Thunder00x : waarom zou je niet meer krijgen bij andere toko's ? Ik ben 22, heb een mbo opleiding + mijn P waarna ik met mijn hbo gestopt ben.
Heb bij Getronics gesollicteerd, en die vroegen wat ik wou verdienen. Heb een bedrag genoemd wat net weer even iets hoger lag als mijn vorige baan (nooit te hebberig worden) en dat heb ik gewoon gekregen (zonder veel werkervaring). En ik kan je verzekeren dat mijn loonstrookje er een stuk intressanter uit ziet dan het bedrag wat Peak-IT op jou strookje wil gaan schrijven.
Ik heb nooit gezegd dat ik bij andere toko's nooit meer zou krijgen dan wat ik nu aangeboden krijg
Ik weet namelijk wel zeker dat dat zo is.Ik word in Juli 22 en het dienstverband gaat pas rond februari in.Dat betekent dus dat ik na 5 maanden 22 word en uitgerekend zit ik dus dan op het minimumloon van een 22 jarige, wat overigens niet het geval is als ik teken NU.
Ik zit er zwaar tegenaan te hikken en denk ook niet dat ik het ga doen.
Suffie schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:56:
Daarnaast vond ik het zelf nogal vreemd dat ze iemand die halverwege zn MSCE is een MCDST te laten behalen en te detacheren als helpdesker? (bf is sys-admin/wise-scripter)
Een helpdesker moet je niet TE minderwaardig zien Een goeie it-helpdesker is vaak ook een goeie ITIL-er
Ik ben zelf een techneut qua opleiding en wat werkervaring.. maar wilde ITIL kant op.
Dus ben als junior callagent begonnen, toen senior, toen incident coordinator..
Je kan veel groeien en heel veel handson ITIL ervaring opdoen!
Ik ben nu overigens in een krap jaar Proces Coordinator Hou me bezig met Incident, Problem en Change Management.. wat mij betreft DE basis voor verder ontwikkeling op management en ITIL gebied!
Zelf heb ik geen ervaring met het bedrijf zelf maar moet wel wat kwijt over hun aanpak van werknemers werven.
Op een aantal sites staat mijn CV online, hiervoor ben ik al regelmatig door verschillende bedrijven gebeld. Omdat het één en ander nog niet helemaal zeker is kan ik nog geen definitief antwoord geven op deze sollicitatiemogelijkheden.
Toen Peak-IT belde was het een beetje een raar gesprek, het was een dame die ik aan de lijn kreeg en ze zat haar bedrijf helemaal de lucht in te hemelen terwijl ze niet naar me kon luisteren. Dit was ik al niet echt gewend van een bedrijf omdat de vorige gesprekken allemaal goed en zelfs leuk verliepen. Uitsluitsel heb ik toen niet gegeven omdat ik een presentatie moest doen op het bedrijf waar ik nu zit. Nadat dit gesprek beëindigd was had ze me nog een e-mail gestuurd met standaard informatie over het werk. Hier heb ik een antwoord op gegeven dat ik het uiteindelijk niet deed (op een nette manier).
Twee weken later belde ze weer, geen reactie op me e-mail wat niet zo erg is, maar wel het feit dat ze het niet gelezen heeft! Ze begon weer met hetzelfde verhaal en ook weer niet luisteren, dit gesprek heb ik dus gewoon direct beëindigd. Dit is dus erg slordig dat ze niet bijhouden met wat dan ook wie ze al contact gehad heeft. Dit voelde al gelijk erg slordig aan, plus het feit dat ze haar e-mail niet goed leest en niet luisterd.
Ben een half jaar in dienst geweest voor peak-it, maar ik raad iedereen sterk aan om NIET bij dit bedrijf te gaan werken. Ze durven gewoon 38 euro per uur voor je te vragen doe dat maal 20x8 en je komt op een bedrag van 6080 euro. Ze waren aan mij ongeveer 1500 euro per maand kwijt aan reiskosten vergoeding plus bruto salaris. Oftewel mijn salaris werd vier keer terugverdiend.
Bij peak-it teken je een opleidingovereenkomst, daarin staat dat je 4000 euro schuld hebt en ieder gewerkt uur extern gaat er 2,5 euro vanaf. Komt erop neer dat je 40 weken gedetacheerd moet zijn door peak-it. En die 4000 euro zijn ze never nooit niet aan je kwijt want een examen is maar 140 euro voor een onderdeel van microsoft, en het is allemaal zelfstudie. Tevens eisen ze van jouw dat je in je eigen tijd naar Naarden komt rijden en een commnunicatie tranning gaat volgen. Daarvoor krijg je geen vergoeding voor en je salaris gaat ook niet omhoog hiermee. Als je zoals mij in brabant woont kost je dat gewoon 6 uur van je prive tijd.
Valse beloftes zijn ze ook zeer goed in, toen ik begon werd er tegen mij gezegd als ik mijn MCSA haal dan krijg ik een mini cooper of 150 euro BRUTO meer maandsalaris. Als je dan zover bent krijg je die 150 euro BRUTO wel maar er wordt wel lekker 280 NETTO van je maansalaris ingehouden voor die mini cooper. En onbeperkt prive rijden wat ze je ook vertellen is ook niet waar is namelijk 10.000Km per jaar.
In januari heeft peak-it een personeelsfeestje met natuurlijk Renate Verbaan volgens mij geilt de directeur van peak-it op die Renate Verbaan. Oftewel weer een paar duizend euro weggegooid geld, ik zie liever dat ze dat uitgeven aan het personeel dat gedetacheerd is.
Mocht je toch in je verstand halen om te gaan beginnen bij peak-it wens ik je veel suc6. Ik heb tot nu toen nog niemand positief gehoord over peak-it die weg is gegaan of die er nog werkt.
-GPN-Bolle schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:25:
Ben een half jaar in dienst geweest voor peak-it, maar ik raad iedereen sterk aan om NIET bij dit bedrijf te gaan werken. Ze durven gewoon 38 euro per uur voor je te vragen doe dat maal 20x8 en je komt op een bedrag van 6080 euro. Ze waren aan mij ongeveer 1500 euro per maand kwijt aan reiskosten vergoeding plus bruto salaris. Oftewel mijn salaris werd vier keer terugverdiend.
Ehm dit zul je bij elk bedrijf tegenkomen hoor. Je vergeet even het ondersteunende personeel (je eigen manager, HR) en allerlei andere kosten (oa gebouw(en)) die ze ook nog eens kwijt zijn...
Ik word voor meer dan het dubbele weg gezet en ik verdien niet 2x zo veel als jij...
En anders zul je freelancer moeten worden. Dan gaat je salaris zeker omhoog, maar ook de onzerheid...
Ik heb enkele maanden geleden ook gesolliceerd bij Peak (Rijswijk)
Heb geen opleiding op ICT gebied, maar wel een aantal jaar helpdesk ervaring.
Dacht, wie niet waagt....
Het gesprek viel me zwaar tegen, kreeg mooie verhalen te horen (auto, leuk salaris, veel personeelsfeesten blabla) maar weinig beloftes (Nee, je krijgt niet direct een auto. Nee, voor de cursussen moet je een contract tekenen)
Het mooiste vond ik echter de intaketest. Ik zat in een klein kamertje en moest een web-based microsoft test maken. Bij twijfel kon ik gewoon googlen naar het antwoord
Resultaat: 86 % (complimenten alom)
Uiteindelijk kon ik een detacheringscontract krijgen, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan.
Had er geen goed gevoel bij.
Nou, ik ben daar laatst ook op gesprek geweest, bij Peak-IT in Naarden.
Ik was daar stipt op tijd aanwezig en meldde mij aldaar bij de balie, waar ik meldde dat ik om xx tijd een afspraak had met X. Ze zat vlak achter de receptioniste en keek direct nogal verbaasd in haar agenda. Ze vroeg aan de receptioniste (geen idee hoe ze heet, voor mij is ze het meisje met het litteken op haar voorhoofd), om mij aan 'de test' te zetten zonder dat ze zich ook maar aan mij voorstelde, of mij de kans te geven om mij voor te stellen, aangezien ze achter haar PC bleef zitten en nogal verbaast naar haar agenda bleef staren.
De receptioniste die me aan de test zette, zei me nog dat ik terug bij haar kon komen als ik hem af had. Na een klein uur toen ik klaar was, ging ik terug naar de receptie om haar te zoeken. Geen receptioniste. . Ik sprak een willekeurig iemand aan om te vragen waar ik heen moest. 'uh-oh, met wie heb je een afspraak? Neem maar even plaats in de kantine, ze komt zo bij je'.
Na daar 20 minuten gezeten te hebben, kwam ene Y] aan lopen die mij wel direct de mogelijkheid gaf om me even voor te stellen. Hij stelde zichzelf voor en zei dat hij zo terug zou komen. Ik heb hem een paar keer heen en weer zien lopen en vervolgens kwam het mooie; 'momentje hoor, even koffie pakken. Moet je ook?'
Omdat alle 'kamertjes' vol waren, gingen we in zo een klaslokaal van ze zitten waar we ons gesprek hadden wat mij opzich wel beviel. Hij luisterde goed naar mij en hij was zelf ook duidelijk. Na het gesprek ging hij even de camera pakken om een foto van mij te maken. Toen kwam X her self, 1 uur later dan de afgesproken tijd! Het moment dat ze binnen kwam wist ik al dat ik beter maar kon gaan. De manier waarop ze een hand gaf beviel mij al in het bijzonder niet, en heel erg los handje wat een beetje aan haar arm leek te hangen. De manier waarop ze mij CV doorging was al helemaal erg, het leek meer op een politieverhoor dan op een solicitatie, ik moest bijna alles opnieuw verklaren. Ook de manier waarop ze het vroeg beviel mij absoluut niet. Erg moeilijk om uit te leggen, maar haar toon sloeg alles.
Ze vertelde me dat ik waarschijnlijk gedetacheerd zou worden op de 1e lijns helpdesk waarna ze herhaaldelijk vroeg of ik hier iets op tegen had.
Toen Y terug kwam met de camera, ging zij weer even weg. Wij de foto gemaakt, Y weer weg, X terug. Nog een paar laatste woorden en toen de leukste vraag van de dag als afsluiting. "Mag ik nog vragen, waarom heb je geen pak aan?" Ik antwoorde direct met "Peak is een heel erg jong bedrijf met veel jonge medewerkers. Ik had verwacht dat een pak averechts zou werken." Ze antwoorde me met: 'Ja, dat klopt maar, er is wel een afstand tussen solicitanten en vaste medewerkers hier.'
Dat heb ik allang gemerkt meid..
Daarnaast had ik van een vriend die bij Peak-IT werkzaam is begrepen, dat een pak overkill zou zijn.
4 uur later, kreeg ik een reactie per e-mail:
Beste,
Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel.
We zouden wel graag jouw CV in file houden voor het geval er binnenkort wel een mogelijkheid ontstaat om de sollicitatie voort te zetten. We realiseren ons dat er natuurlijk wel een grote kans bestaat dat je dan inmiddels een andere betrekking hebt aanvaard. Wij danken jou voor je interesse in onze organisatie en hopen in de toekomst misschien toch nog eens contact met je te kunnen opnemen.
Iets waarvoor ik 30x2 kilometers heb afgelegd voor een persoonlijk gesprek... Een belletje kon er niet eens vanaf. Bovendien OOK nog eens een mail voor klinklare bullshit, want als je genoeg mensen hebt, waarom dan nog solicitatiegesprekken voeren.
Al met al erg blij dat ik daar niet ben aangenomen. Wat een pruts bedrijf, ze hebben niks op orde en het is daar letterlijk ook een rommeltje.
Ik hoor ze nog zeggen, *Mini Cooper*, *Aygo*, *100 euro extra bruto!* blabla..
Iets waarvoor ik 30x2 kilometers heb afgelegd voor een persoonlijk gesprek... Een belletje kon er niet eens vanaf. Bovendien OOK nog eens een mail voor klinklare bullshit, want als je genoeg mensen hebt, waarom dan nog solicitatiegesprekken voeren.
Al met al erg blij dat ik daar niet ben aangenomen. Wat een pruts bedrijf, ze hebben niks op orde en het is daar letterlijk ook een rommeltje.
Ik hoor ze nog zeggen, *Mini Cooper*, *Aygo*, *100 euro extra bruto!* blabla..
Ten eerste, niet echt netjes om de namen hier te publiceren.
Ten tweede, je reactie is net als die van andere teleurgestelden. Om meteen een bedrijf de grond in te boren, omdat je niet bent aangenomen, is wel erg zielig.
Ten derde, je kan zelf ook nadenken. Ookal heeft een bedrijf een open cultuur. Zoals de dame al zegt, je bent nog niet binnen. Dus een pak dragen, op een sollicitatie, is nooit weg. Je kan beter overdressed zijn dan underdressed.
Tja dat mailtje is standaard, maar dat heb je gelukkig wel zelf door. Ze moeten toch wat. Op zich is een mailtje beter dan niks meer horen, zo kan het ook gaan. Ben het wel met je eens dat het persoonlijker over de telefoon is en dat dat de gewenste manier is.
Je CV moet je altijd goed voorbereiden. Ze zullen altijd vragen hebben over bepaalde dingen in je CV, dat kan je verwachten. Als je een sollicitant hebt die duidelijk niet zijn huiswerk heeft gedaan dan kan ik begrijpen dat haar toon verandert.
Er wordt gezegd dat de eerst indruk./paar seconden kunnen bepalen hoe het gesprek kan gaan lopen. Hoe ben je gekleed? Wat is je houding? etc...... Het kan zijn dat het feit dat je geen pak aan had, een slecht begin was die de toon heeft gezet voor het gesprek.
Ten tweede, je reactie is net als die van andere teleurgestelden. Om meteen een bedrijf de grond in te boren, omdat je niet bent aangenomen, is wel erg zielig.
Ten derde, je kan zelf ook nadenken. Ookal heeft een bedrijf een open cultuur. Zoals de dame al zegt, je bent nog niet binnen. Dus een pak dragen, op een sollicitatie, is nooit weg. Je kan beter overdressed zijn dan underdressed.
Tja dat mailtje is standaard, maar dat heb je gelukkig wel zelf door. Ze moeten toch wat. Op zich is een mailtje beter dan niks meer horen, zo kan het ook gaan. Ben het wel met je eens dat het persoonlijker over de telefoon is en dat dat de gewenste manier is.
Je CV moet je altijd goed voorbereiden. Ze zullen altijd vragen hebben over bepaalde dingen in je CV, dat kan je verwachten. Als je een sollicitant hebt die duidelijk niet zijn huiswerk heeft gedaan dan kan ik begrijpen dat haar toon verandert.
Er wordt gezegd dat de eerst indruk./paar seconden kunnen bepalen hoe het gesprek kan gaan lopen. Hoe ben je gekleed? Wat is je houding? etc...... Het kan zijn dat het feit dat je geen pak aan had, een slecht begin was die de toon heeft gezet voor het gesprek.
Gezien de reacties hier ben ik niet teleurgesteld maar juist blij dat ik niet ben aangenomen. Ze hebben veel mooie verhalen en ze adverteren werkelijk overal, ik heb ze zelf vandaag op de LCDtvs in de MCdonalds gezien! Het was werkelijk heel erg rommelig daar letterlijk en figuurlijk. De manier waarop ik aangesproken werd had werkelijk niks met mijn uiterlijk te maken, ik zag er gewoon casual uit. Ook wil ik je nog wel melden dat ik het verhaal absoluut niet heb opgeblazen. Ik vind echt dat ik daar behandeld ben alsof ik in me overall was gekomen.
Overgens heeft het aan mij kennis, ervaring of motivatie ook niet gelegen. Wat het wel is, is mij een raadsel. Wat betreft de namen zie ik het probleem niet zo, ik wil andere graag behoeden op de problemen die ze aldaar tegen gaan komen. Het is daar werkelijkwaar in mijn ogen onproffesioneel personeel.
blup schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:48:
[...]
Wat het wel is, is mij een raadsel. Wat betreft de namen zie ik het probleem niet zo, ik wil andere graag behoeden op de problemen die ze aldaar tegen gaan komen. Het is daar werkelijkwaar in mijn ogen onproffesioneel personeel.
Je kan altijd navragen of ze het mailtje willen specificeren. Zodat je het kan meenemen voor een volgende sollicitatie (ergens anders).
1. Namen noemen is inderdaad niet netjes, alhoewel ik er geen problemen mee heb aangezien een persoon bij iedereen anders kan overkomen. (Net als bij de ING - FrankGuthrie )
2. Ik ken de cultuur niet bij Peak-IT maar wel bij Logica. Ik had dezelfde indruk als jou bij Logica. (Dat betekent wel dat je je verhaal mag doen, maar laat in ieder geval duidelijk weten dat het jouw persoonlijke mening is, en niet een poging het bedrijf aan de grond te brengen )
3. Always wear a suit, unless mentioned otherwise!!!
4. Mailtjes? Wen er maar aan Je gaat de automatisering in Veel mensen die het contact per telefoon omzeilen
5. CV van voor naar achter kennen, je kunt er niet ALTIJD vanuit gaan dat ze je CV hebben doorgelezen, maar daar gaat het niet zo zeer om! Ze willen graag dat ook JIJ je woordje doet Kijken hoe je overkomt, een CV staat niet gelijk aan jou als persoon Daar komt veel meer bij kijken!
Als je voor een mager salaris en een piepkleine leaseauto wilt gaan werken dan staat het je vrij om te solliciteren. Zware systeem/netwerkbeheerder, projectleider of leidinggevende zul je er nooit worden.
Ik heb jaren geleden een tijdje bij Qmagic gewerkt, toen ik nog aan het begin van mijn carriere stond. Toen al vond ik het niet al te best betalen maar was het voor de time being wel best. In die tijd ontving je nog een eenmalige bonus van 1000 gulden per gehaald certificaat, ik heb in de laatste week dat ik er werkte nog snel 2 examens gedaan.
Paar maanden geleden stond mijn cv op internet en werd ik weer door ze benaderd. Zowel qua ambities als qua salariseis bleek ik die club inmiddels een beetje ontgroeid te zijn en heb ik echt anderhalf uur mijn tijd zitten verdoen. Mutsje van een accountmanager bleef maar doorvragen met welk helpdeskpakket ik 6 jaar geleden gewerkt had terwijl ik liever wilde vertellen over de enorme uitdagingen die ik de laatste 3 jaar heb gehad. Verder verdien je daar als zware beheerder niet meer dan 2600 euro...
Wat die auto betreft, een toyota Aygo is misschien leuk als je 18 bent en net je rijbewijs hebt maar je hebt er helemaal niets aan voor je gezin met 3 kinderen en bijbehorende meuk.
Bottomline: Qmagic en Peak-IT zijn prima bedrijfjes als zaken als je junior bent, maar als je het in huis hebt dan zou je er niet langer dan een jaartje moeten werken.
Nee, ik herken zijn reaktie wel. Ik had zelf ook wel door dat ik mijn tijd in Naarden zat te verdoen en dat ze me niets passends te bieden hadden.
Maar als je dan een mailtje krijg met iets als "Onze wervingsactie heeft voldoende mensen opgeleverd, we hebben geen interesse in uw sollictitatie" dan breekt mijn klomp. (De tekst komt trouwens letterlijk overeen met bovenstaande) Ze hadden me nota bene zelf uitgenodigd! Geloof me, ik ben niet teleurgesteld maar hou er gewoon niet van als mensen oneerlijk zijn. Zeg dan gewoon dat mijn salariseis veel te hoog is of dat ze geen match kunnen maken. Maar goed, deze manier van handelen is blijkbaar hoe het gaat bij dit soort bedrijven.
FrankGuthrie schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:11:...Ten derde, je kan zelf ook nadenken. Ookal heeft een bedrijf een open cultuur. Zoals de dame al zegt, je bent nog niet binnen. Dus een pak dragen, op een sollicitatie, is nooit weg. Je kan beter overdressed zijn dan underdressed...
Het feit zelf lijkt me niet het meest teleurstellend, maar de manier waarom ermee omgegaan wordt door Peak-IT. Denk dan gewoon dat de sollicitant een kostuum had moeten dragen. Om het dan op deze manier te zeggen
quote:
...Tja dat mailtje is standaard, maar dat heb je gelukkig wel zelf door. Ze moeten toch wat. Op zich is een mailtje beter dan niks meer horen, zo kan het ook gaan. Ben het wel met je eens dat het persoonlijker over de telefoon is en dat dat de gewenste manier is...
Een mailtje 4 uur na de sollicitatie! Dan is het wel duidelijk dat de reden die erin genoemd wordt bullshit is.
quote:
...Je CV moet je altijd goed voorbereiden. Ze zullen altijd vragen hebben over bepaalde dingen in je CV, dat kan je verwachten. Als je een sollicitant hebt die duidelijk niet zijn huiswerk heeft gedaan dan kan ik begrijpen dat haar toon verandert...
Het lijkt me dat de dame van Peak-IT juist haar huiswerk niet heeft gedaan. Het minste wat je als sollicitant kunt verwachten is dat je serieus genomen wordt. Ze heeft zat mogelijkheden gehad om haar vergeten/ongewenste afspraak professioneel af te handelen.
Een mailtje 4 uur na de sollicitatie! Dan is het wel duidelijk dat de reden die erin genoemd wordt bullshit is.
Grappig dat je die conclusie trekt, het valt mij op dat alle reacties op dit topic veel aannames zijn, en weinig waarheid meedragen.
Ik werk zelf bij een bedrijf gericht op rekruten.
Er zijn dus ook veel sollicitaties, het kan dus zo zijn dat je CV wel 7 van de 10 punten. Wel aansluit maar op 3 van de 10 niet.
Dan wil je iemand toch uitnodigen:
-Is er een reden voor het ontbreken?
-Is het wat mager maar een goede persoonlijkheid?
-wie ben jij zelf, pas je als persoon bij het bedrijf?
Allemaal zaken die je niet uit een cv haalt, en wel uit een gesprek .. en wij reageren ook binnen een paar uur of gelijk .. en bedrijf dat er een week over doet…. Lijkt mij niet .. je hebt een goed gevoel of niet.
Over het handelen dat al dan niet correct is kan ik hier niet oordelen, het verhaal is eenzijdig en gekleurd van emotie .. of de dame professioneel was of niet valt dus niet af te leiden. Dat zij mogelijk minder aimabele persoonlijkheid is wel, maar dat doet weinig af aan haar professionaliteit.
Daarnaast is de post van GPN-Bolle hellemaal uniek in onzorgvuldigheid!.
Ik werk dus voor een detacheerder/project organisatie .. en jouw breking is een aanfluiting.. als je declareert voor 18 cent per km dan komt er nog wat bij voor de werkgever, en lease auto kost veel meer dan de fiscale bijtelling die de belastingdienst je berekent ( in een andere post kwam ik de lease auto tegen.. met bedragen etc .. )…Er zijn werkgevers lasten over je salaris, opleidingen en overhead etc etc gemiddeld word er een euro of 5 per uur aan je ‘verdiend’.
Daarnaast zitten er vaker meerder partijen tussen, die inderdaad allemaal wel wat verdienen
De kosten voor dergelijke opleidingstrajecten zouden voor jou privé op veel meer uitkomen, hoe het bedrijf in kwestie hier clausules inbouwt voor examens is niet gelijk aan de werkelijk kosten. Wij hebben een dergelijke regeling zodat werknemers niet oeverloos examens gaan doen.
Tuurlijk krijgen bedrijven als zij meer afnemen korting op deze trajecten .. maar die zou jij privé nooit krijgen..
Maar goed lekker kort de bocht, Blijkbaar is een reactie op een sollicitatie indien die negatief is nooit goed, hij is of te laat, en als het te snel is .. ook niet goed.. daarnaast kun je niet van een bedrijf verwachten dat zij altijd een persoonlijke afwijzing sturen.
En alle salarissen die ik hier hoor zullen best kloppen maar een mbo’er zonder al te veel ervaring is tussen de 1200 a 1500 niet gek het is wel 3000 (gulden) bruto ..
En het kan altijd overal beter… maar blijkbaar werken er wel mensen daar dus zo slecht is het zeker niet.
Het is een prima topic, maar het valt mij op dat alle bedrijven waar hier topics over zijn .. dezelfde tendes hebben..
Het zijn in de regel mensen die ontslag hebben genomen ( of ontslagen zijn? ) danwel niet aangenomen... tuurlijk zijn die niet super positief ( zie ook de Atos en Qmagic topics)
Leuk hoor maar leg de loep op elk bedrijf en je krijgt dergelijke verhalen.... steek je handen dus ook eens in eigen boezem ..
Iedereen die daar heeft gewerkt heeft nu een baan mede door de werkervaring die hij gehad heeft bij Peak-IT..
Mijn vorige werkgever ben ik ook niet over te spreken, daarom ben ik er ook weg .. maar het heeft mij wel de opstap gegeven om te doen wat ik nu doe!
Doen we dat niet allemaal? Ik neem aan dat jij nu ook je mening gaat geven die gebaseerd is op eigen kennis en ervaring en wat hier in dit topic staat.
quote:
Allemaal zaken die je niet uit een cv haalt, en wel uit een gesprek .. en wij reageren ook binnen een paar uur of gelijk .. en bedrijf dat er een week over doet…. Lijkt mij niet .. je hebt een goed gevoel of niet.
Dat is prima, maar als je iemand dan hebt uitgenodigd dan ben je je wel bewust van het feit dat de kandidaat tijd voor je heeft uitgetrokken, vrij genomen, gewassen en geschoren en naar je kantoor is gekomen. Dan past het bij een afwijzing niet op een standaard mailtje te coppie-peesten wat zegt dat ze al genoeg mensen hebben.
Het getuigt van respect, en daarin onderscheiden de high-end bedrijven zich van clubs als Qmagic en Peak-IT, als je een nette mail stuurt met daarin minimaal de reden van afwijzing.
quote:
Maar goed lekker kort de bocht, Blijkbaar is een reactie op een sollicitatie indien die negatief is nooit goed, hij is of te laat, en als het te snel is .. ook niet goed.. daarnaast kun je niet van een bedrijf verwachten dat zij altijd een persoonlijke afwijzing sturen.
Nee hoor, maar het gaat om het hele plaatje. Als je indruk van het bedrijf van het eerste moment slecht is en je voelt je ook nog afgescheept dan mag je van mij terecht balen.
quote:
En alle salarissen die ik hier hoor zullen best kloppen maar een mbo’er zonder al te veel ervaring is tussen de 1200 a 1500 niet gek het is wel 3000 bruto ..
Hahaha, ik vrees dat het hier ook wel degelijk om bruto bedragen gaat. Ik zie dat je het zelf ook al door had en je tekst gewijzigd hebt.
quote:
Het is een prima topic, maar het valt mij op dat alle bedrijven waar hier topics over zijn .. dezelfde tendes hebben..
Het zijn in de regel mensen die ontslag hebben genomen ( of ontslagen zijn? ) danwel niet aangenomen... tuurlijk zijn die niet super positief ( zie ook de Atos en Qmagic topics)
Volgens mij lees ik ervaringsdeskundigen die heel goed in staat zijn om een oordeel te geven over hun vorige werkgevers. Als ik naar mijn cv kijk dan kan ik daar achteraf heel goed aanwijzen wat goede bedrijven waren en wat minder goede clubs waren.
Geloof me, er zit gewoon enorm veel verschil tussen bedrijven onderling en Qmagic en Peak-IT opereren aan de onderkant van de markt. De gemiddelde leeftijd van de medewerkers van deze bedrijven ligt onder de 30 jaar. Wat verwacht je dan voor professionaliteit? Kijk maar eens naar de websites: http://www.qmagic.nl/ en http://www.peak-it.nl/default.asp. Die hebben een echte Radio538 uitstraling en mikken op een bepaalde doelgroep.
Ik vind het fijn voor jou dat jij bij een beter bedirj fwerkt en jij bij 1500 euro aan een netto salaris denkt, maar dat neemt niet weg dat er echt bedrijven zijn waar het iets anders werkt. Geen reden in ieder geval om slechte verhalen gelijk toe te wijzen aan verbitterde ontslagen werknemers.
Maar goed lekker kort de bocht, Blijkbaar is een reactie op een sollicitatie indien die negatief is nooit goed, hij is of te laat, en als het te snel is .. ook niet goed..
Snel maakt niet uit indien die afwijzing maar goed beargumenteerd is.
quote:
daarnaast kun je niet van een bedrijf verwachten dat zij altijd een persoonlijke afwijzing sturen.
Indien het mensen zijn die op een sollicitatiegesprek zijn geweest is een persoonlijke afwijzing niet meer dan normaal. Andere bedrijven doen dat ook en het zal je ook een hoop telefoontjes schelen.
quote:
Iedereen die daar heeft gewerkt heeft nu een baan mede door de werkervaring die hij gehad heeft bij Peak-IT..
Of iedereen die daar heeft gewerkt heeft nu een mindere baan dan men had kunnen krijgen wanneer ze de tijd ergens anders gewerkt hadden (sarcastisch bedoelt). Ofwel; onzin.
Volgens mij lees ik ervaringsdeskundigen die heel goed in staat zijn om een oordeel te geven over hun vorige werkgevers. Als ik naar mijn cv kijk dan kan ik daar achteraf heel goed aanwijzen wat goede bedrijven waren en wat minder goede clubs waren.
Geloof me, er zit gewoon enorm veel verschil tussen bedrijven onderling en Qmagic en Peak-IT opereren aan de onderkant van de markt. De gemiddelde leeftijd van de medewerkers van deze bedrijven ligt onder de 30 jaar. Wat verwacht je dan voor professionaliteit? Kijk maar eens naar de websites: http://www.qmagic.nl/ en http://www.peak-it.nl/default.asp. Die hebben een echte Radio538 uitstraling en mikken op een bepaalde doelgroep.
Ik vind het fijn voor jou dat jij bij een beter bedirj fwerkt en jij bij 1500 euro aan een netto salaris denkt, maar dat neemt niet weg dat er echt bedrijven zijn waar het iets anders werkt. Geen reden in ieder geval om slechte verhalen gelijk toe te wijzen aan verbitterde ontslagen werknemers.
Sorry ik zag mijn 3000 fout ook ik bedoelde daar guldens mee ( zie post nu).. dat heb ik ook gewijzigd maar toen was jij denk ik al met je post bezig.
Mee eens niet alle slechte verhalen zijn te wijten aan verbitterde medewerkers.. maar bij een hoop stront fladderen eerst strontvliegen... om het even oneerbiedig te brengen. mensen met een positief verhaal zullen minder snel reageren, zeker als een groep al een bepaalde richting inzet. ik denk dat meeste reacties dus wel meer op verbittering zijn gestaafd
de leeftijd van een bedrijf zegt niks over proffesionaliteit.. de gemeente is in de regel ook niet proffesioneel ( of althans.. mijn ervaringen niet) en hoe zit het daar met de leeftijd ?
gegeven de sites zien er conceptueel in grote lijnen gelijk uit.. en blijkbaar is het goed concept want beide bedrijfen doen niet hele slechte zaken zo te zien.
Snel maakt niet uit indien die afwijzing maar goed beargumenteerd is.
Dat is hij toch ook, blijkbaar zijn er andere mensen beter geschikt, zie mail:
'Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel.
gegeven het kan duidelijker geformuleerd worden!!
Indien het mensen zijn die op een sollicitatiegesprek zijn geweest is een persoonlijke afwijzing niet meer dan normaal. Andere bedrijven doen dat ook en het zal je ook een hoop telefoontjes schelen.
Daar ben ik het dus niet mee eens... de meeste bedrijven doen dit niet .. omdat het juist en hoop telefoontjes scheelt..
Of iedereen die daar heeft gewerkt heeft nu een mindere baan dan men had kunnen krijgen wanneer ze de tijd ergens anders gewerkt hadden (sarcastisch bedoelt). Ofwel; onzin.
Deze volg ik niet helemaal? wat bedoel je
Overigens ben ik het wel eens met dat je respect moet geven aan een solliccitant .. en ja die heeft tiojd genomen voor een gesprek .. maar dat is geen garantie voor een baan. Hoewel ik zelf altijd wel zo helder beleefd.. maar eerlijk mogelijk ben.. dat betekend dus ook dat ik soms wat direct ben.
Ik zeg liever tijdens het gesprek dat ik twijfel en waarom dan lief lachen ..
maar goed in dit voorbeeld is er wel wat mis gegaan ... maar dat zal niet de standaard zijn .
Dat is hij toch ook, blijkbaar zijn er andere mensen beter geschikt, zie mail:
'Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel.
gegeven het kan duidelijker geformuleerd worden!!
Standaard reply waar niets voor de sollicitant uit te halen is. De reden om af te wijzen staat er eigenlijk niet eens in.
quote:
Daar ben ik het dus niet mee eens... de meeste bedrijven doen dit niet .. omdat het juist en hoop telefoontjes scheelt..
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een andere baan en kan dus uit ervaring vertellen dat veel bedrijven dit juist wel doen. Het is standaard onderdeel van menig recruitment beleid. Sterker nog, de bekende NVP sollicitatie code beschrijft dat de afwijzing grondig moet worden geformuleerd. Uitgenodigde sollicitanten afwijzen met een standaard bericht zorgt alleen voor meer klachten, telefoontjes en andere rompslomp. Als recruitment medewerker zou je dat toch moeten weten imho. Het is niet meer dan netjes om afgewezen sollicitanten die op gesprek zijn geweest te vertellen waarom juist hij / zij is afgewezen; ofwel een persoonlijke afwijzing. Veel bedrijven bellen daarom persoonlijk met een uitleg en sturen daarna achteraf nog eens een (dan wel standaard, de extacte redenen zijn immers al gegeven) afwijzingsbrief. Ik bel altijd achter niet beargumenteerde afwijzingen aan.
quote:
Deze volg ik niet helemaal? wat bedoel je
Ik bedoel precies wat er staat. Het is niet te zeggen of iemand beter af is omdat ze bij bedrijf X hebben gewerkt ipv bij bedrijf Y. Dit is namelijk per situatie verschillend. Ik vind het dus geen goed argument.
superturbo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:23:
gegeven de sites zien er conceptueel in grote lijnen gelijk uit.. en blijkbaar is het goed concept want beide bedrijfen doen niet hele slechte zaken zo te zien.
Dat is ook niet de vraag, het gaat er om of je het leuk vindt om bij zo'n bedrijf te werken. De één wel, de ander niet blijkbaar.
superturbo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:06:Een mailtje 4 uur na de sollicitatie! Dan is het wel duidelijk dat de reden die erin genoemd wordt bullshit is. Grappig dat je die conclusie trekt, het valt mij op dat alle reacties op dit topic veel aannames zijn, en weinig waarheid meedragen.
Zo onlogisch is de conclusie niet. Ter herinnering de email:
quote:
...Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel...
Het lijkt me dat het woord 'inmiddels' misplaatst is, aangezien er slechts vier uur tussen het gesprek en de email zat. Tevens wordt in de eerste zin beweerd dat het gesprek een reden van afwijzing is (naar aanleiding van) en in de tweede zin wordt het aantal geschikte kandidaten genoemd. Maar misschien neem ik dit iets te letterlijk. Al met al heeft een sollicitant hier niets aan.
Bij veel ondernemingen groeit ook het besef dat potentiele werknemers een belangrijke groep is die netjes behandeld moet worden. Het kunnen klanten, leveranciers, of werknemers worden. Recruitment is ook een marketing kanaal.
Thunder00x schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:53:
Ik heb nooit gezegd dat ik bij andere toko's nooit meer zou krijgen dan wat ik nu aangeboden krijg
Ik weet namelijk wel zeker dat dat zo is.Ik word in Juli 22 en het dienstverband gaat pas rond februari in.Dat betekent dus dat ik na 5 maanden 22 word en uitgerekend zit ik dus dan op het minimumloon van een 22 jarige, wat overigens niet het geval is als ik teken NU.
Ik zit er zwaar tegenaan te hikken en denk ook niet dat ik het ga doen.
Heb hun laten weten mijn beslissing nog even uit te stellen.Ga het voor 99% niet doen... wacht nog even iets af bij een ander bedrijf dan weet ik het helemaal zeker... maar na alle verhalen hier lijkt het me een domme beslissing alsnog met peak in zee te gaan.