quote:
giuseph schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:17:
Mijn advies : NIET DOEN.

Ik vind het maar een louche bedrijf dat erg slecht betaald.
Een vriend van me was daar toevallig op gesprek. Men vond hem niet geschikt omdat hij "alleen" MCSE gecertificeerd was, ze zijn daar van mening dat MCSA'ers meer kennis in huis hebben.

Grappig dat hij niet aangenomen was en ik wel...
Terwijl ik géén certificaten behaald had en dit op kosten van Peak-IT kon krijgen.
Heb er zelf ongeveer 2 a 3 maanden gewerkt of zo... Wel op projectbasis, dat was wel wat minder... Maar ik had in ieder geval werk, wat voor mij het belangrijkste was...
Wat ik zelf tegen vind vallen van Peak-IT is dat ze niet zo persoonlijk zijn, meeste gaat via de post en / of de e-mail.
Tevens vond ik het ook niet zo netjes om een maand te wachten en veel te bellen, eer ze weer naar werk voor me gingen zoeken...

quote:
Je wordt weliswaar onder betaald, maar de meeste mensen die er werken (zoals ik momenteel) nemen het voor lief.
Bedenk wel, je krijgt ook je certificaten en dergelijke op kosten van het bedrijf...
Ook bij Peak-IT is dit het geval...

quote:
De directie van PEAK-IT was de directie van Qmagic. ze zijn bij Qmagic weggegaan omdat ze het bedrijf gingen verkopen aan Centric.
Dan heb je verkeerde informatie gekregen, want M Magic is een bedrijf, dat verkocht is aan Centric. Degene die toen Q Magic verkocht heeft, heeft een nieuw bedrijf gestart (zitten gevestigd in hetzelfde kantoor, althans, in Naarden): Peak-IT...

quote:
in de tijd dat ik bij Qmagic zat ben ik meerder malen gevraagt te soliciteren bij Peak-IT. toen ze er achterkwamen dat ik bij Qmagic zat ben ik afgestoten.
Dat is dan wel weer gek, ik heb toen ik elke dag naar Naarden moest om te studeren een collega gehad die gedetacheerd zat bij Q Magic, waar hij werkte? Peak-IT. Reden hiervoor was dat Peak IT geen ruimte had voor diegene om te studeren, dus kon ie bij ons (terwijl hij gedetacheerd was) bij Q Magic terecht...

quote:
beloven veel zoals een Mini. maar je moet dan eerst vast contract hebben, bepaalde certivicaten behaald hebben enz.. leuke instinkers...
Zou er als ik jou was niet mee in zee stappen.
Dat vond ik op zich ook erg raar, alhoewel ze bij mij dan ook weer zeiden, dat je ook een auto van de zaak kon / kan krijgen, maar dat heeft dan geloof ik ook weer te maken met het project waar je op gedetacheerd bent. Tevens kost het jezelf ook klauwen met geld, want ze rekenen die auto dan bij je inkomsten...

quote:
Ik zal niet in de details treden, maar bij Peak-IT krijg je een vast bedrag, bij bepaalde certificaten als je die compleet hebt, Q Magic betaald voor elk gehaalde certificaat een bedrag. Tevens krijg je sinds kort een taart, bij elk certificaat die je haalt, maar dit kan ook regio afhankelijk zijn denk ik...

Het is echter niet een bedrag die je eenmalig krijgt, het is loonsverhoging...
Moet zeggen dat ik eigenlijk best wel tevreden ben over mijn huidige werkgever (Q Magic).
Het project waar ik momenteel gedetacheerd ben, bevalt me er goed en ook hoe er vanuit Q Magic naar mij toe gehandeld word, vind ik ook goed, gaat er veel persoonlijker er aan toe dan bij Peak-IT...
Volgens mij is het loon wat je verdiend ook afhankelijk van welk contract je hebt en hoe lang je er al werkzaam bent, weet niet of het werkelijk zo is, maar die indruk heb ik wel...

GJtje wijzigde dit bericht 12-12-2006 13:11 (4%)