quote:
Pamperke schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:39:
Wat is nu het verschil tussen het kastje dat de threadstarter voorstelde, en die X2VGA2?
Ik snap ook erg weinig van al die verschillende signalen waarover hier gesproken wordt. Waarom zou de X2VGA2 interlaced signalen moeten converteren naar progressive?
Het kastje in
de fipo kan alleen composiet en s-video signalen omzetten naar een VGA signaal. Van goed naar slecht zit het zo met analoge videosignalen die door de Wii worden ondersteund:
Component > RGB SCART > S-video > Composiet
Het verschil in beeldkwaliteit is gigantisch, zeker op computer TFT/LCD/CRT-schermen. Dus als je een VGA box wilt kopen voor je Wii, kies er dan zeker één die component aan kan.
Computerschermen en 'platte' TV's (LCD, TFT, etc.) kunnen alleen een progressive signaal weergeven. Dat komt neer op beeld-voor-beeld. Normale beeldbuistelevisie's kunnen dat niet, zij geven een interlaced signaal weer (komt neer op verschillende beeldlijnen die met elkaar worden verweven tot één beeld). De p of i achter bijv. 480p of 576i staan voor progressive of interlaced.
De Wii kan zowel i als p signalen uitspugen, maar de meeste VGA boxjes hebben graag een progressive signaal omdat dat het meest eenvoudig is om te zetten naar VGA dat ook progressive is. Europese GameCube spellen ondersteunen helaas geen progressive, vandaar dat ik het jammer vind dat de X2VGA2 geen interlaced signaal kan omzetten. Europese GameCube spellen op een Wii aan een X2VGA2 gaan dus niet werken.
quote:
Ik ben dus sterk aan het twijfelen om me er ook een aan te schaffen, maar een overvloed aan slechte ervaringen met het X2VGA2 bedrijf op Google houdt mij voorlopig nog tegen.
Hoe zijn jouw ervaringen hiermee Jelbo? Zit alles stevig verpakt en hoelang heeft de verzending geduurd?
De X2VGA2 wordt verplicht per DHL verzonden en zodoende duurde dat maar 5 dagen. Alles zit prima verpakt in een erg stevige opblaasbare constructie dus wat dat betreft zit het goed.