PSP Wallpapers 480x272 ***
[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Reageer Nieuw TopicIk heb recentelijk me aangemeld voor tele2, echter gaat dit pas in vanaf 31 oktober (het nieuwe pakket met internet+telefonie en de gratis laptop).
Nu zei de mevrouw aan de telefoon dat er een bevestigings brief zou worden bezorgd en ik kreeg een sms dat ik me order kan volgen op de tele2 website. (Echter zonder account gegevens, die geloof ik per brief worden aangeleverd). Dus nu is mijn vraag, is het normaal dat dit zo lang duurt (omdat het pas per 31oktober ingaat) of moet ik er achter gaan? Vrouw aan de telefoon had al een paar keer verwarring met me bankrekening nummer en gegevens alhoewel bij het "eindgesprek" ik alles getripple checkt heb en het daar wel klopte.
Nu zei de mevrouw aan de telefoon dat er een bevestigings brief zou worden bezorgd en ik kreeg een sms dat ik me order kan volgen op de tele2 website. (Echter zonder account gegevens, die geloof ik per brief worden aangeleverd). Dus nu is mijn vraag, is het normaal dat dit zo lang duurt (omdat het pas per 31oktober ingaat) of moet ik er achter gaan? Vrouw aan de telefoon had al een paar keer verwarring met me bankrekening nummer en gegevens alhoewel bij het "eindgesprek" ik alles getripple checkt heb en het daar wel klopte.
DLL's, binaries, executables, drivers...getting confused yet? :)
Reg. datum: 12 september 2008
Ik heb ook recentelijk (12 september) Tele2 Compleet Plus met laptop, zonder TV besteld. M'n verzoek was om het abonnement per 1 oktober in te laten gaan, maar ze zeiden aan de telefoon al dat dat waarschijnlijk niet zou lukken. Ik kreeg in het gesprek echter al wel meteen een gebruikersnaam en wachtwoord, waarmee ik m'n bestelling via Mijn Tele2 op de site kan volgen en zelfs al gebruik kan maken van een emailaccount.quote:daride schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:32:
Ik heb recentelijk me aangemeld voor tele2, echter gaat dit pas in vanaf 31 oktober (het nieuwe pakket met internet+telefonie en de gratis laptop).
Hieronder de status van mijn bestelling, waarbij ik momenteel op punt 4 zit te wachten:
1. De bestelling is ontvangen door Tele2. Check
2. De respijtperiode van uw bestelling is verstreken. Check
3. De bestelling is verder verwerkt door Tele2. Check
4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op
6. De order is technisch opgeleverd door Tele2 en de modem wordt door onze modempartner verstuurd. De bevestiging hiervan volgt per e-mail.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Tele2.
Hieronder mijn abonnementshistorie:
1. 20 september 2008 De Tele2 systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
2. 20 september 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
3. 20 september 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
4. 19 september 2008 De respijtperiode van jouw bestelling is verstreken.
5. 12 september 2008 Tele2 heeft order geregistreerd.
6. 12 september 2008 De Tele2 systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
Het begin ging wel lekker, maar nu is er al 5 dagen niets gebeurd, terwijl ik zou denken dat ze na een verdere verwerking van de bestelling ook meteen beginnen met het treffen van technische voorbereidingen. Heb geen zin om na 1 oktober al te lang zonder internet te komen zitten. Meerdere keren per dag dus maar ff de site checken en vooral de opmerking "Zolang de voorraad strekt" op de website, bevalt me helemaal niet mbt de laptop waar ik nogal naar uitkijk...
Iemand enig idee of het normaal is dat het enige tijd duurt voordat men met technische voorbereidingen begint?
Klaazzz, bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik vandaag of volgende week eens tele2 ga bellen.
Eerlijk gezegd heb ik nu al mijn twijfels, puur omdat het telefoon gesprek bijvoorbeeld heel raar verliep (ik moest bijvoorbeeld even wachten en toen drukte de telefoniste mij perongeluk weg, waardoor ik weer moest terugbellen ik een andere telefoniste aan de lijn kreeg en na de situatie hebben uitgelegd maar nog een keer opnieuw moest bellen).
En die laptop...tjah, ik hoop maar dat deze op voorraad blijft. Voor ons beide want ik kijk er ook wel naar uit hehehe.
*edit* Had even contact opgenomen met tele2, heb nu een gebruikersnaam en wachtwoord
Eerlijk gezegd heb ik nu al mijn twijfels, puur omdat het telefoon gesprek bijvoorbeeld heel raar verliep (ik moest bijvoorbeeld even wachten en toen drukte de telefoniste mij perongeluk weg, waardoor ik weer moest terugbellen ik een andere telefoniste aan de lijn kreeg en na de situatie hebben uitgelegd maar nog een keer opnieuw moest bellen).
En die laptop...tjah, ik hoop maar dat deze op voorraad blijft. Voor ons beide want ik kijk er ook wel naar uit hehehe.
*edit* Had even contact opgenomen met tele2, heb nu een gebruikersnaam en wachtwoord
daride wijzigde dit bericht 26-09-2008 11:48 (7%)
Reden: Extra info toevoeging
DLL's, binaries, executables, drivers...getting confused yet? :)
Reg. datum: 01 december 2005
Reg. datum: 01 december 2005
Hier ff mijn ervaringen met Tele2 compleet (zonder laptop):
Begin augustus telefonisch besteld. Na enkele weken kreeg ik het pakket (modem) toegestuurd (3 sept). Aangesloten aan telefoon-muurcontactdoos: werkt niet.
Bellen dus met klantenservice. Na een paar onbenullige gesprekken over hoe je de kabels correct moet aansluiten kreeg ik een referentienummer waarmee ik de technische dienst kon bereiken (uiteraard pas na in de gewone wachtrij te staan). Ook de technische dienst kwam niet verder, wel werd me duidelijk gemaakt dat de modem direct aan het ISRA-punt in de kelder moet worden aangsloten. Op de vraag hoe ik dan internet en telefoon in mijn woning zou moeten krijgen werd me vriendelijk verteld dat ik toch een paar kabels door het huis kon trekken en bovendien was het toch een wireless modem!
Hoe dan ook, aansluiten aan het ISRA-punt in een huurhuis met meerdere bewoners deed ik liever niet zelf. Dus monteur besteld en een paar dagen later kwam eindelijk iemand met verstand naar de zaak kijken. Hij kon wel vaststellen dat binnenshuis alles in orde was en dus iemand van KPN aan de slag moest. Weer wat dagen later de KPN monteur over de vloer gehad en die kon het eindelijk regelen (fout in de wijkcentrale). Nu werkt alles, en de modem kan gewoon in de woonkamer staan.
De monteurs hebben mij niets berekend; die van Tele2 (eigenlijk CSS) niet omdat hij het niet aangesloten kreeg en die van KPN niet omdat het een fout in de wijkcentrale was.
Op zich zou ik tevreden kunnen zijn ware het niet dat:
-je van de klantenservice van het kastje naar de muur wordt gestuurd en ze geen verstand van zaken hebben
-ik ruim 150 belminuten kwijt ben
-ik 2x een halve dag vrij moest nemen
-de klantenservice vanTele2 zelf niets heeft bijgedragen aan het vinden van het probleem; de monteur heb ik op eigen houtje besteld
Dus 22 dagen na begin van de facturering werkt het eindelijk. Na 10 minutjes bellen met de klantenservice werd me ook belooft om deze 3 weken te crediteren.
Conclusie:
Weet je zeker dat je een werkende telefoondoos hebt dan kan Tele2 een goede keuze zijn. Zodra er echter problemen ontstaan zit je diep in de **** want de klantenservice is waardeloos.
Begin augustus telefonisch besteld. Na enkele weken kreeg ik het pakket (modem) toegestuurd (3 sept). Aangesloten aan telefoon-muurcontactdoos: werkt niet.
Bellen dus met klantenservice. Na een paar onbenullige gesprekken over hoe je de kabels correct moet aansluiten kreeg ik een referentienummer waarmee ik de technische dienst kon bereiken (uiteraard pas na in de gewone wachtrij te staan). Ook de technische dienst kwam niet verder, wel werd me duidelijk gemaakt dat de modem direct aan het ISRA-punt in de kelder moet worden aangsloten. Op de vraag hoe ik dan internet en telefoon in mijn woning zou moeten krijgen werd me vriendelijk verteld dat ik toch een paar kabels door het huis kon trekken en bovendien was het toch een wireless modem!
Hoe dan ook, aansluiten aan het ISRA-punt in een huurhuis met meerdere bewoners deed ik liever niet zelf. Dus monteur besteld en een paar dagen later kwam eindelijk iemand met verstand naar de zaak kijken. Hij kon wel vaststellen dat binnenshuis alles in orde was en dus iemand van KPN aan de slag moest. Weer wat dagen later de KPN monteur over de vloer gehad en die kon het eindelijk regelen (fout in de wijkcentrale). Nu werkt alles, en de modem kan gewoon in de woonkamer staan.
De monteurs hebben mij niets berekend; die van Tele2 (eigenlijk CSS) niet omdat hij het niet aangesloten kreeg en die van KPN niet omdat het een fout in de wijkcentrale was.
Op zich zou ik tevreden kunnen zijn ware het niet dat:
-je van de klantenservice van het kastje naar de muur wordt gestuurd en ze geen verstand van zaken hebben
-ik ruim 150 belminuten kwijt ben
-ik 2x een halve dag vrij moest nemen
-de klantenservice vanTele2 zelf niets heeft bijgedragen aan het vinden van het probleem; de monteur heb ik op eigen houtje besteld
Dus 22 dagen na begin van de facturering werkt het eindelijk. Na 10 minutjes bellen met de klantenservice werd me ook belooft om deze 3 weken te crediteren.
Conclusie:
Weet je zeker dat je een werkende telefoondoos hebt dan kan Tele2 een goede keuze zijn. Zodra er echter problemen ontstaan zit je diep in de **** want de klantenservice is waardeloos.
Alkjoa wijzigde dit bericht 26-09-2008 15:36 (0%)
Reden: spelling
ach, de problemen worden vooral veroorzaakt doordat KPN wel eens wil opleveren op het 2e aderpaar, de gemiddelde klant is technisch niet erg ver gevorderd, en hierdoor worden dus ook 95% van de problemen opgelost door het nalopen van de aansluitsituatie.
Die KPN monteur die aangestuurd is is door diezelfde klantenservice gedaan, ze gaan er vanuit dat een CSS monteur wel zijnw erk goed doet, en KPN word daarna aangestuurd
.
Het jammere is dit verhaal is altijd dat kpn er altijd grote moeite mee heeft om gewoon een aderpaartje aan te sluiten, en het jammere is dat jij dus een uitzondering bent die wel goed weet hoe het e.e.a aangesloten hoort te zijn (zoals de meesten hier)
Die KPN monteur die aangestuurd is is door diezelfde klantenservice gedaan, ze gaan er vanuit dat een CSS monteur wel zijnw erk goed doet, en KPN word daarna aangestuurd
Het jammere is dit verhaal is altijd dat kpn er altijd grote moeite mee heeft om gewoon een aderpaartje aan te sluiten, en het jammere is dat jij dus een uitzondering bent die wel goed weet hoe het e.e.a aangesloten hoort te zijn (zoals de meesten hier)
Reg. datum: 15 september 2006
Daar ligt inderdaad de knoop: je moet een werkende telefoonverbinding of ADSL verbinding hebben als je een abo bij Tele2 afsluit. Het risico is anders te groot dat, als het niet werkt, je vele weken verder bent tot het wel gaat werken.
Ook lees ik veel over "te volle" telefooncentrales. Dan is er geen aansluiting meer over voor nieuwe abonnees.
Daar had ik ook last van. Het heeft gelukkig maar een maandje geduurd tot er wel weer plaats was.
Ook lees ik veel over "te volle" telefooncentrales. Dan is er geen aansluiting meer over voor nieuwe abonnees.
Daar had ik ook last van. Het heeft gelukkig maar een maandje geduurd tot er wel weer plaats was.
Nja, ik ben er van overtuigd dat elke provider die kaal-koper lijnen levert deze issue's met KPN heeftquote:cornfed99111 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:25:
Daar ligt inderdaad de knoop: je moet een werkende telefoonverbinding of ADSL verbinding hebben als je een abo bij Tele2 afsluit. Het risico is anders te groot dat, als het niet werkt, je vele weken verder bent tot het wel gaat werken.
Ben ik met je eens. Maar..
Het probleem ligt bij de enorme wachttijd van de technische dienst bij Tele2.
Zij moeten normalerwijze KPN aansturen als er problemen zijn. En dat duurt structureel te lang.
Daar zou veel verbetering in zitten als Tele2 daar echt de moeite (geld) voor zou doen.
Het probleem ligt bij de enorme wachttijd van de technische dienst bij Tele2.
Zij moeten normalerwijze KPN aansturen als er problemen zijn. En dat duurt structureel te lang.
Daar zou veel verbetering in zitten als Tele2 daar echt de moeite (geld) voor zou doen.
Die telefoniste van mij maakte er ook een zooitje van. Aan het begin van het gesprek gaf ik al aan dat ik zelf KPN en Online had opgezegd, dus dat ik een nieuw nummer moest hebben. Ik werd namelijk platgebeld door callcenters, dus wilde ik een nieuw geheim nummer. Vervolgens vroeg ze welk nummer ik wilde behouden, waarop ik haar weer duidelijk moest maken dat ik geen nummer moest behouden. Niet veel later in het gesprek vroeg ze opnieuw wat ook alweer het nummer moest zijn wat ik wilde behouden. Op een gegeven moment had ze de hele bestelling geplaatst, dus vroeg ik of ze me niet moest vragen of ik het nieuwe nummer in de gids wilde hebben. Daarop antwoordde ze dat ze me had aangemeld voor gidsvermelding omdat ze er eigenlijk al vanuit ging dat ik dat wel wilde. Stomme doos... En ze kon de bestelling ook niet meer aanpassen, zei ze.quote:daride schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:52:
Klaazzz, bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik vandaag of volgende week eens tele2 ga bellen.
Een dag later nog maar ff de klantenservice gebeld om te checken of ik echt wel met een nieuw nummer was aangemeld en of dit nog een geheim nummer kon worden. Ik was wonderbaarlijk genoeg wel met een nieuw nummer aangemeld, maar hij kon de gidsvermelding niet voor mij wijzigen. Daarvoor had die verkoopster de bestelling direct moeten annuleren en een nieuwe moeten plaatsen, maar daar was het al te laat voor.
Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor wat er nog komen gaat. Ik ga er vanuit dat het technisch wel goed zit hier, aangezien mijn telefoon nu bij KPN wel gewoon werkt en internet van Online ook. Dit was 2 jaar geleden toen ik het net aanmeldde nog een probleem. Internet werkte toen wel, maar bellen lukte niet. Na heen en weer gestuurd te zijn tussen Online en KPN, was er bij de klantenservice van KPN opeens iemand die kon zien dat er iets mis was in de wijkcentrale. Dezelfde week is het nog opgelost.
Ik wacht in spanning af wat er deze keer gaat gebeuren...
Reg. datum: 18 februari 2002
Reg. datum: 18 februari 2002
Ik heb nog een oude Versatel router.
Wat is het admin wachtwoord hiervan?
Wat is het admin wachtwoord hiervan?
Reg. datum: 26 augustus 2006
Een aantal paginas terug las ik over de lan 1 en 2 poort van de davolink dat deze alleen te gebruiken zijn voor tv. Is dat alleen icm met tv of heeft internet en bellen dit ook?
Ook met Internet+Bellen zijn alleen LAN3+LAN4 te gebruiken.quote:rijsbol schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:10:
Een aantal paginas terug las ik over de lan 1 en 2 poort van de davolink dat deze alleen te gebruiken zijn voor tv. Is dat alleen icm met tv of heeft internet en bellen dit ook?
Ok dan kan ik dit eventueel uitbreiden met een router?quote:Devian schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:50:
[...]
Ook met Internet+Bellen zijn alleen LAN3+LAN4 te gebruiken.
Zou ik met een switch doen. Routeren doet het tele2 modem prima.quote:rijsbol schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:41:
[...]
Ok dan kan ik dit eventueel uitbreiden met een router?
Nooooooooooooooooooo!!!!
12 september bestelling geplaatst en steeds m'n bestelling via de website in de gaten gehouden. Sinds 20 september was er geen vooruitgang te zien bij de verwerking van m'n bestelling tot ik vandaag zag dat hij gisteren is geannuleerd.
Meteen met de klantenservice gebeld waar men zei dat dit kwam doordat er iets mis ging met de portering van mijn telefoonnummer. En dat terwijl ik bij mijn bestelling meerdere malen had aangegeven dat ik mijn nummer niet wilde behouden, maar een nieuw telefoonnummer wilde hebben omdat ik het zelf al bij KPN had opgezegd. Die doos aan de telefoon vroeg meerdere keren welk nummer ik wilde behouden, waarop ik meerdere keren antwoorde dat ik geen nummer wilde behouden.
Een dag later leek het in de bestelling alsof ik toch met nummerportering was aangemeld, waarop ik de klantenservice belde. Daar wisten ze mij te vertellen dat ik echt met een nieuw nummer werd aangemeld en dat het inderdaad voor mij op de site leek alsof er een nummer werd geporteerd, wat dus niet het geval zou zijn.
Nu krijg ik te horen dat m'n bestelling dus is vastgelopen omdat men toch heeft geprobeerd mijn nummer te porteren. De klantenservice wilde een nieuwe bestelling plaatsen, maar daarbij kwam de foutmelding dat er momenteel geen ruimte meer is in de centrale...........
Een achterliggende afdeling neemt nu binnen een paar dagen contact met me op en tot die tijd zit ik dus vanaf morgen zonder internet, wat sowieso nog wel een maand gaat duren...
12 september bestelling geplaatst en steeds m'n bestelling via de website in de gaten gehouden. Sinds 20 september was er geen vooruitgang te zien bij de verwerking van m'n bestelling tot ik vandaag zag dat hij gisteren is geannuleerd.
Meteen met de klantenservice gebeld waar men zei dat dit kwam doordat er iets mis ging met de portering van mijn telefoonnummer. En dat terwijl ik bij mijn bestelling meerdere malen had aangegeven dat ik mijn nummer niet wilde behouden, maar een nieuw telefoonnummer wilde hebben omdat ik het zelf al bij KPN had opgezegd. Die doos aan de telefoon vroeg meerdere keren welk nummer ik wilde behouden, waarop ik meerdere keren antwoorde dat ik geen nummer wilde behouden.
Een dag later leek het in de bestelling alsof ik toch met nummerportering was aangemeld, waarop ik de klantenservice belde. Daar wisten ze mij te vertellen dat ik echt met een nieuw nummer werd aangemeld en dat het inderdaad voor mij op de site leek alsof er een nummer werd geporteerd, wat dus niet het geval zou zijn.
Nu krijg ik te horen dat m'n bestelling dus is vastgelopen omdat men toch heeft geprobeerd mijn nummer te porteren. De klantenservice wilde een nieuwe bestelling plaatsen, maar daarbij kwam de foutmelding dat er momenteel geen ruimte meer is in de centrale...........
Een achterliggende afdeling neemt nu binnen een paar dagen contact met me op en tot die tijd zit ik dus vanaf morgen zonder internet, wat sowieso nog wel een maand gaat duren...
De kans om een andere provider te zoeken. Als er geen ruimte is in de centrale, kan je zeker nog een extra maand wachten tot je wel aangesloten wordt. Wegwezen daar....
Of is de laptop zo belangrijk voor je?
Of is de laptop zo belangrijk voor je?
hmmm............ik ben dus niet de enige die last heeft van een volle wijkcentrale.
Ik heb het tele2 compleet pakket op 29aug besteld, en online kon ik hem mooi volgen. In het begin ging het goed, maar na 18 september is er niets meer gebeurd. Ikke bellen, krijg ik de melding dat de wijkcentrale vol zit. Ondertussen ben ik een maand verder, en eergisteren weer contact gehad maar helaas zit de wijkcentrale nog steeds vol.
Iemand een idee hoe lang dit nog kan gaan duren, want ik zit nu op het punt dat ik aan de ene kant de boel wil annuleren, maar wie zegt mij dat een andere aanbieder wel plek heeft. Dat ik niet straks bij bijv. telfort ook 1,5 maand geduld moet hebben.
Ik heb het tele2 compleet pakket op 29aug besteld, en online kon ik hem mooi volgen. In het begin ging het goed, maar na 18 september is er niets meer gebeurd. Ikke bellen, krijg ik de melding dat de wijkcentrale vol zit. Ondertussen ben ik een maand verder, en eergisteren weer contact gehad maar helaas zit de wijkcentrale nog steeds vol.
Iemand een idee hoe lang dit nog kan gaan duren, want ik zit nu op het punt dat ik aan de ene kant de boel wil annuleren, maar wie zegt mij dat een andere aanbieder wel plek heeft. Dat ik niet straks bij bijv. telfort ook 1,5 maand geduld moet hebben.
Kom ook eens op ons Forum
Ik heb elk jaar een andere provider genomen. Dus ik heb genoeg ervaring.
Tele2 (Versatel) is tot nu toe de enige provider die problemen heeft met "volle centrales".
Ik heb nog nooit iets gelezen bij andere providers over "volle centrales".
Tele2 (Versatel) is tot nu toe de enige provider die problemen heeft met "volle centrales".
Ik heb nog nooit iets gelezen bij andere providers over "volle centrales".
Dan wordt het tijd voor een grotere capaciteit. Wat ik overigens wel vreemd vind is dat er bij mijn weten hier gebruik wordt gemaakt van het KPN netwerk. Het gaat immers toch om de afstand van mijn woning tot de centrale? En die centrale is oorspronkelijk toch van KPN? Misschien snap ik het verkeerd hoor, maar mijn Online-abo stopt per vandaag, dus zou er volgens mij weer een plek in de wijkcentrale vrij moeten komen, maar volgens de klantenservice was dit niet het geval.
Kan iemand uitleggen hoe de structuur van netwerken en centrales mbt ADSL-providers in elkaar steekt?
Kan iemand uitleggen hoe de structuur van netwerken en centrales mbt ADSL-providers in elkaar steekt?
Zal best, maar er loopt 1 koperdraadverbinding naar mijn woning die buiten mijn woning naar 1 centrale loopt. Ze zullen namelijk niet de stoep openbreken om een kabel te verleggen ofzo om me op een ander netwerk aan te sluiten. Weet niet of het zo is hoor, maar klopt het niet dat Tele2 gewoon meelift op het netwerk van KPN tot aan de hoofdcentrale of iets dergelijks?
Tele2 heeft het netwerk van Versatel, dit loopt tot de (meeste) wijkcentrales. KPN beheert het kopernetwerk, van de wijkcentrales tot aan het IS/RA punt.
Tele2 heeft dus zijn eigenlijk landelijke glasvezelnetwerk, net zoals BBned en KPN dit ook hebben(en het oude wanadoo netwerk wat t-online? nu heeft dacht ik)
Er zijn echter een aantal plaatsen waar het netwerk van Tele2 niet loopt, hier word iets meer gebruik gemaakt an het KPN netwerk, de KPN lijn is dan niet van de wijkcentrale tot aan het IS/RA punt, maar van bvb de POP locatie tot aan het IS/RA punt (een POP locatie verbind een aantal wijkcentrales met elkaar) vanaf de POP locatie gaat het dan weer het Tele2 netwerk op. Bij de aanvraag van je abonnement kun je dan meestal geen 20mbit aanvragen, maar wel 4Mbit.
Tele2 heeft dus zijn eigenlijk landelijke glasvezelnetwerk, net zoals BBned en KPN dit ook hebben(en het oude wanadoo netwerk wat t-online? nu heeft dacht ik)
Er zijn echter een aantal plaatsen waar het netwerk van Tele2 niet loopt, hier word iets meer gebruik gemaakt an het KPN netwerk, de KPN lijn is dan niet van de wijkcentrale tot aan het IS/RA punt, maar van bvb de POP locatie tot aan het IS/RA punt (een POP locatie verbind een aantal wijkcentrales met elkaar) vanaf de POP locatie gaat het dan weer het Tele2 netwerk op. Bij de aanvraag van je abonnement kun je dan meestal geen 20mbit aanvragen, maar wel 4Mbit.
Devian wijzigde dit bericht 01-10-2008 21:42 (6%)
Providers met een eigen glasvezelnetwerk moeten ruimte huren in de telefooncentrale. Die is immers van KPN.
Hoe het technisch precies zit weet ik niet meer. Heb het ooit eens gelezen.
Het komt erop neer dat een provider bijvoorbeeld 200 aansluitingen huurt in de centrale.
Als ze vol raken, kan je twee dingen doen. Meer bij huren of de klanten in een wachtrij zetten tot er weer plaats is.
Dat heeft dus niks te maken met de 'last mile' koperdraad van je ISRA tot in de centrale. Die is immers altijd van KPN.
Het komt erop neer dat een provider bijvoorbeeld 200 aansluitingen huurt in de centrale.
Als ze vol raken, kan je twee dingen doen. Meer bij huren of de klanten in een wachtrij zetten tot er weer plaats is.
Dat heeft dus niks te maken met de 'last mile' koperdraad van je ISRA tot in de centrale. Die is immers altijd van KPN.
Jij bedoelt waarschijnlijk de zogenoemde "sipstiften", eigenlijk een schakelkast die het kopernetwerk van KPN aansluit op de apparatuur van de telco binnen de wijkcentrale.quote:cornfed99111 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:56:
Providers met een eigen glasvezelnetwerk moeten ruimte huren in de telefooncentrale. Die is immers van KPN.
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last