Ik moet zeggen dat het bedrijf mij zeker aanspreekt, buiten dan de "jonge" mentaliteit van het bedrijf. Ik ben 23 en heb al enkele jaren ervaring in development en bedrijfsleven.
Ik heb vorige week gemaild, met de vraag of het mogelijk was om zonder diploma's of certificaten te solliciteren. Het enige wat ik te bieden heb, is werkervaring in mijn eigen e-commerce bedrijf (3 jaar). Ik werd maandag gebeld door het kantoor in Naarden, dat de persoon die erover gaat in Rijswijk tijdelijk niet beschikbaar was, en dat zij de mail afhandelde. Een afspraak gemaakt voor de volgende dag, gisteren dus, om te solliciteren als webdeveloper. Ik heb een zeer prettig gesprek gehad, er werd goed naar mij geluisterd, en de persoon waarmee ik sprak had zeker verstand van zaken.
Zoals verwacht was het voor het bedrijf een erg minpunt dat ik geen diploma's of certificaten kon overleggen, maar omdat ik duidelijk maakte dat ik niet schuwde om deze in een sneltreintempo alsnog te halen, mocht ik alsnog de toetsing/test doen (uitgevoerd op brainbench.com).
Hier scoorde ik 4.63 op een schaal van 5, volgens het systeem beter dan 99% van de rest van de testafnemers. Dit was waarschijnlijk de doorslag, ik heb vandaag dan ook een eerste aanbieding gekregen. Ik krijg een contract op projectbasis, en mag alle certificaten op kosten van Peak gaan halen. Voor mij een uitkomst, en een opluchting, aangezien het behoorlijk moeilijk is om zonder papiertjes ergens binnen te kunnen komen. Hier kijken ze dus wél naar wat je kán, en niet alleen naar wat je hebt.
Het ziet er voor mij naar uit dat ik morgen maar een handtekening ga zetten.
mees wijzigde dit bericht 24-01-2007 21:34 (4%)