Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
MAX3400 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:18:
[...]

Ik kan ook 5 ruggen verdienen als ik bij de (semi-)overheid ga werken maar de uitdagingen daar en de doorloopsnelheid van beslissen liggen daar zoooo ontzettend laag, dat ik liever wat geld minder verdien bij een leuk bedrijf.
Kan best leuk zijn hoor op een school werken. Ik heb goeie herrineringen als systeembeheerder op een middelbare school. Maar de uitdaging was weg voor mij dus ben verder gaan zoeken.

war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength

Feyenoord Rotterdam

Ik ga dus binnenkort ook op gesprek bij Peak, en ik kreeg het volgende verzoek:

"Voorafgaand aan dit gesprek vragen we je om een kleine test m.b.t. je huidige kennisniveau op ons kantoor in te vullen"

Iemand enig idee wat voor soort test dit dan wel niet is.Ik weet dat het een test is of te kijken of ik er uberhaupt wel wat van snap.. maar wat kan ik precies verwachten?

* !Feyenoord Uefa Cup Winners 2001-2002! *

Toevallig ga ik ook binnenkort op gesprek, en ook ik ben ook wel benieuwd naar wat die test precies inhoud :)

Ik ken het bedrijf niet maar van de gegevens die ik nu lees: 1650/1800 bruto om mee te starten is belachelijk als 26 jarige. Ik weet niet of je HBO hebt gedaan, maar dan is het zeker niet genoeg. Toen ik een jaar of 3.5 terug begon met werken bij een bedrijfje in Ittervoort (Limburg) kreeg ik daar 1494 bruto. Erg weinig, maar ik had mijn afstudeerstage er gedaan en een heel gaaf project uit de grond getrokken en nagenoeg in mn uppie tot leven gewekt. check www.schooldesk.nl (bagger site, en nog wel door een 3e partij gemaakt voor erg veel geld), concept waarbij basisscholen vanuit een centraal geplaatste Citirx farm via Thin Clients werken. Aangezien ik het vooronderzoek gedaan had, en de technische realisatie, is dat gewoon een 'kindje' van je, en wil je het zien groeien. Dat is ook gebeurd, inmiddels zo'n 70 scholen. Anderhalf jaar terug ben ik eens gaan kijken wat ik eigenlijk allemaal had.

+ leuke collega's
+ heel uitdagend project, met veel werk
- 0,0 waardering van het bedrijf, zowel in loon als in complimentjes
- moest het alleen allemaal doen, was ik een dagje vrij, was de teringzooi de dag erop niet te overzien
- werd structureel 50-60 uur per week misbruikt, terwijl ze (nog steeds) verrekken om er meer dan 1 man op te zetten (werkelijk, 1 man die 70 scholen beheerd? come on...)
- geen greintje respect, het bedrijf stelt dat het een eer is om voor hen te werken

Uiteindelijk is er iets voorgevallen waarbij het bedrijf mij verplichte mn prive afspraken te verzetten om over te kunnen werken. Toen ben ik gelijk vertrokken.

Inmiddels doe ik nog steeds MS Systeembeheer en Citrix, krijg ik ontzettend veel waardering voor mn werk, heb nog steeds leuke collega's, en verdien meer dan 2x zoveel als bij bovengenoemde toko...

Mijn advies: wegblijven daar. Het werk is misschien uitdagend, maar alleen al aan het loon kan je zien dat je domweg niet gewaardeerd wordt. Ook als je geen vast contract hebt moet je een auto krijgen om naar je klanten te kunnen. Uiteindelijk is het je eigen keuze, maar ik ben heel zeker dat wanneer je meer rondkijkt, je voor veel meer geld (en uiteindelijk gaan we daar allemaal voor werken) en vooral waardering kunt gaan werken. En met alle respect, een taart is natuurlijk lekker, maar dat is natuurlijk geen enkel argument om een goeie werknemer te zijn... ik noem een taart meer lijmen. Een taart is na een half uur helemaal op, en je hebt hem nog gedeeld met je collega's ook. M.a.w., wat schiet jij er mee op dat je die examens gaat doen? Die rottige 50 euro?

Rataplan_ wijzigde dit bericht 15-12-2006 09:52 (7%)

Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
Thunder00x schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 08:15:
Ik ga dus binnenkort ook op gesprek bij Peak, en ik kreeg het volgende verzoek:

"Voorafgaand aan dit gesprek vragen we je om een kleine test m.b.t. je huidige kennisniveau op ons kantoor in te vullen"

Iemand enig idee wat voor soort test dit dan wel niet is.Ik weet dat het een test is of te kijken of ik er uberhaupt wel wat van snap.. maar wat kan ik precies verwachten?
quote:
rob20 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:31:
Toevallig ga ik ook binnenkort op gesprek, en ook ik ben ook wel benieuwd naar wat die test precies inhoud :)
Ik weet niet voor wat voor funties jullie gesoliciteerd hebben?
Maar ik kreeg in elk geval een webbased test examentje van microsoft die ging over het supporten van windows XP. niet veel bijzonders dus maar wel heel veel instink vragen.
En oh ja niet schrikken als je een lage score haalt het gemiddelde schijnt daar op 30% te liggen :X

Overigens heb ik getekend bij Peak-IT en tot nu toe ziet het er allemaal veel belovend uit :)
Voorlopig nog niets te klagen dus.

@bovenbuurman, dat taart verhaal is niet bij Peak-IT maar bij Q-magic, een auto krijg je zowiso mits je je 1e 2 certificaten haalt dus hoef je niet per se een vast contract voor te hebben en die 'rottige 50 euro' is niet eenmalig maar dat is loonsverhoging per behaald examen! en je wordt verplicht om eerst je ITIL en MCDSP te halen wat 3 examens zijn dus 150 euro loonsverhoging per maand betekend. :)

Deze post is 100% Glutenvrij!

XB360: OctagonQontrol

quote:
D3NN1S schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:09:... is loonsverhoging per behaald examen! en je wordt verplicht om eerst je ITIL en MCDSP te halen wat 3 examens zijn dus 150 euro loonsverhoging per maand betekend. :)
D3NN1S, ondanks dat ik je al gefeliciteerd heb met je nieuwe baan, wil ik toch nog een opmerking maken over certificaten (misschien voor anderen die dit soort constructies tegen gaan komen).

Niet elk bedrijf geeft een structurele loonsverhoging per certificaat en/of stelt een limiet aan de loonsverhoging die je op jaarbasis kan realiseren door certificaten te halen. Daarbij wil ik, misschien voor starters, aangeven dat 50 Euro op een startsalaris van pakweg 1400 bruto natuurlijk redelijk veel is, vooral als je in je eerste maanden 6 certificaten haalt maar hou er rekening mee je er netto zo weinig aan overhoudt en dat je je dus niet laat afschepen aan het eind van het jaar met 2-4% loonsverhoging maar gewoon kijkt naar de markt en de loonsverhogingen die "algemeen" gelden voor iemand in jouw functie & niveau.

Verder is het cashen voor je werkgever; jij denkt met MCSE even een paar honderd Euro bruto erbij te pakken maar je werkgever zet je al snel weg voor 2x wat je hiervoor op moest brengen + dat je ergens anders al snel 50 tot 100% meer kan verdienen als MCSE'er (met voldoende werkervaring).
Pilsie! Pilsie! Pilsie!

quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:17:
[...]

D3NN1S, ondanks dat ik je al gefeliciteerd heb met je nieuwe baan, wil ik toch nog een opmerking maken over certificaten (misschien voor anderen die dit soort constructies tegen gaan komen).

Niet elk bedrijf geeft een structurele loonsverhoging per certificaat en/of stelt een limiet aan de loonsverhoging die je op jaarbasis kan realiseren door certificaten te halen. Daarbij wil ik, misschien voor starters, aangeven dat 50 Euro op een startsalaris van pakweg 1400 bruto natuurlijk redelijk veel is, vooral als je in je eerste maanden 6 certificaten haalt maar hou er rekening mee je er netto zo weinig aan overhoudt en dat je je dus niet laat afschepen aan het eind van het jaar met 2-4% loonsverhoging maar gewoon kijkt naar de markt en de loonsverhogingen die "algemeen" gelden voor iemand in jouw functie & niveau.

Verder is het cashen voor je werkgever; jij denkt met MCSE even een paar honderd Euro bruto erbij te pakken maar je werkgever zet je al snel weg voor 2x wat je hiervoor op moest brengen + dat je ergens anders al snel 50 tot 100% meer kan verdienen als MCSE'er (met voldoende werkervaring).
Dat kan best zijn dat de werkgever daar natuurlijk ontzettend op verdiend maar het is wel een hele mooie en vooral goedkope manier om je certificaten te behalen!
Na 1 jaar tijd is de 'studieschuld' ook gelijk weer weggescholden, dus zeker voor beginners is het een mooie manier om binnen 1 a 2 jaar al je certificaten te behalen en vervolgens met een pak certificaten op zak een andere baan te zoeken die WEL betaald.
Daarbij heb je natuurlijk ook gelijk de benodigde werkervaring op gedaan (niet dat dat bij mij nog noodzakelijk was na 9 jaar IT :X )

Deze post is 100% Glutenvrij!

Reg. datum: 19 december 2004

Is er ergens een gratis webbased testje van MCSE?
40+ hoeft niet te solliciteren bij Peak-IT

quote:
Dazsur schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:46:
Is er ergens een gratis webbased testje van MCSE?
40+ hoeft niet te solliciteren bij Peak-IT
Haha Peak-IT, geweldig!
Ben er anderhalf jaar geleden wezen solliciteren toen ik net m'n MBO ICT niveau 4 had. Ze konden met een stalen gezicht "1000 euro bruto" zeggen. Niet te geloven, heb ze nog even aan het lijntje gehouden totdat m'n gesprekken met BT waren afgerond. Daarna verteld dat ik niet op het aanbod in kan gaan.

Paar maanden terug kreeg ik ze weer aan de lijn:

Peak: "Ja goeiemorgen met Peak-IT. Je hebt ooit eens bij ons gesolliciteerd, en ik ben benieuwd of je inmiddels al werk hebt, en zo niet of je interesse hebt in een leuke uitdaging"
Tijn: "Nou ik heb wel werk, maar ik heb altijd interesse in een uitdaging, maar niet voor het salaris wat jullie mij vorig jaar geboden hebben (1000 bruto)."
Peak: "Oh... waar zat je aan te denken ?"
Tijn: <even nadenken, leaseauto erbij rekenen etc> "Nou, dan moet er zeker 800 euro per maand bovenop"
Peak: "Nou dat is wel een boel geld"
Tijn: "Ach, BT wil het wel betalen....."
Peak: "....... Ok bedankt voor je tijd, we zullen het onthouden!"

Donder op zeg, stelletje afzetters |:(

'Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced back to you'

Feyenoord Rotterdam

Nuttige reactie bedankt !

Zal dan denk ik ook zoiets aangeboden krijgen.Ik zal er dan ook gelijk erbij vermelden dat ik het daar absoluut niet voor ga doen ik zit toch minimaal aan 1500 bruto te denken ( als starter ) aan hun of ze dat accepteren, zo niet vrolijk verder kijken ;)

Ik heb geen werkervaring met Peak-IT, maar heb er wel eens gesolliciteert. Was op advies van een oud-collega.

Peak-IT komt op mij over als een ongeloveloos PRUTS bedrijf. Je kunt in hun pand nergens om je heen kijken of je ziet hele hippe posters van Renate Verbaan hangen. Leuk om mbo-pubers te trekken (lekker dubbelzinnig ja) maar niet bijzonder professioneel vind ik. Ik heb ook dat standaard testje gedaan, kwam geloof ik rond de 70% uit zonder echt hard na te denken. Dat vonden ze vrij hoog.

De medewerkers doen allemaal heel erg hun best om professioneel over te komen, maar het enige wat ze echt goed kunnen is opscheppen over hoe geweldig hun bedrijf is. Tijdens het sollicitatiegesprek kwamen er een aantal dingen naar voren die volstrekt irrelevant waren, en ik had het idee dat de persoon die mij moest interviewen haar keuze al gemaakt had toen ze me vanaf 25 meter zag aankomen (hoewel ik er best netjes uitzag enzo). Ook viel me op dat iedereen daar rondliep met zo'n geforceerde lach op zijn/haar gezicht.

Ik ben uiteindelijk afgewezen omdat ik volgens hun niet gemotiveerd genoeg was voor een telefonische helpdesk functie. Klopt, want die functie had ik al bij mijn toenmalige werkgever.

Achteraf ben ik ze best dankbaar. Heb daarna contact gezocht met Getronics, en dat was na 1 gesprek eigenlijk wel zo'n beetje rond. Zit op een heerlijke werkplek, prettig gestoorde collega's en voldoende kansen om door te groeien. Ben dus best blij dat Peak me niet wou hebben.

Mocht je er echt graag willen werken (misschien heb je een obsessie voor die renate verbaan), zorg dan dat je heel erg gemotiveerd overkomt en stel niet teveel eisen. imho is peak voornamelijk op zoek naar zeer kneedbaar personeel wat opgewonden raakt van klein autotje en een stapel certificaten.

Burp

quote:
Dreamstar schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:56:
Ik heb geen werkervaring met Peak-IT, maar heb er wel eens gesolliciteert. Was op advies van een oud-collega.

Peak-IT komt op mij over als een ongeloveloos PRUTS bedrijf. Je kunt in hun pand nergens om je heen kijken of je ziet hele hippe posters van Renate Verbaan hangen. Leuk om mbo-pubers te trekken (lekker dubbelzinnig ja) maar niet bijzonder professioneel vind ik. Ik heb ook dat standaard testje gedaan, kwam geloof ik rond de 70% uit zonder echt hard na te denken. Dat vonden ze vrij hoog.

De medewerkers doen allemaal heel erg hun best om professioneel over te komen, maar het enige wat ze echt goed kunnen is opscheppen over hoe geweldig hun bedrijf is. Tijdens het sollicitatiegesprek kwamen er een aantal dingen naar voren die volstrekt irrelevant waren, en ik had het idee dat de persoon die mij moest interviewen haar keuze al gemaakt had toen ze me vanaf 25 meter zag aankomen (hoewel ik er best netjes uitzag enzo). Ook viel me op dat iedereen daar rondliep met zo'n geforceerde lach op zijn/haar gezicht.
Heel erg herkenbaar, ik heb er ook gesolliciteerd. Die Verbaan posters irriteerden mij ook. Ook liepen er verdacht veel lekkere wijven rond voor een ict pand. Verder hebben ze geloof ik 7 keer gezegd in het sollicitatiegesprek dat ik een geweldige minicooper krijg. Misschien is het wel een leuk bedrijf voor jonge net afgestudeerde MBO'ers, paar opleidingen, auto'tje, leuk om je eerste ervaringen op te doen. Maar daarna gauw weg.

Ik ben na mijn Peak-IT ervaring gaan solliciteren bij Tempo Team Professionals (of eerder, TT belde mij op, ze wisten dat ik werk zocht). Ik ben voor hun gaan werken. (TT Prof. is geen uitzendbureau, maar detachering). Ik heb eerst een korte detacheringsopdacht gekregen bij de belastingdienst, wat erg leuk was en nu ben ik met mijn 2e opdracht bezig en door dit bedrijf ga ik overgenomen worden en kom hier in vaste dienst. Via TT heb ik MCDST gehaald en begin nu met MCSA/MCSE. Het salaris bij de 1e opdracht was niet dermate hoog, maar veel beter dan bij Peak-IT. Voor mijn 2e opdracht heb ik een salaris gekregen waar ik zeer tevreden mee ben.

TT Prof. detacheert ook MBO'ers, maar vooral ook HBO'ers en iets oudere mensen. Het komt vele malen proffessioneler over dan Peak-IT. Geen reclameposters over hoe geweldig ze zijn, geen praatjes, gewoon een goede detacheerder.

It's all about the 9

Ik heb alle verhalen hier aandachtig gelezen, ik zelf ben bijna klaar met mijn MBO opleiding ICT beheeder niv 4. Ik ben goed aan het rondkijken maar vaak hoor ik dat er op dit moment geen vacatures zijn, Peak-IT belde me op en deze hadden wel vacatures. Als net afgestudeerde ict'er is het denk ik niet verkeerd om eerst wat werkervaring op te doen.

Het enige punt waar ik op dit moment al niet zo blij mee ben is de afstand naar naarden, ik kom zelf namelijk uit brabant en richting utrecht is elke dag flinke files.

Thunder00x wanneer ga jij op gesprek?

quote:
rob20 schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:37:
Het enige punt waar ik op dit moment al niet zo blij mee ben is de afstand naar naarden, ik kom zelf namelijk uit brabant en richting utrecht is elke dag flinke files.

Naarden? Daar zit, volgens mij, alleen het "hoofdkantoor"; ga ervanuit dat je dat misschien 1 of 2 per jaar ziet...
Feyenoord Rotterdam

quote:
rob20 schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:37:
Ik heb alle verhalen hier aandachtig gelezen, ik zelf ben bijna klaar met mijn MBO opleiding ICT beheeder niv 4. Ik ben goed aan het rondkijken maar vaak hoor ik dat er op dit moment geen vacatures zijn, Peak-IT belde me op en deze hadden wel vacatures. Als net afgestudeerde ict'er is het denk ik niet verkeerd om eerst wat werkervaring op te doen.

Morgen ;) ik moet trouwens naar Rijswijk toe, het zal wel eraan liggen waar je zelf woont en dan naar het dichtsbijzijnde kantoor worden gestuurd, alhoewel dat ook niet helemaal klopt want ik woon in Rotterdam waar ook een vestiging zit en ik word naar Rijswijk gestuurd :?

Maargoed morgen het gesprek dus, ik zag de reactie hierboven dat hem met een stalen gezicht even werd vermeld dat hij er 1000 bruto kon gaan verdienen.Daar doe ik het dus echt niet voor en zal ik dat ook gelijk even zeggen in dat gesprek, ik zat zelf aan 1400 bruto te denken dus we zullen zien hoe het gaat.Hou jullie op de hoogte :+

Feyenoord Rotterdam

Vandaag dus bij Peak geweest voor gesprek.

Kreeg direct een toets op de microsoft site 30 vragen over support ofzo.Werd in een kamertje gedumpt met internet en moest de vragen maar gaan beantwoorden.. had 50% gehaald wat boven het gemiddelde bleek te zijn.

Daarna moest ik een intro filmpje bekijken als ik klaar was over Peak zelf..wat 10 minuten duurde heb ik beetje doorheen geskipt ging nergens over..

Toen werd mijn cv beetje bekeken en gevraagd wat voor werkzaamheden ik zoal heb gedaan tijdens mijn stage's er werd naar mijn referenties gevraagd en wat beloftes gemaakt zoals lease auto na certificering en halen van je MSCE etc.

Toen werd er naar mijn slaris indicatie gevraagd en heb ik gewoon gezegd dat ik zat te denken aan 1300 bruto.Toen kwam de vriendelijke dame met het bericht dat de salarissen hier niet zo hoog zijn maar als je je certificaten behaald kan je binnen paar maanden met 400 euro omhoog als je ze haalt tenminste.Naja goed gesprek afgerond en mijn CV zou nog intern besproken worden en kreeg deze week nog bericht erover.

Vandaaruit ben ik doorgegaan naar mijn 2e gesprek van de dag dat was bij Xcent dochterbedrijf van Centric.Hier kreeg ik wel een hele goeie indruk van.Het gesprek was relaxed er werden geen loze beloften gemaakt en alles werd helder uitgelegd en wat er word verwacht.Ook hier werd er een salaris indicatie gevraagd en ik zei ook gewoon dat ik 1300 bruto wou gaan verdienen als starter.Blijkbaar was dat geen probleem want hij schreef heel gemakkelijk 1400 op.Gesprek ook afgerond en hij had duidelijk interesse en zou de vacatures doornemen en me heel snel erover bellen zodat we erover konden gaan praten.

Samengevat: Peak-it veel beloftes maar ik moet het maar eerst zien gebeuren allemaal
Xcent: goed gesprek, goed gevoel, en zien het ook echt in me zitten, wat ik bij Peak niet het gevoel had en meer had van ow weer een studentje die net klaar is even gebruik van maken.

Xcent is volgens mij geen slecht bedrijf om te beginnen. Paar collega's van me zitten er ook bij en ik hoor van hun iig geen slechte verhalen. Grote voordeel is dat ze onderdeel zijn van een wat groter bedrijf (Centric) wat wel redelijk wat voor stelt itt Peak.

Hebben ze het bij Xcent ook nog gehad over doorstromen naar Centric zelf ? Ik krijg soms de indruk dat Centric namelijk wat meer zekerheid bied qua opdrachten dan Xcent

Burp

Feyenoord Rotterdam

Nee ze hebben het over doorstromen niet gehad.Maar het klonk allemaal malen beter dan wat peak te melden had, en ze gooiden niet eens met lease auto's en andere soorten dingen.

Feyenoord Rotterdam

Aanbieding van peak gehad dus.. en het is uitgekomen op 1100 bruto per maand wat blijkbaar hoger is dan wat andere hier zeggen, tenminste voor starters.Na behalen van ITIL en MCDST verhoging van 100 euro en wat daarna behaald word 50 euro.

Tis niet veel maar als ik bij de andere detacheringsbedrijven niet meer krijg denk ik toch deze stap te gaan maken, het is dus afwachten.

Weet niet hoe oud je bent, maar 1100 euro bruto ... dat is het minimum loon van een 22 jarige. Wel extreem weinig als je ook nog eens lange reistijden hebt wat wel bij detachering hoort :X
Hoop voor je dat die andere aanbieding wat wordt.

Reg. datum: 19 december 2004

1100 bruto per maand??
Jeetje zeg!

Feyenoord Rotterdam

Ben 21.. dit zijn de bedragen voor een 21 jarige bruto:

Maand Week Dag
21 jaar 72.5 % 943,10 217,65 43,53

Maar zoals ik al zei als ik verder geen betere aanbiedingen krijg dan dit wat ik betwijfel denk ik het toch te gaan doen voor maximaal een jaartje gewoon me certificaten pakken jaartje werken en wegwezen daar.Grappige is het contract dat me toegestuurd werd stond 1200 in en het mailtje 1100 ;)

Thunder00x wijzigde dit bericht 21-12-2006 07:22 (10%)

quote:
Thunder00x schreef op donderdag 21 december 2006 @ 07:21:
Ben 21.. dit zijn de bedragen voor een 21 jarige bruto:

Maand Week Dag
21 jaar 72.5 % 943,10 217,65 43,53

Maar zoals ik al zei als ik verder geen betere aanbiedingen krijg dan dit wat ik betwijfel denk ik het toch te gaan doen voor maximaal een jaartje gewoon me certificaten pakken jaartje werken en wegwezen daar.Grappige is het contract dat me toegestuurd werd stond 1200 in en het mailtje 1100 ;)
Uhhmmm die 1200 is dan officieel geldig hoor :) Daar teken je zwart op wit voor! Ik zou het nog even stiekem in de wandelgangen navragen... :9

Bitch

mijn bf heeft ook gesolliciteerd bij Peak-IT, maar heeft het uiteindelijk (ook na een tweede bod van hun kant) niet gedaan. Je krijgt idd eerst een cursus MCDST en ITIL, waarna je gedetacheerd kan worden. Helaas voor de werknemer kan je de MCSE en overig beloofde cursussen alleen halen op het moment dat je niet gedetacheerd zit, en wie weet wanneer dat moment pas komt?

Daarnaast vond ik het zelf nogal vreemd dat ze iemand die halverwege zn MSCE is een MCDST te laten behalen en te detacheren als helpdesker? (bf is sys-admin/wise-scripter)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
beesjes haal je uit het asiel!! zelfs cavia's O+

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws