Gathering of Tweakers

Quicksearch
Andere topic was soort van vol, tijd voor deel twee.

Deel 1: Sony introduceert nieuwe "Bravia"serie LCD TV's

De Sony Bravia serie bestaat uit een hele reeks LCD-televisies, van de 15" G2000-serie tot de 52" X2000. Die eerste zullen we hier maar even buiten beschouwing laten.

De basis is de U-series:

http://productimages.sony-europe.com/kdl-40u2000_headonhd_im.jpg

Beeldformaten
26" (KDL-26U2000)
32" (KDL-32U2000)
40" (KDL-40U2000)

Belangrijkste specs
Resolutie: 1366x768
Beeldtechniek: Bravia
Contrastverhouding: 1300:1
Helderheid: 450 cd/m2
Aansluitingen: Scart, HDMI, Component, S-video, Composite

Vervolgens is er de S-series:

http://productimages.sony-europe.com/kdl-32s2030_headon_HD_im.jpg

Deze serie is onlangs gedeeltelijk gemoderniseerd met de S2020 en S2030-series.

Beeldformaten
20" (KDL-20S2020, KDL-20S2030)
26" (KDL-26S2000)
32" (KDL-32S2030, KDL-32S2000)
40" (KDL-40S2000)
46" (KDL-46S2000)

Belangrijkste specs
Beeldtechniek: Bravia Engine
Helderheid: 500 cd/m2
Aansluitingen: Scart, HDMI, Component, S-video, Composite, VGA

Nog een stapje hoger vinden we de V-series, deze heeft een wat andere vormgeving en is voorzien van Live Colour Creation-technologie. De kleinst verkrijgbare maat is 32". Dit model wordt inmiddels opgevolgd/vervangen door de V2500-serie.

http://productimages.sony-europe.com/kdl-40v2000_headonhd_im.jpg

Beeldformaten
32" (KDL-32V2000)
40" (KDL-40V2000)
46" (KDL-46V2000)

Belangrijkste specs
Beeldtechniek: Bravia Engine + Live Colour Creation
Aansluitingen: Scart, HDMI, Component, S-video, Composite, VGA

Het op één na dikste model heet de W-series. Grootste verschil met de V-series is de toepassing van een Full HD paneel met een hoger contrast.

http://productimages.sony-europe.com/kdl-46w2000_headon_im_1080HD.jpg

Beeldformaten
40" (KDL-40W2000)
46" (KDL-46W2000)

Belangrijkste specs
Resolutie: 1920x1080
Beeldtechniek: Bravia Engine + Live Colour Creation
Contrastverhouding: 1800:1
Aansluitingen: Scart, HDMI (2x), Component, S-video, Composite, VGA

Topmodel van de Bravia-range is de X-series:

http://productimages.sony-europe.com/KDL46X2000ani.gif

Ten opzichte van de W-series heeft de X een lagere contrastratio, daarentegen zijn wel alle mogelijke features aanwezig en is de X-series ook verkrijgbaar in een monsterlijk 52"-formaat (tegen een even monsterlijke prijs overigens)

Beeldformaten
40" (KDL-40X2000)
46" (KDL-46X2000)
52" (KDL-52X2000)

Belangrijkste specs
Resolutie: 1920x1080
Beeldtechniek: Bravia Engine EX + Live Colour Creation
Aansluitingen: Scart, HDMI (2x), Component, S-video, Composite, VGA

Aanvullingen welkom :)

Daniël wijzigde dit bericht 12-12-2006 16:41 (88%)

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

Is er al wat bekend over Sony zijn pixelpolicy?
Ik hoor verschillende dingen maar geen cijfers :)

Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!

Ik heb mijn TV niet op brakke pixels kunnen betrappen. :) (Gelukkig)

Wat kan ik eigenlijk met die ingeboude DVB-T tuner? Is die compatible met Digitenne ofzo? Ik neem aan dat je er dan nog een sprietje aan moet hangen en een soort van smartcard ding in het PCMCIA slot moet rossen?

(40x2000)

Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!

Over die cashback: blijkbaar doen ze niet zo moeilijk bij Sony. Mijn TV is volgens mij gewoon een internationaal model en ziehier:
quote:
07-12-2006 13.18.14.486 DESK SERVICES B.V.
SONY BRAVIA REFUND 100,00 EUR
\o/

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

quote:
GaMeOvEr schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:02:
Ik heb mijn TV niet op brakke pixels kunnen betrappen. :) (Gelukkig)

Wat kan ik eigenlijk met die ingeboude DVB-T tuner? Is die compatible met Digitenne ofzo? Ik neem aan dat je er dan nog een sprietje aan moet hangen en een soort van smartcard ding in het PCMCIA slot moet rossen?

(40x2000)
http://www.digitenne.nl/pagina_21.html

4 Wat heb ik nodig voor digitale ether-ontvangst?
Een decoder (DVB-T set-top box) en een antenne.

17 Wat is een C.A. kaart of smartcard?
Een conditional access smartcard, in de vorm van een bankpas heeft een chip waar gegevens in kunnen worden opgeslagen, bewerkt en verwijderd. Zo wordt toegang gegeven of geweigerd voor bepaalde kanalen. Zo’n smartcard ‘vertaalt’ gescrambelde/versleutelde signalen voor de decoder. ’Een dergelijke kaart is noodzakelijk om commerciële omroepen te ontvangen (want het signaal voor commerciële omroepen is versleuteld). U krijgt een C.A. kaart of smartcard bij een abonnement

Executor16 wijzigde dit bericht 11-12-2006 13:22 (42%)

Ja, zover was ik al. ;) Maar aangezien deze TV een ingebouwde DVB-tuner heeft, snap je dat ik daar niet één of ander prutdecodertje voor ga aanschaffen. ;)

Sowieso was ik niet van plan om digitenne te nemen, aangezien ik al satelliet heb en de kwaliteit en het zenderaanbod daarvan vele malen beter is.

Echter, omdat nu NL1, 2 en 3 via DVB-T FTA te ontvangen zouden moeten zijn (is de landelijke dekking al een feit?) vroeg ik me af wat daar voor nodig was in combinatie met deze TV. (dus niet met zo'n stomme decoder er bij.) Gewoon, om een beetje mee te pielen enzo. :)

GaMeOvEr wijzigde dit bericht 11-12-2006 13:29 (4%)

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Echter, omdat nu NL1, 2 en 3 via DVB-T FTA te ontvangen zouden moeten zijn (is de landelijke dekking al een feit?) vroeg ik me af wat daar voor nodig was in combinatie met deze TV. (dus niet met zo'n stomme decoder er bij.) Gewoon, om een beetje mee te pielen enzo. :)
Alleen een (spriet)antenne. Overigens werkte dit al tijden met een Sony Bravia met een ingebouwde DVB-T decoder. Het was alleen beperkt tot NL2, omdat dit tot voor kort 't enige tv kanaal was die ongecodeerd werd doorgegeven door KPN Digitenne.

ter zijde: ik heb al tijden zo'n goedkoop USB DVB-T stickje met een sprietantenne voor mijn notebookje. Heb ik toch bijvoorbeeld de afgelopen Olympische winterspelen overal gratis kunnen volgen dankzij Digitenne en de NOS die het op NL2 uitzond. Hetzelfde gold voor de WK-voetbal. En nu NL1, 2 en 3 FTA geworden zijn is het nog makkelijker. Kwaliteit niet perfect, maar prima bruikbaar.

quote:
arsimo schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:19:
[...]

Alleen een (spriet)antenne. Overigens werkte dit al tijden met een Sony Bravia met een ingebouwde DVB-T decoder. Het was alleen beperkt tot NL2, omdat dit tot voor kort 't enige tv kanaal was die ongecodeerd werd doorgegeven door KPN Digitenne.

ter zijde: ik heb al tijden zo'n goedkoop USB DVB-T stickje met een sprietantenne voor mijn notebookje. Heb ik toch bijvoorbeeld de afgelopen Olympische winterspelen overal gratis kunnen volgen dankzij Digitenne en de NOS die het op NL2 uitzond. Hetzelfde gold voor de WK-voetbal. En nu NL1, 2 en 3 FTA geworden zijn is het nog makkelijker. Kwaliteit niet perfect, maar prima bruikbaar.
Owh OK, dus alleen een antenne, ik hoef geen CAM aan te schaffen of de één of andere smartcard? Want volgens mij is dat PCMCIA slot in de TV bedoeld voor een CAM. :) Is de dekking van digitenne al landelijk? Ik vind nergens actuale dekkingsplaatjes. :) (Zit in Tiel, 50 kilometer van Utrecht, hemelsbreed zo'n beetje 30 km lager en 20 km richting het oosten.)

Reg. datum: 14 september 2000

Een vraagje mbt game consoles (ps2 specifiek) en de bravia. Tot mijn grote verbazing kwam ik er van het weekend achter dat het ps2 beeld verschoof en knipperde op zowel AV1+2 (beide SCART). Helaas geen witte en rode tulpjes bij de hand maar de gele tulp leek op AV4 wel goed beeld te geven, helaas geen geluid op die manier. Beide scart aansluitingen werken via DVD en voor audio prima. Op een andere TV werkte het overigens vlekkeloos. Toch raar dat het op bovenstaande manier niet gewoon werkt, zie ik iets over het hoofd?

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
GaMeOvEr schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:40:
[...]
Owh OK, dus alleen een antenne, ik hoef geen CAM aan te schaffen of de één of andere smartcard?
Nee, geen CAM etc nodig voor NL1, 2 en 3. Bij een Bravia van een vriend van mij werkte het probleemloos met mijn sprietantennetje van mijn DVB-T USB-stickje (Rotterdam). Ik heb zelf (nog) geen Bravia, ben aan 't orienteren voor mijn keus ergens aanstaand voorjaar.
quote:
Is de dekking van digitenne al landelijk? Ik vind nergens actuale dekkingsplaatjes. :) (Zit in Tiel, 50 kilometer van Utrecht, hemelsbreed zo'n beetje 30 km lager en 20 km richting het oosten.)
Officieel wel sinds vandaag wat betreft NL1, 2 en 3. Al heb je voor sommige gebieden een buitenantenne nodig. Proberen zou ik zeggen.

arsimo wijzigde dit bericht 11-12-2006 18:03 (5%)

[DPC]Team Grazzie

hmmm....ik zat juist te denken aan een kleine schotel aan te schaffen ipv digitenne. Heb je namelijk ook de Amerikaanse zenders erbij....

Eerst moet ik die V2500 hebben :+

......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee...... | Boinc FAQ | SETI FAQ

Discothéque! Boom cha!

Hmm heb het even geprobeerd met een oude tv met zo'n kleine antenne er nog aan (je weet wel troep dus) maar dan vangt hij niks op. Krijg geen signaal + bij het zoeken naar zenders vind hij niks, wel blijft hij nu 15sec hangen op de 15% wat hij daarvoor niet deed.

Denk dat ik maar eens een kleine antenne aanschaf ben toch wel benieuwt. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Ik weet het effe niet meer, wie weet raad.

Ik heb de 26" uitvoering, deze is voorbereid voor digitale TV hoe krijg ik dit nu aan het werk met digitenne of het live digitale signaal, ik wil niet een setup box gebruiken omdat volgens mij de tv hier al op voorbereid is.

GA-P35-S3 E6750 C2D GV-NX85T 4GB 667-C4 Maxtor 500GB HD

Reg. datum: 13 februari 2006

Zojuist bij de BCC Amstelveen geweest voor een kortingsactie voor ANWB-leden en wat zagen ik en mijn ouders daar, de V2500 met 15% korting! Uiteindelijk komt de 32V2500 met 100 euro retour van Sony op een bedrag van 1386 euro wat ik een zeer net prijsje vind. Ook meteen wat vergulde kabels en 3 jaar garantie erbij gekocht. Aanstaande vrijdag zal de tv hier staan en zal ik wat foto's/ervaringen plaatsen. :)

make me a believer | volvo powered | soon: roelandz.nl

[DPC]Team Grazzie

quote:
Pindaaa schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:14:
Zojuist bij de BCC Amstelveen geweest voor een kortingsactie voor ANWB-leden en wat zagen ik en mijn ouders daar, de V2500 met 15% korting! Uiteindelijk komt de 32V2500 met 100 euro retour van Sony op een bedrag van 1386 euro wat ik een zeer net prijsje vind. Ook meteen wat vergulde kabels en 3 jaar garantie erbij gekocht. Aanstaande vrijdag zal de tv hier staan en zal ik wat foto's/ervaringen plaatsen. :)
Ik dacht dat alleen de V2000 in aanmerking kwam voor de korting? (Link) Moet ik toch maar eens gaan kijken bij BCC...

quote:
Black Piet schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:07:
[...]

Ik dacht dat alleen de V2000 in aanmerking kwam voor de korting? (Link) Moet ik toch maar eens gaan kijken bij BCC...
De V2500 valt NIET binnen de 100 euro retour actie
quote:
Pindaaa schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:14:
De V2500 valt NIET binnen de 100 euro retour actie en als je kijkt op internet zit de prijs bij een aantal webshops rond de 1375. En jij hebt dan 1486 betaald (zonder actie van sony). En 15% korting is toch nog meer dan 225 euro. Volgens mij is die korting eerst erbij gerekend ofzo :)

quote:
Black Piet schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:07:
[...]

De verkoper verzekerde ons van die 100 euro retour en anders konden we het bij BCC claimen, hij gaf als uitleg dat deze actie er al vóór de introductie van de V2500-serie was maar dat de V2500-serie er wel onder viel vanwege de Live Colour Creation.

[DPC]Team Grazzie

quote:
Executor16 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:11:
De V2500 valt NIET binnen de 100 euro retour actie
Daarom was ik ook verbaasd. Ach, als het hem wel lukt, dan hoop ik dat nog even van hem te lezen.
quote:
Pindaaa schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:15:
De verkoper verzekerde ons van die 100 euro retour en anders konden we het bij BCC claimen, hij gaf als uitleg dat deze actie er al vóór de introductie van de V2500-serie was maar dat de V2500-serie er wel onder viel vanwege de Live Colour Creation.
De voorwaarden (zie de eerdere link)
quote:
Deze actie is geldig voor aankopen gedaan in de periode van 1 oktober 2006 t/M 31 december 2006;
De originele coupon, een kopie van de kassabon en de originele streepjescode van de verpakking dienen uiterlijk 21 januari 2007 bij het handelingbureau te zijn;
Inzendingen die na deze datum binnenkomen en onvolledige inzendingen worden niet in behandeling genomen.
Wij verzoeken u van alle documenten kopieën te maken voordat u deze opstuurt;
Bewijs van verzending wordt niet geaccepteerd als bewijs van ontvangst;
Sony is niet verantwoordelijk voor beschadigde, zoekgeraakte of vertraagde inzendingen;
De actie is uitsluitend van toepassing op de volgende Sony BRAVIA TV’s: KDL-52X2000, KDL-46X2000, KDL-40X2000, KDL-46W2000, KDL-40W2000, KDL-46V2000, KDL-40V2000, KDL-32V2000, KDS-70R2000, KDS-55A2000 die in Nederland zijn aangekocht;
Sony is niet verantwoordelijk voor de voorraad van dit actieproduct bij uw verkooppunt;
Maximaal 1 inzending per naam/ adres/ rekeningnummer;
De aanbieding is niet geldig in combinatie met andere bestaande acties;
Uw gegevens worden behandeld conform de Wet Persoonregistratie;
Het retourbedrag wordt binnen een maand naar uw rekeningnummer verstuurd;
Het retourbedrag kan alleen overgemaakt worden naar een rekeningnummer in Nederland;
Vragen over deze actie kunt u uitsluitend schrifelijk richten aan:
Sony Cashback actie,
Postbus 40030,
6203 BM Maastricht
Ik hoop dat je niet terug hoeft te gaan.... :o

Black Piet wijzigde dit bericht 12-12-2006 23:19 (78%)

Kan iemand me vertellen of de 40w2000 een swivelstand heeft??
Voor diegene die niet weten wat het is, ik bedoel of de tv kan draaien op de voet....

Zit namelijk om films te kijken er recht voor op de bank maar zodra ik ga gamen ga ik in een stoel dichterbij aan de zijkant zitten, als ik de tv dan kan draaien zit ik er weer mooi recht voor. Mijn LGlp1r kan dit wel.

quote:
Black Piet schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:16:
[...]

Ik hoop dat je niet terug hoeft te gaan.... :o
Ik denk/hoop het eigenlijk niet, de V2500 heeft gewoon Live Colour Creation en die hele serie staat nog niet eens op de Nederlandse Sony site, dus die voorwaarden kunnen nooit up-to-date zijn. Ach, die 100 euro krijgen we sowieso wel terug :)

LOST...niet de serie.

quote:
Pindaaa schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:26:
[...]

Ik denk/hoop het eigenlijk niet, de V2500 heeft gewoon Live Colour Creation en die hele serie staat nog niet eens op de Nederlandse Sony site, dus die voorwaarden kunnen nooit up-to-date zijn. Ach, die 100 euro krijgen we sowieso wel terug :)
Zou het wel prettig vinden om dit te weten, aangezien mijn ouders de 32V2500 hebben besteld (niet bij BCC)...Wie het weet, graag even een melding ;)

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op www.welo-massage.nl ...babykleding nodig ? Kijk op www.kwiebeltje.nl

Die actie geldt voor "Alle TV's met een Bravia engine". En daar valt de V2500 ook onder. Ik heb in ieder geval de cashback aangevraagd voor mijn V2500.

LOST...niet de serie.

quote:
Tweakie schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:18:
Die actie geldt voor "Alle TV's met een Bravia engine". En daar valt de V2500 ook onder. Ik heb in ieder geval de cashback aangevraagd voor mijn V2500.
...ik heb Sony maar even gebeld. Was geen probleem, actie geldt ook idd voor deze V2500 serie :) Doe er je voordeel mee !

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op www.welo-massage.nl ...babykleding nodig ? Kijk op www.kwiebeltje.nl

vandaag komen ze mijn 32S2020 leveren :)
Ik zit gespannen te wachten :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws