inclusief geluidsswitch? zal wel helemaal super zijn :)

Edit: Ja dus
http://derek.denhaas.info/xcm.gif

XiniX88 wijzigde dit bericht 23-06-2008 13:12 (16%)

Ja, dat apparaatje ziet er goed uit. Alleen hoop ik dat iemand anders die al gekocht heeft en er een oordeel over kan geven!!

ik heb de vga box besteld voor mijn wii.
ik zal mijn bevindingen wel plaatsen.

Wat ik mij afvraag, is het uberhaupt mogelijk om de wii te gebruiken op een pc-scherm (via wat voor kabel/box) dan ook, zonder eerst via een tv je instellingen te wijzigen?

Anders heb ik er niet zoveel aan, ik heb geen tv hierzo.

Weet iemand ook waar zo'n sync-on-green kabel voor is?

quote:
assembler schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:47:
Wat ik mij afvraag, is het uberhaupt mogelijk om de wii te gebruiken op een pc-scherm (via wat voor kabel/box) dan ook, zonder eerst via een tv je instellingen te wijzigen?

Anders heb ik er niet zoveel aan, ik heb geen tv hierzo.

Weet iemand ook waar zo'n sync-on-green kabel voor is?
Ja, dat is mogelijk.
Ik heb mij wii aangesloten via component maar ik kan mijn wii ook aansluiten op mijn VGA monitor via een kastje van SCART RGB naar VGA. Kastje kost overigens wel een godsvermogen maar hij doet het wel, JS VGA RGB box. --> davidgilmour in "Wii naar VGA"

davidgilmour wijzigde dit bericht 06-07-2008 23:23 (5%)

Ik heb deze box onlangs gekocht:

http://www.xcm.cc/xcm_1080p_megacool_vga_box.htm

http://www.xcm.cc/MCV_1.jpg

Hierop kun je een willekeurige Component bron aansluiten, en je pc zelf.

Daarna sluit je je scherm en geluidsset erop aan. Je kunt dan met 1 knop switchen tussen de wii (of ps3/xbox) en je computer.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws