Ik ken het bedrijf niet maar van de gegevens die ik nu lees: 1650/1800 bruto om mee te starten is belachelijk als 26 jarige. Ik weet niet of je HBO hebt gedaan, maar dan is het zeker niet genoeg. Toen ik een jaar of 3.5 terug begon met werken bij een bedrijfje in Ittervoort (Limburg) kreeg ik daar 1494 bruto. Erg weinig, maar ik had mijn afstudeerstage er gedaan en een heel gaaf project uit de grond getrokken en nagenoeg in mn uppie tot leven gewekt. check
www.schooldesk.nl (bagger site, en nog wel door een 3e partij gemaakt voor erg veel geld), concept waarbij basisscholen vanuit een centraal geplaatste Citirx farm via Thin Clients werken. Aangezien ik het vooronderzoek gedaan had, en de technische realisatie, is dat gewoon een 'kindje' van je, en wil je het zien groeien. Dat is ook gebeurd, inmiddels zo'n 70 scholen. Anderhalf jaar terug ben ik eens gaan kijken wat ik eigenlijk allemaal had.
+ leuke collega's
+ heel uitdagend project, met veel werk
- 0,0 waardering van het bedrijf, zowel in loon als in complimentjes
- moest het alleen allemaal doen, was ik een dagje vrij, was de teringzooi de dag erop niet te overzien
- werd structureel 50-60 uur per week misbruikt, terwijl ze (nog steeds) verrekken om er meer dan 1 man op te zetten (werkelijk, 1 man die 70 scholen beheerd? come on...)
- geen greintje respect, het bedrijf stelt dat het een eer is om voor hen te werken
Uiteindelijk is er iets voorgevallen waarbij het bedrijf mij verplichte mn prive afspraken te verzetten om over te kunnen werken. Toen ben ik gelijk vertrokken.
Inmiddels doe ik nog steeds MS Systeembeheer en Citrix, krijg ik ontzettend veel waardering voor mn werk, heb nog steeds leuke collega's, en verdien meer dan 2x zoveel als bij bovengenoemde toko...
Mijn advies: wegblijven daar. Het werk is misschien uitdagend, maar alleen al aan het loon kan je zien dat je domweg niet gewaardeerd wordt. Ook als je geen vast contract hebt moet je een auto krijgen om naar je klanten te kunnen. Uiteindelijk is het je eigen keuze, maar ik ben heel zeker dat wanneer je meer rondkijkt, je voor veel meer geld (en uiteindelijk gaan we daar allemaal voor werken) en vooral waardering kunt gaan werken. En met alle respect, een taart is natuurlijk lekker, maar dat is natuurlijk geen enkel argument om een goeie werknemer te zijn... ik noem een taart meer lijmen. Een taart is na een half uur helemaal op, en je hebt hem nog gedeeld met je collega's ook. M.a.w., wat schiet jij er mee op dat je die examens gaat doen? Die rottige 50 euro?
Rataplan_ wijzigde dit bericht 15-12-2006 09:52 (7%)