Sorry, maar dat lijkt mij nogal relevant.quote:
Dat zal best maar het topic heet niet voor niets: Ervaringen werken bij Peak-IT en niet Ervaringen bij andere detacheerders die misschien meer betalen.quote:Jazzy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:30:
[...]
Sorry, maar dat lijkt mij nogal relevant.Dat het voor jou niet leuk is om te horen kan ik me wel voorstellen maar Qmagic, Peak-IT en Champion-IT zijn gewoon hot momenteel. Je kunt dus niet voorkomen dat bij een discussie over Peak-IT ook over het segment wordt gesproken waarin ze opereren.
Deze post is 100% Glutenvrij!
Ik weet niet wat je dwars zit maar als ik even de laatste 10, 20 berichten doorlees dan gaan ze allemaal over werken en solliciteren bij Peak-IT. Als je moete hebt met de reakties en vind dat het een andere kant op moet gaan dan kun je wellicht beter hetquote:D3NN1S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:45:
[...]
Dat zal best maar het topic heet niet voor niets: Ervaringen werken bij Peak-IT en niet Ervaringen bij andere detacheerders die misschien meer betalen.
Maar de vragen die worden gesteld en de stellingen die worden geplaatst zijn imho wel ontopic. Ik stelde jou namelijk de vraag waarom je voor Peak had gekozen terwijl je 6 jaar ervaring hebt. De argumenten die ik voorbij zie komen (auto, studiekosten etc) gelden voor vrijwel elke detacheerder zoals aangegeven: kortom, Peak is hier niet uniek.quote:D3NN1S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:45:
[...]
Dat zal best maar het topic heet niet voor niets: Ervaringen werken bij Peak-IT en niet Ervaringen bij andere detacheerders die misschien meer betalen.
Daarbij zijn ervaringen natuurlijk ook mogelijk van mensen die juist niet bij Peak zijn gaan werken naar aanleiding van het gesprek wat zij hebben gehad of het uiteindelijke aanbod. Ook mensen die van de andere kant (klant) naar Peak kijken kunnen uit dat oogpunt ervaringen hebben of opdoen.
Kortom, waarom alleen dit topic beperken tot mensen die daadwerkelijk bij Peak in dienst zijn? Als ik dit topic lees ben je de enige die wel voor Peak heeft gekozen hier namelijk.
Verder raakt Jazzy hiervoor (1 na laatste post van hem) de spijker op zijn kop imho.
Geen schaap.
Ik denk dat je als je graag gratis je papieren haalt. Beter naar school kan gaan. Naast je School kan je dan bij een koeriersbedrijf gaan werken verdien je nog meer ook.
Als je geen werkervaring op wilt doen en in een bedrijf wilt gaan werken dat bedoelt is om te cashen na een paar jaar en niet om mensen een leuke baan te geven en de markt te bedienen dan moet je bij Peak gaan werken.
Ik voorspel dat Peak binnen een paar jaar ter overname aan Getronics, Ordina O.I.D wordt aangeboden om flink veel geld te verdienen door meneer de directeur.
Ze hebben volgens mij totaal geen verstand van wat ze in huis hebben(die mooie meiden van de intake gesprekken) Ze wilden me omscholen tot helpdeskmedewerker terwijl ik 10 jaar ervaring heb met SQL server, Oracle, VB, etc Ze weten het verschil tussen MCSE en MCSD niet eens. Ze kunnen dus personen niet op waarde schatten. Ze halen alleen zo goedkoop mogelijk mensen binnen en certificeren ze zodat ze over een paar jaar veel geld kunnen vangen MARK MY WORDS!
Sign of my Time
Sterker nog, die verkopen ze zelfs....quote:Slasher schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:06:
[...]
En een testking is natuurlijk zo gevonden
Een detacheringsorganisatie die Testkings aanprijst is in mijn ogen gewoon niet goed bezig.
MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Ik vind dat geen sterk argument. School kost geld en bovendien zul je niet alles kunnen leren wat je zelf wilt of moet je veel zaken bijleren die niet direct nuttig voor je zijn. De tijd die je op school zit kun je niet werken; voor het volgen van school krijg je niet betaald.quote:Wilfred schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:35:
D3NNIS,
Ik denk dat je als je graag gratis je papieren haalt. Beter naar school kan gaan. Naast je School kan je dan bij een koeriersbedrijf gaan werken verdien je nog meer ook.
Geen schaap.
Is dat je eigen bijdrage aan Peak waar je het over hebt, of alleen je bijtelling? Anders snij je jezelf behoorlijk in de vingers..quote:D3NN1S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:07:
[...]
Ja joh maak vooral hele loze opmerkingen en niet onderbouwde beschuldigingen daar maak je vrienden mee!
Even ter info werk ik al 6 jaar als ysteembeheerder maar heb ik nog nooit mijn papieren hiervoor gehaald![]()
En wat betreft die mini draag je iets van 180 euro per maand af maar mag je vrijwel onbeperkt prive rijden icl gebruik van de tankpas!
Daar rijd je normaal echt geen auto voor hoor.
My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Ik heb het geprobeerd als een redmiddel naar mijn zoektocht naar werk in de ICT. Via hun site formuliertje ingevuld, CV natuurlijk ook bijgesloten, maar is niks geworden.quote:Bor de Wollef schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:35:
De personeelsadvertenties geven de laatste tijd ook meer inzicht in de krachten van Peak-IT: "net je mbo opleiding afgerond? solliciteer dan nu direct online bij...". Ofwel het gaat idd om starters met vaak een stage als enige relevante werkervaring.
Ben wel gebeld met de vraag wat ik nu doe en heb gedaan. Daarna niks meer van hun gehoord. Terwijl ik in mijn ogen goed aan hun vraag kon voldoen. Klaar met school, MBO niveau 4 diploma en werkervaring via stage. Alleen een half jaar aan te zoeken zonder succes, in die tijd heb ik te weinig gedaan met ICT.
Maar ja, hoe werkervaring krijgen in de ICT als je het niet mag/kan krijgen. Het zal ook wel voor een grote gedeelte aan mij liggen, maar startersfuncties lijken niet voor het oprapen te liggen.
En Peak-It is niet echt waar ik graag voor zou willen werken, maar soms moet je wel wat.
Mijn computer specificaties - TMUF: [XS] Larrs
Nissan Micra: You can with a Nissan
Dat is idd wel een belangrijk punt, want als je dat aan Peak moet afdragen komt meneer belastingdienst ook om de hoek kijken met zijn bijtellingquote:LangTall schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:58:
[...]
Is dat je eigen bijdrage aan Peak waar je het over hebt, of alleen je bijtelling? Anders snij je jezelf behoorlijk in de vingers..
Reg. datum: 29 maart 2002
Crop circles are Chuck Norris' way of telling the world that sometimes corn needs to lie the fuck down...
Maar dat is nog steeds niet zoals Peak het voorstelt: auto rijden op hun kosten.quote:busschops schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:21:
Maar van die bijtelling mag je de eigen bijdrage dan weer aftrekken..... scheelt weer een stuk.
Geen schaap.
Reg. datum: 16 oktober 2001
Niet Storen, ik ben al gestoort genoeg
Ik heb er ooit ook eens gesolliciteerd. Maar dat was gewoon meer voor de gein om te kijken hoeveel ik eruit kon krijgen ten opzichte van een maat van mij. Ik kwam niet verder dan 2500 euro. Moest gewoon super veel inleveren dus. Heb dat wijf (wat overigens best lekker was) recht in de gezicht uitgelachen en ben weg gelopen.
Ik ben het ook helemaal met Wilfred eens. Peak-IT is er alleen om eventjes heel snel groot te worden (groot in de zin van veel werknemers) om het vervolgens te verkopen.
Reg. datum: 11 september 2003
Ik werd direct in een kamer gestopt waar ik een MS test moest maken, had een score van 50% wat ze erg goed vonden
Daarna gesprek gehad met een vrouw, salaris indicatie aangegeven. Werd steeds herhaaldelijk gevraagd of ik eerste lijns helpdesk wou doen. Nou ja, ik wil er wel mee beginnen maar niet als vaste functie.
Daarna kwam er een ander vrouw, regiomanager. Ook een gesprek gehad, vroeg ze me waar mijn voorkeur naar uit ging, MS papieren of PHP papieren. Ik zei, doe maar beide. Nee ik moest perse een voorkeur hebben. Had ik niet.
Ze zouden me bellen, vrijdag ben ik gebelt, ik kon niet opnemen. Voicemail ingesproken dat ik terug moet bellen, ga ik morgen doen
Mijn indicatie was trouwens 1200 netto.
With great power comes great responsibility.
Geen schaap.
Er worden toch aardig wat mensen op beheers projecten gezet hoorquote:Bor de Wollef schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:43:
Ik heb het idee dat vrijwel iedereen bij Peak-IT 1e lijns support doet wanneer ik naar de beschikbare mensen kijk. Vrijwel iedereen is support medewerker namelijk waarbij vaak geen tot erg weinig ervaring staat. Geen enkele medewerker lijkt echt ervaring op te hebben gedaan via Peak zelf anders dan support medewerker
Zelf zit ik momenteel bij een netwerk security bedrijf en ga morgen beginnen hier de interne RIS omgeving proberen op te zetten
Dus het is niet alleen maar helpdesk.
Kan natuurlijk komen doordat vooral bankzitters op de website staan als beschikbaar? Ik weet het niet hoor. Wat heb je tot nu toe al gedaan bij het Netwerk Security bedrijf als ik vragen mag?quote:D3NN1S schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:48:
[...]
Er worden toch aardig wat mensen op beheers projecten gezet hoor
Zelf zit ik momenteel bij een netwerk security bedrijf en ga morgen beginnen hier de interne RIS omgeving proberen op te zetten
Dus het is niet alleen maar helpdesk.
Geen schaap.
Nog weinig want ik zit hier net 1,5 dagquote:Bor de Wollef schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:57:
[...]
Kan natuurlijk komen doordat vooral bankzitters op de website staan als beschikbaar? Ik weet het niet hoor. Wat heb je tot nu toe al gedaan bij het Netwerk Security bedrijf als ik vragen mag?
Gister naar het datacentrum geweest en wat servers in het rack gehangen aangesloten en opgebracht enzo.
Vandaag even wat laptops ingericht en een image klaar gemaakt voor de werkstations.
En morgen dus lekker installeren en spelen met RIS om het e.a. te testen in een secure omgeving om het daarna live te zetten
Nu is het zo dat ze daar bepaalde huizen hebben in Utrecht, wat het mij een stuk makkelijker maakt om daar te vestigen (in Oldemarkt heb je namelijk niks nada noppes). En mocht het uiteindelijk niets worden kan je altijd nog ontslag aanvragen
De "bepaalde" huizen zag ik al aangeprijst worden in een advertentie in de vorm van "kom bij ons werken en krijg een volledig gemeubileerd huis in het centrum van Utrecht" oid. Mogen ze er wel bij zeggen dat het om een soort studentenhuis constructie gaat.
Laatst overigens met iemand die bij Peak werkte gesproken. Die bevestigde mijn beeld van de toko eigenlijk volledig: schoolverlaters, vrijwel alleen supportwerk of erg kleine projectjes etc. Het codewoord is "budget".
Geen schaap.
Dat geloof ik ook welquote:Bor de Wollef schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:33:
Leuk dat je zo snel mogelijk een baan hebt. Ik had echter niet anders verwacht. Peak neemt namelijk vrijwel iedereen die een opleiding heeft afgerond aan lijkt het wel (dat zegt natuurlijk niets over jou persoonlijk). Dat is ook waar het bedrijf zich op richt denk ik: schoolverlaters met weinig ervaring -> goedkoop.
Met 2 a 3 man inderdaadquote:De "bepaalde" huizen zag ik al aangeprijst worden in een advertentie in de vorm van "kom bij ons werken en krijg een volledig gemeubileerd huis in het centrum van Utrecht" oid. Mogen ze er wel bij zeggen dat het om een soort studentenhuis constructie gaat.
En dat geloof ik ookquote:Laatst overigens met iemand die bij Peak werkte gesproken. Die bevestigde mijn beeld van de toko eigenlijk volledig: schoolverlaters, vrijwel alleen supportwerk of erg kleine projectjes etc. Het codewoord is "budget".
Ik weet dat ze de 14e een gesprek hebben op mijn vorige school voor niveau 3/4 leerlingen. Daar zal ik dan ook even een paar vragen stellen. Ik ben echt niet van plan om 1400,- bruto te gaan verdienen en dan in projectvorm te gaan werken om mij zelf dan een maand werkeloos te zien zitten...
Mooie ondertitel trouwens.. Aphex Twin ftw!
Met een studieschuld van 3000 euro aan je broekquote:En mocht het uiteindelijk niets worden kan je altijd nog ontslag aanvragen
* !Feyenoord Uefa Cup Winners 2001-2002! *
Goed dat je daar naar gevraagd hebt. Het is gewoon een 0 uren contract denk ik waarbij je eigenlijk geen enkel recht hebt en dus ook zo weer op straat kan staan.quote:En dat geloof ik ookZe had het ook tegen mij verteld dat als ik niet fulltime werk dat ik projectmatig ga werken. Heb ook meteen gevraagd als ik in die tussentijd werkloos zou zijn. En het antwoord was dat ik geen salaris zou ontvagen. Antwoord is dus JA
Hier was toch iemand die bij Peak of Champion werkte op basis van project? Misschien kan die er iets over vertellen.
Geen schaap.
Mwoah, ik denk dat je dan in hele andere belastingschalen komt, en dus veel minder dan dat verdiend.... Ik weet niet wat je daar doet, maar met fulltime vakkenvullen verdien je dat toch echt niet...quote:Outerspace schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:40:
[...]
Dat geloof ik ook welHeb al wat rondgezocht en 1400,- is imo veel te weinig. Dat kan ik zelfs verdienen met fulltime C1000 werk.
Edit: laat maar ik zie dat je bruto bedoelt
Slasher wijzigde dit bericht 09-02-2007 11:32 (18%)
Dit topic is gesloten. ![]()