Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
mavi schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:33:
Heb mijn vorige werk afgemaakt. Zoals je ziet heb ik er niet veel aan veranderd.

[afbeelding]

Link
WOW! Zou je die full-ress naar mij willen emailen? _mail weer weg gehaalt_

Heaget wijzigde dit bericht 14-01-2007 12:59 (5%)
Reden: mailadres verwijderd

Op het Ying Yang symbool berusten inderdaad geen rechten.

Ik heb er vandaag over nagedacht. Ik ga het logo toch niet gebruiken, om eerder genoemde redenen en omdat het te afgezaagd en te simpel is.

Ik post weer eens wat schoolwerk

Typografisch partituur, a2 formaat:
http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2007_01_13%20typografisch%20partituur/01.jpg

Ode aan Helvetica Neue, 30*30cm per blok:
http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2006_11_27%20helvetica%20ode/01.jpg

http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2006_11_27%20helvetica%20ode/05.jpg

"kijkdoos" opdracht, thema binnen/buiten:
http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2006_09_13%20binnen%20buiten/01.jpg

Typografische stijloefeningen, 20*20cm:
http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2006_10_16%20typografische%20uitingen/03.jpg

MaKK0 wijzigde dit bericht 13-01-2007 22:33 (6%)

@Frivole Henkie, Tijs D., mavi: das echt goeie shit zeg. Keep it up :)

@Makk0: Typografie is gaaf ;)
Wat was dat met die kijkdoos opdracht, hoezo precies "binnen buiten"?

Ik ben mijn website opnieuw aan het opbouwen, de huidige voldoet als foto-showcase, maar niet om klanten mee binnen te slepen zeg maar. Dus een nieuw opzetje. Ik ben benieuwd of er opmerkingen zijn.

Klik voor groot:
http://woei.mindcontrolled.nl/previews/mindcontrolled-website2-preview1-thumb.jpg
quote:
Dus een nieuw opzetje. Ik ben benieuwd of er opmerkingen zijn.
Ik zou het rood van het logo terugbrengen op meerdere plekken als detailkleur, bijvoorbeeld in de lijn onder 'fotografie', 'mijn portfolio', of de | in het hoofdmenu. Daarnaast gebruik je voor zowel menu's als de tekst hetzelfde lettertype in dezelfde kleur. Ik zou daar meer variatie in brengen.

Verder vind ik de site mooi strak en duidelijk zonder teveel poespas.

quote:
Blaise schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:14:
Heb net een logo ontworpen voor mijn webdevelopment bedrijfssite. De site heet Spookpaard. De keuze voor die naam heeft een reden maar daar ga ik nu even niet op in.

De filosofie achter het logo is dat mijn websites ook in balans zijn, maar een ying yang logo is misschien weer teveel van het goede. Dit wordt waarschijnlijk niet het uiteindelijke logo. Het is iets te hippie/zweverig naar mijn smaak.

Wat vinden jullie?

[afbeelding]
Ik vind het ontwerp erg leuk, voor briefpapier is het perfect, maar voor een groot logo op je site zou ik em iets 'opleuken'. Zeker omdat je als webdeveloper een beetje gelie grapics wil showen.
Misshien zoiets als dit? Dit is een beetje de Apple-marble style.
http://deus.kicks-ass.net/~sabosma/spookpaard.png
Hier is de masterfile. Dit is gemaakt in Inkscape.

quote:
Blaise schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:48:
Ik zou het rood van het logo terugbrengen op meerdere plekken als detailkleur, bijvoorbeeld in de lijn onder 'fotografie', 'mijn portfolio', of de | in het hoofdmenu. Daarnaast gebruik je voor zowel menu's als de tekst hetzelfde lettertype in dezelfde kleur. Ik zou daar meer variatie in brengen.
Bedankt voor je opmerkingen :)

Het rood is verder nog nergens aanwezig, omdat ik er nog niet helemaal over uit ben of rood de kleur gaat worden die ik wil gebruiken :P De mouse-overs van de knoppen 'vorige' en 'volgende' heb ik voor het moment wel in rood gedaan en dat ziet er goed uit. Het is wel mijn idee om het wat vaker voor te laten komen, o.a. in foto's die op andere pagina's worden getoond.

Probleem met tekst of dunne lijntjes in het rood is dat het dan niet zo lekker 'krachtig' overkomt. Het wordt dan overmeesterd door de massa grijs er omheen en dat is zonde.
quote:
Verder vind ik de site mooi strak en duidelijk zonder teveel poespas.
Gelukkig :) De aandacht moet uiteindelijk liggen op de foto's in de portfolio.
Bij de overige pagina's (zoals 'wat kan ik voor u doen') wordt het linkergedeelte opgevuld met een foto en het rechter gedeelte gebruikt voor tekst. Maar hier ga ik later nog aan werken.
@Booster en MaKK0; dit soort mooie dingen willen we zien in dit topic ;)

Om specifiek op MaKK0 terug te komen, je hebt een heel goed gevoel voor typografie en daar kan je heel ver mee komen _/-\o_ .

a.k.a. CodeX

Poging tot gebruik van de Meshtool (opdracht voor school, basis van illustrator leren) in illustrator...

Valt nog niet mee, maar je kan er hyper realistische dingen mee maken als je het echt beheerst _O_

Niet erg gedetailleerd, maar dat kwam meer door de tijdnood.

Resized in Photoshop
http://img354.imageshack.us/img354/6944/zeehondresizeqj8.jpg

Dat ziet er best wel goed uit, als je er meer tijd in steekt kan het wel iets heel moois worden. Ik wil ook een keer Illustrator gaan leren. Ik heb begrepen dat je hele realistische plaatjes kunt maken met de mesh tool.

@Heaget
Ik heb je de walls gestuurd maar weet niet of het goed is gegaan. Je kunt ze in elk geval ook van mijn deviantart pagina downloaden.

lzfy.deviantart.com

quote:
Booster schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:53:
@Frivole Henkie, Tijs D., mavi: das echt goeie shit zeg. Keep it up :)

@Makk0: Typografie is gaaf ;)
Wat was dat met die kijkdoos opdracht, hoezo precies "binnen buiten"?

Ik ben mijn website opnieuw aan het opbouwen, de huidige voldoet als foto-showcase, maar niet om klanten mee binnen te slepen zeg maar. Dus een nieuw opzetje. Ik ben benieuwd of er opmerkingen zijn.

Klik voor groot:
[afbeelding]
Ja, het was een ontzettend brede opdracht. Enige gegevens waren dat het een kijkdoos moest worden, het moest een object worden, iets ruimtelijks. Als tweede moest het te maken hebben met binnen/buiten.

Mijn idee was een standaard happy family, waar het altijd leuk en gezellig is. Althans, zo lijkt het van buiten af. Ondertussen hebben ook zij zaken die spelen, echtelijke ruzies of wat dan ook.

Het spel dat ik heb gemaakt is het wel bekende spel Memory. Een spel dat je gezellig speelt terwijl de andere familieleden toekijkt en lol heeft. Maar, mijn Memory spel is helemaal niet leuk om te spelen. De bovenkant (oranje) is van schuurpapier gemaakt, het voelt niet fijn aan en schuurt de huid openen. Daarna, na een hele tijd spelen komen de spelers erachter dat er geen winnaar is met dit spel, alle kaartjes hebben een ander "vervelend" beeld.

Daar komt het in het kort een beetje op neer....

Over je nieuwe website.
Een paar puntjes.

-De links boven aan de pagina (wie ben ik, etc.) zou ik op een andere manier dan een streepje aangeven dat deze actief is. Het streepje hangt er een beetje lullig bij (vet, kleurtje (rood?) misschien?)

-Ik vind dat het menu aan de linkerkant wat veel loze ruimte heeft naast de tekst.

-misschien iets meer contrast tussen menu en tekst proberen te krijgen.

-het puntje van de "i" in "fotografie en vormgeving" komt tegen de f aan. Dit is op te lossen door of iets aanspatieren of een ligatuur van de fi combinatie maken.

-het "vorige | volgende" mag van mij iets minder prominent aanwezig zijn.

Voor de rest. De aandacht gaat zeker naar de foto's. Het is iig allemaal duidelijk.

@TweakerDwayne: thanks!

Trouwens jammer dat het hier niet zo heel actief is (of actief lijkt, kom hier niet zo heel vaak). Is er niet zo iets als dat wat Dutchphotozone voor fotografie is, voor grafische bezigheden?
ook bekend als chef werkplaats

quote:
Trouwens jammer dat het hier niet zo heel actief is (of actief lijkt, kom hier niet zo heel vaak). Is er niet zo iets als dat wat Dutchphotozone voor fotografie is, voor grafische bezigheden?
Zou dat lopen denk je??? Mischien dat ik straks wat tijd over hou als DPZ V2 eindelijk in wat verdere staat van afheid is ;)

- www.dutchphotozone.com - www.bogusland.com -

er zijn naar mijn weten erg weinig sites waar brede grafische zaken besproken en geshowed kunnen worden en waar het niveau ook hoog ligt... als dit er wel is hoor ik er graag van.
Ontwerp voor een website van een boekenwinkel.
Het algemene idee achter de website was dat het zeer simpel moest zijn.

Dit is de begin pagina:
http://img246.imageshack.us/img246/5226/bb1hs5.jpg
De uil is het logo van de winkel.
De buttons moeten nog anders worden. Deze vind ik niet echt mooi, maar dat is nu meer voor het idee.
Ik wil er eigenlijk een soort van gescheurde papiertjes als boekenlegger gaan gebruiken, met waarschijnlijk handgeschreven buttons.

Alle subpagina's:
http://img405.imageshack.us/img405/9898/bb2wb1.jpg
Zelfde idee met de buttons. Maar ik weet nietgoed of ik de buttons wel aan de zijkant moet zetten. Misschien is boven in beeld beter?
quote:
SuperNull schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:36:
[...]

Ik vind het ontwerp erg leuk, voor briefpapier is het perfect, maar voor een groot logo op je site zou ik em iets 'opleuken'. Zeker omdat je als webdeveloper een beetje gelie grapics wil showen.
Misshien zoiets als dit? Dit is een beetje de Apple-marble style.
[afbeelding]
Hier is de masterfile. Dit is gemaakt in Inkscape.
Ik vind het logo zo erg mooi! Het is alleen niet mijn stijl. Ik ben niet zo van de geile graphics ;)

Ik maak, en houd van overzichtelijke sites met strakke vormen en mooie typografie, waarbij de aandacht vooral uitgaat naar de inhoud. Daar past een logo bij met eenvoudige vormen en kleuren, anders springt het teveel eruit. Daarnaast heb ik nog steeds die bezwaren tegen ying yang die ik al eerder heb aangegeven.

quote:
Tjeemp schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:16:
er zijn naar mijn weten erg weinig sites waar brede grafische zaken besproken en geshowed kunnen worden en waar het niveau ook hoog ligt... als dit er wel is hoor ik er graag van.
www.cgtalk.com :)

quote:
justawitte schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:17:
Ontwerp voor een website van een boekenwinkel.
Het algemene idee achter de website was dat het zeer simpel moest zijn.

Dit is de begin pagina:
[afbeelding]
De uil is het logo van de winkel.
De buttons moeten nog anders worden. Deze vind ik niet echt mooi, maar dat is nu meer voor het idee.
Ik wil er eigenlijk een soort van gescheurde papiertjes als boekenlegger gaan gebruiken, met waarschijnlijk handgeschreven buttons.

Alle subpagina's:
[afbeelding]
Zelfde idee met de buttons. Maar ik weet nietgoed of ik de buttons wel aan de zijkant moet zetten. Misschien is boven in beeld beter?
Ik vind het wel een leuk idee. Maar dan moet je het wel uitwerken in Flash, want in HTML is dit niet te doen of je website wordt ontzettend traag.
quote:
Rakkerzero schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:02:
[...]

Ik vind het wel een leuk idee. Maar dan moet je het wel uitwerken in Flash, want in HTML is dit niet te doen of je website wordt ontzettend traag.
Onzin. In Flash wordt je website juist een stuk trager. Voordeel van flash is dat je extra interactiviteit en animaties (pagina's die omslaan ed.) kan toevoegen wat in HTML niet kan, al kleven er ook weer een hoop nadelen aan (gebrekkige accessibility, werking met zoekmachine's, etc.) en dat is iets wat je zeker in overweging moet nemen. Bovenstaand ontwerp is echter vrij eenvoudig in puur HTML + CSS te verwezelijken...

Tip van mijn kant: hou de navigatie consistent: bij de hoofdpagina heb je de items bovenin en bij vervolgpagina's aan de rechterkant. Persoonlijk zou ik ze bovenin houden, is meteen beter leesbaar. Usability enzo...

[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]

Ik denk dat Rakkerzero bedoelt dat je in Flash een custom font kan includen zodat je geen plaatje hoeft te maken van de tekst.

Flash heeft natuurlijk wel als nadeel dat het ontoegankelijk is voor niet-visuele bezoekers.

GoTHIC!

quote:
Blaise schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:41:
Ik denk dat Rakkerzero bedoelt dat je in Flash een custom font kan includen zodat je geen plaatje hoeft te maken van de tekst.

Flash heeft natuurlijk wel als nadeel dat het ontoegankelijk is voor niet-visuele bezoekers.
Hoeft niet, Flash kan (doet ie volgens mij zelfs standaard) de tekst ook als HTML in het object meegeven. Hierdoor is de tekst wel voor zoekmachines én voor mensen met een minder zicht te bekijken (mits de software maar die code doorspit ;) )

quote:
Blaise schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:41:

uh ja, doelde idd op het font. Maar ik heb ff wat gezocht op het internet en vond deze link:

http://www.microsoft.com/...web/embedding/default.htm

Daarmee zou mij opmerking wellicht overbodig worden.
Flash gaat het waarschijnlijk niet worden omdat ik dat niet kan. Maar ik kan er eventueel wel naar kijken.

Als ik alles in html en css zou moeten maken, lijkt het me ook niet echt een een targe website te worden. De achtergrond word rond de 100kb, dus dat vat volgens mij best mee, en de letters kan je of in de achtergrond meenemen, dan word hij vast iets groter, of als losse foto. Ben er nog niet helemaal uit of ik niet de tekst gewoon typ in een net lettertype. Dat is dan wel hanidger voor zoekmachines e.d.
quote:
Rakkerzero schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:16:
[...]

uh ja, doelde idd op het font. Maar ik heb ff wat gezocht op het internet en vond deze link:

http://www.microsoft.com/...web/embedding/default.htm

Daarmee zou mij opmerking wellicht overbodig worden.
Dás wel een handige link. Dat wist ik niet. Ik zal eens kijken of dat misschien een oplossing bied.
quote:
Dás wel een handige link. Dat wist ik niet. Ik zal eens kijken of dat misschien een oplossing bied.
Custom font embedding werkt helaas alleen in Internet Explorer. Alle andere browsers krijgen een fallback te zien.

Je zou wel zoiets kunnen gebruiken voor de koppen: http://alistapart.com/articles/dynatext

En dit is een kant-en-klaar concept voor custom fonts met Flash (maar wellicht ongeschikt voor een hele pagina vol tekst): http://www.mikeindustries.com/sifr/

quote:
Blaise schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:29:
[...]
Custom font embedding werkt helaas alleen in Internet Explorer. Alle andere browsers krijgen een fallback te zien.
Dat is niet helemaal waar.
Want dit voorbeeld werkt ook in Firefox en Opera. Dus het werkt cross-browser.
Ik zie gewoon Times New Roman in Opera en Firefox. Het werkt wel, maar ik zie niet het custom font. Dat was die fallback waar ik het over had.

Blaise wijzigde dit bericht 17-01-2007 16:58 (47%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws