Gathering of Tweakers

Quicksearch
CCIE #21235

quote:
Volsk schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:43:
[...]

Mijjn ervaring is dat je bij xs4all gewoon lkan verlengen en een nieuw modem krijgt:
[...]
nadeel is wel dat de internet abbonnementen in loop der jaren alleen maar duurder zijn geworden en het de telefonieabbonenemt alleen maar goedkoper. Als ik nu verleng voor hetzelfde abbo ga ik per maand 13 euro meer betalen. Aan echte klantenbinding doen ze zo niet.

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

Nou, laten we het dan maar proberen!

XS4ALL is de enigste die voor een aardig bedrag 1024kbps upload levert hier in de regio (jaa, hier is KPN wat de klok slaat, Tele2 en consjorten zijn hier niet verkrijgbaar!).

Ik heb het daarom mooi aangevraagd, en dan zien we wel wat er uit komt! :)

Gegroet!

Reg. datum: 27 september 2000

Tja, het is natuurlijk aan ieder voor zich om te bepalen waar die z'n bits vandaan haalt.
Ik zou ook liever in een BMW rijden, maar een Peugeot brengt je er ook hoor. Ben zelf ruim een jaar geleden van XS4ALL Basic overgestapt naar Orange Family, en bespaar me per maand ruim 30 euro vaste lasten en gesprekskosten heb ik nu ook niet meer, tel maar eens op wat dat op jaarbasis doet. Snelheid is formidabel (20 Mbit op mijn adres), lijn is stabiel, geen uitval gehad. Ping is ietsje hoger, maar ik game er nog elke dag prima op.
Vond XS4ALL altijd een erg fijne en professionele provider, die uitstak boven de massa. Nu voel ik me meer een Orange-kudde dier, sois. Besparing was voor mij de doorslag.
Als je toch teveel centen hebt zou ik lekker naar XS4ALL gaan, anders dan de kosten zijn er geen tegenargumenten te verzinnen. Roem ze nog bij iedereen die me advies vraagt....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Zoals altijd is XS4All weer schofterig duur.

The - DDD wijzigde dit bericht 11-12-2006 11:30 (14%)

01000010 01101111 01110010

quote:
CybErvee schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:38:
[...]

Andere providers kunnen deze kwaliteit niet leveren.
Definieer "deze kwaliteit" in deze context svp. Dat is namelijk een zeer relatief begrip.

Geen schaap.

2008
Reg. datum: 14 oktober 2002

Kunnen we de disscussie of xs4all nou duur is of niet hier niet achterwege laten? We weten allemaal dat ze niet de goedkoopste zijn, maar dit topic gaat alleen over een nieuwe dienst van xs4all.

Overigens heb ik nog een vraag:

Ik ben nu 4 maanden lid van XS4ALL, maar ben al 5 jaar klant bij ADSL van KPN. Is dat Only aanbod nu ook voor mij geldig, of moet ik nu een jaar lid zijn van XS4ALL?

De site is daar behoorlijk wazig over, en Sales kon mij ook niet duidelijk vertellen hoe het nou zat.
quote:
Let op: U moet langer dan een jaar abonnee van ADSL van KPN zijn. Vóór het verstrijken van uw contractstermijn van ADSL van KPN kunt u niet overstappen.
Maar de helpdesk beweert het juist andersom! Rarara

Gegroet!

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
Jassy schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:39:
Overigens heb ik nog een vraag:

Ik ben nu 4 maanden lid van XS4ALL, maar ben al 5 jaar klant bij ADSL van KPN. Is dat Only aanbod nu ook voor mij geldig, of moet ik nu een jaar lid zijn van XS4ALL?

De site is daar behoorlijk wazig over, en Sales kon mij ook niet duidelijk vertellen hoe het nou zat.

[...]

Maar de helpdesk beweert het juist andersom! Rarara
Ze hebben het expliciet over ADSL van KPN, dus in deze context zou ik zeggen dat je kunt overstappen naar XS4ALL Only, aangezien aan de duur van het XS4ALL-contract niets wijzigt.

01000010 01101111 01110010

quote:
Kawaii schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:37:
Kunnen we de disscussie of xs4all nou duur is of niet hier niet achterwege laten? We weten allemaal dat ze niet de goedkoopste zijn, maar dit topic gaat alleen over een nieuwe dienst van xs4all.
Maar daarbij is de prijsverhouding toch ook erg interessant? Sterker nog, de ts haalt dit aan als de reden om over te stappen op de nieuwe dienst.

Geen schaap.

Ik vindt het allemaal nog niet erg helder. Je gaat naar ADSL ONLY wat dus betekend geen telefoon en dan staat er geen telefoon abonement indien gewenst.... Dat past naar mijn idee niet bij ONLY.

Ik krijg het gevoel dat je overgezet wordt naar een ander netwerk dan het KPN netwerk. Als je dus je telefoon abo behoud blijf je waarschijnlijk ook gewoon aan KPN betalen. Dat zou prijstechnisch niet voordelig zijn.

quote:
Kawaii schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:37:
Juist met een nieuwe dienst moet je kijken of deze danwel niet te duur is. Bij menig andere ISP kan je een 20mbit al hebben voor de helft van genoemde 79 euro. Dan moet je de kwaliteit/service gaan afwegen, welke toch niet echt meer het 'toppunt' was van vroeger.

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

quote:
Mystic Spirit schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:57:
Ik vindt het allemaal nog niet erg helder. Je gaat naar ADSL ONLY wat dus betekend geen telefoon en dan staat er geen telefoon abonement indien gewenst.... Dat past naar mijn idee niet bij ONLY.
Wat er met only wordt bedoeld is dat je alleen van XS4ALL een factuur krijgt voor die dienst, niet meer van KPN. Je _kunt_ na de overstap je telefonie-abo bij KPN opzeggen, dat is echter niet verplicht en het gebeurt ook niet vanzelf, je moet het zelf doen.
quote:
Ik krijg het gevoel dat je overgezet wordt naar een ander netwerk dan het KPN netwerk. Als je dus je telefoon abo behoud blijf je waarschijnlijk ook gewoon aan KPN betalen. Dat zou prijstechnisch niet voordelig zijn.
Ja, maar de KPN-factuur betreft op dat moment alleen het telefonie-gedeelte, en geen vermelding/kosten meer van het ADSL-deel.

Het netwerk blijft van KPN, maar XS4ALL wordt dan volledig je aanspreekpunt bij problemen (ipv het gepingpong op dit moment, mocht je problemen met het ADSL-gedeelte hebben).

Huh ik snap het nou niet helemaal meer.

Ik kan nu dus m'n huidige (Lite) abo bij XS4ALL omzetten naar XS4ALL Only. Ik krijg dan op de KPN rekening niets meer te zien over ADSL, maar het KPN abo kan ik wel gewoon behouden zolang voip nog geen perfecte optie is voor mij?
Dus eigenlijk "koop" je een soort snelheidsverhoging maar kost het niets meer?
Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
SinergyX schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:47:
Vond dat bij voorbaat al een vaag verhaal. Ik ben oud-cistron, kreeg direct na overname al te horen dat ik begin 2006 een aanbieding zou krijgen voor upgrade naar 12 (of mogelijk 20mbit). Ruim een jaar verder, zit ik nog steeds 8mbit @79 euro. Echter nu kan ik alleen nog maar 12/20mbit als ik overstap naar KPN (zit nu BBned). Helpdesk maakt het helemaal vaag, ik kan nu alleen nog maar overstappen op XS4all only abbonnement. :?
Waarom vraag je geen upgrade aan via de website? Krijg je geen medewerker aan de telefoon en volgens mij gaat het dan wel goed? Aangenomen dan dat op jouw locatie 20mbit beschikbaar is. Dan ben je niet afhankelijk van de medewerker die je aan de lijn krijgt, lijkt me in jouw geval het proberen waard.
quote:
Kev0 schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:36:
[...]

True :( zie je ook met modems en alles. Ik had nog in guldens betaald voor zon multipc modem, en niet zon beetje. En nu krijg je ze overal gratis bij. Maar goed, dat is nou helaas eenmaal zo.
Verleng je abonnement met een jaar en je krijgt een gratis speedtouch 716i met usb netwerkkaart. Heb ik onlangs gedaan.

Iemand enig idee waar je kan zien wat de planning is van XS4ALL ONLY? Op de statusaanvraagpagina staat het niet vermeld wanneer ik aan de beurt ben?

snoeki wijzigde dit bericht 11-12-2006 12:35 (5%)

Een paar weken geleden nog gevraagd of er zoiets mogenlijk was, antwoord was NEE.
Dus per 1-1-2007 mijn abbo beëindigd en ga verder via een andere provider.
20-50 Mb down, 1 Mb up voor 29,95 euro. en geen gezeik meer met KPN

quote:
SinergyX schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:47:
[...]

Vond dat bij voorbaat al een vaag verhaal. Ik ben oud-cistron, kreeg direct na overname al te horen dat ik begin 2006 een aanbieding zou krijgen voor upgrade naar 12 (of mogelijk 20mbit). Ruim een jaar verder, zit ik nog steeds 8mbit @79 euro. Echter nu kan ik alleen nog maar 12/20mbit als ik overstap naar KPN (zit nu BBned). Helpdesk maakt het helemaal vaag, ik kan nu alleen nog maar overstappen op XS4all only abbonnement. :?

Xs4all lijkt een beetje massive klanten garing te zijn gaan doen, wat enorm ten koste gaat van de klantenservice (de beste is allang achterhaald imho).

Deze aanbieding is btw met Voip, valt onder het 'pack' pakket.
Alle BBNed (ex-Cistron, Power etc.) klanten worden binnenkort kosteloos overgezet naar de 20Mbit variant van XS4ALL Only (ben ff de naam van het abo kwijt wat xs4all marketing hieraan heeft gegeven ;) ). Eventueel kon je als PowerDSL klant ook nog kiezen of je wilde downgraden. Hier hebben alle BBNed klanten zover ik heb begrepen een brief over gehad niet zo heel erg lang geleden. Ik meen dat ze rond December/Januari gaan beginnen met het uitfaseren van het BBNed platform en overplaatsen van BBNed klanten naar XS4All only (wanneer precies weet ik niet, hier krijgen BBNed klanten nog een brief over).

PowerDSL site is inmiddels blijkbaar gesloten. De site voor ex-Cistron klanten bestaat nog wel zo ver ik weet - volgens mij staat ie hier

Ik heb me ook aangemeld. Ik ga straks het huis en dus kan er gelijk een downgrade naar een lite abbo. Dat beetje downloaden en gamen van mijn broertje gaat daar prima op.
Ik hoop dat ze snel komen met bellen via Xs4all. In juni ga ik verhuizen dus dat zou wel mooi zijn :D

quote:
freakstar schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:30:
Huh ik snap het nou niet helemaal meer.

Ik kan nu dus m'n huidige (Lite) abo bij XS4ALL omzetten naar XS4ALL Only. Ik krijg dan op de KPN rekening niets meer te zien over ADSL, maar het KPN abo kan ik wel gewoon behouden zolang voip nog geen perfecte optie is voor mij?
Dus eigenlijk "koop" je een soort snelheidsverhoging maar kost het niets meer?
Exactemundo!

quote:
terradigitalis schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:37:
Een paar weken geleden nog gevraagd of er zoiets mogenlijk was, antwoord was NEE.
Dus per 1-1-2007 mijn abbo beëindigd en ga verder via een andere provider.
20-50 Mb down, 1 Mb up voor 29,95 euro. en geen gezeik meer met KPN
50Mb? Wie levert dat? :?

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

Ik heb ook een tijd zitten denken of ik mijn vaste lijn niet zou dumpen, maar financieel levert dat weinig op. Ik hoef dan geen BelBasis abonnement meer aan te houden, hetgeen 18 euro in de maand scheelt; daar staat tegenover dat ik mijn Basic abonnementskorting van 10 euro verlies. Dus ik verlies mijn vaste lijn, en krijg daar 8 euro en een snellere verbinding die ik niet nodig heb voor terug.

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

quote:
Dr. Strangelove schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:27:
Ik heb ook een tijd zitten denken of ik mijn vaste lijn niet zou dumpen, maar financieel levert dat weinig op. Ik hoef dan geen BelBasis abonnement meer aan te houden, hetgeen 18 euro in de maand scheelt; daar staat tegenover dat ik mijn Basic abonnementskorting van 10 euro verlies. Dus ik verlies mijn vaste lijn, en krijg daar 8 euro en een snellere verbinding die ik niet nodig heb voor terug.
En daarom is dus XS4ALL Only voor jou niet interessant.

XS4ALL-only is voornamelijk bedoeld voor mensen die van hun KPN-abo afwillen (of gewoon een hogere snelheid willen ;) ). Aldus XS4ALL.

Lekker belangrijk allemaal

quote:
GraveR schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:30:
[...]

En daarom is dus XS4ALL Only voor jou niet interessant.

XS4ALL-only is voornamelijk bedoeld voor mensen die van hun KPN-abo afwillen (of gewoon een hogere snelheid willen ;) ). Aldus XS4ALL.
xs4all only is voor iedereen interessant.
Volgens mij is dit gewoon een manier om de oude vorm (deel kpn en deel xs4all betalen) uit te faseren.

Je krijgt alleen een ander IP, hogere snelheid en je kan je telefoon abbo opzeggen (maar hoeft niet)

ow, ik moet beter lezen :P Als je korting krijgt dan is het inderdaad een ander verhaal :P

nhimf wijzigde dit bericht 11-12-2006 13:44 (7%)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders | Me specs

het staat niet op de site van KPN, maar je kunt je huidige belbasis abonement ook omzetten naar het belbudget abonement. bellen naar vaste nummers in binnen en buitenland is dan tot 4 keer zo duur, maart service nummers en mobiele nummers blijven even duur om te bellen.
dit heb ik ook gedaan. beetje vern**keratief dat daar niets over wordt gezegd op de site van kpn, maar we zullen het maar onder het kopje marketing plaatsen.

de abonnementskosten van belbudget zijn +/- 9 euro ( of was het 10? )
en dus slechst een paar dubbeltjes duurder dan een adsllijntje zonder telefoon abonement.
je houdt dan je nummer en bent altijd ouderswets goed bereikbaar op je analoge / isdn telefoonlijn.

zonder abonement zou je weer afsluit / aansluitkosten moeten betalen als je wel weer een normaal abonement via kpn zou willen voor je telefoon.

dan zou je dus 9 euro per maand korting krijgen, en sneller adsl only voor hetzelde geld, en zijn telefoon en adsl voortaan netjes alvast gescheiden.

je kunt gebruik maken van voip. maar dan gekoppeld aan een nieuw nummer. zeg je kpn op, dan kun je je nummer meenemen / overzetten naar voip van xs4all.

zo werkt dat ook bij andere adsl+voip aanbieders.

verschil met tiscali is dat xs4all gewoon nu een rekening stuurt van 19,95 hoger dan vroeger. en tiscali stuurt die pas als je kpn hebt opgezegd, en tot die tijd betaal je adsl aan kpn.

Is dit niet gewoon een BBned principe? Daarbij betaalde je 1 bedrag en de Provider regelde het bedrag richting BBned. Juist de rede dat ik weg wilde bij XS4all was omdat zij enkel gesplitste facturatie hadden (deel KPN, deel Xs4all).

Net weer gebeld met de migratie-desk, krijg weinig meer info dan 'u zit dan in een andere batch'.

quote:
engelbertus schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:52:
de abonnementskosten van belbudget zijn +/- 9 euro ( of was het 10? )
en dus slechst een paar dubbeltjes duurder dan een adsllijntje zonder telefoon abonement.
je houdt dan je nummer en bent altijd ouderswets goed bereikbaar op je analoge / isdn telefoonlijn.

zonder abonement zou je weer afsluit / aansluitkosten moeten betalen als je wel weer een normaal abonement via kpn zou willen voor je telefoon.
De grap is dat XS4ALL de kosten die je zou hebben zonder telefoonabonnement niet in rekening brengt (wat ander providers schijnbaar wel doen; de non-linesharing fee). Als je BelBudget hebt dat scheelt dat plm 9,67 per maand, en geen enkele dubbeltjes.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws